Toyota Avensis opinie, oceny użytkowników, Toyota Avensis spalanie 2006r. (strona 1)

Opinie o samochodach Toyota Avensis

2006r.

Liczba ocen: 10

Średnia ocena: 9.10/10

Toyota Avensis spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.10/-.--
7.39
trasa
8.63/-.--
5.61
cykl mieszany
9.13/-.--
6.59

Oceny TOYOTY AVENSIS

2009-07-08

Ogólna ocena:

8/10

Poza denerwującymi detalami jak trzaski i skrzypienia w środku, słabej tapicerki i niezbyt atrakcyjnej bryły, nie ma do czego sie przyczepić. Pojazd przestronny, relatywnie komfortowy i niezwodny. W tej wersji silnikowej dobrze sprawuje się i przy odejściu spod świeteł i przy wyprzedzaniu, ...
Opinia o układzie napędowym:
Moc silnika oceniłbym jako akuratną w stosunku do gabarytów i wielkości auta. Moment jest ciut może przymaly (310 Nm) więc z elastycznością nie ma rewelacji (szczególnie słabo na 6. biegu). Przyspieszenie przyzwoite, silnik "ciągnie" odczuwalnie grubo powyżej 200 km/h. Skrzynia...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy bardzo przyzwoity. Wnętrze może i nie największe w klasie ale wystarczająco przestronne i wygodne. Jazda długimi trasami nie męczy. Wyciszenie bardzo dobre. Źródłem największego hałasu są oryginalne bardzo kiepskie opony. Resorowanie dobre i trwałe (przy jeździe wyłączn...
Opinia o nadwoziu:
Mam 1,83m i wygodnie mieszczę się tak z przodu jak i z tyłu. Miejsca jest więcej niż wystarczająco dużo. Bagażnik 510l przepastny. Jedyny minus to nieosłpnięte zawiasy wchodzące do środka. Jakość materiałów wykończeniowych niestety najwyżej średnia. Podobnie spasowanie. Dużo pisk...
Opinia o układzie jezdnym:
Przyznać trzeba że samochód jest dość "drewniany" w prowadzeniu. Nieprecyzyjny, ciężko wyczuwalny układ kierowniczy, opóźnienia w reakcji i mocne gibotanie się nadwozia przywodzą na myśl prowadzenie amerykańskich aut. Trzymanie kierunku na wprost też mocno średnie. Nie jest...

2008-02-09

Ogólna ocena:

8/10

dobrej jakości auto, nieco mulasty silnik , ale przy masie 1,8 tony czego wymagać wiecej.... Optymalny byłby silnik 2,4 benz. i ok 180 kM
Opinia o układzie napędowym:
oj trzeba redukować jak się chce szybko wyprzedzić...
Opinia o komforcie:
fotele z przodu są po prostu niewygodne i może dlatego zawsze jak najszybciej chciałem być w domu i jecghałem bardzo szybko...
Opinia o nadwoziu:
gdyby nie to że jest to najmniejsze kombi w klasie nic nie potrzebaby więcej....
Opinia o układzie jezdnym:
jak przyklejone do drogi nawet przy 210km/godz.

2014-01-01

Ogólna ocena:

10/10

Wad zero ,zalet dużo ,o których pisałem wcześniej,zmieniać wszystko na czas i jezdzisz .Również trzeba przyzwyczaić się do marki japońskiej nie każdy lubi takie kształty
Opinia o układzie napędowym:
SUPER
Opinia o komforcie:
Tu czujesz się jak w aucie klasy S
Opinia o nadwoziu:
To jest Toyota nie gnije jak VW i nowe audi
Opinia o układzie jezdnym:
Przed tym autem jezdziłem VW audi80, bmw 520d ,audi a6 ,Nissanem primera 2.2 od czasu nissana przekonałem się do aut Japońskich .Auta niemieckie w porównaniu do aut japońskich do opon im nie dorosły

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Bardzo dobry samochód
Opinia o układzie napędowym:
Silnik w dechę.
Opinia o komforcie:
Naprawdę rewelacyjne wyciszenie.
Opinia o nadwoziu:
Materiały na siedzenia beznadziejna, gdzie te materiały z lat 80 siątych?
Opinia o układzie jezdnym:
Rewelacyjne auto bardzo miłe w prowadzeniu.

2012-01-31

Ogólna ocena:

10/10

Nie mam się do czego przyczepić
Opinia o układzie napędowym:
Naprawdę nie ma co skrytykować
Opinia o komforcie:
wszystko ok
Opinia o nadwoziu:
ok
Opinia o układzie jezdnym:
Jak sam czegoś nie popsułem to wszystko było ok. Super wyposażenie i komfort

Średnie oceny TOYOTA AVENSIS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
70.00%
głosów 7
Raczej tak
30.00%
głosów 3
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
8.5/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.7/10
Przyspieszenie 60-120km
8.4/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.8/10
Fotele przednie
8.1/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.9/10
Wyciszenie
9.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
9.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
9.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.8/10
Możliwość aranżacji
8.5/10
Karoseria
8.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.6/10
Widocznośc do tyłu
9.0/10
Widoczność w lusterkach
9.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.4/10
Elektronika
7.7/10
Naprawy
Niezawodność
7.8/10
Koszty napraw
5.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
3
Komfort jazdy
3
Spalanie
1
Inne
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Wnętrze
2
Wentylacja i ogrzewanie
1
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Toyota Avensis brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.

