Toyota Corolla opinie, oceny użytkowników, Toyota Corolla spalanie 1.6 (strona 1)

Opinie o samochodach Toyota Corolla

1.6

Liczba ocen: 76

Średnia ocena:

8.47/10

Toyota Corolla spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 8.69/10.02 -.--
trasa 6.57/8.04 -.--
cykl mieszany 7.67/9.07 -.--

Corolla

OCENY TOYOTY COROLLA


Ogólna ocena:  

10/10


Autko zakakująco przyjemne. To mój pierwszy "japoniec" i jak na razie wrażenia bardzo pozytywne. Obawiałem się nieco "emeryckiego" wizerunku corolli. Okazało się jednak, że nie potrzebnie. Auto trudno nazwać sportowym, ale jeśli ktoś nie szuka auta do wyścigów, powin...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik to najprzyjemniejsza rzecz w tym samochodzie. Jest bardzo dobrze wytłumiony i pozwala na komfortową jazdę. Wprawdzie od benzyniaka 1,6 trudno oczekiwać sportowych osiągów, jednak jeśli trzeba kogoś szybko wyprzedzić - redukujemy 2 lub 3 biegi i ... połykamy to coś co przed chwilą ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość miękkie. Civic w porównaniu z corollą to wóz drabiniasty. Komfort resorowania w moim odczuciu podobny do focusa. Nie zdarzyło mi się go jeszcze dobić na nierównościach. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dobiega do niego tylko szum opon i delikatny pomruk wydechu. Silnik sta...
Opinia o nadwoziu:
Na brak miejsca raczej nikt nie powinien narzekać. Przynajmniej nikt o w miarę normalnych gabarytach. Z moimi 180 cm czuję się w tym wnętrzu doskonale. Mały minus daję corolli za niewygodne przyciski od komputera pokładowego. Ogromny plus za fantastyczne zegary i wyświetlacze. Są bardzo cz...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie. Zawieszenie jest zestrojone dość komfortowo. Daleko mu do komfortu dużych limuzyn, jednak przyrównując do kompaktowych konkurentów, zawieszenie corolli wypada bardzo korzystnie. W zakrętach przy rozsądnych prędkościach zachowuje się stabilnie. El...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Samochód godny polecenia, niezawodny tzn."lać benzynę i jechać" nie zapominając oczywiście o przeglądach i wymianach mat.ekspl. Wsiada się do samochodu i wie się do czego on służy.
Opinia o układzie napędowym:
Jest to silnik który woli wyższe obroty, ale jest także skory do pracy na mniejszych obrotach (VVTi). Oceniam jazdę przy 2 osobach. Bardzo porządny silnik 1,6.
Opinia o komforcie:
Brakuje tego zawieszenia z tyłu z poprzedniej wesji, ale i tak przy rozsądnej jeździe przez nierówności i na zakrętach jest bardzo poprawnie i komfortowo. Osoba o wzroście 180cm gdy dobierze sobie ustawienie fotela przedniego ( wystarczająco dobrze trzymający na zakrętach choc nie jest on ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca na siedzeniach j.w.. Ergonomia jest bez zarzutu, czyli wszystko na swoim miejscu w kazdej chwili. Bagażnik wystarczający dla osób które nie przesadzają z zakupami (wózek na zakupy z górką). Niezbędne rzeczy: rękawiczki, klucz do kół(krzyżak), lewarek (fabryczny) i trójkąt moż...
Opinia o układzie jezdnym:
Brakuje tego zawieszenia z tyłu z poprzedniej wesji, ale i tak przy rozsądnej jeździe przez nierówności jest bardzo poprawnie i komfortowo.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Bardzo fajne, solidne japońskie autko. Z typu: serwisujesz, tankujesz i jeździsz. Potwierdziło swój potencjał podczas ostatniej wakacyjnej podróży (ponad 5000km bez zająknięcia). Tylko ze spakowaniem musieliśmy pogłówkować, ale na codzienną jazdę rewelacyjne (zakupy i wózek dla dziec...
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia dobra do normalnej jazdy, głównie w mieście, na trasy przydałby się 6 bieg, pewnie silnik pracowałby wtedy ciszej (przy 120km/h obroty 3500 a potem to już wyżej). Bardzo elastyczna. Drążek ma jednak spory zakres operowania i trzeba się namachać trochę. Serce autka rewelacyjne i...
Opinia o komforcie:
Każdy zwraca uwagę na dużą ilość miejsca dla pasażerów z tyłu. Bez problemu trójka pasażerów lub dwoje plus fotelik się umiejscawia. Z przodu bardzo wygodnie. Może nie relaksująco, ale długie wojaże nie męczą. Moje autko dopiero ostatnio po raz pierwszym w swoim żywocie musiało ...
Opinia o nadwoziu:
Automatyczna klimatyzacja i sterowanie radiem z kierownicy sporo ułatwia. Dostęp do pozostałych przycisków z pozycji kierowcy dobry. Wykończenie bardzo solidne. Bagażnik jednak dosyć mały - wakacyjny wyjazd trzech osób to szukanie kompromisów w wielkości walizek. Oczywiście rozkładane ...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód dobrze się prowadzi. Układ kierowniczy reaguje w sposób zamierzony. Trzymanie w zakrętach bardzo dobre ale to zasługa także świetnych opon jakie mam (Michelin EnergySavers). Bardzo mały promień skrętu. Z parkowaniem najmniejszych problemów. Hamulce bardzo dobre, w sytuacjach awa...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Polecam tym, którzy chcą mieć auto bezawaryjne, wygodne i pakowne.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jak i skrzynia są super bezawaryjne. Oprócz regularnych wymian oleju i lania benzyny nic nie robi się przy nich. Auto jak na 107 koni i automat przyspiesza bardzo dobrze do 120km/h jedyny zarzut to prędkość maksymalna, która może nie wszystkich zadowolić, czyli realne 160km/h
Opinia o komforcie:
Niskie noty za zawieszenie tylko dla tego, że auto jest zestrojone sztywno i jest dość niskie, co powoduje, że nasze dziury czuć dość wyraźnie. Jest to domena wersji luna z automatem, która była obniżona i usztywniona. Co do foteli przednich są one bardzo dobrze wyprofilowane i wygodne d...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu nie daje nic do zarzucenia, z tyłu jest dość ciasno za sprawą dość małego rozstawu osi, ale auto ma już swoje lata. Ergonomia jest bardzo dobra, wszystko czytelne, i pod ręką. Radio jest umieszczone wysoko i nie dekoncentruje kierowcy. Bagażnik ma 390l przez nadwozie ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się pewnie, nie straszne są jej szybkie zakręty. Nie przechyla się. Widoczność jest bardzo dobra dzięki dużym szybom, szczególnie tylnej. Hamulce w razie potrzeby działają bez zarzutu, a kierownica ma precyzyjny układ wspomagania. Jest on trochę za mocny przy dużych pręd...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


