Skoda Superb opinie, oceny użytkowników, Skoda Superb spalanie 2.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Skoda Superb

2.0

Liczba ocen: 9

Średnia ocena: 7.89/10

Skoda Superb spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.50/17.00
6.20
trasa
6.50/10.00
5.50
cykl mieszany
8.50/14.00
5.80

Oceny SKODY SUPERB

Piotr2009-09-30

Ogólna ocena:

9/10

pomimo chęci zmiany marki na inną niż skoda po jazdach próbnych hondą accord, citroen C5, mondeo, passat zdecydowałem się jednak na zakup skody superb II. Bezkonkurencyjne połączenie silnika TDI 2,0 170 KM i skrzyni DSG i bardzo bogate wyposażenie. gdyby nie za ładna bryła to passat na p...
Opinia o układzie napędowym:
silnik TDI 2,0 170 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną DSG nie ma sobie równych w tej klasie i tej cenie samochodów. Silnik przyśpiesza do 100 km w 9 s i praktycznie nie ma straty w przyśpieszeniu w porównaniu z manualem, co ma miejsce w mondeo i citroenie. Ponadto DSG jako jedyna skrz...
Opinia o komforcie:
Jak ktoś jeździ samochodem niemieckim to zna twardzość zawieszenia charakterystyczną dla tych marek. Przeciwieństwem jest zawieszenie hydroaktywne citronena c5 - wyjątkowy komfort na polskie drogi, ale z drugiej strony tak miło się płynie po drodze że pasażerowie na tylnych siedzeniach a...
Opinia o nadwoziu:
Zdecydowanie największy samochód w tej klasie - czeska prawdziwa limuzyna. Dla niektórych na pewno za duży. Z drugiej strony jeyny saomochód wśród w/w konkurentów, którym bez przeszkód i komfortowo w trasę mogą się wybrać 4 osoby o wzroście pow 180 cm. Bagażnik też największy wśr...
Opinia o układzie jezdnym:
We wszystkich poniższych ocenach porównuję skodę superb II z nowym citroenem c5, passatem, mondeo i accordem, którymi przed zakupem skody odbyłem długie jazdy próbne. Wszystkie samochody miały podobne ceny 100 - 125 tys zł, i silniki 2,0 TDI skoda ma twarde zawieszenie typowe dla samocho...

Adam2019-11-01

Ogólna ocena:

10/10

Auto wybrane bardzo starannie. Mimo to pozytywnie zaskakuje. Nie ma planow zmiany na inne, chyba ze powiekszy sie rodzina bardziej niz planowano.
Opinia o układzie napędowym:
Z racji posiadania Superb II po facelifcie z 2015 roku silnik to sprawdzona kosntrukcja z ktorej pozbyto sie wiekszosci usterek spotykanych we wczesniejszych odmianach - pogrubiony walek napedu pompy wody, uproszczony rozrzad... Wersja Common Rail nie jest podatna na awarie pompowtryskiwaczy, aczkol...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie doskonale, osoby ze sklonnosciami do choroby lokomocyjnej nie maja problemow z dluzsza jazda. Fotele przednie bardzo dobre choc nieco za krotkie siedzisko dla osob wyzszych. Tylne siedzenie nie posiada zadnej regulacji, co zaskakuje w tej klasie. Wyciszenie fabryczne sprawdza sie doskona...
Opinia o nadwoziu:
Deska rozdzielcza i wyswietlacz czytelne i latwo dostepne, wyswietlacz MaxiDot zapewnia dluga liste danych z komputera pokladowego. Przelaczniki pracuja b. dobrze, pokretla da sie ustawic precyzyjnie bez problemow. Regulacja fotela kierowcy i kierownicy pozwala dobrac kazdemu wygodna dla siebie pozy...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochod prowadzi sie jak po szynach. Doskonale znosi nierownosci na drodze, takze progi zwalniajace nie sa problemem. Auto jest duze i pakowne wiec trzeba koniecznie pamietac o tym ze auto jest zapakowane. Na silniku nie robi to wiekszego wrazenia, ale hamulce potrzebuja juz nieco wiecej czasu i mi...

