Suzuki Ignis opinie, oceny użytkowników, Suzuki Ignis spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Suzuki Ignis

Liczba ocen: 18

Średnia ocena:

8.61/10

Suzuki Ignis spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 7.63/9.17 6.50
trasa 6.26/6.60 5.00
cykl mieszany 7.07/8.30 6.00

Ignis

OCENY SUZUKI IGNIS


Ogólna ocena:  

9/10


Kupowałem samochodzik ze świadomością jego budowy i wielkości oraz związanego z tym komfortu podróżowania i sie nie zawiodłem. Łatwy w eksploatacji miejskiej - łatwo zaparkować, odporny na wyrwy i krawężniki - wysokie zawieszenie, nie jest męczacy na trasie i 400km przejeżdża się b...
Opinia o układzie napędowym:
Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z prz...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 1...
Opinia o nadwoziu:
Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca j...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadstero...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Fura z ogniem! Auto spełnia pokładane nadzieje, może tylko mogłoby mniej palić. Za to nie boi się byle jakiej drogi (nawet - mocno bylejakiej). Poza tym jest poręczne i "niepsujne". Dla dwóch osób dojeżdżających do pracy z Warszawy do małej miejscowości pod miastem - zupełni...
Opinia o układzie napędowym:
Mała benzyna nie jest elastyczna z samego założenia. Trzeba wysoko kręcić. Skrzynia ma precyzją bliżej do opla niż do mercedesa, ale to taka klasa cenowa. "Odejście" - jak na tak mały silnik - bardzo dobre (niejeden się oszukał).
Opinia o komforcie:
Małe auto. Komplet pasażerów to maksymalnie 4 osoby, i te maja dość miejsca na nogi i aż nadto - na głowy (japończyk w cylindrze może wsiadać bez problemu). Dla 5 osób (na tyle jest rejestrowane) będzie niemiłosiernie ciasno i to nie ma sensu. Fotel z tyłu to ławka. Obciążone auto ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca dla 4 pasażerów w aucie miejskim, wysokim ("...coś jakby na kombajnie siedzieli...") jest... dosyć. Dla 5 - to pomyłka, więc nie biorę tego parametru pod uwagę. Ergonomia taka bardziej jak z opla corsy - to też nieźle. Bagażnik jest malutki (ze 200 litów) i jego podłog...
Opinia o układzie jezdnym:
Charakterystyka auta (budka telefoniczna na kołach), wysoko zawieszonego (prawie jak terenowy), względem prowadzenia nie jest perfekcyjna, ma ono naturalną tendencję do pochylania si na zakrętach i galopowania (mały rozstaw osi). Parkuje się dość trudno - marna widocznośc do tyłu.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Idealne auto do dynamicznej jazdy.Rewelacyjny silnik i skrzynia biegow.Zero proplemow z elektronika. Bardzo udany model. Ps: Suzuki Ignis Sport przebudowalem na auto rajdowe
Opinia o układzie napędowym:
Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam au...
Opinia o komforcie:
Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwy...
Opinia o układzie jezdnym:
Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Dla człowieka, który świadomie dokonał wyboru jest to samochód w sam raz. Auto na miasto, bez cudów i bajerów (czego nie ma, to się nie psuje). Nie na wyścigi (boi się bocznego wiatru i jest mało stabilne). Doskonałe na nasze kiepskie jezdnie - prześwit jak w terenówce. Tylko pali stra...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest dynamiczny, z charakterem, acz wymaga dużych obrotów (paliwożerna cholera jest!) Elastyczność jest lepsza niż przeciętna, ale nie do szaleństwa. Skrzynia - zupełnie niezła. Przyspieszenie dobre, acz trzeba pamiętać, że to nie jest wyścigówka tylko mały, miejski samochodzi...
Opinia o komforcie:
Na wysokich obrotach auto zaczyna wyć (jak kosiarka). Jakby trochę za słabo wyciszone. Ale podczas normalnej jazdy - cichutko. Wymaga przyzwyczajenia galopowanie na poprzecznych nierównościach, ale to jest mały, krótki i wysoki samochodzik, więc nie ma co wybrzydzać.
Opinia o nadwoziu:
Funkcjonalność - OK. Ocena karoserii mało obiektywna. Acz milej jest \\\\\\"wspinać\\\\\\" się na fotel, a nie \\\\\\"kłaść\\\\\\" do auta.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest wysokie, więc i jego stabilność jest mniejsza, niż samochodów \\\\\\"niskoosadzonych\\\\\\". Parkowanie do tyłu - mordęga dla człowieka, który musi się odwracać (nie umie parkować na lusterka). Parkowanie do przodu - super. To mały, szalenie zgrabny samochód.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Idealne auto dla rodziny 2+1 na bliskie i dalsze (600km) wyjazdy. Poręćzny w mieście, wygodny i ekonomiczny w trasie. Gdyby był nadal produkowany kupiłbym bez wahania w wersji 4x4.
Opinia o układzie napędowym:
Sporadyczne trudności we włączaniu biegu wstecznego. Bez odczuwalnego wysiłku ciągnie przyczepę 400kg.
Opinia o komforcie:
Twarde zawieszenie=łatwość prowadzenia, auto nie "kłania" się na łukach. Fotele spartańskio twarde, ale wbrew pozorom-wygodne nawet w długiej trasie. Trochę głośno pow. 120km/h.
Opinia o nadwoziu:
Mimo małego wnętrza mięsci wygodnie 2 osoby z b. dużą ilością bagażu lub 4 z rozsądną ilością potrzebnych rzeczy. Materiały jak na ten segment - wystarczająco dobre. Karoseria wyjątkowo ładna.
Opinia o układzie jezdnym:
Idealny do parkowania i manewrowania w ciasnych przestrzeniach miejskich.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 z 4


ŚREDNIE OCENY SUZUKI IGNIS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 66.67% głosów 12
Raczej tak 33.33% głosów 6
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
8.9/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.4/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.4/10
Resorowanie z obciążeniem
6.4/10
Fotele przednie
7.3/10
Fotele tylne
6.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.6/10
Wyciszenie
5.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.1/10
Przestrzeń z tyłu
7.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
6.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.3/10
Możliwość aranżacji
7.2/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
7.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
6.3/10
Naprawy
Niezawodność
6.3/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 3
Napęd 2
Komfort jazdy 1
Spalanie 1
Nic 1
Widoczność 1
Wnętrze 1
Inne 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 6
Nic 3
Spalanie 1
Inne 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Suzuki Ignis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Meriva.

  Suzuki

  Ignis

  Opel

  Meriva

Najciekawsza opinia użytkownika o Suzuki Ignis

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Wiesław

liczba głosów: 46

Suzuki Ignis colt mint 1300 93KM 2005r. mini-van

Ocena ogólna
Kupowałem samochodzik ze świadomością jego budowy i wielkości oraz związanego z tym komfortu podróżowania i sie nie zawiodłem. Łatwy w eksploatacji miejskiej - łatwo zaparkować, odporny na wyrwy i krawężniki - wysokie zawieszenie, nie jest męczacy na trasie i 400km przejeżdża się bez zmęczenia, no i tani w eksploatacji. Nie rozumiem dlaczego nie zyskał w Polsce dużej popularności i został wycofany ze sprzedaży.

Układ napędowy
Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z przełączaniem biegów a jedynie włączając wsteczny należy robić to starannie. I, II i III bieg mają krótkie przełożenia i na nich samochód zdecydowanie przyśpiesza, natomiast IV i V bieg są "dłuższe" i przy szybkim wyprzedzaniu w trasie warto redukować. Zmana faz rozrządu przy ok.4 tys. daje silnikowi potężnego kopa i samochód rwie do przodu aż miło.

Widoczność
Jedynie do tyłu jest gorsza widoczność ale ten feler mają wszystkie samochody. Bardzo dobre lusterka wsteczne.

Komfort
Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 140km/h silnik staje się wyraźnie słyszalny.

Nadwozie
Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca jest za to liczba schowków i uchwytów do napoi.

Układ jezdny
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadsterowność mocno sie zmniejsza. Należy zwracać uwagę na prawidłową zbieżność kół przednich.

Naprawy
W aucie nie wystapiła dotychczas żadna usterka, która wymagałaby interwencji serwisu gwarancyjnego pomomo, że poczatkowo autko eksploatowała kobieta. Materiały eksploatacyjne maja dostępne ceny a większość części pochodzi od popularnego swifta. Dodam, że rozrząd pracuje na łańcuchu a zastosowane świece irydowe po 90.000 nie wykazują śladów zużycia nawet przy eksploatacji na gazie

Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja są bardzo skuteczne. Dmuchawa jest głośna na ostatnim biegu ze względu na wysoką wydajność, ale w czasie normalnej eksploatacji wystarcza jej drugi bieg a przy klimatyzacji nawet pierwszy i wówczas jej nie słychać

Elektryka/elektronika
Wszystko ok. żadnych problemów. Jedynie zamontowany alarm podczas dłuższego postoju /ok. 3 tygodni/ potrafi rozładować akumulator.

Pełna opinia o Suzuki Ignis colt mint 1300 93KM 2005r. mini-van »

Zobacz również opinie:

Suzuki Ignis: hatchback, kombi, mini-van, van

Suzuki Ignis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Suzuki Ignis: 1.3, 1.5

Suzuki Ignis: 2007, 2006, 2005, 2004, 2003