Opinie o samochodach Volkswagen Bora
2001r.
Liczba ocen: 12
Średnia ocena: 8.75/10
Volkswagen Bora spalanie (l/100km)
Oceny VOLKSWAGENA BORA
Volkswagen Bora edition 1.9 ASZ TDI PD 130KM 2001r. 175 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ASZ 130HP to uwielbiany silnik przez tuningowców z łatwością można z niego wycisnąć 170HP bez straty żywotności. Należy pamiętać o regularnej wymianie filtrów oraz oleju. Jazda na zimnym bez ostrego gazu, a mocno rozgrzanego trzeba trochę ostudzić inaczej pojawiają się proble...
Opinia o komforcie:
Resorowanie w każdym przypadku nie pozostawia żadnych wątpliwości. Fotele przednie mają głębokie wytłoczenia które pewnie trzymają w zakrętach, regulacja w 3 płaszczyznach oraz dolny odcinek kręgosłupa. Tylne idealne dla 2 osób, podłokietnik na środku, 3 osoba na srodku kanapy ma mn...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca nigdzie nikomu nie zabraknie ;) W poprzednich modelach VW wszystko przemyślał wszystko na swoim miejscu. Przycisk od baku koło ręcznego może dziwić. Tylne siedzenia składają się tak że powstaje płaska powierzchnia z bagażnikiem, od klapy do tylnych siedzeń jest około 170 cm r...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny bez zarzutu. Od kupna do teraz auto pewnie się trzyma drogi i nie można mu nic zarzucić. Auto posiada opony 16 x 215 x 55 dobrze sobie radzą w koleinach, przejazdy kolejowe oraz inne niespodzianki na drodze są pewnie pokonywane. W zakrętach na dylatacjach przy szybkiej jezdzie ty...
Volkswagen Bora 1.9 tdi 115KM 2001r. 250 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Po zamontowaniu chipa bardzo wrażliwy na pedał gazu dobrze się zbiera dzięki niewielkiej masie auta
Opinia o komforcie:
zawieszenie idealnie komponuje się z układem trakcji nigdy mnie nie zawiodło samochód po prostu klei się do drogi amortyzatory dawno wymieniane pomimo tylu lat nadal się świetnie sprawują na polskich drogach trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu gdy z przodu siedzą giganci.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik przy o wiele mniejszych gabarytach prawie jak w a6 przestrzeni z przodu aż nadto bardzo dobra obsługa samochodu nic nie rdzewieje auto odporne na rdzę nic nie trzeszczy sporo schowków miejsce na napoje bardzo fajnie grają głośniki w aucie świetna widoczność zegarów ładnie podś...
Opinia o układzie jezdnym:
Najlepsze auto jakim jeździłem, bardzo mało pali, dobrze wyciszone wnętrze, dobra dynamika silnika, mimo kombi nie za duże, nic się nie psuje i nie rdzewieje co najważniejsze
Volkswagen Bora high line 1.9 Tdi 115KM 115KM 2001r. 275 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik i skrzynia nigdy nie spotkałem się z lepszą jednostką, tdi nie jest przereklamowane!!! Skrzynia 6-precyzyjna nawet bardziej jak w a3. Najwyższa ocena.
Opinia o komforcie:
Dobrze wyciszony. 4 osoby na pokładzie super 5 brakuje trochę miejsca . Miałem kilka samochodów. W tym zawieszenie to legenda. Idealne na polskie drogi, to nie passat czy a4!!!
Opinia o nadwoziu:
To auto ma tak mało wad ze aż trudno wymienić wszystkie zalety jest ich zbyt wiele. Auto zrobione naprawdę z głową. Z tyłu trochę za mało miejsca ale wynika to z wielkości auta ergonomia genialna. Porównując do opel vectra b. Często w dużych autach jest mniej miejsca np w bagaznik.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się z uśmiechem i przyjemnością. Parkowanie park tronik wiec 10 jest najwłaściwiej oceną. Hamulce mógłby być trochę ostrzejsze z tąd 8.
Volkswagen Bora 1.9 tdi 130KM 2001r. 120 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o komforcie:
Silnik diesla jest dosyć głośny ze swej natury, przy prędkościach powyżej 130km/h jest w środku szum. Nie ma to wpływu na komfort jazdy, ale radio trzeba zrobić głosniej ;)
Opinia o nadwoziu:
Auto tej klasy powinno mieć lepszej jakości plastiki. W moim modelu są te twarde i w dodatku w jasnym kolorze, co zupełnie utrudnia utzrymanie czystości. Szybko się zużywaja i niszczą. Nie polecam tego jasnego wykończenia dla rodzin z dziećmi.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest bardzo podatne na boczne podmuchy wiatru, szczególnie jeśli podrózuje nim tylko kierowca. Lepiej jest, gdy się je dociąży.
