Skoda Octavia opinie, oceny użytkowników, Skoda Octavia spalanie turbo diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Skoda Octavia

turbo diesel

Liczba ocen: 53

Średnia ocena: 8.34/10

Skoda Octavia spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.68
trasa
-.--/-.--
4.88
cykl mieszany
-.--/-.--
5.74

Oceny SKODY OCTAVIA

2010-01-14

Ogólna ocena:

8/10

Z auta jestem bardzo zadowolony. Niska awaryjność i wysoka ekonomiczność sprawiają, że choć auto mam już 10 lat, to jeszcze go nie sprzedaję, bo po co mam pozbywać się czegoś, co służy mi bardzo dobrze?
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność - jak to w silnikach TDi, można jechać zarówno bez gazu na danym biegu, jak i przemieszczać się po całym mieście na 3 / 4. Skrzynia biegów jest naprawdę dopracowana, nie ma obawy o wrzucenie złego biegu, skok drążka jest niemal idealny. Osiągi auta, jak na tą masę i tyl...
Opinia o komforcie:
Auto ma niemal idealne zawieszenie na nasze polskie drogi. W odróżnieniu od Passata B5, Audi A4 B5, nie mamy tutaj do czynienia z aluminiowymi elementami zawieszenia, dzięki czemu staje się ono bardzo trwałe. Jest dobrze zestrojone, co zapewnia nam komfort w czasie podróży. Z przodu podróżu...
Opinia o nadwoziu:
Tak jak wspominałem, przestrzeni z przodu jest wystarczająca, lecz z tyłu zaczyna się "horror", jeśli chodzi o długie podróże. Na krótkich dystansach oczywiście jest względnie, jednak pasażerowie tylnej kanapy mogą się czuć nie najlepiej po kilkuset kilometrach. Ergonomia je...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, choć nie ma stabilizacji toru jazdy to naprawdę ciężko o poślizg - nie mówię tu o śliskiej nawierzchni, lecz o normalnych warunkach. Parkowanie jest dość trudne, w szczególności tyłem, z tego względu, że podczas opadów, kiedy szyba jest mokra (ty...

2010-02-22

Ogólna ocena:

5/10

Ogólnie nie jestem zadowolony z auta, ale nie z winy samego auta a z winy trójmiejskich ASO, które od pierwszych dni po zakupie zatruwały mi krew. Octavka jak każda rzecz ma się prawo psuć, choć deprymujące jest, że mój akurat egzemplarz musiał być złożony przez pijanego montera. PLUS...
Opinia o układzie napędowym:
silnik jeśli sprawny - jest OK. niestety u mnie coś jest nie halo, gdyż samochód dysponuje mocą...wartburga, ponoć coś z przepływomierzem się dzieje. czasem dysponuje 100% mocy, czasem jakimiś 10%... tylko przy wyprzedzaniu nie wiesz, którą wersję mocy silnik akurat obierze...
Opinia o komforcie:
Za fotele przednie ocena 1 bo: od nowości fotel kierowcy skrzypi (serwis sobie z tym nie poradził), a zaraz po upływie gwarancji padła regulacja odcinka lędźwiowego... ogólnie fotel do bani.
Opinia o nadwoziu:
Korozja - tylna klapa, po obu stronach plastiku osłaniającego zamek. Pierwsze pęcherze po 2 latach (usunięte na gwarancji) po kolejnych 3 latach w tych samych miejscach problem się powtórzył (usunięte na własny koszt, gdyż dopatrzono się w serwisie, że któregoś roku nie wymieniłem ole...

2008-02-11

Ogólna ocena:

9/10

Auto kupiłem w zeszłym roku na liczniku miało 281tys km. więc to co wymieniłem w tym aucie to normalnie zużywające się częsci. Auto uważam za bezawaryjne!!! GODNE POLECENIA. Jeszcze nie zawiodła mnie ani razu moja Octi :D
Opinia o układzie napędowym:
Na 5 biegu z 50km/h do maxa to nie problem :). Od zera do 100 zadowalająco jakieś 9 sekund. Wyprzedzam bez zmiany biegu na niższy daje sobie rade doskonale.
Opinia o komforcie:
Dla mnie dziwne, ale z kompletem pasażerów jeździ się wygodniej (auto poprostu płynie po drodze) bez obciążenia jest trochę za twardo. Przy większych prędkościach (rzędu 100km/h i więcej)
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jak i z tyłu miejsca wystarczająco by podróżować w 4 a nawet pięć osób ( choć ta piąta osoba już bedzie miała troszkę mniej wygodnie ). Bagażnik WIELKI!!! Spokojnie wchodzi w niego wózek dziecięcy, duża torbai jeszcze pare pierdołków :D
Opinia o układzie jezdnym:
Jedzie tam gdzie ja mu każę, a nie tam gdzie on chce :). Jeśli chodzi o parkowanie to trzeba się przyzwyczaić do słabej widoczności do tyłu, polegam tylko na lusterkach :D

2009-07-12

Ogólna ocena:

10/10

Samochód rewelacyjny eksploatacji. Jedyne wady to trochę głośny (ale bez przesady) i zbyt nisko osadzony przedni zderzak (przy parkowaniu chaczy się na każdym krawężniku (każdym!!!)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik mażenie dynamiczny, oszczędny, elastyczny, niezawodny. Już takich nie robią. Trochę głośny - fakt - ale to jedyna wada.
Opinia o komforcie:
Najpoważniejsza wada na polskich drogach to zbyt niskie zawieszenie,ale po podanisianiu w serwisie o 2 cm jest OK. Tylko wydaje mi się że spalanie wzrosło o 0,2-0,3 l/100 km Wyciszenie mogło by być lepsze. Siedzenia z tyłu trochę za głębokie i długa jazda męczy.
Opinia o nadwoziu:
z przodu bardzo wygodny. Z tyłu przyzwoicie. Bagażnik olbrzymi... czego to ja w nim nie woziłem. Przy zakupie dokupiłem bagażnik dachowy i .... przez 8 lat ani razu go nie założyłem, a na wakacje zabieram naprawdę sporo sprzętu.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie super! Leżał na drodze jak żaden przed ani po nim.

2011-02-07

Ogólna ocena:

5/10

TAki sobie samochód. Od tamtej pory unikam tej marki i przy jakichkolwiek planach zakupowych w ogóle nie biorę jej pod uwagę.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik - póki nowy - dawał sporo radości z jazdy. Ale prędko padł przepływomierz (drogi był jak jasna cholera), szybciutko padło też turbo (o Chryste jakie to było drogie !)
Opinia o komforcie:
Wóz głośny jak ruski bombowiec. Łomoty tylnej belki, auto nadsterowne, generalnie jeździło się tym jak taczanką. Dużo pomagały bardzo dobre opony. Ale i tak było bez rewelacji.
Opinia o nadwoziu:
Samochód robił spore wrażenie na początku lat 2000. Ładna klasyczna sylwetka, w środku też konserwatywnie jak w mercedesie. Tutaj było OK. Za to miejsca z tyłu - mniej niż w Maluchu ! Totalna porażka !
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta i cały układ jezdny oceniam na dostateczny. A nie dające się wyeliminować łomoty tylnej belki od nowości - to był prawdziwy syf.

Średnie oceny SKODA OCTAVIA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
71.70%
głosów 38
Raczej tak
16.98%
głosów 9
Trudno powiedzieć
3.77%
głosów 2
Raczej nie
3.77%
głosów 2
Nie
3.77%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.5/10
Parkowanie
7.6/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.7/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.1/10
Resorowanie z obciążeniem
7.8/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
6.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
6.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
6.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
7.1/10
Karoseria
8.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
7.5/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.0/10
Elektronika
7.1/10
Naprawy
Niezawodność
6.5/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
18
Niezawodność
11
Komfort jazdy
5
Napęd
3
Układ jezdny
2
Inne
1
Widoczność
1
Wnętrze
1
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
17
Wnętrze
6
Wentylacja i ogrzewanie
3
Widoczność
2
Inne
2
Awaryjność
2
Nadwozie
2
Komfort jazdy
2
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Skoda Octavia brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Peugeot 508 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Skodzie Octavia

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 79

Skoda Octavia GLX 1900 TDI 90KM 2000r. liftback

Ocena ogólna

Z auta jestem bardzo zadowolony. Niska awaryjność i wysoka ekonomiczność sprawiają, że choć auto mam już 10 lat, to jeszcze go nie sprzedaję, bo po co mam pozbywać się czegoś, co służy mi bardzo dobrze?

Układ napędowy

Elastyczność - jak to w silnikach TDi, można jechać zarówno bez gazu na danym biegu, jak i przemieszczać się po całym mieście na 3 / 4. Skrzynia biegów jest naprawdę dopracowana, nie ma obawy o wrzucenie złego biegu, skok drążka jest niemal idealny. Osiągi auta, jak na tą masę i tylko 90KM są zadowalające, choć na pewno przydałoby się coś więcej. Kupując auto używane lepiej szukać wersji 110-konnej, koszt zakupu będzie identyczny, a zawsze mamy nieco więcej mocy.

Widoczność

Widoczność do przodu jest w porządku - duża szyba sprawia, że mamy pogląd na całą sytuację. Do tyłu jednak jest dość źle - często pozostają nam tylko lusterka boczne. Tylna szyba, choć sporych rozmiarów, nachylona jest pod dużym kątem, co sprawia, że niewiele przez nią widać. Do tego dochodzi brak tylnej wycieraczki, co w niektórych sytuacjach pogodowych jest krótko mówiąc - uciążliwe.

Komfort

Auto ma niemal idealne zawieszenie na nasze polskie drogi. W odróżnieniu od Passata B5, Audi A4 B5, nie mamy tutaj do czynienia z aluminiowymi elementami zawieszenia, dzięki czemu staje się ono bardzo trwałe. Jest dobrze zestrojone, co zapewnia nam komfort w czasie podróży. Z przodu podróżuje się bardzo dobrze, gorzej z tyłu, ponieważ Octavia posiada tą samą płytę podłogową co Golf IV, ma za to znacznie większy bagażnik i jest nieco dłuższa. Konsekwencją tego jest ciasnota na tylnej kanapie i podróż z kompletem pasażerów może się dla nich okazać naprawdę uciążliwa. Wyciszenie wnętrza mogłoby być lepsze, odgłos silnika, szczególnie zimnego, dociera do kabiny na zbyt wysokim poziomie...

Nadwozie

Tak jak wspominałem, przestrzeni z przodu jest wystarczająca, lecz z tyłu zaczyna się "horror", jeśli chodzi o długie podróże. Na krótkich dystansach oczywiście jest względnie, jednak pasażerowie tylnej kanapy mogą się czuć nie najlepiej po kilkuset kilometrach. Ergonomia jest na najwyższym poziomie, jak to w grupie VAG - wszystko jest na swoim miejscu, a obsługa jest intuicyjna. Bagażnik - kosmos. Ponad 500 litrów sprawia, że pod tym względem Octavia jest zdecydowanym liderem w swojej klasie (i nie tylko). W łatwy sposób możemy złożyć tylną kanapę i mieć do dyspozycji ogrom przestrzeni bagażowej. Jakość nie jest najgorsza, choć mogłoby być lepiej. Nie ma zbyt dużej różnicy pomiędzy wykonaniem VW Golfa a Octavii, jednak plastiki mogłyby być jakościowo lepsze. Po prawie 200tys. km. zaczynają lekko trzeszczeć, a przy dużych mrozach jest to bardzo odczuwalne. Karoseria - bardzo dobra, nie widziałem nigdzie żadnych ognisk korozji.

Układ jezdny

Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, choć nie ma stabilizacji toru jazdy to naprawdę ciężko o poślizg - nie mówię tu o śliskiej nawierzchni, lecz o normalnych warunkach. Parkowanie jest dość trudne, w szczególności tyłem, z tego względu, że podczas opadów, kiedy szyba jest mokra (tylna) nie mamy do dyspozycji wycieraczki. Pozostają nam więc tylko lusterka boczne, a wtedy strefa zerowej widoczności w lusterkach znacząco się powiększa. Hamulce - bez zarzutu, choć szkoda, że w wersji 90-konnej producent stosował z tyłu bębny, bo tarcze to jednak już wyższa technologia. W 110-konnej wersji były już hamulce tarczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Naprawy

Auto jest naprawdę bardzo mało awaryjne. Mój samochód zawsze stał pod blokiem, i co ok. 3 lata muszę wymieniać świece żarowe, aby nie mieć problemów z odpalaniem zimą. Pewnego dnia auto zaczęło mieć bardzo słabe osiągi - okazało się, że uszkodził się przepływomierz. Jest to dość częsta usterka wszystkich silników TDI, więc nie ma co się zrażać. Okazało się, że w moim samochodzie, po dłuższym postoju z przewodów paliwowych znikało paliwo, i czasem były problemy z odpalaniem auta - nawet latem. Po wymianie zaworu zwrotnego paliwa wszystko wróciło do normy.

Wentylacja i ogrzewanie

Tylko średnio ze względu na dość długie ogrzewanie auta zimą. Wiadomo - jest to silnik TDi, który potrzebuje sporo czasu na nagrzanie, a przez ten czas musimy siedzieć w zimnie. Wentylacja jest jednak na dobrym poziomie, klimatyzacja latem spisuje się nienagannie.

Elektryka/elektronika

Dwie dziesiątki, ponieważ zarówno z elektryką jak i elektroniką, przez 10 lat nie miałem żadnych problemów.

Zobacz również opinie:

Skoda Octavia: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, roadster, sedan (limuzyna)

Skoda Octavia: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Skoda Octavia: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Skoda Octavia: 2015, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1994, 1992