Opinie o samochodach Toyota Avensis
2006r.
Liczba ocen: 10
Średnia ocena: 9.10/10
Toyota Avensis spalanie (l/100km)
Oceny TOYOTY AVENSIS
Toyota Avensis Sol Plus 2.2 D4D 150KM 2006r. 107 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Moc silnika oceniłbym jako akuratną w stosunku do gabarytów i wielkości auta. Moment jest ciut może przymaly (310 Nm) więc z elastycznością nie ma rewelacji (szczególnie słabo na 6. biegu). Przyspieszenie przyzwoite, silnik "ciągnie" odczuwalnie grubo powyżej 200 km/h. Skrzynia...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy bardzo przyzwoity. Wnętrze może i nie największe w klasie ale wystarczająco przestronne i wygodne. Jazda długimi trasami nie męczy. Wyciszenie bardzo dobre. Źródłem największego hałasu są oryginalne bardzo kiepskie opony. Resorowanie dobre i trwałe (przy jeździe wyłączn...
Opinia o nadwoziu:
Mam 1,83m i wygodnie mieszczę się tak z przodu jak i z tyłu. Miejsca jest więcej niż wystarczająco dużo. Bagażnik 510l przepastny. Jedyny minus to nieosłpnięte zawiasy wchodzące do środka. Jakość materiałów wykończeniowych niestety najwyżej średnia. Podobnie spasowanie. Dużo pisk...
Opinia o układzie jezdnym:
Przyznać trzeba że samochód jest dość "drewniany" w prowadzeniu. Nieprecyzyjny, ciężko wyczuwalny układ kierowniczy, opóźnienia w reakcji i mocne gibotanie się nadwozia przywodzą na myśl prowadzenie amerykańskich aut. Trzymanie kierunku na wprost też mocno średnie. Nie jest...
Toyota Avensis 2.0 2.0 160KM 2006r. 62 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
oj trzeba redukować jak się chce szybko wyprzedzić...
Opinia o komforcie:
fotele z przodu są po prostu niewygodne i może dlatego zawsze jak najszybciej chciałem być w domu i jecghałem bardzo szybko...
Opinia o nadwoziu:
gdyby nie to że jest to najmniejsze kombi w klasie nic nie potrzebaby więcej....
Opinia o układzie jezdnym:
jak przyklejone do drogi nawet przy 210km/godz.
Toyota Avensis sol plus 2.0 2.0 d4d 116km 1CD-FTV KM 2006r. 265 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
SUPER
Opinia o komforcie:
Tu czujesz się jak w aucie klasy S
Opinia o nadwoziu:
To jest Toyota nie gnije jak VW i nowe audi
Opinia o układzie jezdnym:
Przed tym autem jezdziłem VW audi80, bmw 520d ,audi a6 ,Nissanem primera 2.2 od czasu nissana przekonałem się do aut Japońskich .Auta niemieckie w porównaniu do aut japońskich do opon im nie dorosły
Toyota Avensis 2.4 0KM 2006r. 110 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik w dechę.
Opinia o komforcie:
Naprawdę rewelacyjne wyciszenie.
Opinia o nadwoziu:
Materiały na siedzenia beznadziejna, gdzie te materiały z lat 80 siątych?
Opinia o układzie jezdnym:
Rewelacyjne auto bardzo miłe w prowadzeniu.
Toyota Avensis SOL 1.8 VVT I 129KM 2006r. 56 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Naprawdę nie ma co skrytykować
Opinia o komforcie:
wszystko ok
Opinia o nadwoziu:
ok
Opinia o układzie jezdnym:
Jak sam czegoś nie popsułem to wszystko było ok. Super wyposażenie i komfort
Średnie oceny TOYOTA AVENSIS
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Toyota Avensis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.
Najciekawsza opinia użytkownika o Toyocie Avensis
użytkownik:
liczba głosów: 109
Toyota Avensis Sol Plus 2200 D4D 150KM 2006r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Poza denerwującymi detalami jak trzaski i skrzypienia w środku, słabej tapicerki i niezbyt atrakcyjnej bryły, nie ma do czego sie przyczepić. Pojazd przestronny, relatywnie komfortowy i niezwodny. W tej wersji silnikowej dobrze sprawuje się i przy odejściu spod świeteł i przy wyprzedzaniu, i na autostradzie. W wysposażeniu wersji sol plus brakuje tylko (duży mankament) tempomatu. Zestaw audio bardzo przyzwoity (8 gośników).
Układ napędowy
Moc silnika oceniłbym jako akuratną w stosunku do gabarytów i wielkości auta. Moment jest ciut może przymaly (310 Nm) więc z elastycznością nie ma rewelacji (szczególnie słabo na 6. biegu). Przyspieszenie przyzwoite, silnik "ciągnie" odczuwalnie grubo powyżej 200 km/h. Skrzynia nieprecyzyjna, czasem nie łapie 2. Odczuwalna leniwość silnika poniżej 2-2,2 tys. obrotów oraz turbodziura.
Widoczność
Bryła pojazdu jest delikatnie powiedziawszy niezbyt "designerska" przez co przynajmniej przejżysta i dobrze wyczuwalna przy prowadzeniu/manewrowaniu. Widoczność w każdym kierunku bardzo dobra.
Komfort
Komfort jazdy bardzo przyzwoity. Wnętrze może i nie największe w klasie ale wystarczająco przestronne i wygodne. Jazda długimi trasami nie męczy. Wyciszenie bardzo dobre. Źródłem największego hałasu są oryginalne bardzo kiepskie opony. Resorowanie dobre i trwałe (przy jeździe wyłącznie polskimi drogami na przeglądzie 90 tys. wykazywały ponad 80% pierwotnej trwałości).
Nadwozie
Mam 1,83m i wygodnie mieszczę się tak z przodu jak i z tyłu. Miejsca jest więcej niż wystarczająco dużo. Bagażnik 510l przepastny. Jedyny minus to nieosłpnięte zawiasy wchodzące do środka. Jakość materiałów wykończeniowych niestety najwyżej średnia. Podobnie spasowanie. Dużo pisków i grzechotów. Tapicerka (czarna materiałowach) po 3 latach mocno wypłowiała, w niektórych miejscach (podłokietnik, drzwi) w stopniu bardzo dużym. Skórzane obszycie kierownicy batrdzo plastikowe w dotyku. Ergonomia bez zarzutu. Jakkolwiek ilośc schowków dość mała i możliwości aranżacyjne ograniczone (nie ma nawet gdzie cb radia dyskretnie i nieprzeszkadzająco zamontować!). Przy 107 tys. km i 3 latach żadnych śladów korozji.
Układ jezdny
Przyznać trzeba że samochód jest dość "drewniany" w prowadzeniu. Nieprecyzyjny, ciężko wyczuwalny układ kierowniczy, opóźnienia w reakcji i mocne gibotanie się nadwozia przywodzą na myśl prowadzenie amerykańskich aut. Trzymanie kierunku na wprost też mocno średnie. Nie jest to samochód na pewno do sportowej jazdy. Oryginalne hamulce beznadziejne, choć trwałe (pierwsza wymiana tarcz po 100 tys. km). A efekty pogarszają jeszcze oryginalne, tragiczne micheliny. Po wymiania tarcz/klocków na zimmermann/saxid a opon na pirelli P7 odczuwalna poprawa.
Naprawy
Samochód naprawdę bezawaryjny i niezawodny. Serwisiwanie jednak dosyć drogie. Warto wybrać się do ASO w mniejszych miastach - ceny niższe nawet o 30%!
Wentylacja i ogrzewanie
Z automatyczną 2-strefową klimatyzacją wszystko bez zarzutu. Zimą przy -10 st. ciepło robi się po przejechaniu 2-3 km. Latem chłodzenie zadowalające (pod warunkiem oczywiście regularnych przeglądów i wymian filtra).
Elektryka/elektronika
Do tej pory absolutnie żadnych awarii elektroniki czy poważnych elektryki. Denerwującym drobiazgiem sa tylko często przepalajace się żarówki świeteł tylnych. Na szczęście dostęp do ich wymiany jest wyjątkowo łatwy.
Zobacz również opinie:
Toyota Avensis: hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van
Toyota Avensis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Toyota Avensis: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.3, 2.4
Toyota Avensis: 2013, 2012, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997
Sprawdź także:
Toyota Avensis - ogłoszenia , Toyota - forum użytkowników, Toyota Avensis - średnie ceny
Toyota - tapety na pulpit, Toyota - konfigurator felg, Toyota - tanie opony,
Używane auto części, Toyota - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie