Seat Leon opinie, oceny użytkowników, Seat Leon spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Seat Leon

diesel

Liczba ocen: 54

Średnia ocena: 8.30/10

Seat Leon spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.74
trasa
-.--/-.--
5.39
cykl mieszany
-.--/-.--
6.03

Oceny SEATA LEON

2009-08-02

Ogólna ocena:

7/10

Przyzwoite lecz jak dla mnie za głośne
Opinia o układzie napędowym:
1. Silnik nie lubi obrotów poniżej 1500, trzeba redukować na niższy bieg bo klekocze 2. Przyspieszenie ok 10s do 100. Fajna dynamika na 3-4 biegu przy wyprzedzaniu 60-120 km. TIR mija na krótkich odcinkach :-)
Opinia o komforcie:
1. Jak wyżej twarde zawieszenie i czuć każda dziurę 2. Z obciążeniem traci dynamikę - ale to chyba wszędzie 3. Głośny Głośny Głośny - silnik nie wyciszony (przydałby się pokrywy na silnik takie jak są w Passacie i Golfie). Hałas od wiatru i opon odczuwalny już przy 80 km/h 4. F...
Opinia o nadwoziu:
1. Miejsca z przodu jest dość sporo - mam 188 cm, jedynie ergonomia fotela mi doskwiera. 2 Z tyłu przyzwoicie choć częściej jestem z przodu 3. Wszystkie przyciski w zasięgu, OK 4. Wykończenie przyzwoite (na przyciskach od otwierania szyb mam już zdartą farbę:-) a paznokcie przycinam re...
Opinia o układzie jezdnym:
1. Auto prowadzi się bardzo dobrze, wejście w zakręt z pełna prędkością - nie zarzuca go. 2. Zawieszenie bardzo twarde do tego mam opony 205/55/15 - czuć każda dziurę. No ale albo pkt 1 albo pkt. 2

2008-02-12

Ogólna ocena:

10/10

Auto kupione w niemieckim serwisie seata miało przebieg 105 tyś km. W tej chili po przejechaniu 30 tys km nadal spisuje się niezawodnie. W ciągu 2 lat nie wystąpiła żadna choćby najmniejsza usterka.
Opinia o układzie napędowym:
Tutaj maksymalna ilość punktów. Auto dobrze wyciszone, super elastyczne i bardzo dynamiczne.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie twarde, lecz nie tak bardzo jak sportowe. Zapewnia komfort podróżowania i ładnie tłumi drgania np: jadąc po bruku. Pewnie trzyma się zadanego toru jazdy nawet prze znacznym obciążeniu. Fotele przednie kubełkowe w modelu Sport mają dobre trzymanie boczne, tylne równie wygodne...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, na tylnej kanapie wysokie osoby mogą mieć problem z nogami ponieważ miejsca nie jest zbyt wiele. Bagażnik nie jest zbyt duży ale wystarczający aby zapakować wózek dziecięcy czy kilka walizek. Ważne jest wykończenie wnętrza dobrymi materiałami i ...
Opinia o układzie jezdnym:
Idealnie trzyma się drogi, zawieszenie twarde jednak komfortowe. Znakomicie radzi sobie z ciasnych zakrętach, jedynie krótkie poprzeczne przeszkody dają znać o dość krótkim tylnym zwisie i odczuwa się podskakiwanie przy większych prędkościach. Dość wysoko poprowadzona krawędź tylnej...

Jacek2011-02-12

Ogólna ocena:

9/10

Największą wadą jest widoczność i ewentualnie deska rozdzielcza trzeba się przyzwyczaić. Poza tym samochód na prawdę super.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik, skrzynia biegów rewelacja. przyśpiesza bardzo płynnie, dynamiczny. od 100 - 150 km/h przyśpiesza praktycznie tak jak od 50 - 100 km/h Nie wiem co ludzie chcą od tych silników 2,0 TDI zrobiłem nim 35tys i nic mi się nim nie dzieje. Kupiłem go w Niemczech jak miał przebieg 88tys tera...
Opinia o komforcie:
Samochód kompaktowy. Nie ma co wymagać od niego wielkiego komfortu. To nie limuzyna audi czy volvo. Ale mimo tego dobrze się jeździ. Troszkę słabe wyciszenie.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń między kierowcą a pasażerem bez większych rewelacji ale z tyłu jak na te gabaryty więcej miejsca niż w Audi A4. Karoseria bardzo dobra mam delikatny odprysk na błotniku i rdza się nie pokazuje więc ok. Deska rozdzielcza - zależy od gustu, nie zachwyca ale też nie jest brzydka...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód na 17tkach w lecie 16tkach w zimie. Zarówno na tych jak i na drugich bardzo dobrze trzyma się drogi. Układ kierowniczy dla mnie rewelacyjny reaguje na każdy ruch kierownicą. Troszeczkę słabe hamulce.

2010-02-18

Ogólna ocena:

10/10

Idealny samochód. Jeżeli miałbym kupić raz jeszcze auto, bez zastanowienia byłby to Seat Leon... jedyną rzeczą, nad którą bym się zastanawiał to wersja ;-)
Opinia o układzie napędowym:
Wersja 110KM pozwala na swobodne przemieszczanie się, pokonywanie długich odległości i bezproblemowe wyprzedzanie na trasie. Auto nawet z maksymalnym obciążeniem dalej jest dynamiczne. Dla osób z zacięciem sportowym poleciłbym jednak wersję TOP Sport lub FR z silnikiem 150KM.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód wręcz idealny. Trzyma się drogi doskonale, reaguje w momencie na każdy nasz ruch. W opcji z TCS ( kontrola trakcji ) praktycznie niemożliwy poślizg. Jak na swoją klasę dość przestronny w środku, pojemny bagażnik. Wszystko to wpływa na łatwość parkowania. Jedyny minus to \&qu...

Sebastian2010-02-17

Ogólna ocena:

8/10

Wada: słaba elektronika, w szczególności elektronika hamulców. Zaleta: niskie spalanie, świetne przyspieszenie, bardzo elastyczny silnik, świetnie zestrojony ze skrzynią biegów oraz dosyć dobry komfort podróżowania.
Opinia o układzie napędowym:
Jest bardzo elastyczny, podczas wyprzedzania przy prędkości 60km/h jadąc na 4 biegu wystarczy dodać gazu, nie trzeba redukować. Skrzynia działa w miarę precyzyjnie, lecz nie jest to jakaś rewelacja jak np. w Fordzie Focusie. Przyspieszenie przy każdej prędkości jest w zupełności wystarc...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest wyważone, ani za twarde ani za miękkie, nie dobija na nierównościach, jest bardzo wygodne, lecz wnętrze nie jest idealnie wyciszone.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się rewelacyjnie, nie jest zbyt twarde ani zbyt miękkie, nadaje się na nasze polskie drogi. Na zakrętach trzyma sie również bardzo dobrze, nie przechyla, pomimo iz mam wysokie opony. Układ kierowniczy jest w miarę precyzyjny, lecz wspomaganie nie jest zbyt dobre, kierownica cho...

Średnie oceny SEAT LEON

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
68.52%
głosów 37
Raczej tak
22.22%
głosów 12
Trudno powiedzieć
5.56%
głosów 3
Raczej nie
1.85%
głosów 1
Nie
1.85%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.6/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
8.3/10
Przyspieszenie 60-120km
8.4/10
Przyspieszenie 80-120km
8.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.8/10
Fotele przednie
8.5/10
Fotele tylne
7.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.1/10
Wyciszenie
6.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.3/10
Przestrzeń z tyłu
6.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.2/10
Bagażnik
7.7/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.3/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
8.6/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
6.8/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.5/10
Elektronika
7.6/10
Naprawy
Niezawodność
7.8/10
Koszty napraw
6.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
10
Napęd
10
Niezawodność
7
Komfort jazdy
5
Układ jezdny
4
Nic
3
Nadwozie
2
Inne
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
13
Wnętrze
7
Widoczność
6
Awaryjność
3
Wentylacja i ogrzewanie
2
Spalanie
2
Komfort jazdy
2
Inne
1
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Seat Leon brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Juke.

Seat Leon

Seat Leon

Nissan Juke

Najciekawsza opinia użytkownika o Seacie Leon

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 132

Seat Leon 1900 105KM 2006r. hatchback

Ocena ogólna

Przyzwoite lecz jak dla mnie za głośne

Układ napędowy

1. Silnik nie lubi obrotów poniżej 1500, trzeba redukować na niższy bieg bo klekocze 2. Przyspieszenie ok 10s do 100. Fajna dynamika na 3-4 biegu przy wyprzedzaniu 60-120 km. TIR mija na krótkich odcinkach :-)

Widoczność

1. Przednia szyba trochę mała, duże środkowe lusterko + jeszcze ewentualna nawigacja na szybie i .... trzeba się przyzwyczaić. Boczne słupki dość grube i trzeba przy zakręcaniu w łukach przerzucać wzrok na boczną szybę (szczególnie przy skręcie w lewo) 2. Z tyłu tez nie łatwo - mała szyba, grube boczne słupki - Ja używam bocznych lusterek

Komfort

1. Jak wyżej twarde zawieszenie i czuć każda dziurę 2. Z obciążeniem traci dynamikę - ale to chyba wszędzie 3. Głośny Głośny Głośny - silnik nie wyciszony (przydałby się pokrywy na silnik takie jak są w Passacie i Golfie). Hałas od wiatru i opon odczuwalny już przy 80 km/h 4. Fotel z przodu dla mnie trochę nie wygony - plecy mnie bolą. Z tyłu nie wiem

Nadwozie

1. Miejsca z przodu jest dość sporo - mam 188 cm, jedynie ergonomia fotela mi doskwiera. 2 Z tyłu przyzwoicie choć częściej jestem z przodu 3. Wszystkie przyciski w zasięgu, OK 4. Wykończenie przyzwoite (na przyciskach od otwierania szyb mam już zdartą farbę:-) a paznokcie przycinam regularnie), wnętrze mi się bardzo podoba (czerwone podświetlenie robi fajny efekt) ale oczywiście to kwestia gustu 5. Bagażnik przyzwoity (2 os zima na narty się zmieściły) 6. Na przedniej masce jest już kilka małych odprysków od kamyczków spod kół TIRów. Nie wiem czy słaba wytrzymałość czy to normalne. Brak listw bocznych (dzięki temu jest ładny) powoduje że jest poobijany i obcierany przez łajzy nie umiejące otwierać delikatnie drzwi.

Układ jezdny

1. Auto prowadzi się bardzo dobrze, wejście w zakręt z pełna prędkością - nie zarzuca go. 2. Zawieszenie bardzo twarde do tego mam opony 205/55/15 - czuć każda dziurę. No ale albo pkt 1 albo pkt. 2

Naprawy

j.w.

Wentylacja i ogrzewanie

1. Przednia szyba paruje w czasie deszczu latem, należny używać klimy - To nie wielki problem. Żeby grzał ciepły powietrze zima trochę trzeba odczekać 2. Klimatyzacja (po włączeniu i wyłączeniu po długie pracy) śmierdzi przez ok 5 min. Trzeba na max włączyć wentylację aż wywietrzeje. Czyszczenie ( w ASO) nie wiele pomaga

Elektryka/elektronika

1. 100000 km przejechana, gwarancja minęła a w czasie deszczu (przy dużej wilgotności) czasami traci chwilowo moc i zapala się kontrolka awarii silnika. W serwisie powiedzieli że przepustnica powietrza do wymiany (skromne 2500 z robocizną). Problem tylko w czasie deszczu !!! - więc na razie jeżdżę 2. Układ elektroniczny ma pare fajnych bajerów które przynajmniej moja uwagę zwróciły: - wycieraczki na szybkim trybie jak się zatrzymasz (np. na światłach) automatycznie przechodzą w tryb czasowej pracy, a tylna wycieraczka mimo że była wyłączona przy wrzuceniu wstecznego kontrolnie raz przejedzie i zetrze wodę z tylnej szyby - autoalarm przy nie domkniętych szybach i zamknięciu auta sygnałem informuje o tym fakcie. - gdy próbujesz ruszyć na ręcznym tez masz sygnały głosowe Bajerki jak na tę klasę auta to chyba ciekawość

Zobacz również opinie:

Seat Leon: hatchback, liftback, sedan (limuzyna)

Seat Leon: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Seat Leon: 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Seat Leon: 2020, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999