Saab 900 opinie, oceny użytkowników, Saab 900 spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 900

2.0

Liczba ocen: 8

Średnia ocena: 9.00/10

Saab 900 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.12/12.17
-.--
trasa
8.42/8.50
-.--
cykl mieszany
9.74/10.50
-.--

Oceny SAABA 900

2011-02-15

Ogólna ocena:

10/10

Minusem jest brak TURBO :), mało mechaników, którzy znają te modele, trzeba to auto kochać, to odwzajemnia się z nawiązką.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik wolnossący nie poraża mocą, ale jest bezawaryjny i elastyczny. Pracuje równo i stosunkowo cicho. Skrzynia precyzyjna dobrze zestrojona, ale niestety sprzęgło na linkę.
Opinia o komforcie:
Auto do przepisowych prędkości ciche, powyżej 150 odczuwa się szum powietrza. Bez obciążenia auto bardzo twarde, z pełnym obciążeniem prowadzi się super i jest bardziej elastyczny. Dużo miejsca z tyłu oraz osobne nawiewy dają komfort dla pasażerów nawet tych wysokich.
Opinia o nadwoziu:
Jakość materiałów genialna, nic się nie rysuje, nic nie pęka, prawie nic nie trzeszczy (14 lat i ok 5 po polskich drogach). Minusem jest, że po złożeniu siedzeń, nie robi się płaska podłoga.
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie wyważone, stawia lekki opór, układ kierowniczy dość precyzyjny, nie przechyla się w zakrętach, dość twardy, nie każdemu to przypadnie do gustu.

2010-07-16

Ogólna ocena:

10/10

wielka szkoda, że model ten (lub podobny)nie jest już produkowany w Szwecji,samochód doskonały,bardzo rzadko spotykany na drogach,cały czas wzbudza zainteresowanie kierowców
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje cicho i równo, natychmiast reaguje na ruchy pedału gazu, bardzo dobrze przyspiesza, nie pobiera dodatkowo oleju w okresie "od wymiany do wymiany",bardzo elastyczny, biegi wchodzą dobrze
Opinia o komforcie:
auto na gładkie drogi, gorzej na drogach nie utwardzonych z uwagi na dość krótki rozstaw osi i duże zwisy z przodu i tyłu co skutkuje pozytywnie na bezpieczeństwo w przypadku zderzenia (długi obszar zgniotu), wnętrze dobrze wyciszone
Opinia o nadwoziu:
dużo miejsca z przodu,wszystkie przełączniki w zasięgu ręki,ogromny bagażnik (mieszczą się w nim kanapa,drzwi do pokoju...),bardzo dobre mteriały i wykończenia (po 18-stu latach nie wymagają renowacji),poza drobnym "wypryskiem" na przednim nadkolu rdzy nie widać
Opinia o układzie jezdnym:
auto mimo sędziwego wieku prowadzi się tak jak na początku kiedy było nowe czyli bardzo dobrze

MARIUSZ2010-02-19

Ogólna ocena:

9/10

OGÓLNIE DLA MNIE SUPER SAMOCHÓD BARDZO ŻAŁUJE ŻE GO SPRZEDAŁEM ALE JAK POZBĘDĘ SIĘ OBECNEGO AUTA ,KUPUJĘ ZNÓW SAABA 900 TYLKO Z WIĘKSZYM SILNIKIEM 2.3 , ALBO DIESLA POLECAM
Opinia o układzie napędowym:
BARDZO ELASTYCZNY SILNIK PRZYŚPIESZENIE NIE SPRAWIA WIĘKSZYCH PROBLEMÓW BO NAJSŁABSZY SILNIK TO 2.0 I 130 KM
Opinia o komforcie:
JAK NA TAK WIEKOWE AUTA WYCISZENIE I KOMFORT JAZDY SUPER JEŻELI ZAWIESZENIE NIE JEST ROZKLEKOTANE
Opinia o nadwoziu:
WNĘTRZE JEST CHYBA NAJWIĘKSZYM ATUTEM SAABA DOBREJ JAKOŚCI MATERIAŁY WELURY , SKÓRY , KLIMA TO BARDZO CZĘSTO STANDARD W TYCH AUTACH NO I TYLNA KANAPA Z WBUDOWANYMI FOTELIKAMI DLA DZIECI
Opinia o układzie jezdnym:
BARDZO DOBRE PROWADZENIE TRZEBA SIE PRZYZWYCZAIĆ DO DOŚĆ DŁUGIEJ MASKI PRZY PARKOWANIU

2008-03-15

Ogólna ocena:

9/10

Auto dla indywidualisty. Za 10000zł nic lepszego z tym wyposarzeniem i mocą kupić nie można. Auto ma wszystkie dodatki elektryczne, skóra, klimatronic, komputer. Na drodze budzi naprawde respekt. Często jeżdze po niemieckich autostradach i naprawde rzadko zjeżdżam z lewego pasa.
Opinia o układzie napędowym:
Turbina pracuje w pełnym zakresie obrotów. Co wiecej dodać...
Opinia o komforcie:
Super
Opinia o nadwoziu:
Kształt karoserii może nie poraża ale wnetrze jest naprawde ładne... może oprócz kokpitu ale kupujący SAABa nie zwracają na to uwagi.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest troszkę zbyt twarde i na koleinach trzeba zachwac ostrożność.