Piotr2010-10-05

Ogólna ocena:

10/10

Prawdziwa przyjemność z jazdy. Choć jeździłem już różnymi, potocznie uznawanymi za lepsze, markami samochodów to nowa skoda superb po roku ekslpoatacji udowadnia, że czeska marka staje się pierwszoligowym brandem.
Opinia o układzie napędowym:
Wg mnie silnik 2.0 diesel zastosowany w noym superbie to najlepsza jednostka napędowa o tej pojemności pośrdów samochodów tej klasy tzn : forda mondeo, toyoty avensis, mazdy 6 itp którymi też jeździłem. Najlepszy tzn: o największej mocy i elastyczności na niskich i średnich obrotach ale ...
Opinia o komforcie:
fotele tradycyjnie twarde i dobrze trzymające. Już w wersji ambiente podparcie lędźwiowe na 2 przednich fotelach w standardzie czego nie oferuje nikt z konkurencji. Zawieszenie tradycyjnie twarde ale b. dobrze wyciszone. Jest to samochód który jest stworzony na dobrej jakości nawierzchnie i w...
Opinia o nadwoziu:
Samochód największy w swej klasie. Z tyłu koszykarze też się zmieszczą . Bagażnik również największy / większy nawet niż w większości dużych samochodów kombii. wielkość zewnętrznej bryły samochodu zdecydowanie pokrywa się z ilością miejsca w środku.
Opinia o układzie jezdnym:
Trzymanie się drogi na zakrętach wg mnie najlepsze w tej klasie/cenie samochodów, brak przechyłów na zakrętach, brak pod i nad sterowności. Jedyny problem pojawia się zimą na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni - trzeba pamiętać że nowa skoda superb to duże auto o dużym rozstawie osi...

2011-02-12

Ogólna ocena:

9/10

BRAK POLSKIEGO MENU W KOMPUTERZE
Opinia o układzie napędowym:
zbyt mała moc na masę auta 2.0 tdi 130 kM mogło byc troszkę więcej
Opinia o komforcie:
W wersji standart fotle mogly byc troszkę wygodniejsze ,- mało trzymają w zakrętach , wyciszenie auta super, wielkośc auta sprawia o konforcie za małą cenę
Opinia o nadwoziu:
Auto jak za te pieniądze jest super porównywale z Audi A6 i Mercedes E clase Kombi
Opinia o układzie jezdnym:
Czujniki parkowania się czasami zawieszają , auto jest długie, z pakietem na bezdroża auto sprawuje się bardzo dobrze na polskich drogach polecam ten pakiet przy felgach 16 cali

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10

To mój drugi "SUPERB". Pierwszy miałem od nowości, jeżdziłem 6 lat (200Tyś km)- żadnych problemów !!! Dlatego zmieniłem na "nowszy model"
Opinia o układzie napędowym:
Napęd - rewelacja ! -jednak automat ogranicza możliwości tego silnika
Opinia o nadwoziu:
"gumiasty" plastik , bardzo żle się czyści
Opinia o układzie jezdnym:
Zmiana przedniego zawieszenia w stosunku do poprzedniego modelu spowodowała lepsze zachowanie samochodu w zakrętach, ale niestety pojawiły się przerywane stuki z przednich kół i nie jest to problem opon.

Średnie oceny SKODA SUPERB

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
66.67%
głosów 6
Raczej tak
11.11%
głosów 1
Trudno powiedzieć
11.11%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
11.11%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
6.8/10
Napęd
Elastyczność
8.8/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
8.4/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
7.9/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.6/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.8/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.1/10
Przestrzeń z tyłu
9.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.1/10
Bagażnik
8.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.2/10
Możliwość aranżacji
7.7/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.3/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.9/10
Elektronika
7.9/10
Naprawy
Niezawodność
8.2/10
Koszty napraw
6.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
5
Wnętrze
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Widoczność
2
Napęd
1
Wnętrze
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Skoda Superb brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.

