Opinie o samochodach Tata Indica
1.4
Liczba ocen: 7
Średnia ocena: 7.00/10
Tata Indica spalanie (l/100km)
Oceny TATY INDICA
Tata Indica GLX 1.4 50KM 2003r. 66 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Niestety silnik diesla o pojemności 1.4 to mało na taki samochód. Waży on sam 1400 kg a więc masa robi swoje. Elastyczność raczej mała, ale idzie nim wyprzedzać. Jak się go rozbuja to już idzie dobrze (producent pisze, że prędkość maksymalna to 150 km/h ja go rozbujałem do 140 km/h p...
Opinia o komforcie:
Jak pisałem podwozie jest stworzone na nasze drogi. Mam 192 cm wzrostu i przy odsuniętym na maksa fotelu siedziało się dość dobrze. Raz jechałem nim 800 km w jednej podróży i muszę przyznać, że fotele są wygodne. Siedzi się dość wysoko co jest dużym plusem, gdyż nie męczą się no...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca nawet sporo jak i z przodu tak i z tyłu na tą klasę auta. Ergonomia to jedynie można doczepić się do umieszczenia przycisków do otwierania.zamykania okien, które są umieszczone koło drążka zmiany biegów. Wykończenie owszem widać śruby itd ale jest to w bezpiecznych miejscach ...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się bardzo dobrze. Podwozie wręcz stworzone na nasze drogi jeśli chodzi o dziury. Dość wysokie co powoduje, iż wjazd pod krawężniki przy parkowaniu nie stanowi problemu dla tego samochodu. Przy większych prędkościach jak się już samochód rozbuja to droga hamowania trosze...
Tata Indica 1.4 73KM 2008r. 30 000km
Ogólna ocena:
1/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na tak małe auto pali bardzo dużo . Ok. 7,5 litra na trasie przy prędkościach powyżej 120.Powyżej 150 km/h jest automatycznie odcinany dopływ paliwa lub zapłon i auto szarpie jakby walnął silnik -pierwszy raz strasznie się przestraszyłem .W mieście spalanie nie jest o wiele większe...
Opinia o komforcie:
Auto typowe na zakupy lub krótkie trasy.
Opinia o układzie jezdnym:
Kupiłem auto nowe !
Tata Indica 1.4 85KM 2010r. 5 000km
Ogólna ocena:
1/10
Opinia o układzie napędowym:
Trzeba uważać przu zmianie biegów bo sie zacina
Opinia o komforcie:
W tym samochodzie nia ma resorowania Walisz całym organizmem w każdy dołek Po 1 h jazdy twoja śmietana jest ubita bez użycia miksera, a cola wybycha po otwarciu!!!
Opinia o nadwoziu:
Nie kupuj tego samochodu jeśli masz więcej niż 160cm wzrostu. Każdy hindus to maluch. Dlatego patrzysz na zielone przyciemnienie szyby przedniej, masz zasłonięte 25% przez lusterko wsteczne. Uważaj na peszych i prawoskręty. Sam bym wiechał 4 razy w przechodniów.!!!!
Opinia o układzie jezdnym:
Ten samochód po prostu nie ma resorów!!!
Tata Indica 1.4 85KM 2010r. 1 500km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny. Można jechć nawet 40km/h na V biegu i z niego przyspieszać. Biegi wchodzą dosłownie jednym palcem.
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca z przodu. Z tyłu też nie jest źle. Ergonomia - bardzo szybko się nauczyłem obsługi wszystkiego. Karoseria robi wrażenie trwałej konstrukcji.
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie pół twarde, idealne na nasze drogi.
Tata Indica DICOR 1.4 CRDI 71KM 2008r. 1 700km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Samochód miejski
Opinia o układzie jezdnym:
Czujnik parkowania z "dystansomierzem"
Średnie oceny TATA INDICA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Tata Indica brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Dacia Sandero.
Najciekawsza opinia użytkownika o Tacie Indica
użytkownik:
liczba głosów: 111
Tata Indica GLX 1400 50KM 2003r. hatchback
Ocena ogólna
Samochód w porównaniu do jego ceny...koszt tego rocznika to około 7 tysięcy złotych...w tym segmencie to z silnikiem diesla myślę, iż dobry zakup. Rocznik dość młody, wygląd samochodu w miarę dobry. Duży plus to podwozie i to, że auto prowadzi się dość dobrze przy każdej prędkości. Myślę, iż jest to bardzo dobre auto do miasta.
