Opinie o samochodach Suzuki Ignis
benzyna
Liczba ocen: 13
Średnia ocena: 8.69/10
Suzuki Ignis spalanie (l/100km)
Oceny SUZUKI IGNIS
Suzuki Ignis Cool Mint 1.3 VVT 93KM 2007r. 30 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Mała benzyna nie jest elastyczna z samego założenia. Trzeba wysoko kręcić. Skrzynia ma precyzją bliżej do opla niż do mercedesa, ale to taka klasa cenowa. "Odejście" - jak na tak mały silnik - bardzo dobre (niejeden się oszukał).
Opinia o komforcie:
Małe auto. Komplet pasażerów to maksymalnie 4 osoby, i te maja dość miejsca na nogi i aż nadto - na głowy (japończyk w cylindrze może wsiadać bez problemu). Dla 5 osób (na tyle jest rejestrowane) będzie niemiłosiernie ciasno i to nie ma sensu. Fotel z tyłu to ławka. Obciążone auto ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca dla 4 pasażerów w aucie miejskim, wysokim ("...coś jakby na kombajnie siedzieli...") jest... dosyć. Dla 5 - to pomyłka, więc nie biorę tego parametru pod uwagę. Ergonomia taka bardziej jak z opla corsy - to też nieźle. Bagażnik jest malutki (ze 200 litów) i jego podłog...
Opinia o układzie jezdnym:
Charakterystyka auta (budka telefoniczna na kołach), wysoko zawieszonego (prawie jak terenowy), względem prowadzenia nie jest perfekcyjna, ma ono naturalną tendencję do pochylania si na zakrętach i galopowania (mały rozstaw osi). Parkuje się dość trudno - marna widocznośc do tyłu.
Suzuki Ignis sport 1.5 108KM 2003r. 78 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam au...
Opinia o komforcie:
Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.
Opinia o nadwoziu:
Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwy...
Opinia o układzie jezdnym:
Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle ...
Suzuki Ignis Fresh Mint 1.3 94KM 2007r. 3 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest dynamiczny, z charakterem, acz wymaga dużych obrotów (paliwożerna cholera jest!) Elastyczność jest lepsza niż przeciętna, ale nie do szaleństwa. Skrzynia - zupełnie niezła. Przyspieszenie dobre, acz trzeba pamiętać, że to nie jest wyścigówka tylko mały, miejski samochodzi...
Opinia o komforcie:
Na wysokich obrotach auto zaczyna wyć (jak kosiarka). Jakby trochę za słabo wyciszone. Ale podczas normalnej jazdy - cichutko. Wymaga przyzwyczajenia galopowanie na poprzecznych nierównościach, ale to jest mały, krótki i wysoki samochodzik, więc nie ma co wybrzydzać.
Opinia o nadwoziu:
Funkcjonalność - OK. Ocena karoserii mało obiektywna. Acz milej jest \\\\\\"wspinać\\\\\\" się na fotel, a nie \\\\\\"kłaść\\\\\\" do auta.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest wysokie, więc i jego stabilność jest mniejsza, niż samochodów \\\\\\"niskoosadzonych\\\\\\". Parkowanie do tyłu - mordęga dla człowieka, który musi się odwracać (nie umie parkować na lusterka). Parkowanie do przodu - super. To mały, szalenie zgrabny samochód.
Suzuki Ignis 1.3 0KM 2003r. 66 800km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Sporadyczne trudności we włączaniu biegu wstecznego. Bez odczuwalnego wysiłku ciągnie przyczepę 400kg.
Opinia o komforcie:
Twarde zawieszenie=łatwość prowadzenia, auto nie "kłania" się na łukach. Fotele spartańskio twarde, ale wbrew pozorom-wygodne nawet w długiej trasie. Trochę głośno pow. 120km/h.
Opinia o nadwoziu:
Mimo małego wnętrza mięsci wygodnie 2 osoby z b. dużą ilością bagażu lub 4 z rozsądną ilością potrzebnych rzeczy. Materiały jak na ten segment - wystarczająco dobre. Karoseria wyjątkowo ładna.
Opinia o układzie jezdnym:
Idealny do parkowania i manewrowania w ciasnych przestrzeniach miejskich.
Suzuki Ignis 1.3 93KM 2005r. 70 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na silnik o pojemności 1300 to przyspiesza sprawnie, trochę gorzej z elastycznością, ale to nie jest samochód wyścigowy.Lubi wysokie obroty tzn. powyżej 3000 obr/min., wtedy z wyprzedzaniem nie ma żadnych problemów.
Opinia o komforcie:
Twardy, trzeba się przyzwyczaić, ale jest to wymuszone jego bryłą - wąski i wysoki.Jazda z kompletem pasażerów ma raczej odbicie tylko na utracie mocy, komfort się nie zmienia. Wyciszenie, niestety typowe dla małego samochodu - głośny na dużych obrotach.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń - to nie limuzyna, dość ciasny.Mały bagażnik. Jakość materiałów jest przeciętna.Karoseria i malowanie solidne.
Opinia o układzie jezdnym:
Precyzyjne prowadzenie, super na zakrętach - żadnych przechyłów, a to dzięki twardo zestrojonemu zawieszeniu.
Średnie oceny SUZUKI IGNIS
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Suzuki Ignis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Honda Jazz.
Najciekawsza opinia użytkownika o Suzuki Ignis
użytkownik:
liczba głosów: 144
Suzuki Ignis sport 1500 108KM 2003r. hatchback
Ocena ogólna
Idealne auto do dynamicznej jazdy.Rewelacyjny silnik i skrzynia biegow.Zero proplemow z elektronika. Bardzo udany model. Ps: Suzuki Ignis Sport przebudowalem na auto rajdowe
Układ napędowy
Z calego auta najlepszy jest silnik. 4 cylindry, 16 zaworow, dwa walki rozrzadu ze zmiennymi fazami ,kute tloki (seria!), lancuch praktycznie bezobslugowy powoduja ze mozemy zapomniec o awariach jednostki napedowej. W trakcie 60000 km wymienilem czyjnik polozenia przepustnicy. Polecam. Ne znam auta miejskiego u konkurencji , gdzie motpr bylby tak zbudowany. Seryjnie producent podaje przyspiesznie : 0-100km/km - 8,9 sek, i tak wlasnie auto przyspiesza. Suzuki potrzebuje benzyny 98oktanowej, poniewaz na 95 ( ale tylko w Polsce) pojawia sie problem z rowna praca. Po zatankowaniu dobrej benzyny , auto dziala perfekcyjnie. Bardzo krotka skrzynia biegow, az zacheca do szybkiej jazdy. Na pierwszych 3 biegach osiagamy 120km/h, auto jest bardzo elastyczne, ale przy wiekszyk predkosciach nie daje za duzo komfortu z jazdy ( ciagla jazda autostrada w Niemczech jest meczaca). Do 3500 obrotow auto jest powolne, po przekroczeniu 3500 tys obrotow , zalacza sie zmienna faza rozrzadu i auto kreci az do 6800.
Widoczność
Seryjene lusterka zewnetrzne sa bardzo duze.
Komfort
Seryjne przednie fotele Recaro sa bardzo dobre, latwe w utrzymaniu czystosci.Auto jest autem miejskim wiec komplet pasazerow nie naje duzego komfortu. Seryjne zawieszenie pracuje dobrze, McPerson z przodu z drazkiem stabilizatora, oraz belka z tylu powoduja ze auto prowadzi sie dobrze.
Nadwozie
Suzuki Igmis Sport jest zbudowane na bazie miejskiej wersji,jakosc plastikow jest dobra, ciekawe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, biale tarcze zegarow, niebieskie podswietlanie, sa mile dla oka. Jak kazde auto japonskie z tego okresu nie jest wzorem ergonomi, ale po chwili mozna sie przyzwyczaic. Plus za dwa uchwyty na napoje, klime, elektryczne szyby.
Układ jezdny
Tak jak w kazdym japonskim aucie , seryjne hamulce pracuja srednio, niestety wielkosc tarczy hamulcowej do wagi auta nie pomagaja w osiagnieciu b.dobrego wyniku. Ale w wyposazeniu seryjnym mamy ABS i ESP ktore bardzo ulatwiaja codzienna eksploatacje. Seryjne wentylowane tarcza z przodu, oraz zwykle tarcze z tylu pracuja dobrze. Uklad kierowniczy jest bardzo dobry, auto zostalo zbudowane na bazie auta miejskiego , gdzie liczy sie latwosc przy parkowaniu. Suzuki Ignis posiada elektorniczne wspomaganie kierownicy.
Wentylacja i ogrzewanie
Seryjna klimatyzacja dobrze radzi sobie z wentylacja wnetrza.
Zobacz również opinie:
Suzuki Ignis: hatchback, kombi, mini-van, van
Suzuki Ignis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz