Saab 900 opinie, oceny użytkowników, Saab 900 spalanie liftback (strona 1)

Opinie o samochodach Saab 900

liftback

Liczba ocen: 2

Średnia ocena: 10.00/10

Saab 900 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.75/-.--
-.--
trasa
7.75/-.--
-.--
cykl mieszany
9.15/-.--
-.--

Oceny SAABA 900

2011-02-15

Ogólna ocena:

10/10

Minusem jest brak TURBO :), mało mechaników, którzy znają te modele, trzeba to auto kochać, to odwzajemnia się z nawiązką.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik wolnossący nie poraża mocą, ale jest bezawaryjny i elastyczny. Pracuje równo i stosunkowo cicho. Skrzynia precyzyjna dobrze zestrojona, ale niestety sprzęgło na linkę.
Opinia o komforcie:
Auto do przepisowych prędkości ciche, powyżej 150 odczuwa się szum powietrza. Bez obciążenia auto bardzo twarde, z pełnym obciążeniem prowadzi się super i jest bardziej elastyczny. Dużo miejsca z tyłu oraz osobne nawiewy dają komfort dla pasażerów nawet tych wysokich.
Opinia o nadwoziu:
Jakość materiałów genialna, nic się nie rysuje, nic nie pęka, prawie nic nie trzeszczy (14 lat i ok 5 po polskich drogach). Minusem jest, że po złożeniu siedzeń, nie robi się płaska podłoga.
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie wyważone, stawia lekki opór, układ kierowniczy dość precyzyjny, nie przechyla się w zakrętach, dość twardy, nie każdemu to przypadnie do gustu.

2010-07-16

Ogólna ocena:

10/10

wielka szkoda, że model ten (lub podobny)nie jest już produkowany w Szwecji,samochód doskonały,bardzo rzadko spotykany na drogach,cały czas wzbudza zainteresowanie kierowców
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje cicho i równo, natychmiast reaguje na ruchy pedału gazu, bardzo dobrze przyspiesza, nie pobiera dodatkowo oleju w okresie "od wymiany do wymiany",bardzo elastyczny, biegi wchodzą dobrze
Opinia o komforcie:
auto na gładkie drogi, gorzej na drogach nie utwardzonych z uwagi na dość krótki rozstaw osi i duże zwisy z przodu i tyłu co skutkuje pozytywnie na bezpieczeństwo w przypadku zderzenia (długi obszar zgniotu), wnętrze dobrze wyciszone
Opinia o nadwoziu:
dużo miejsca z przodu,wszystkie przełączniki w zasięgu ręki,ogromny bagażnik (mieszczą się w nim kanapa,drzwi do pokoju...),bardzo dobre mteriały i wykończenia (po 18-stu latach nie wymagają renowacji),poza drobnym "wypryskiem" na przednim nadkolu rdzy nie widać
Opinia o układzie jezdnym:
auto mimo sędziwego wieku prowadzi się tak jak na początku kiedy było nowe czyli bardzo dobrze

Średnie oceny SAAB 900

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 2
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.5/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
8.5/10
Napęd
Elastyczność
9.5/10
Skrzynia biegów
8.5/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
9.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.5/10
Przyspieszenie 80-120km
9.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
8.5/10
Fotele przednie
9.0/10
Fotele tylne
9.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
8.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
10.0/10
Możliwość aranżacji
9.5/10
Karoseria
9.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
9.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10.0/10
Elektronika
10.0/10
Naprawy
Niezawodność
10.0/10
Koszty napraw
7.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Saab 900 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Saab 9000.

Najciekawsza opinia użytkownika o Saabie 900

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 91

Saab 900 NG 2000 131KM 1997r. liftback

Ocena ogólna

Minusem jest brak TURBO :), mało mechaników, którzy znają te modele, trzeba to auto kochać, to odwzajemnia się z nawiązką.

Układ napędowy

Silnik wolnossący nie poraża mocą, ale jest bezawaryjny i elastyczny. Pracuje równo i stosunkowo cicho. Skrzynia precyzyjna dobrze zestrojona, ale niestety sprzęgło na linkę.

Widoczność

Tył jest dość wysoki, przy parkowaniu widoczność ograniczona. Nie można za blisko świateł podjeżdżać bo traci się je z oczu (typowa dla SAAB'ów przednia szyba). Lusterka genialne, zakres regulacji, podgrzewanie i rozmiar.

Komfort

Auto do przepisowych prędkości ciche, powyżej 150 odczuwa się szum powietrza. Bez obciążenia auto bardzo twarde, z pełnym obciążeniem prowadzi się super i jest bardziej elastyczny. Dużo miejsca z tyłu oraz osobne nawiewy dają komfort dla pasażerów nawet tych wysokich.

Nadwozie

Jakość materiałów genialna, nic się nie rysuje, nic nie pęka, prawie nic nie trzeszczy (14 lat i ok 5 po polskich drogach). Minusem jest, że po złożeniu siedzeń, nie robi się płaska podłoga.

Układ jezdny

Wspomaganie wyważone, stawia lekki opór, układ kierowniczy dość precyzyjny, nie przechyla się w zakrętach, dość twardy, nie każdemu to przypadnie do gustu.

Naprawy

Części dość drogie, chyba, że się poszuka i pokombinuje. Naprawy bardzo drogie, bo mało kto się chce tego podjąć. Mając zaprzyjaźnionego mechanika nie ma z tym problemu, auto jak każde inne.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i klimatronic działa bez zarzutu, niestety, w moim odczuciu silnik mógłby się szybciej nagrzewać.

Elektryka/elektronika

Brak problemów, pod warunkiem, że ktoś nie robi swoich przeróbek. Komputer sporo układów sprawdza i każda ingerencja prowadzi do błędów. Super sprawa z informowaniem o przepalonych żarówkach (dokładna ich lokalizacja), o kończących się płynach i GENIALNY "Black Panel" dla podróżujących nocą.

Zobacz również opinie:

Saab 900: cabrio, coupe, hatchback, liftback

Saab 900: benzyna, benzyna+gaz

Saab 900: 1.9, 2.0, 2.3, 2.5

Saab 900: 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992