Układ napędowy
Niestety silnik diesla o pojemności 1.4 to mało na taki samochód. Waży on sam 1400 kg a więc masa robi swoje. Elastyczność raczej mała, ale idzie nim wyprzedzać. Jak się go rozbuja to już idzie dobrze (producent pisze, że prędkość maksymalna to 150 km/h ja go rozbujałem do 140 km/h przy obrotach 4500 na 5 biegu. Silnik produkcji austriackiej na licencji Taty. Dość słabe wyciszenie wewnątrz kabiny dlatego odczujemy jego pracę w postaci hałasu. Sprzęgło łapie dość wysoko co powiązane jest z jego konstrukcją na lince. Ale biegi zmienia się dość dobrze. Jeśli dla kogoś chodzą za ciężko to zawsze może zdjąć gumę wokół drążka i wtedy bardzo luźno chodzą.
Widoczność
Widoczność w tym modelu muszę ocenić wysoko. Siedzi się wyżej przez co widzi się wszystko bardzo dobrze.
Komfort
Jak pisałem podwozie jest stworzone na nasze drogi. Mam 192 cm wzrostu i przy odsuniętym na maksa fotelu siedziało się dość dobrze. Raz jechałem nim 800 km w jednej podróży i muszę przyznać, że fotele są wygodne. Siedzi się dość wysoko co jest dużym plusem, gdyż nie męczą się nogi i nie bolą plecy, bo są dobrze wyprofilowane. Wyciszenie jak już wspominałem to pięta achillesowa tego samochodu chociaż zawsze można go wyciszyć samemu matą aluminiową przyklejając ją do kabiny w komorze silnika.
Nadwozie
Miejsca nawet sporo jak i z przodu tak i z tyłu na tą klasę auta. Ergonomia to jedynie można doczepić się do umieszczenia przycisków do otwierania.zamykania okien, które są umieszczone koło drążka zmiany biegów. Wykończenie owszem widać śruby itd ale jest to w bezpiecznych miejscach a nie jak czytałem w artykule jednego portalu, że można się skaleczyć. Tak naprawdę można śruby i inne niedoskonałości zamaskować prostymi sposobami stosując zaślepki do mebli i innych rzeczy. Plastiki jakoś nie śmierdziały w tym samochodzie jak również w artykule pisało. Karoseria myślę, że lepsza w takiej cenie niż gnijący golf III czy inny stary dziadek w tej cenie i w miarę na czasie jeśli chodzi o ten typ segmentu samochodów. Bagażnik wiadomo, że do dużych nie należy, ale swoją pojemność ma.
Układ jezdny
Autko prowadzi się bardzo dobrze. Podwozie wręcz stworzone na nasze drogi jeśli chodzi o dziury. Dość wysokie co powoduje, iż wjazd pod krawężniki przy parkowaniu nie stanowi problemu dla tego samochodu. Przy większych prędkościach jak się już samochód rozbuja to droga hamowania troszeczkę za długa jak dla mnie.
Naprawy
Jak na razie autko poza wymienionymi filtrami, rozrządem nie wymagało wkładu finansowego. Jeśli chodzi o części do tego rocznika to nie dostanie się ich w Polsce w serwisie. Ale mogę powiedzieć, że jest to europejczyk;) I tak hamulce z tyłu są od Renault Twingo. Pasek rozrządu pasuje od każdego francuza 1.8 diesel. Rolki napinacza to jedna od citroena druga od rovera. Także jeśli ma się dobrego mechanika, który kojarzy części nie po specyfikacji modelu tylko po wyglądzie to można je spokojnie dostać.
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu i jest bardzo wydajna. Ogrzewanie oceniam już troszeczkę słabiej i początkowo przy włączeniu ogrzewania wydobywa się nieprzyjemny zapach z przewodów rozgrzewającego się plastiku. Po około 10 minutach zapach ustaje albo użytkownik się do niego poprostu przyzwyczaja.
Elektryka/elektronika
Jak na razie nie ma z tym problemu. Jedynie żaróweczki pod przyciskami lepiej wymienić na diody, gdyż zastosowane emitują dużo ciepła.
Zobacz również opinie:
Tata Indica: hatchback
Tata Indica: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Tata Indica: 1.4