choć auto w całym teście oceniałem dość kategorycznie - to uważam że jest ono godne polecenia. Nigdy mnie nie zawiodło, eksploatacja tania - choć nie oszczędzam na tym, i gdy chciałem go zmienić na coś bardziej komfortowego to się okazało że nawet auta 2 razy droższe nie są w stan...
Opinia o układzie napędowym:
auto nie należy do grupy aut wyścigowych ale przyśpieszenie ma przyzwoite, choć na początkowych biegach trzeba go trochę przycisnąć. Nie mniej jednak ma dostępne sporo mocy ale dopiero w górnych partiach obrotów co może trochę denerwować bardziej oszczędnych kierowców bo przy lekkiej...
Opinia o komforcie:
nie są to francuskie samochody gdzie jazda jest bardzo płynna ale nie jest to też typowy niemiec gdzie zawieszenie jest dość twarde. Auto wyposażone w mocne resory u mnie jeszcze nie wymieniane od nowości i przechodzę każdy przegląd bez problemów.
Opinia o nadwoziu:
nic dodać nic ująć dobrze wykonany kompakt z tej klasy
Opinia o układzie jezdnym:
auto w mieście zachowuje się rewelacyjnie nie ma problemów z żadnym podzespołem, jeździ się świetnie parkuje super widoczność super. Jeżeli chodzi o trasę i prędkości powyżej 160 km na godzinę to czuć już nawet średniej wielkości powiewy wiatru, nie mniej jednak auto super. PS tr...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 16


ŚREDNIE OCENY TOYOTA COROLLA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 75.00% głosów 57
Raczej tak 17.11% głosów 13
Trudno powiedzieć 3.95% głosów 3
Raczej nie 2.63% głosów 2
Nie 1.32% głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.9/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.0/10
Silnik
8.6/10
Przyspieszenie 0-100km
8.1/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
8.4/10
Fotele tylne
7.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.7/10
Wyciszenie
7.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.5/10
Przestrzeń z tyłu
7.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
8.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
7.8/10
Karoseria
8.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.7/10
Elektronika
6.6/10
Naprawy
Niezawodność
6.9/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 29
Napęd 6
Komfort jazdy 6
Układ jezdny 5
Wentylacja i ogrzewanie 2
Spalanie 2
Inne 2
Wnętrze 1
Widoczność 1
Nic 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 21
Spalanie 8
Wentylacja i ogrzewanie 4
Widoczność 3
Awaryjność 2
Nadwozie 2
Wnętrze 2
Inne 1
Komfort jazdy 1
Napęd 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Toyota Corolla brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Honda Civic.

