Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

Liczba ocen: 727

Średnia ocena:

8.15/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 8.50/10.19 6.41
trasa 6.70/8.04 5.06
cykl mieszany 7.53/9.07 5.75

Golf

OCENY VOLKSWAGENA GOLF


Ogólna ocena:  

7/10


Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazuj...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Si...
Opinia o komforcie:
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygod...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i pono...
Opinia o układzie jezdnym:
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mnie...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


zaletą jest szybkość i wygoda oraz mała awaryjność, minusem jest karoseria która jest mało odporna na rdzę
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mo...
Opinia o komforcie:
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest ró...
Opinia o nadwoziu:
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szyb...
Opinia o układzie jezdnym:
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomag...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Mimo napraw, o których pisałem auto bardzo mi się podoba! Optycznie jest w nim zauroczony, bowiem za do 20 tyś zł ciężko kupić coś ładniejszego i lepszego uwzględniając bardzo tani koszt utrzymania (zakupu części). Dla kogoś, kto potrafi naprawiać autko ideał! Wszystko robi za grosz...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód ...
Opinia o komforcie:
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiad...
Opinia o nadwoziu:
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatroniki...
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z saty...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Samochód nigdy mnie nie zawiódł, tzn. nie stanął na drodze. Prawie nigdy też nie miałem problemu z jego uruchomieniem (oprócz tego gdy posiadałem w nim zużyty akumulator w zimie). Jest to naprawdę solidnie wykonany samochód, chociaż komfort podróży pozostawia wiele do życzenia (możn...
Opinia o układzie napędowym:
Jeżdżąc przez 8 lat tym autem, przekonałem się o jednym: ten silnik (1,6 TD)jest naprawdę bardo dobry, gdy się trochę o niego dba. Tzn. trzeba wymieniać olej na czas (co 10 tyś.)i obchodzić się odpowiednio z turbiną. Silnik jak na swoje 60 KM jest naprawdę elastyczny, rzadko brakuje mu...
Opinia o komforcie:
No cóż... co chodzi o komfort jazdy to dałem średnią piątkę, bo jest to twardy samochód i ma już swoje lata do do tego to jest przecież VW. Wyciszenie jest zadowalające-jak na tamte czasy. Fotele bez rewelacji, ale po przejechaniu 500 km. kręgosłup nawet bardzo nie dokucza. Ale jak kto...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest dość. Z tyłu trochę mało miejsca, ale jak na tę klasę to norma. Przełączniki na swoim miejscu,obsługa intuicyjna.Materiały wykończeniowe średniej jakości ale szybko się nie zużywają... Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W moim 18 latku rdzewieją tylko ...
Opinia o układzie jezdnym:
Oceniając układ jezdny muszę przyznać że auto prowadzi się dobrze, pozatym że brakuje mu wspomagania kierownicy i jest bardzo twardy, tzn. czuje się wszystkie nierówności zwłaszcza te poprzeczne ale tak chyba jest we wszystkich starszych golfach... do jazdy na krótszych odcinkach i jako ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Polecam auto na codzienne trasy, dojazdy do pracy i z pracy - w moim przypadku 50km dziennie na trasie Wejherowo-Gdynia, większość w niedużych korkach. Sporadyczne wyjazdy w trasę nawet po 300,500 czy też 700km dla dwóch osób nie powinny być zbyt męczące, gorzej jeżeli siedzi się z tył...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Opinia o komforcie:
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez spo...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - dłu...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 146


ŚREDNIE OCENY VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 68.23% głosów 496
Raczej tak 22.42% głosów 163
Trudno powiedzieć 4.95% głosów 36
Raczej nie 2.34% głosów 17
Nie 2.06% głosów 15
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.3/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
7.8/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
8.4/10
Przyspieszenie 0-100km
7.3/10
Przyspieszenie 60-120km
7.4/10
Przyspieszenie 80-120km
7.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.2/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
7.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
6.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.3/10
Przestrzeń z tyłu
7.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.3/10
Bagażnik
7.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
7.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
6.2/10
Naprawy
Niezawodność
6.2/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 184
Spalanie 102
Komfort jazdy 78
Napęd 59
Układ jezdny 32
Inne 20
Nadwozie 18
Wnętrze 16
Wentylacja i ogrzewanie 13
Nic 12
Widoczność 2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 155
Nadwozie 55
Spalanie 53
Inne 40
Komfort jazdy 38
Wentylacja i ogrzewanie 31
Awaryjność 25
Napęd 20
Wnętrze 16
Widoczność 13
Układ jezdny 12

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.

  Volkswagen

  Golf

  Audi

  A3

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 42

Volkswagen Golf Highline 1600 AKL 8V 100KM 1998r. hatchback

Ocena ogólna
Mimo napraw, o których pisałem auto bardzo mi się podoba! Optycznie jest w nim zauroczony, bowiem za do 20 tyś zł ciężko kupić coś ładniejszego i lepszego uwzględniając bardzo tani koszt utrzymania (zakupu części). Dla kogoś, kto potrafi naprawiać autko ideał! Wszystko robi za grosze (robocizna częśto jest 2x droższa od części). Dla zainteresowanych polecam DIESELka. Dynamiczniejszy i dużo ekonomiczniejszy. Części może droższe, ale rekompensuje to ekonomiczność w codziennej eksploatacji.

Układ napędowy
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód jest bardzo mułowaty jeśli nie dostanie kopa. Wysokie obroty pobudzają w nim prawdziwą agresję, nie dając jednak efektu pełnej satysfakcji. 100 koni czy nawet 105 dla tego pojazdu jest niewystarczające aby cieszyć się ekstra dynamiką wcinającą pasażerów w siedzenia (w przeciwieństwie do silników 1.6 np. BMW). Jak wspomniałem wysokie obroty dają frajdę z jazdy co odbija się na dużym apetycie pobieranego paliwa. Elastyczność przy wyższych prędkościach jest zadowalająca, autko dobrze się zbiera, biegi chodza bardzo precyzyjnie, można śmiało bawić się w wyprzedzanki (oczywiście z głową - nie na pirata).

Widoczność
Widoczność jest zadowalająca mimo szerokich tylnych słupków.

Komfort
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiadam dodatkowo regulację lędźwia, która jest opcja przydatną w podróży. Tylna kanapa jest satysfakcjonująca. Kto był pasażerem tylej kanapy np. Fabii będzie w siódmym niebie jadąc tym razem w golfie. Diametralna różnica w przestrzeni.

Nadwozie
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatronikiem. Jakość materiałów zjadliwa. Po latach pojawiają się trzeszczenia konsoli. Bagażnik wystarczający jeśli nie ma się dzieci lub są na tyle duże, iż wózek jest zbednych balastem. Aby upchnąć wózeczek dla dziecka trzeba czesto demontować tylną półkę, a przy większym składać siedzenia.

Układ jezdny
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z satysfakcjonyjącym technicznie wspomaganiem.

Naprawy
Początkowo w aucie co miesiąc coś robiłem pakując 200-400zł w drobne naprawy. Obecnie zaś coś puka mi w zawieszeniu (mimo, iż było robione - prawdopodobnie nieprofesjonalnie choć sporo kosztowało). Po wymianie powyższych detali poza świecami i innymi eksloatacyjnymi częściami silnik działa precyzyjnie i sprawnie. Cześci kupuje w ASO Lellek Opole, także troszeczkę kosztują, nie mniej warto kupować oryginały! JEŚLI KTOŚ MA PROBLEM Z ZAMKIEM (brak podświetlenia drzwi i wnętrza, nie działa centralny) warto kupić MIKROSTYK na allegro za 17zł+ przesyłka i naprawić za grosze. Ja kupiłem zamek jako odpowiednik za 130zł + wysyłka i jest gorszy niż popsuty oryginał!!! Podróby są niepewne!

Wentylacja i ogrzewanie
Para schodzi szybko, ale miałem już nawiew robiony z powodu zakitowanych filtrów. Nieciekawa historia, która finalnie poskutkowała jazda z otwartymi oknami do mechanika w środku zimy.

Elektryka/elektronika
Awaryjność czujników - rzecz względnie normalna po latach eksploatacji, felerem są niszczące się mechanizmy elektrycznego otwierania okien. Koszt jednaego ok 130zł

Pełna opinia o Volkswagen Golf Highline 1600 AKL 8V 100KM 1998r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978