Skoda Octavia opinie, oceny użytkowników, Skoda Octavia spalanie 1999r. (strona 1)

Opinie o samochodach Skoda Octavia

1999r.

Liczba ocen: 39

Średnia ocena: 7.97/10

Skoda Octavia spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.38/11.10
6.87
trasa
6.82/8.28
5.00
cykl mieszany
8.09/9.67
6.00

Oceny SKODY OCTAVIA

Kuba2008-02-11

Ogólna ocena:

9/10

Generalnie rzecz biorąc, skoda oferuje niesamowitą wygodę i komfort podróżowania w zamian za niewielkie koszty eksploatacji. Nawet poważna usterka wymiany skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem zamknęła się kwotą 1900zł. Spalanie na poziomie 5l ON i bardzo dobre osiągi w 1999 roku były jed...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny, pozwala na jazdę 45 km/h na 5 biegu i swobodne przyspieszanie bez szarpania. Prędkość 45 km/h można osiągnąć bez wciskania pedału gazu a tylko umiejętnie zmieniając biegi. Sama skrzynia jest precyzyjna, jednak nie lubi przeciążeń. Moja rozsypała się po 180 ...
Opinia o komforcie:
Skoda \'na pusto\' daje wysoki komfort jazdy, przez dziury i poprzeczne nierówności przejeżdża jak czołg, dając tym samym znać kierowcy głośnym stukiem o pokonanej przeszkodzie. Dość dobre wyważenie auta nie powoduje kołysania i zbytnich przechyłów. Z obciążeniem jedzie się lepiej,...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu doskonała, więcej miejsca niż w porównywalnych modelach. Na tylnych siedzeniach mało miejsca na nogi. Ergonomia w niemieckim stylu, uporządkowana deska rozdzielcza. Bagażnik gigantyczny i pakowny. Jakość materiałów w starszych modelach pozostawia trochę do życzenia ...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta - bardzo dobre, jedyny minus to lekka zdolność do wynoszenia przodu auta przy ostrych zakrętach. Układ kierowniczy : po 40 tyś maglownicę wymieniono na nową z uwagi na przeskok ząbka w 1/3 obrotu. Poza tym ok, drgania nie przenoszą się na kierownicę, posiada regulację ...

krzysiek2008-02-09

Ogólna ocena:

8/10

Samochód warty polecenia, dobra cena za tak duży samochód. Bardzo dobry komfort podróżowania, i b dobra dynamika 102 KM, spalanie w normie, części eksploatacyjne bardzo tanie i dostępne w szędzie.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest bardzo elastyczny i nawet przy prętkości 60 km/h można jechać na 5 biegu bez szarpania. Dosyć cichy silnik do 100 km/h powyżej zaczyna być słyszalny. Trochę cięszko czasami wchodzi 1 bieg pozostałe O.K.Dynamika na benzynie jest bez zarzytu, na gazie trochę słabiej silnik rad...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest bardzo wygodne jak na nasze drogi,dobrze zachowuje się w koleinach i nerównościach, fotele przednie powinny być trochę wygodniejsze i trzymać bardziej w zakrętach, bardzo dobra regulacja we wszystkich płaszczyznach. Wyciszenie daje się we znaki dopiero powyżej 100 km/h sł...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu komfortowa.Tylne fotele moim zdaniem powinny być cofnięte kosztem bagażnika do tyłu i powinny być reglowane w poziomie co poprawiło by konfort jazdy pasażerów. Bagażnik bardzo duży płaski z przydatnymi schowkami przy kole zapasowym. Problem z pracą i regulacją wycie...
Opinia o układzie jezdnym:
Trochę źle się parkuje z powodu słabej widoczności przez tylnią szybę jest zbyt mała i brakuje tylniej wycieraczki lub czujników parkowania. Bardzo dobrze trzyma się drogi i hamuje. W zakrętach trzyma się rewelacyjnie ale chyba to z powodu niskiego zawieszenia które czasami daje o sobi...

2009-07-12

Ogólna ocena:

10/10

Tani, ładny, ergonomiczny samochód, z dużym bagażnikiem, niezłymi osiągami z możliwością tuningu przy jednoczesnym bardzo zadawalającym spalaniu.:)
Opinia o układzie napędowym:
Jak to TDI, klekocze, ale mało pali i ma niezłe osiągi, szczególnie po paru zabiegach tuningowych. Przy przebiegach ok 200 000km, należy spodziewać się awarii dwumasa, sprzęgła czy turbo, jednakże jest to indywidualna sprawa zależna od użytkownika, po prostu należy przestrzegać paru za...
Opinia o komforcie:
Bez rewelacji, ale w długie trasy można jechać.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca wystarczająco z tyłu już o wiele mniej, ale za to spory bagażnik. Dla 2 osób + małe dzieci + dużo bagażu jak znalazł.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem przyjemny w prowadzeniu, jak na compakt z dużym odwłokiem, nie mniej jednak seryjne zawieszenie jest zbyt miękkie i lubi bujać. Sprawę załatwia zmiana go na Blinstein B4, a spora różnica na plus jest przy zmianie na B6. Poza tym prosta budowa zawieszenia, tanie w naprawie....

Adam2010-10-03

Ogólna ocena:

8/10

W stosunku do ceny nowego pojazdu raczej niezawodny. Jest to auto bardziej dla ludności niż VW, czyli bardziej Volkswagen niż sam VW. Żadna rewelacja ale solidne i praktyczne auto.
Opinia o układzie napędowym:
Jest to juz moja trzecia Octavia i chyba 10-ty TDI, do silnika nie mam żadnych objekcji. Skrzynia biegów też precyzyjna chyba, że chce się naprawdę szybko i sprawnie przyspieszyć można się zaciąć na zmienie. No ale nie jest to sportowy samochód
Opinia o komforcie:
Wyciszenie wnętrza? Jest o.k. ale tu Dwójka jest też o wiele lepsza. Wygoda na przednich foteleach całkiem o.k. Dużo daje podłokietnik o tylnych nie mogę nic powiedzieć.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu o.k. Z tył mogłoby być więcej miejsca na nogi pasażerów. Schowków raczej mało. Materiały, hmm... tu ironia, w tych droższych modelach lakierowane plastiki z biegiem czasu wyglądają ochydnie. Materiał na fotelach SLX, Elegance dość odporny za to skóry raczej słabej j...
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie twarde? Tak ale tylko z tył na poprzecznych krawędziach. Pozatym na naszych nierównych drogach ma tendencje do nurkowania a przód jest dość niski. Komfort jazdy jest o.k. ale w porównaniu z Octavią II wygląda cieniutko.

Michał2010-11-20

Ogólna ocena:

9/10

Zalety: ekonomiczny w eksploatacji (niskie spalanie, mało awaryjny), bardzo dobry układ jezdny i niezawodny silnik 1.9 TDI 110KM, ładne wnętrze (jasna skóra), nie rzuca się w oczy (11 lat bez włamania lub dewastacji), duży bagażnik Wady: mało miejsca z tyłu, trudny dostęp do kola zapaso...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo trwały (264kkm bez dolewania oleju między zmianami), elastyczny i... głośny. Przyspieszenie więcej niż zadowalające, zwłaszcza w zakresie miejskim (świetny 2 i 3 bieg). Skrzynia biegów po całym okresie użytkowania jest nadal sprawna. Sprzęgło wytrzymało 204k, turbina 170...
Opinia o komforcie:
Fotele z przodu dość wygodne, choć raczej niedostosowane do wyższych osób. Wysoka ocena za tapicerkę i podgrzewanie w ocenianej wersji L&K.
Opinia o nadwoziu:
Skoda Octavia I to jednak typowy kompakt. Miejsca z tyłu jest nie za wiele. Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych z wyjątkiem bagażnika, który jednak jest bardzo pojemny. Nadwozie klasyczne przez co samochód optycznie wydawał się młodszy niż w r...
Opinia o układzie jezdnym:
Doskonałe trzymanie nawierzchni, także na zakrętach. Sztywne zawieszenie dawało się jednak we znaki na wybojach. Precyzyjność i moc wspomagania układu kierowniczego dobra.

Średnie oceny SKODA OCTAVIA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
69.23%
głosów 27
Raczej tak
17.95%
głosów 7
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
10.26%
głosów 4
Nie
2.56%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.1/10
Układ kierowniczy
7.9/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
7.3/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.4/10
Silnik
8.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.5/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
7.5/10
Fotele tylne
5.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.2/10
Wyciszenie
6.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.7/10
Przestrzeń z tyłu
5.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.1/10
Bagażnik
9.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.9/10
Możliwość aranżacji
6.9/10
Karoseria
8.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
7.1/10
Widoczność w lusterkach
8.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.9/10
Elektronika
5.8/10
Naprawy
Niezawodność
5.7/10
Koszty napraw
5.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
15
Niezawodność
10
Komfort jazdy
3
Napęd
2
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
9
Wnętrze
4
Inne
4
Układ jezdny
3
Wentylacja i ogrzewanie
2
Nadwozie
2
Widoczność
1
Spalanie
1
Napęd
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Skoda Octavia brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Peugeot 508 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Skodzie Octavia