Volkswagen Bora Basis 1.9 TDI 90KM 2001r. 182 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
auto jak na ten silnik jest dynamiczne i co ważne bardzo oszczędne
Opinia o komforcie:
przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwa sie resorowanie
Opinia o nadwoziu:
karoseria ok bez zastrzeżeń
Opinia o układzie jezdnym:
auto bardzo bobrze trzyma się drogi hamulce bez zastrzerzeń
Średnie oceny VOLKSWAGEN BORA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volkswagen Bora brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Passat.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Bora
użytkownik:
liczba głosów: 143
Volkswagen Bora edition 1900 ASZ TDI PD 130KM 2001r. kombi
Ocena ogólna
Nic mi w nim nie brakuje z takich rzeczy które w nim koniecznie muszą być. Pod każdym względem czy wygody czy bezpieczeństwa warto było kupić Borę. Brakuje czasem detali, uchwytu na kubek albo ksenonów, na szczęście można dokupić osobno ;)
Układ napędowy
Silnik ASZ 130HP to uwielbiany silnik przez tuningowców z łatwością można z niego wycisnąć 170HP bez straty żywotności. Należy pamiętać o regularnej wymianie filtrów oraz oleju. Jazda na zimnym bez ostrego gazu, a mocno rozgrzanego trzeba trochę ostudzić inaczej pojawiają się problemy z turbiną w której zacierają się kierowniczki- naprawić można samemu w jedno popołudnie albo wydać z 500 pln. Silnik bajka. Skrzynia biegów 6 biegowa zapewnia dużo frajdy. Jadąc 80 można jechać na 3,4 lub 5 na 6 trochę za nisko ale przy 100 można już ją wbić. Za to 70 osiągniemy na 2 bez problemu. Zależnie od stylu jazdy auto może być bardzo oszczędne albo bardzo dynamiczne. Czasem dynamiczna jazda na wyższych obrotach daje podobne spalanie co jazda stateczna i powolna. Przyspieszenia wystarczające do wszystkiego prócz wyścigów.
Widoczność
Wszystko prawidłowo i poprawnie. Lusterka zewnętrzne ściemniają się gdy są mocno oświetlane.
Komfort
Resorowanie w każdym przypadku nie pozostawia żadnych wątpliwości. Fotele przednie mają głębokie wytłoczenia które pewnie trzymają w zakrętach, regulacja w 3 płaszczyznach oraz dolny odcinek kręgosłupa. Tylne idealne dla 2 osób, podłokietnik na środku, 3 osoba na srodku kanapy ma mniejszy komfort niż pozostałe. Wyciszenie bez zastrzeżeń jednak auta z common railem są cichsze zwłaszcza w górnej części obrotów. Do 130 nie słychać szumu wiatru.
Nadwozie
Miejsca nigdzie nikomu nie zabraknie ;) W poprzednich modelach VW wszystko przemyślał wszystko na swoim miejscu. Przycisk od baku koło ręcznego może dziwić. Tylne siedzenia składają się tak że powstaje płaska powierzchnia z bagażnikiem, od klapy do tylnych siedzeń jest około 170 cm równej powierzchni, na szerokość 100 cm w najwęższym miejscu. Po złożeniu siedzeń bez problemu mieszczą się tam 3 paczki styropianu o wymiarach 100 x 50 x 60 cm - rewelacja. Jakość materiałów wysoka, możliwości zmian czegokolwiek na co inne w golfie i borze jest największa ze wszystkich modeli. Karoseria ma pierwsze ślady rdzy w miejscach uderzeń kamieni. Lakier dobrze trzyma, ale napewno mógłby lepiej.
Układ jezdny
Układ jezdny bez zarzutu. Od kupna do teraz auto pewnie się trzyma drogi i nie można mu nic zarzucić. Auto posiada opony 16 x 215 x 55 dobrze sobie radzą w koleinach, przejazdy kolejowe oraz inne niespodzianki na drodze są pewnie pokonywane. W zakrętach na dylatacjach przy szybkiej jezdzie tylko małe ucieczki opony. Do wad napewno należy zaliczyć niskie zawieszenie, niższe o pare cm od Octavi, bezdroża nie spowodowały tragedii ale obydwa zderzaki mam poruszane z powodu niskiego prześwitu. Parkowanie-prawe lusterko jest mniejsze - na początku miałem co do tego obawy ale niepotrzebnie, wszystko jest w najlepszym porządku. Widok do tyłu w kombi super. Ciężko określić ilość miejsca z przodu auta jeżeli nie jezdzi się nim na codzień. Hamulce działają dobrze, abs jest dobrze dobrany, dopuszcza do drobnych poślizgów na piasku przy niskich prędkościach. Hamulec awaryjny dosyć słaby. Tarcze przód i tył. Do wymiany klocków konieczne narzędzia serwisowe- głupota! Wszystko inne bajka.
Naprawy
Awaryjność niska, wszystko pracuje jak trzeba. Natomiast ceny części są drogie, ponieważ taka jest polityka firmy vw. Nie ma sklepów z czesciami VW, a są np z czesciami Forda. Częsci do VW trzeba kupować w serwisie albo zamienniki w intercarsie, dotyczy to zwłaszcza części eksploatacyjnych, jak łożyska, resory, amorki.
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa bez problemów. Ręcznie można ustawić zadaną temp i miejsce nawiewu w dowolnej kombinacji. Słaby nawiew na stopy pasażerów z tyłu.
Elektryka/elektronika
Brak jakichkolwiek problemów i napraw. Prosty sposób dodawania urządzeń jak tempomat, światłą dzienne lub inne rzeczy. Komputer pokładowy daje znać o wszystkim, nie zamkniętych drzwiach, spalaniu, zaciągniętym ręcznym albo konczącym się płynie do spryskiwaczek czy niskim poziomie oleju. Niemiecka precyzja.
Zobacz również opinie:
Volkswagen Bora: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Volkswagen Bora: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Volkswagen Bora - ogłoszenia , Volkswagen - forum użytkowników, Volkswagen Bora - średnie ceny
Volkswagen - tapety na pulpit, Volkswagen - konfigurator felg, Volkswagen - tanie opony,
Używane auto części, Volkswagen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie