Opinie o samochodach Seat Leon
2.0
Liczba ocen: 6
Średnia ocena: 8.67/10
Seat Leon spalanie (l/100km)
Oceny SEATA LEON
Seat Leon 1P 2.0 140KM 2007r. 150 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Wersja 2.0TDI @140KM nie należy do cichych. Z resztą czytając testy Leona często można natknąć się na informacje o raczej niskim poziomie wyciszenia silnika niezależnie od wersji. Fakt ten może przeszkadzać, ale tylko do momentu pierwszego dociśnięcia gazu do deski. Mimo tego, że jest ...
Opinia o komforcie:
Jak już wspomniane zostało w sekcji "Układ jezdny" - Leon nie jest kanapą na kółkach. Poziom hałasu wewnątrz jest dość znaczny - jadąc z prędkością 130 km/h trzeba podnosić głos podczas rozmowy. Na autostradzie samochód "połyka" kilometry - poza hałasem nie ma...
Opinia o nadwoziu:
Samochód ogólnie można określić jako spory (dużo większy od tradycyjnych kompaktów, niewiele mniejszy od sedanów klasy C). Wykończony plastikiem, lecz raczej dobrej jakości. Co może odstraszać na zdjęciach to plastik konsoli centralnej i deski rozdzielczej, jednak jest to złudne - jes...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie zestrojone raczej pod kątem precyzji prowadzenia niż komfortu (ogólnie cały samochód można zcharakteryzować w ten sposób). Świetnie nadaje się na ciasne zakręty pokonywane z dużą prędkością. Jak na samochód bez naklejek "sport", "rs", "gti",...
Seat Leon 2.0 140KM 2005r. 122 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik, skrzynia biegów rewelacja. przyśpiesza bardzo płynnie, dynamiczny. od 100 - 150 km/h przyśpiesza praktycznie tak jak od 50 - 100 km/h Nie wiem co ludzie chcą od tych silników 2,0 TDI zrobiłem nim 35tys i nic mi się nim nie dzieje. Kupiłem go w Niemczech jak miał przebieg 88tys tera...
Opinia o komforcie:
Samochód kompaktowy. Nie ma co wymagać od niego wielkiego komfortu. To nie limuzyna audi czy volvo. Ale mimo tego dobrze się jeździ. Troszkę słabe wyciszenie.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń między kierowcą a pasażerem bez większych rewelacji ale z tyłu jak na te gabaryty więcej miejsca niż w Audi A4. Karoseria bardzo dobra mam delikatny odprysk na błotniku i rdza się nie pokazuje więc ok. Deska rozdzielcza - zależy od gustu, nie zachwyca ale też nie jest brzydka...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód na 17tkach w lecie 16tkach w zimie. Zarówno na tych jak i na drugich bardzo dobrze trzyma się drogi. Układ kierowniczy dla mnie rewelacyjny reaguje na każdy ruch kierownicą. Troszeczkę słabe hamulce.
Seat Leon 2.0 TDI 170KM 2008r. 2 500km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
W egzemplarzach z roku modelowego 2009 nie da się wyłączyć kontroli trakcji w 100% - nieporozumienie :/
Opinia o komforcie:
Posiadam utwardzone zawieszenie.
Opinia o nadwoziu:
Mimo oryginalnego pakietu spojlerów nie ma idealnego spasowania elementów.
Średnie oceny SEAT LEON
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Seat Leon brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Juke.
Najciekawsza opinia użytkownika o Seacie Leon
użytkownik:
liczba głosów: 48
Seat Leon 1P 2000 140KM 2007r. hatchback
Ocena ogólna
Świetny samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Do tego ekonomiczny (szczególnie biorąc pod uwagę moc i pojemność) i idealny na bardzo długie trasy (no może poza poziomem hałasu). Atutem jest także nietuzinkowy wygląd (zew i wew) i wygoda podróżowania.
Układ napędowy
Wersja 2.0TDI @140KM nie należy do cichych. Z resztą czytając testy Leona często można natknąć się na informacje o raczej niskim poziomie wyciszenia silnika niezależnie od wersji. Fakt ten może przeszkadzać, ale tylko do momentu pierwszego dociśnięcia gazu do deski. Mimo tego, że jest to diesel, dźwięk wydawany przy wyższych obrotach można spokojnie nazwać "rasowym". Przyspieszenie i wrażenia jemu towarzyszące powodują sporo radości. Oczywiście nie jest to przyspieszenie godne turbodoładowanej benzyny, ale ~9,5s do setki również cieszy. Sprawy mają się jeszcze lepiej przy prędkościach "autostradowych" - rozpędzenie się z 80 km/h (czyli po wyjeździe z kolejnej przebudowy drogi) do 130 zajmuje zaskakująco mało czasu. Elastyczność jest wielką zaletą tego samochodu - ciągnie już od ok. 1900 obrotów - poniżej raczej pusto. Samą zmianę biegów charakteryzuje dość krótki skok. Dźwignia chodzi płynnie choć czuć pewien ciężar.
Widoczność
Widoczność do przodu jest wybitna - szyba przednia jest ogromna, a wspomniane wcześniej rozwiązanie wycieraczek - wyśmienite. Widoczność do tyłu jest standardowa dla nowych samochodów - wystarczy na tyle żeby stwierdzić czy nie stoi za nami TIR - z mniejszymi elementami bywa różnie (choć nie jest tak źle jak w Hondzie Civic). W kwestii lusterek warto wspomnieć że w wersji Stylance znajduje się samościemniające się lusterko, które jest wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem.
Komfort
Jak już wspomniane zostało w sekcji "Układ jezdny" - Leon nie jest kanapą na kółkach. Poziom hałasu wewnątrz jest dość znaczny - jadąc z prędkością 130 km/h trzeba podnosić głos podczas rozmowy. Na autostradzie samochód "połyka" kilometry - poza hałasem nie ma tu nic do zarzucenia. Fotele z przodu (wersja Stylance, czyli szare fotele z czerwoną zawieszką "Airbag") są wystarczająco głębokie i dobrze trzymają. Polowałem na wersję z fotelami "kubełkowymi", ale w perspektywie czasu muszę powiedzieć, że nie warto - "zwykłe" fotele są naprawdę dobre. Tylną kanapę ciężko oceniać - prowadząc siedzę z przodu :) Żaden z pasażerów nie skarżył się jednak na brak wygody.
Nadwozie
Samochód ogólnie można określić jako spory (dużo większy od tradycyjnych kompaktów, niewiele mniejszy od sedanów klasy C). Wykończony plastikiem, lecz raczej dobrej jakości. Co może odstraszać na zdjęciach to plastik konsoli centralnej i deski rozdzielczej, jednak jest to złudne - jest to dość ciekawy materiał - nie skrzypi i całkiem ładnie prezentuje się "na żywo". Kierownica i gałka skrzyni biegów (w Stylance skórzane) są bardzo dobrze wykonane. Oceniając wnętrze i wygodę obsługi trzeba powiedzieć, że Leon jest samochodem raczej dziwnym. Na pewno nie przypadnie do gustu ludziom lubiącym klasyczne niemieckie wykończenie. Dziwi miejsce położenia wtyku zapalniczki, wejścia AUX, nawet "ręczny" jest chyba dziwnie przesunięty do tyłu. Niecodziennym jest także mechanizm wycieraczek (co każdy kto widział jakiegokolwiek nowego Seata zapewne zauważył). Jednak w tej niecodzienności jest doskonały - widoczność osiągnięta dzięki takiemu wycieraniu szyby wielokrotnie przewyższa tą spotykaną w innych samochodach. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna (biało-czerwone podświetlenie), a położenie obrotomierza na środku i wskazówki kładące się pionowo w dół dodają prawdziwego smaczku. Całość dopełnia czerwone podświetlenie gałki biegów (dokładnie to ręki nań spoczywającej).
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone raczej pod kątem precyzji prowadzenia niż komfortu (ogólnie cały samochód można zcharakteryzować w ten sposób). Świetnie nadaje się na ciasne zakręty pokonywane z dużą prędkością. Jak na samochód bez naklejek "sport", "rs", "gti", "fr", itp. zaskakuje tym co można z niego wycisnąć na krętej drodze. Niełatwo spowodować, aby któraś z osi zaczęła "uciekać" w zakręcie. Z mojego doświadczenia łatwiej o podsterowność niż nadsterowność. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, iż system ESP zastosowany w Seacie nie reaguje przedwcześnie - pozwala na odrobinę uślizgu. Jeżeli mowa o komforcie: każda osoba ma swój własny poziom tolerancji w tym zakresie, lecz na pewno nie jest to Citroen - napotkana nierówność na drodze odbije się nam raczej pojedynczym, solidnym uderzeniem niż "pływaniem" znanym z samochodów o przesadnie komfortowym zawieszeniu. Układ kierowniczy nie jest przystosowany do jazdy miejskiej. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że parkowanie 1 palcem nie jest domeną Leona. Wynagradza to jednak precyzja prowadzenia, o której mowa powyżej. Hamulce - odpowiednio dopasowane do reszty układu jezdnego - ostre i pewne. W przeciwieństwie do ESP (które włącza się dość późno) BAS reaguje czasem zaskakująco wcześnie, choć poza migającymi "awaryjnymi" nie ma to większego wpływu na jakość jazdy.
Wentylacja i ogrzewanie
Pod względem parowania w trakcie deszczu nie miałem póki co żadnych problemów. Za to do szewskiej pasji doprowadza mnie Climatronic, któremu nie można nakazać wyłączenia chłodzenia. Niech nie zmyli Was opcja OFF - wyłącza ona całkowicie nawiew, co szybko powoduje ciekawe doznania w postaci delikatnego powiewu bardzo ciepłego powietrza (domyślam się, że ogrzanego pracą silnika). Aby uzyskać nawiew powietrza o temperaturze zewnętrznej trzeba zmieniać żądaną temperaturę z częstotliwością ok. 1 razu na 1 minutę :) Chciałbym mieć możliwość po prostu wpuszczenia powietrza z zewnątrz z pominięciem jakiegokolwiek grzania czy chłodzenia. Niestety póki co takiej opcji nie napotkałem.
Elektryka/elektronika
W czasie ostatniej pory deszczowej przepaliła się jedna żarówka - lewe światło stop. Na duży plus zasługuje sposób mocowania żarówek - dostęp jest wyjątkowo łatwy (wyjmowalny panel) i nie zmusza do kaleczenia sobie rąk.
Zobacz również opinie:
Seat Leon: hatchback, liftback, sedan (limuzyna)
Seat Leon: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Seat Leon: 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Seat Leon: 2020, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999
Sprawdź także:
Seat Leon - ogłoszenia , Seat - forum użytkowników, Seat Leon - średnie ceny
Seat - tapety na pulpit, Seat - konfigurator felg, Seat - tanie opony,
Używane auto części, Seat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie