Opinie o samochodach Suzuki Ignis
mini-van
Liczba ocen: 3
Średnia ocena: 8.33/10
Suzuki Ignis spalanie (l/100km)
Oceny SUZUKI IGNIS
Suzuki Ignis colt mint 1.3 93KM 2005r. 90 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z prz...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 1...
Opinia o nadwoziu:
Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca j...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadstero...
Suzuki Ignis 1.3 93KM 2005r. 70 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na silnik o pojemności 1300 to przyspiesza sprawnie, trochę gorzej z elastycznością, ale to nie jest samochód wyścigowy.Lubi wysokie obroty tzn. powyżej 3000 obr/min., wtedy z wyprzedzaniem nie ma żadnych problemów.
Opinia o komforcie:
Twardy, trzeba się przyzwyczaić, ale jest to wymuszone jego bryłą - wąski i wysoki.Jazda z kompletem pasażerów ma raczej odbicie tylko na utracie mocy, komfort się nie zmienia. Wyciszenie, niestety typowe dla małego samochodu - głośny na dużych obrotach.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń - to nie limuzyna, dość ciasny.Mały bagażnik. Jakość materiałów jest przeciętna.Karoseria i malowanie solidne.
Opinia o układzie jezdnym:
Precyzyjne prowadzenie, super na zakrętach - żadnych przechyłów, a to dzięki twardo zestrojonemu zawieszeniu.
Średnie oceny SUZUKI IGNIS
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Suzuki Ignis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Meriva.
Najciekawsza opinia użytkownika o Suzuki Ignis
użytkownik:
liczba głosów: 115
Suzuki Ignis colt mint 1300 93KM 2005r. mini-van
Ocena ogólna
Kupowałem samochodzik ze świadomością jego budowy i wielkości oraz związanego z tym komfortu podróżowania i sie nie zawiodłem. Łatwy w eksploatacji miejskiej - łatwo zaparkować, odporny na wyrwy i krawężniki - wysokie zawieszenie, nie jest męczacy na trasie i 400km przejeżdża się bez zmęczenia, no i tani w eksploatacji. Nie rozumiem dlaczego nie zyskał w Polsce dużej popularności i został wycofany ze sprzedaży.
Układ napędowy
Przy normalnej eksploatacji silnik pracuje w zakresie 2-3 tys. obrotów i nie ma problemów z utrzymywaniem normalnego miejskiego tempa jazdy. Jeżeli pokręci się silnik do 5 tys. to rzadko który pojazd będzie miał lepsze przyśpieszenia. Skrzynia biegów pracuje lekko i nie ma problemów z przełączaniem biegów a jedynie włączając wsteczny należy robić to starannie. I, II i III bieg mają krótkie przełożenia i na nich samochód zdecydowanie przyśpiesza, natomiast IV i V bieg są "dłuższe" i przy szybkim wyprzedzaniu w trasie warto redukować. Zmana faz rozrządu przy ok.4 tys. daje silnikowi potężnego kopa i samochód rwie do przodu aż miło.
Widoczność
Jedynie do tyłu jest gorsza widoczność ale ten feler mają wszystkie samochody. Bardzo dobre lusterka wsteczne.
Komfort
Fotele przednie są twarde ale wygodne. Tylna ławka jest mniej wygodna, ale sytuację ratuje możliwość zmiany kąta pochylenia oparcia. Miejsca na tylnych siedzeniach jest wystarczająco również na nogi. Do 100km/h jest w miarę cicho, potem narasta stopniowo odgłos opon i szum wiatru. Przy 140km/h silnik staje się wyraźnie słyszalny.
Nadwozie
Trochę za mały jest bagażnik - troche pomaga składanie tylnych oparć ale niestety podłoga bagaznika nie jest wtedy równa. Materiały wykończeniowe nie są niestety wysokiej jakości. Bardzo cieńka wykładzina podłogowa, twarde plastki i nie najlepszy materiał na fotelach. Wystarczająca jest za to liczba schowków i uchwytów do napoi.
Układ jezdny
Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem pracuje poprawnie. Samochód jest lekki i przy obciazeniu dwoma osobami na nierównościach poprzecznych podskakuje tył. Po obciażeniu bagażnika i tylnego siedzenia jest lepiej. Przy oponach 165/70 jest nadsterowny, po zmianie opon na 175/65 nadsterowność mocno sie zmniejsza. Należy zwracać uwagę na prawidłową zbieżność kół przednich.
Naprawy
W aucie nie wystapiła dotychczas żadna usterka, która wymagałaby interwencji serwisu gwarancyjnego pomomo, że poczatkowo autko eksploatowała kobieta. Materiały eksploatacyjne maja dostępne ceny a większość części pochodzi od popularnego swifta. Dodam, że rozrząd pracuje na łańcuchu a zastosowane świece irydowe po 90.000 nie wykazują śladów zużycia nawet przy eksploatacji na gazie
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja są bardzo skuteczne. Dmuchawa jest głośna na ostatnim biegu ze względu na wysoką wydajność, ale w czasie normalnej eksploatacji wystarcza jej drugi bieg a przy klimatyzacji nawet pierwszy i wówczas jej nie słychać
Elektryka/elektronika
Wszystko ok. żadnych problemów. Jedynie zamontowany alarm podczas dłuższego postoju /ok. 3 tygodni/ potrafi rozładować akumulator.
Zobacz również opinie:
Suzuki Ignis: hatchback, kombi, mini-van, van
Suzuki Ignis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz