Seat Leon opinie, oceny użytkowników, Seat Leon spalanie turbo diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Seat Leon

turbo diesel

Liczba ocen: 21

Średnia ocena: 8.05/10

Seat Leon spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
7.20
trasa
-.--/-.--
5.45
cykl mieszany
-.--/-.--
6.30

Oceny SEATA LEON

2010-08-26

Ogólna ocena:

10/10

Świetny samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Do tego ekonomiczny (szczególnie biorąc pod uwagę moc i pojemność) i idealny na bardzo długie trasy (no może poza poziomem hałasu). Atutem jest także nietuzinkowy wygląd (zew i wew) i wygoda podróżowania.
Opinia o układzie napędowym:
Wersja 2.0TDI @140KM nie należy do cichych. Z resztą czytając testy Leona często można natknąć się na informacje o raczej niskim poziomie wyciszenia silnika niezależnie od wersji. Fakt ten może przeszkadzać, ale tylko do momentu pierwszego dociśnięcia gazu do deski. Mimo tego, że jest ...
Opinia o komforcie:
Jak już wspomniane zostało w sekcji "Układ jezdny" - Leon nie jest kanapą na kółkach. Poziom hałasu wewnątrz jest dość znaczny - jadąc z prędkością 130 km/h trzeba podnosić głos podczas rozmowy. Na autostradzie samochód "połyka" kilometry - poza hałasem nie ma...
Opinia o nadwoziu:
Samochód ogólnie można określić jako spory (dużo większy od tradycyjnych kompaktów, niewiele mniejszy od sedanów klasy C). Wykończony plastikiem, lecz raczej dobrej jakości. Co może odstraszać na zdjęciach to plastik konsoli centralnej i deski rozdzielczej, jednak jest to złudne - jes...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie zestrojone raczej pod kątem precyzji prowadzenia niż komfortu (ogólnie cały samochód można zcharakteryzować w ten sposób). Świetnie nadaje się na ciasne zakręty pokonywane z dużą prędkością. Jak na samochód bez naklejek "sport", "rs", "gti",...

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
Jedna uwaga-jak tę pojemnosc i tę moc,uwazam ze skrzynia moglaby juz byc 6 biegowa.Dlatego ze powyzej predkosci 15okm/h juz silnik slychac.A jezdzilem takim samym autem(rok mlodszym)ktory mial skrzynie 6 -biegowa i efekty sa bardziej sprzyjajce temu motorowi. Moja uwaga dotyczy oczywiscie jazdy n...
Opinia o komforcie:
No moj komentarz dotyczy poprzedniego punktu.Gdyby skrzynia byla 6-biegowa,to byloby o wiele ciszej
Opinia o nadwoziu:
W tym punkcie,komentarz dotyczy tylko i wylacznie mojego gapiostwa.W poprzednim Seacie mielismy tylna kanape z podlokietnikiem.Teraz z tego zrezygnowalismy.I tego zaluje. Natomiast siedzenie z tylu,3 doroslych osob-to juz porazka.No ale to auto,to hatchback.
Opinia o układzie jezdnym:
Zadnych uwag

2011-02-16

Ogólna ocena:

9/10

Jest to mój pierwszy samochód, jest on w maksymalnym wyposażeniu. Jako wielką zaletę mogę podać seryjne nagłośnienie. Auto jest dynamiczne, w sam raz do jazdy zarówno po mieście jak i w trasie. Kolejną zaletą jest spalanie. Najbardziej uciążliwą rzeczą jest słabe tłumienie nierów...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się bardzo dobrze, hamulce także spokojnie dają radę, z parkowaniem nie ma najmniejszych problemów ze względu na rozmiar auta. Jedyne co można stwierdzić to stosunkowo duży promień skrętu, co też nie jest problemem.

2009-07-11

Ogólna ocena:

9/10

Samochód spełniający moje oczekiwania. Szybki, precyzyjny, ładny.
Opinia o układzie napędowym:
W egzemplarzach z roku modelowego 2009 nie da się wyłączyć kontroli trakcji w 100% - nieporozumienie :/
Opinia o komforcie:
Posiadam utwardzone zawieszenie.
Opinia o nadwoziu:
Mimo oryginalnego pakietu spojlerów nie ma idealnego spasowania elementów.

2009-10-22

Ogólna ocena:

1/10

kup sobie audi lub vw
Opinia o układzie napędowym:
stary disel z psującymi się pompowtryskiwaczami
Opinia o komforcie:
głośny, trzeszcy, huczy po 80 km/h
Opinia o nadwoziu:
plastik i tandeta
Opinia o układzie jezdnym:
najbardziej awaryjny z grupy vw!!!, plastikowy, tandetny, głośny, lakier ryśliwy i ciężki w konserwacji

Średnie oceny SEAT LEON

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
52.38%
głosów 11
Raczej tak
28.57%
głosów 6
Trudno powiedzieć
4.76%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
14.29%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
7.6/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.1/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
7.9/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.0/10
Resorowanie z obciążeniem
7.8/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
7.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.3/10
Wyciszenie
6.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
6.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.2/10
Bagażnik
7.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.8/10
Możliwość aranżacji
7.1/10
Karoseria
8.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
7.0/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.6/10
Naprawy
Niezawodność
5.5/10
Koszty napraw
4.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
4
Niezawodność
4
Układ jezdny
3
Spalanie
3
Napęd
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Wentylacja i ogrzewanie
2
Widoczność
2
Nadwozie
2
Inne
1
Awaryjność
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Seat Leon brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Seat Ibiza.

Seat Leon

Seat Leon

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najciekawsza opinia użytkownika o Seacie Leon

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 48

Seat Leon 1P 2000 140KM 2007r. hatchback

Ocena ogólna

Świetny samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Do tego ekonomiczny (szczególnie biorąc pod uwagę moc i pojemność) i idealny na bardzo długie trasy (no może poza poziomem hałasu). Atutem jest także nietuzinkowy wygląd (zew i wew) i wygoda podróżowania.

Układ napędowy

Wersja 2.0TDI @140KM nie należy do cichych. Z resztą czytając testy Leona często można natknąć się na informacje o raczej niskim poziomie wyciszenia silnika niezależnie od wersji. Fakt ten może przeszkadzać, ale tylko do momentu pierwszego dociśnięcia gazu do deski. Mimo tego, że jest to diesel, dźwięk wydawany przy wyższych obrotach można spokojnie nazwać "rasowym". Przyspieszenie i wrażenia jemu towarzyszące powodują sporo radości. Oczywiście nie jest to przyspieszenie godne turbodoładowanej benzyny, ale ~9,5s do setki również cieszy. Sprawy mają się jeszcze lepiej przy prędkościach "autostradowych" - rozpędzenie się z 80 km/h (czyli po wyjeździe z kolejnej przebudowy drogi) do 130 zajmuje zaskakująco mało czasu. Elastyczność jest wielką zaletą tego samochodu - ciągnie już od ok. 1900 obrotów - poniżej raczej pusto. Samą zmianę biegów charakteryzuje dość krótki skok. Dźwignia chodzi płynnie choć czuć pewien ciężar.

Widoczność

Widoczność do przodu jest wybitna - szyba przednia jest ogromna, a wspomniane wcześniej rozwiązanie wycieraczek - wyśmienite. Widoczność do tyłu jest standardowa dla nowych samochodów - wystarczy na tyle żeby stwierdzić czy nie stoi za nami TIR - z mniejszymi elementami bywa różnie (choć nie jest tak źle jak w Hondzie Civic). W kwestii lusterek warto wspomnieć że w wersji Stylance znajduje się samościemniające się lusterko, które jest wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem.

Komfort

Jak już wspomniane zostało w sekcji "Układ jezdny" - Leon nie jest kanapą na kółkach. Poziom hałasu wewnątrz jest dość znaczny - jadąc z prędkością 130 km/h trzeba podnosić głos podczas rozmowy. Na autostradzie samochód "połyka" kilometry - poza hałasem nie ma tu nic do zarzucenia. Fotele z przodu (wersja Stylance, czyli szare fotele z czerwoną zawieszką "Airbag") są wystarczająco głębokie i dobrze trzymają. Polowałem na wersję z fotelami "kubełkowymi", ale w perspektywie czasu muszę powiedzieć, że nie warto - "zwykłe" fotele są naprawdę dobre. Tylną kanapę ciężko oceniać - prowadząc siedzę z przodu :) Żaden z pasażerów nie skarżył się jednak na brak wygody.