  Toyota

  Corolla

  Honda

  Civic

Najciekawsza opinia użytkownika o Toyocie Corolla

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Jacek

liczba głosów: 46

Toyota Corolla Premium VSC 1600 Valvematic 132KM 2011r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Autko zakakująco przyjemne. To mój pierwszy "japoniec" i jak na razie wrażenia bardzo pozytywne. Obawiałem się nieco "emeryckiego" wizerunku corolli. Okazało się jednak, że nie potrzebnie. Auto trudno nazwać sportowym, ale jeśli ktoś nie szuka auta do wyścigów, powinien być z niego zadowolony. Polecam wizytę w salonie i jazdę próbną. To mocno rozjaśnia umysł, zwłaszcza jeśli sie porówna z konkurentami.

Układ napędowy
Silnik to najprzyjemniejsza rzecz w tym samochodzie. Jest bardzo dobrze wytłumiony i pozwala na komfortową jazdę. Wprawdzie od benzyniaka 1,6 trudno oczekiwać sportowych osiągów, jednak jeśli trzeba kogoś szybko wyprzedzić - redukujemy 2 lub 3 biegi i ... połykamy to coś co przed chwilą jechało przed nami. Na wyższych obrotach auto jest wystarczająco żwawe a silnik potrafi przyjemnie ryknąć. Przy normalnej jeździe niemal go nie słychać. Dla porównania przejechałem się ceed'em, nowym focusem, lancerem i fluence. Silnik corolli jest zdecydowanie o klasę lepszy od pozostałych wolnossących benzyniaków. Brawa dla "japońców" za ten silnik!!!

Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra mimo dość szerokich słupków. Przez tylną szybę - tak sobie. Parkowanie ułatwiają czujniki parkowania i bardzo duże lusterka boczne.

Komfort
Zawieszenie dość miękkie. Civic w porównaniu z corollą to wóz drabiniasty. Komfort resorowania w moim odczuciu podobny do focusa. Nie zdarzyło mi się go jeszcze dobić na nierównościach. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dobiega do niego tylko szum opon i delikatny pomruk wydechu. Silnik staje się głośny od około 4 tys wzwyż. Przednie fotele są bardzo wygodne a dodatkowym atutem są podgrzewane siedziska i oparcie na wysokości nerek. Przy obecnych mrozach - coś pięknego! Tylna kanapa też wygodna, choć... mam wrażenie, że oparcie jest ciut za mocno pochylone, ale być może to kwestia mojego przyzwyczajenia..?

Nadwozie
Na brak miejsca raczej nikt nie powinien narzekać. Przynajmniej nikt o w miarę normalnych gabarytach. Z moimi 180 cm czuję się w tym wnętrzu doskonale. Mały minus daję corolli za niewygodne przyciski od komputera pokładowego. Ogromny plus za fantastyczne zegary i wyświetlacze. Są bardzo czytelne niezależnie od nasłonecznienia. Dużo bardziej czytelne niż w wypustach sprzed liftingu (2007-2010). Ilość miejsca w schowkach jest moim zdaniem wystarczająca. Fajny dwupiętrowy schowek w podłokietniku, świetny podwójny schowek przed pasażerem, niby nie za duże, ale mimo wszystko dość pakowne kieszonki w drzwiach z przodu i z tyłu. Bagażnik wprawdzie nie tak przepastny jak w octavii, ale i tak bardzo duży. Lodówki nie zmieści, ale bagażu podróżnego połknie całkiem pokaźną ilość. Bardzo fajną rzeczą jest płaska podłoga z tyłu. Ktoś nareszcie pomyślał o środkowym pasażerem z tyłu.

Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie. Zawieszenie jest zestrojone dość komfortowo. Daleko mu do komfortu dużych limuzyn, jednak przyrównując do kompaktowych konkurentów, zawieszenie corolli wypada bardzo korzystnie. W zakrętach przy rozsądnych prędkościach zachowuje się stabilnie. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest bardzo wydajne. Na parkingu można kręcić kierownicą małym palcem. Przy większych prędkościach siła wspomagania odpowiednio się zmniejsza.

Naprawy
Na temat kosztów napraw nie mogę zająć stanowiska. Ocenę klikam wyłącznie dlatego, że formularz mnie do tego zmusza.

Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie jak na razie bez zarzutu. Z klimatyzacji póki co zbyt wiele nie korzystałem z powodu arktycznej pogody, ale ogrzewanie przećwiczyłem już wielokrotnie i trudno się do czegoś doczepić. Dodatkowo podróż umila podgrzewanie przednich foteli. Zanim silnik się rozgrzeje, ciepły fotel robi swoje :)

Elektryka/elektronika
Jak dotąd wszystko wzorowo.

Pełna opinia o Toyota Corolla Premium VSC 1600 Valvematic 132KM 2011r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Toyota Corolla: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Toyota Corolla: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Toyota Corolla: 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Toyota Corolla: 2013, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1984