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Kuba

liczba głosów: 128

Skoda Octavia GLX 1900 TDI 90KM 1999r. kombi

Ocena ogólna

Generalnie rzecz biorąc, skoda oferuje niesamowitą wygodę i komfort podróżowania w zamian za niewielkie koszty eksploatacji. Nawet poważna usterka wymiany skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem zamknęła się kwotą 1900zł. Spalanie na poziomie 5l ON i bardzo dobre osiągi w 1999 roku były jedyne w tej klasie aut.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny, pozwala na jazdę 45 km/h na 5 biegu i swobodne przyspieszanie bez szarpania. Prędkość 45 km/h można osiągnąć bez wciskania pedału gazu a tylko umiejętnie zmieniając biegi. Sama skrzynia jest precyzyjna, jednak nie lubi przeciążeń. Moja rozsypała się po 180 tyś km. Silnik otrzymał maksymalną ilośc punktów choć musiałem po 150 tyś wymienić 2 zawory. Przyczyna leży po stronie serwisu, który nie wymienił pompy wody podczas zmiany rozrządu na 60tyś. Zakładając nowy rozrząd (ponoć bardziej wytrzymały i wg nowych norm skody wytrzymujący 100tyś km) wyznaczyli następny serwis rozrządu na 160tyś. Niestety pompa nie wytrzymała, łożysko pompy wytarło się powodując przeskok paska o kilka ząbków i uszkodzenie silnika. Gdyby nie ignoracja i niewiedza serwisu, silnikowi nic by się nigdy nie stało. Dlatego pamiętajcie aby wymienić pompę wody co 100 tyś km - koszt samej pompy to nie więcej jak 120zł. Po przejechaniu 120 tyś km potrzebna była wymiana przepływomierza powietrza (dość częsta usterka we wszystkich silnikach tego typu) a po 170 tyś wysiadł czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Ta usterka też jest typowa i częsta.

Widoczność

Widoczność bardzo dobra , w młodszych modelach po IV 1999 zaczęto stosować prawe lusterko wsteczne mniejsze od lewego

Komfort

Skoda \'na pusto\' daje wysoki komfort jazdy, przez dziury i poprzeczne nierówności przejeżdża jak czołg, dając tym samym znać kierowcy głośnym stukiem o pokonanej przeszkodzie. Dość dobre wyważenie auta nie powoduje kołysania i zbytnich przechyłów. Z obciążeniem jedzie się lepiej, nawet przy maksymalnym załadowaniu auta mamy wrażenie wysokiej stabilności. Fotele z przodu regulowane na wysokość z regulacją pod lędźwie są wygodne i pokonanie trasy 1400km nie jest problemem dla kręgosłupa. Tylne także wygodne, jednak dla wyższych osób będzie brakowało miejsca na nogi. Z wyciszeniem nie jest źle, jednak pomruk dieselka daje o sobie znać w wyższych zakresach obrotów.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu doskonała, więcej miejsca niż w porównywalnych modelach. Na tylnych siedzeniach mało miejsca na nogi. Ergonomia w niemieckim stylu, uporządkowana deska rozdzielcza. Bagażnik gigantyczny i pakowny. Jakość materiałów w starszych modelach pozostawia trochę do życzenia (twarde plastiki) jednak nawet po 8 latach użytkowania nic się nie urwało i specjalnie nie zgrzytało. Wnętrze można w łatwy sposób urozmaicić pokrowcami, dodatkowym sprzętem - a demontaż tapicerki aby ukryć przewody np. od nawigacji jest dziecinnie prosty. Karoseria ponadczasowa, praktycznie 10 letni model nadal jest nowoczesny i ładny. Lakier bardzo wytrzymały i brak ognisk korozji.

Układ jezdny

Prowadzenie auta - bardzo dobre, jedyny minus to lekka zdolność do wynoszenia przodu auta przy ostrych zakrętach. Układ kierowniczy : po 40 tyś maglownicę wymieniono na nową z uwagi na przeskok ząbka w 1/3 obrotu. Poza tym ok, drgania nie przenoszą się na kierownicę, posiada regulację w 2 płaszczyznach. Hamulce jak brzytwa. Krótki rozstaw osi zapewnia super zwrotność dużego kombi i ułatwia parkowanie, jednak odbija się to na miejscu dla pasażerów na tylnych siedzeniach.

Wentylacja i ogrzewanie

Zamontowany Climatronic idealnie utrzymuje wybraną temperaturę. Zimą niestety trzeba chwilę poczekać by auto zaczęło grzać - wszak to diesel i musi się rozgrzać.

Zobacz również opinie:

Skoda Octavia: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, roadster, sedan (limuzyna)

Skoda Octavia: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Skoda Octavia: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Skoda Octavia: 2015, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1994, 1992