Toyota Avensis

Toyota Avensis

Peugeot 508 SW

Najciekawsza opinia użytkownika o Toyocie Avensis

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 109

Toyota Avensis Sol Plus 2200 D4D 150KM 2006r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Poza denerwującymi detalami jak trzaski i skrzypienia w środku, słabej tapicerki i niezbyt atrakcyjnej bryły, nie ma do czego sie przyczepić. Pojazd przestronny, relatywnie komfortowy i niezwodny. W tej wersji silnikowej dobrze sprawuje się i przy odejściu spod świeteł i przy wyprzedzaniu, i na autostradzie. W wysposażeniu wersji sol plus brakuje tylko (duży mankament) tempomatu. Zestaw audio bardzo przyzwoity (8 gośników).

Układ napędowy

Moc silnika oceniłbym jako akuratną w stosunku do gabarytów i wielkości auta. Moment jest ciut może przymaly (310 Nm) więc z elastycznością nie ma rewelacji (szczególnie słabo na 6. biegu). Przyspieszenie przyzwoite, silnik "ciągnie" odczuwalnie grubo powyżej 200 km/h. Skrzynia nieprecyzyjna, czasem nie łapie 2. Odczuwalna leniwość silnika poniżej 2-2,2 tys. obrotów oraz turbodziura.

Widoczność

Bryła pojazdu jest delikatnie powiedziawszy niezbyt "designerska" przez co przynajmniej przejżysta i dobrze wyczuwalna przy prowadzeniu/manewrowaniu. Widoczność w każdym kierunku bardzo dobra.

Komfort

Komfort jazdy bardzo przyzwoity. Wnętrze może i nie największe w klasie ale wystarczająco przestronne i wygodne. Jazda długimi trasami nie męczy. Wyciszenie bardzo dobre. Źródłem największego hałasu są oryginalne bardzo kiepskie opony. Resorowanie dobre i trwałe (przy jeździe wyłącznie polskimi drogami na przeglądzie 90 tys. wykazywały ponad 80% pierwotnej trwałości).

Nadwozie

Mam 1,83m i wygodnie mieszczę się tak z przodu jak i z tyłu. Miejsca jest więcej niż wystarczająco dużo. Bagażnik 510l przepastny. Jedyny minus to nieosłpnięte zawiasy wchodzące do środka. Jakość materiałów wykończeniowych niestety najwyżej średnia. Podobnie spasowanie. Dużo pisków i grzechotów. Tapicerka (czarna materiałowach) po 3 latach mocno wypłowiała, w niektórych miejscach (podłokietnik, drzwi) w stopniu bardzo dużym. Skórzane obszycie kierownicy batrdzo plastikowe w dotyku. Ergonomia bez zarzutu. Jakkolwiek ilośc schowków dość mała i możliwości aranżacyjne ograniczone (nie ma nawet gdzie cb radia dyskretnie i nieprzeszkadzająco zamontować!). Przy 107 tys. km i 3 latach żadnych śladów korozji.

Układ jezdny

Przyznać trzeba że samochód jest dość "drewniany" w prowadzeniu. Nieprecyzyjny, ciężko wyczuwalny układ kierowniczy, opóźnienia w reakcji i mocne gibotanie się nadwozia przywodzą na myśl prowadzenie amerykańskich aut. Trzymanie kierunku na wprost też mocno średnie. Nie jest to samochód na pewno do sportowej jazdy. Oryginalne hamulce beznadziejne, choć trwałe (pierwsza wymiana tarcz po 100 tys. km). A efekty pogarszają jeszcze oryginalne, tragiczne micheliny. Po wymiania tarcz/klocków na zimmermann/saxid a opon na pirelli P7 odczuwalna poprawa.

Naprawy

Samochód naprawdę bezawaryjny i niezawodny. Serwisiwanie jednak dosyć drogie. Warto wybrać się do ASO w mniejszych miastach - ceny niższe nawet o 30%!

Wentylacja i ogrzewanie

Z automatyczną 2-strefową klimatyzacją wszystko bez zarzutu. Zimą przy -10 st. ciepło robi się po przejechaniu 2-3 km. Latem chłodzenie zadowalające (pod warunkiem oczywiście regularnych przeglądów i wymian filtra).

Elektryka/elektronika

Do tej pory absolutnie żadnych awarii elektroniki czy poważnych elektryki. Denerwującym drobiazgiem sa tylko często przepalajace się żarówki świeteł tylnych. Na szczęście dostęp do ich wymiany jest wyjątkowo łatwy.

Zobacz również opinie:

Toyota Avensis: hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Toyota Avensis: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Toyota Avensis: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.3, 2.4

Toyota Avensis: 2013, 2012, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997