Skoda Octavia opinie, oceny użytkowników, Skoda Octavia spalanie kombi (strona 1)

Opinie o samochodach Skoda Octavia

kombi

Liczba ocen: 104

Średnia ocena: 8.50/10

Skoda Octavia spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.09/11.92
6.99
trasa
6.68/8.57
5.02
cykl mieszany
7.87/10.37
6.08

Oceny SKODY OCTAVIA

Kuba2008-02-11

Ogólna ocena:

9/10

Generalnie rzecz biorąc, skoda oferuje niesamowitą wygodę i komfort podróżowania w zamian za niewielkie koszty eksploatacji. Nawet poważna usterka wymiany skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem zamknęła się kwotą 1900zł. Spalanie na poziomie 5l ON i bardzo dobre osiągi w 1999 roku były jed...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny, pozwala na jazdę 45 km/h na 5 biegu i swobodne przyspieszanie bez szarpania. Prędkość 45 km/h można osiągnąć bez wciskania pedału gazu a tylko umiejętnie zmieniając biegi. Sama skrzynia jest precyzyjna, jednak nie lubi przeciążeń. Moja rozsypała się po 180 ...
Opinia o komforcie:
Skoda \'na pusto\' daje wysoki komfort jazdy, przez dziury i poprzeczne nierówności przejeżdża jak czołg, dając tym samym znać kierowcy głośnym stukiem o pokonanej przeszkodzie. Dość dobre wyważenie auta nie powoduje kołysania i zbytnich przechyłów. Z obciążeniem jedzie się lepiej,...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu doskonała, więcej miejsca niż w porównywalnych modelach. Na tylnych siedzeniach mało miejsca na nogi. Ergonomia w niemieckim stylu, uporządkowana deska rozdzielcza. Bagażnik gigantyczny i pakowny. Jakość materiałów w starszych modelach pozostawia trochę do życzenia ...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta - bardzo dobre, jedyny minus to lekka zdolność do wynoszenia przodu auta przy ostrych zakrętach. Układ kierowniczy : po 40 tyś maglownicę wymieniono na nową z uwagi na przeskok ząbka w 1/3 obrotu. Poza tym ok, drgania nie przenoszą się na kierownicę, posiada regulację ...

Sławek2013-06-13

Ogólna ocena:

8/10

Gdyby była lepiej doposażona i z lepszymi materiałami wnętrza było by bosko. Jak na rodzinne kombi w codziennym użytkowaniu jest rewelacyjnie.
Opinia o układzie napędowym:
Rzeczywiste 180 KM w prezencie od producenta (pomimo katalogowych 160KM) jak dla tej masy auta powoduje, że niewprawny i nowy kierowca może mieć problemy z pełną kontrolą auta. Trzeba się nią nauczyć jeździć. Kilka razy wyciągła mnie z opresji na drodze. 7.9 do setki. Przyspieszenie wbi...
Opinia o komforcie:
Twarde zawieszenie. Fotele przednie dają radę - ale dłuższe wyprawy na tylnej kanapie są uciążliwe. Sporo miejsca na nogi z tyłu, przy założeniu, że kierowca ma prawidłowo ustawiony fotel a nie leży na nim jak większość kierowców. Wyciszenie bardzo dobre - wersja Elegance. Pierwsze ...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze na przyzwoitym poziomie (O2FL). w III generacji to porażka. Miejsca jest sporo. Ergonomia poprawna jak na auto z grupy VAG. Bagażnik powala wielkością - jak na swoją klasę. 580 litrów pozwala sporo upchać, jednak przy większej rodzinie z malutkimi dziećmi może skończyć się zak...
Opinia o układzie jezdnym:
Skoda jak to skoda - jest trochę twarda. Ale pokazuje swoje zalety przy dynamicznej jeździe i trzymaniu się zakrętów. Trzeba uważać na podsterowność, lubi zaskoczyć przy szybszej jeździe - pomimo faktu, że elektronika trzyma całość na wodzy. Dzięki czujnikom parkowania z przodu i z t...

Bartek2009-08-18

Ogólna ocena:

9/10

Z samochodzu jestem bardzo zadowolony. Kupowałem go z niepokojem, czy Skoda to samochód dla emeryta, czy będą miał frajdę z jeżdżenia nim. Po 3 latach mogę stanowczo powiedzieć, że jestem z niego BARDZO ZADOWOLONY. Tak zadowolony, że następny także będzie Skoda. Dla marudzących &qu...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik FSI jest bardzo elastyczny. Brak turbo (brak turbodziury ale i ewetualnych problemów z turbiną). Ciagnie płynnie od 1500obr/min, ale naprawdę dobrze - od 3000 obr/min. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, 150KM daje komfort decydowania gdzie i kiedy można wyprzedzać.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie OK, jak wyżej. Fotele zminiłem (fabrycznie) na sportowe (w 2006 roku standardowe były takie sobie). Te trzymają dobrze, są dobrze uprofilowane i ani za miękkie, ani za twarde. Sprawdziłem to kilkakrtnie na długich trasach (>800km).
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu nie brakuje. W porónaniu z O1 wyraźnie przybyło miejsca na nogi z tyłu i teraz jest go zupełnie sporo (więcej niż w wielu innych samochodach nawet wyższej klasy). Bagażnik jest legendarny. W kombi nie tylko duży, ale i ustawny. Materiały OK, dość dobrze spasowan...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo zwrotne,dobrze o pewnie się prowadzi zarówno na autostradzie, jak i na krętych drogach. Zawieszenie jest dość twarde, co pomaga w łukach. Bardzo skuteczne hamulce (tarcze przód i tył).

Krystian2017-05-21

Ogólna ocena:

10/10

Zadbany pojazd warto kupic
Opinia o układzie napędowym:
Jak na silnik 1.6 102 KM bardzo dobrze, do tego silnik bezproblemowy i idealny pod LPG
Opinia o komforcie:
nie ma się do czego przyczepic w zawieszeniu, z tyłu wielowahacze wiec komfort jazdy i prowadzenie bardzo dobre, fotele przednie wygodne na długie trasy choc mogły by być troszke szersze. Z tyłu bardzo wygodnie i duzo miejsca na nogi. Zastrzezenie małe do spręzyn tylnych. Mnie się to nie zd...
Opinia o nadwoziu:
Nie ma się do czego przyczepić. Kierownica z tworzywa sztucznego, którą dobrze się trzyma w dloni, dość szybko się sciera. Gdybym miał wybór wziąłbym skorzana.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo fajny samochod. Nie nalezy do szybkich pojazdów, ale pozwala na bezproblemowe poruszanie się po mieście, poza miastem i na trasie. Na trasie powyżej prędkości 140km/h brakuje szóstego biegu innego przelozenia biegu piątego. Swietnie zestrojone prędkosci obrotowe silnika do maksymalne...

2009-07-12

Ogólna ocena:

10/10

Tani, ładny, ergonomiczny samochód, z dużym bagażnikiem, niezłymi osiągami z możliwością tuningu przy jednoczesnym bardzo zadawalającym spalaniu.:)
Opinia o układzie napędowym:
Jak to TDI, klekocze, ale mało pali i ma niezłe osiągi, szczególnie po paru zabiegach tuningowych. Przy przebiegach ok 200 000km, należy spodziewać się awarii dwumasa, sprzęgła czy turbo, jednakże jest to indywidualna sprawa zależna od użytkownika, po prostu należy przestrzegać paru za...
Opinia o komforcie:
Bez rewelacji, ale w długie trasy można jechać.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca wystarczająco z tyłu już o wiele mniej, ale za to spory bagażnik. Dla 2 osób + małe dzieci + dużo bagażu jak znalazł.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem przyjemny w prowadzeniu, jak na compakt z dużym odwłokiem, nie mniej jednak seryjne zawieszenie jest zbyt miękkie i lubi bujać. Sprawę załatwia zmiana go na Blinstein B4, a spora różnica na plus jest przy zmianie na B6. Poza tym prosta budowa zawieszenia, tanie w naprawie....

Średnie oceny SKODA OCTAVIA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
74.04%
głosów 77
Raczej tak
23.08%
głosów 24
Trudno powiedzieć
0.96%
głosów 1
Raczej nie
1.92%
głosów 2
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
8.1/10
Napęd
Elastyczność
8.3/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.9/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.2/10
Resorowanie z obciążeniem
7.8/10
Fotele przednie
7.9/10
Fotele tylne
6.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
6.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.4/10
Przestrzeń z tyłu
6.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.4/10
Bagażnik
9.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
8.4/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.1/10
Elektronika
7.1/10
Naprawy
Niezawodność
7.0/10
Koszty napraw
6.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
30
Niezawodność
26
Napęd
10
Komfort jazdy
4
Nadwozie
3
Układ jezdny
2
Widoczność
1
Inne
1
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
26
Wnętrze
10
Wentylacja i ogrzewanie
8
Inne
7
Nadwozie
6
Komfort jazdy
5
Napęd
4
Spalanie
2
Układ jezdny
2
Widoczność
1
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Skoda Octavia brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Passat.