Skoda Superb

Skoda Superb

Peugeot 508 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Skodzie Superb

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Piotr

liczba głosów: 165

Skoda Superb II 2000 TDI 170KM 2009r. hatchback

Ocena ogólna

pomimo chęci zmiany marki na inną niż skoda po jazdach próbnych hondą accord, citroen C5, mondeo, passat zdecydowałem się jednak na zakup skody superb II. Bezkonkurencyjne połączenie silnika TDI 2,0 170 KM i skrzyni DSG i bardzo bogate wyposażenie. gdyby nie za ładna bryła to passat na pewno mialby b. poważną konkurencję (choć cały kokpit przedni i deska rozdzielcza passata są też po prostu brzydkie). Silniki konkurencji 2,o TDI są dużo słabsze. Jeżeli kogoś nie zraża marka skoda i to iż jest to b. duży samochód to polecam. Najbliżej skody dla mnie palsuje się nowy C5 z uwagi na rewelacyjne wzornictwo - piękny samochód, świetne wyciszenie - dla tych co lubią słuchać muzyki w samochodzie, i hydoaktywne zawieszenie. Z drugiej strony zdecydowanie słabszy diesel 2,0 L i bardzo mało miesjca na nogi dla pasażerów z tyłu ( przy tych samych wymiarach zewnętrznych samochodu co skoda ) to minusy citroena c5.

Układ napędowy

silnik TDI 2,0 170 KM w połączeniu ze skrzynią automatyczną DSG nie ma sobie równych w tej klasie i tej cenie samochodów. Silnik przyśpiesza do 100 km w 9 s i praktycznie nie ma straty w przyśpieszeniu w porównaniu z manualem, co ma miejsce w mondeo i citroenie. Ponadto DSG jako jedyna skrzynia na rynku ma praktycznie niewyczuwalne przełożenia biegów. Jako jedyny silnik 2,0 l diesel. wśród opisanych powyżej konkurentów ( oczywiście oprócz passata ) osiąga moc 170 KM! io dodatkowo silnik we wszystkich zakresach mocy ma podobną moc, nie ma słabszych zakresów obrotów. Ten silnik i ta skrzynia to największa przewaga skody w porównaniu z niby bardziej markową konkurencją.

Widoczność

Z przodu grube słubki trochę przeszkadzają w widoczności na prawo lewo , przy skrzyzowaniach. Z tyłu mała szyba też nie pomaga. widoczność w dużych lusterkach ok

Komfort

Jak ktoś jeździ samochodem niemieckim to zna twardzość zawieszenia charakterystyczną dla tych marek. Przeciwieństwem jest zawieszenie hydroaktywne citronena c5 - wyjątkowy komfort na polskie drogi, ale z drugiej strony tak miło się płynie po drodze że pasażerowie na tylnych siedzeniach a przede wszystkim dzieci mogą miec problemy lokomocyjne. Fotele jak zwykle w skodzie b. wygodne z podparciem lędźwiowym bez dopłaty na obydwu przedich fotelach. Lepsze wyciszenie kabiny pasażera osiąga tylko C5 (podwójne akustyczne szyby, podwójne uszczelki w drzwiach, b. dobre wyciszenie hałasu od kół) ale na pewno skoda jest w środku cichsza od mondeo czy hondy accord i o dziwo od passata. lepiej tez resoruje od passata

Nadwozie

Zdecydowanie największy samochód w tej klasie - czeska prawdziwa limuzyna. Dla niektórych na pewno za duży. Z drugiej strony jeyny saomochód wśród w/w konkurentów, którym bez przeszkód i komfortowo w trasę mogą się wybrać 4 osoby o wzroście pow 180 cm. Bagażnik też największy wśród konkurencji no i twindoor system. dla mnie stylizacja zewnętrzna samochodu/bryła nadwozia to jedyny duży minus samochodu. Jest po prostu nieładny.

Układ jezdny

We wszystkich poniższych ocenach porównuję skodę superb II z nowym citroenem c5, passatem, mondeo i accordem, którymi przed zakupem skody odbyłem długie jazdy próbne. Wszystkie samochody miały podobne ceny 100 - 125 tys zł, i silniki 2,0 TDI skoda ma twarde zawieszenie typowe dla samochodów niemieckich, prowadzi się b. dobrze i precyzyjny układ kierowniczy, wynoszenie na zakrętach nie istnieje, jedyna trudność to promień zawaracania i parkowanie tyłem z uwagi na wielkość samochodu

Naprawy

awaryjność - na bazie dotychczasowym doświadczeń ze skodami octavia

Wentylacja i ogrzewanie

nimus - to głośny wentylator klimatyzacji i mała ilość stopni nawiewu

Elektryka/elektronika

okaże się po 3 latach ...

Zobacz również opinie:

Skoda Superb: hatchback, kombi, sedan (limuzyna), terenowy

Skoda Superb: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Skoda Superb: 1.8, 1.9, 2.0, 2.5, 2.8, 3.6

Skoda Superb: 2015, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002