2009-07-10

Ogólna ocena:

8/10

problemy z czesciami i serwisami ktore potrafia obsluzyc ten samochod, bardzo przyjemne podrozowanie, saab to saab:)
Opinia o układzie napędowym:
drugi bieg w tym samochodzie to jest mistrzostwo swiata! Przyspiesza bardzo przyjemnie nawet od 160km/h
Opinia o komforcie:
bardzo duzo miejsca z tylu mimo ze to coupe
Opinia o nadwoziu:
ogniska rdzy jedynie w wewnetrznej czesci klapy bagaznika
Opinia o układzie jezdnym:
zbyt mala widocznosc w lusterkach

Średnie oceny SAAB 900

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
87.50%
głosów 7
Raczej tak
12.50%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
7.6/10
Napęd
Elastyczność
9.5/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
9.5/10
Przyspieszenie 0-100km
8.8/10
Przyspieszenie 60-120km
8.6/10
Przyspieszenie 80-120km
8.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.9/10
Fotele przednie
9.8/10
Fotele tylne
9.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
8.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.6/10
Przestrzeń z tyłu
8.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.4/10
Możliwość aranżacji
8.5/10
Karoseria
9.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.8/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
9.1/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.8/10
Naprawy
Niezawodność
5.6/10
Koszty napraw
3.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
2
Wnętrze
2
Nadwozie
1
Niezawodność
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Widoczność
1
Układ jezdny
1
Spalanie
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 900 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9000.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 900

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 91

Saab 900 NG 2000 131KM 1997r. liftback

Ocena ogólna

Minusem jest brak TURBO :), mało mechaników, którzy znają te modele, trzeba to auto kochać, to odwzajemnia się z nawiązką.

Układ napędowy

Silnik wolnossący nie poraża mocą, ale jest bezawaryjny i elastyczny. Pracuje równo i stosunkowo cicho. Skrzynia precyzyjna dobrze zestrojona, ale niestety sprzęgło na linkę.

Widoczność

Tył jest dość wysoki, przy parkowaniu widoczność ograniczona. Nie można za blisko świateł podjeżdżać bo traci się je z oczu (typowa dla SAAB'ów przednia szyba). Lusterka genialne, zakres regulacji, podgrzewanie i rozmiar.

Komfort

Auto do przepisowych prędkości ciche, powyżej 150 odczuwa się szum powietrza. Bez obciążenia auto bardzo twarde, z pełnym obciążeniem prowadzi się super i jest bardziej elastyczny. Dużo miejsca z tyłu oraz osobne nawiewy dają komfort dla pasażerów nawet tych wysokich.

Nadwozie

Jakość materiałów genialna, nic się nie rysuje, nic nie pęka, prawie nic nie trzeszczy (14 lat i ok 5 po polskich drogach). Minusem jest, że po złożeniu siedzeń, nie robi się płaska podłoga.

Układ jezdny

Wspomaganie wyważone, stawia lekki opór, układ kierowniczy dość precyzyjny, nie przechyla się w zakrętach, dość twardy, nie każdemu to przypadnie do gustu.

Naprawy

Części dość drogie, chyba, że się poszuka i pokombinuje. Naprawy bardzo drogie, bo mało kto się chce tego podjąć. Mając zaprzyjaźnionego mechanika nie ma z tym problemu, auto jak każde inne.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i klimatronic działa bez zarzutu, niestety, w moim odczuciu silnik mógłby się szybciej nagrzewać.

Elektryka/elektronika

Brak problemów, pod warunkiem, że ktoś nie robi swoich przeróbek. Komputer sporo układów sprawdza i każda ingerencja prowadzi do błędów. Super sprawa z informowaniem o przepalonych żarówkach (dokładna ich lokalizacja), o kończących się płynach i GENIALNY "Black Panel" dla podróżujących nocą.

Zobacz również opinie:

Saab 900: cabrio, coupe, hatchback, liftback

Saab 900: benzyna, benzyna+gaz

Saab 900: 1.9, 2.0, 2.3, 2.5

Saab 900: 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992