Nadwozie

Samochód ogólnie można określić jako spory (dużo większy od tradycyjnych kompaktów, niewiele mniejszy od sedanów klasy C). Wykończony plastikiem, lecz raczej dobrej jakości. Co może odstraszać na zdjęciach to plastik konsoli centralnej i deski rozdzielczej, jednak jest to złudne - jest to dość ciekawy materiał - nie skrzypi i całkiem ładnie prezentuje się "na żywo". Kierownica i gałka skrzyni biegów (w Stylance skórzane) są bardzo dobrze wykonane. Oceniając wnętrze i wygodę obsługi trzeba powiedzieć, że Leon jest samochodem raczej dziwnym. Na pewno nie przypadnie do gustu ludziom lubiącym klasyczne niemieckie wykończenie. Dziwi miejsce położenia wtyku zapalniczki, wejścia AUX, nawet "ręczny" jest chyba dziwnie przesunięty do tyłu. Niecodziennym jest także mechanizm wycieraczek (co każdy kto widział jakiegokolwiek nowego Seata zapewne zauważył). Jednak w tej niecodzienności jest doskonały - widoczność osiągnięta dzięki takiemu wycieraniu szyby wielokrotnie przewyższa tą spotykaną w innych samochodach. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna (biało-czerwone podświetlenie), a położenie obrotomierza na środku i wskazówki kładące się pionowo w dół dodają prawdziwego smaczku. Całość dopełnia czerwone podświetlenie gałki biegów (dokładnie to ręki nań spoczywającej).

Układ jezdny

Zawieszenie zestrojone raczej pod kątem precyzji prowadzenia niż komfortu (ogólnie cały samochód można zcharakteryzować w ten sposób). Świetnie nadaje się na ciasne zakręty pokonywane z dużą prędkością. Jak na samochód bez naklejek "sport", "rs", "gti", "fr", itp. zaskakuje tym co można z niego wycisnąć na krętej drodze. Niełatwo spowodować, aby któraś z osi zaczęła "uciekać" w zakręcie. Z mojego doświadczenia łatwiej o podsterowność niż nadsterowność. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, iż system ESP zastosowany w Seacie nie reaguje przedwcześnie - pozwala na odrobinę uślizgu. Jeżeli mowa o komforcie: każda osoba ma swój własny poziom tolerancji w tym zakresie, lecz na pewno nie jest to Citroen - napotkana nierówność na drodze odbije się nam raczej pojedynczym, solidnym uderzeniem niż "pływaniem" znanym z samochodów o przesadnie komfortowym zawieszeniu. Układ kierowniczy nie jest przystosowany do jazdy miejskiej. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że parkowanie 1 palcem nie jest domeną Leona. Wynagradza to jednak precyzja prowadzenia, o której mowa powyżej. Hamulce - odpowiednio dopasowane do reszty układu jezdnego - ostre i pewne. W przeciwieństwie do ESP (które włącza się dość późno) BAS reaguje czasem zaskakująco wcześnie, choć poza migającymi "awaryjnymi" nie ma to większego wpływu na jakość jazdy.

Wentylacja i ogrzewanie

Pod względem parowania w trakcie deszczu nie miałem póki co żadnych problemów. Za to do szewskiej pasji doprowadza mnie Climatronic, któremu nie można nakazać wyłączenia chłodzenia. Niech nie zmyli Was opcja OFF - wyłącza ona całkowicie nawiew, co szybko powoduje ciekawe doznania w postaci delikatnego powiewu bardzo ciepłego powietrza (domyślam się, że ogrzanego pracą silnika). Aby uzyskać nawiew powietrza o temperaturze zewnętrznej trzeba zmieniać żądaną temperaturę z częstotliwością ok. 1 razu na 1 minutę :) Chciałbym mieć możliwość po prostu wpuszczenia powietrza z zewnątrz z pominięciem jakiegokolwiek grzania czy chłodzenia. Niestety póki co takiej opcji nie napotkałem.

Elektryka/elektronika

W czasie ostatniej pory deszczowej przepaliła się jedna żarówka - lewe światło stop. Na duży plus zasługuje sposób mocowania żarówek - dostęp jest wyjątkowo łatwy (wyjmowalny panel) i nie zmusza do kaleczenia sobie rąk.

Zobacz również opinie:

Seat Leon: hatchback, liftback, sedan (limuzyna)

Seat Leon: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Seat Leon: 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Seat Leon: 2020, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999