Skoda Octavia

Skoda Octavia

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najciekawsza opinia użytkownika o Skodzie Octavia

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Kuba

liczba głosów: 108

Skoda Octavia GLX 1900 TDI 90KM 1999r. kombi

Ocena ogólna

Generalnie rzecz biorąc, skoda oferuje niesamowitą wygodę i komfort podróżowania w zamian za niewielkie koszty eksploatacji. Nawet poważna usterka wymiany skrzyni biegów wraz ze sprzęgłem zamknęła się kwotą 1900zł. Spalanie na poziomie 5l ON i bardzo dobre osiągi w 1999 roku były jedyne w tej klasie aut.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny, pozwala na jazdę 45 km/h na 5 biegu i swobodne przyspieszanie bez szarpania. Prędkość 45 km/h można osiągnąć bez wciskania pedału gazu a tylko umiejętnie zmieniając biegi. Sama skrzynia jest precyzyjna, jednak nie lubi przeciążeń. Moja rozsypała się po 180 tyś km. Silnik otrzymał maksymalną ilośc punktów choć musiałem po 150 tyś wymienić 2 zawory. Przyczyna leży po stronie serwisu, który nie wymienił pompy wody podczas zmiany rozrządu na 60tyś. Zakładając nowy rozrząd (ponoć bardziej wytrzymały i wg nowych norm skody wytrzymujący 100tyś km) wyznaczyli następny serwis rozrządu na 160tyś. Niestety pompa nie wytrzymała, łożysko pompy wytarło się powodując przeskok paska o kilka ząbków i uszkodzenie silnika. Gdyby nie ignoracja i niewiedza serwisu, silnikowi nic by się nigdy nie stało. Dlatego pamiętajcie aby wymienić pompę wody co 100 tyś km - koszt samej pompy to nie więcej jak 120zł. Po przejechaniu 120 tyś km potrzebna była wymiana przepływomierza powietrza (dość częsta usterka we wszystkich silnikach tego typu) a po 170 tyś wysiadł czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Ta usterka też jest typowa i częsta.

Widoczność

Widoczność bardzo dobra , w młodszych modelach po IV 1999 zaczęto stosować prawe lusterko wsteczne mniejsze od lewego

Komfort

Skoda \'na pusto\' daje wysoki komfort jazdy, przez dziury i poprzeczne nierówności przejeżdża jak czołg, dając tym samym znać kierowcy głośnym stukiem o pokonanej przeszkodzie. Dość dobre wyważenie auta nie powoduje kołysania i zbytnich przechyłów. Z obciążeniem jedzie się lepiej, nawet przy maksymalnym załadowaniu auta mamy wrażenie wysokiej stabilności. Fotele z przodu regulowane na wysokość z regulacją pod lędźwie są wygodne i pokonanie trasy 1400km nie jest problemem dla kręgosłupa. Tylne także wygodne, jednak dla wyższych osób będzie brakowało miejsca na nogi. Z wyciszeniem nie jest źle, jednak pomruk dieselka daje o sobie znać w wyższych zakresach obrotów.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu doskonała, więcej miejsca niż w porównywalnych modelach. Na tylnych siedzeniach mało miejsca na nogi. Ergonomia w niemieckim stylu, uporządkowana deska rozdzielcza. Bagażnik gigantyczny i pakowny. Jakość materiałów w starszych modelach pozostawia trochę do życzenia (twarde plastiki) jednak nawet po 8 latach użytkowania nic się nie urwało i specjalnie nie zgrzytało. Wnętrze można w łatwy sposób urozmaicić pokrowcami, dodatkowym sprzętem - a demontaż tapicerki aby ukryć przewody np. od nawigacji jest dziecinnie prosty. Karoseria ponadczasowa, praktycznie 10 letni model nadal jest nowoczesny i ładny. Lakier bardzo wytrzymały i brak ognisk korozji.

Układ jezdny

Prowadzenie auta - bardzo dobre, jedyny minus to lekka zdolność do wynoszenia przodu auta przy ostrych zakrętach. Układ kierowniczy : po 40 tyś maglownicę wymieniono na nową z uwagi na przeskok ząbka w 1/3 obrotu. Poza tym ok, drgania nie przenoszą się na kierownicę, posiada regulację w 2 płaszczyznach. Hamulce jak brzytwa. Krótki rozstaw osi zapewnia super zwrotność dużego kombi i ułatwia parkowanie, jednak odbija się to na miejscu dla pasażerów na tylnych siedzeniach.

Wentylacja i ogrzewanie

Zamontowany Climatronic idealnie utrzymuje wybraną temperaturę. Zimą niestety trzeba chwilę poczekać by auto zaczęło grzać - wszak to diesel i musi się rozgrzać.

Zobacz również opinie:

Skoda Octavia: cabrio, coupe, hatchback, kombi, liftback, roadster, sedan (limuzyna)

Skoda Octavia: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Skoda Octavia: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Skoda Octavia: 2015, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1994, 1992