Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie benzyna (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

benzyna

Liczba ocen: 274

Średnia ocena: 8.24/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.50/-.--
-.--
trasa
6.72/-.--
-.--
cykl mieszany
7.54/-.--
-.--

Oceny VOLKSWAGENA GOLF

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazuj...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Si...
Opinia o komforcie:
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygod...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i pono...
Opinia o układzie jezdnym:
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mnie...

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Mimo napraw, o których pisałem auto bardzo mi się podoba! Optycznie jest w nim zauroczony, bowiem za do 20 tyś zł ciężko kupić coś ładniejszego i lepszego uwzględniając bardzo tani koszt utrzymania (zakupu części). Dla kogoś, kto potrafi naprawiać autko ideał! Wszystko robi za grosz...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód ...
Opinia o komforcie:
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiad...
Opinia o nadwoziu:
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatroniki...
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z saty...

Piotr2008-02-10

Ogólna ocena:

8/10

Gdyby nie bardzo nędzne wykończenie wnętrza "szmata i cerata", które wyjątkowo łatwo ulega uszkodzeniu i bardzo niestarannemu spasowaniu części karoserii (nierówne szczeliny drzwi przednich i tylnych), oraz zasłoniętych potencjometrów regulacji świateł i natężenia oświetle...
Opinia o układzie napędowym:
Przy tak małej mocy silnika trudno oczekiwac fajerwerków. Ale celowo wybierałem taką pojemność licząc na niewielkie zużycie paliwa i sprawdziło się. Skrzynia biegów zestopniowana niestety gorzej niż w poprzednim modelu co skutkuje większym zużyciem paliwa, ale da się bez problemów je...
Opinia o komforcie:
Komfortowo pod każdym wględem. Nieważne czy z kompletem pasażerów, czy przy podróżowaniu samotnie. Wsiadanie bardzo wygodne, szczególnie na tylne siedzenia. Dużo miejsca na nogi z tyłu, przy wsiadaniu do tyłu nie kopie się po słupkach ani fotelach. Po prostu super. Wyciszenie jak na tak...
Opinia o nadwoziu:
Wykończenie grubo poniżej normy. Łatwo rysujące się plastiki, pokrycia siedzeń wycierają się bardzo szybko pryz raptem 22000 km już widać zmechacenia. Po prostu szmata i cerata. Bagażnik mniejszy niż w poprzednim modelu. W Golfie IV był większy. Tył samochodu łatwo się brudzi i otwi...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się bardzo dobrze, choć czasami szczególnie na mokrej nawierzchni przeszkadza układ kontroli trakcji, który w najmniej odpowiednim momencie potrafi "odebrać" moc na kołach. O mały włos z tego powodu zaliczyłbym przydrożny słup. Na szczęście można go wyłączyć w ka...

2012-04-02

Ogólna ocena:

9/10

Bardzo dynamiczny i oszczędny samochód dla 4 dorosłych osób lub rodziny z dwójką dzieci. Doskonałe zawieszenie i hamulce to jego wielka zaleta. Przydałoby się więcej "iskry" w stylistyce, szersze siedzenie tylne i większy bagażnik.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik z kompresorem i turbosprężarką jest bardzo elastyczny. Na 6 biegu można jechać (i przyspieszać ) od 1500 obr./min. czyli ok. 60 km/h. Skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie lecz nie lubi zmian przy zbyt wysokich obrotach. Przyspieszenie poniżej 8 s do 100 km/h zupełnie satysfakcj...
Opinia o komforcie:
Jazda po nierównościach zarówno z obciążeniem jak i bez to przyjemność (o ile nierówności mogą ją dawać). Resorowanie jest sprężyste również z obciążeniem. Fotele przednie dość twarde ale doskonale spisują się w dłuższych trasach. Na tylnych siedzeniach dość dużo miejsca w...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu wystarczająco nawet dla wysokich kierowców i pasażerów. Z tyłu wysocy ale już nie grubi będą też zadowoleni. Obsługa bardzo ergonomiczna ale przez to też "zbyt czysta i oczywista" - niemiecka aż do bólu. Wykończenie bardzo staranne, materiały dobrej jakości...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Zawieszenie sprężyste, doskonale wybierające i tłumiące nierówności. Układ kierowniczy nie przenosi drgań. Hamulce wyróżniają się skutecznością i są mało podatne na przegrzanie. Parkowanie bardzo ułatwiają czujniki zarówno tylne jak i ...

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Samochód godny polecenie poniewaz jest mało awaryjny, solidnie wykonany i jesli sie na bieżąćo wymienia zużyte czeci to można się długo z niego cieszyć
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia 6-cio biegowa z silnikiem FSI idealnie współpracuje. Praktycznie biegu 6 mozemy uzywac od 70 km/h i dobrze przyspiesza bez redukowania. Kultura pracy silnika bez zastrzeżeń spokojnie i szybko mozemy jechać powyżej 200 km/h i nic nie odczuwamy
Opinia o komforcie:
Zawieszenie w samochodzie jest bardzo mocnym i solidnym elementem V-tki -przy tej klasie auta to jest naprawde dobrze dopracowane. Przednie fotele oceniam na bdb ponieważ można regulować odcinek ledzwiowy i sa dobrze dopasowane do ciała i z wysokiej klasy produktów
Opinia o nadwoziu:
Wbrew pozorom golf V jest wewnatrz naprawde duży, osoby siedzące z przodu to wogóle nie ma co pisac bo jest wygodnie, miejsce dla nóg, schowek pod fotelem , regulowany podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem itd. Z tyłu natomiast jezeli się jedzie w 4 to również bez zastrze...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód reaguje na kazde nierównosci, nic nie przenosi sie na kierownice, żadne dragania.bardzo dobrze trzyma sie drogi.Hamulce naprawde super -to jest naprawde mocny punkt tego auta.

Średnie oceny VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
65.69%
głosów 180
Raczej tak
24.09%
głosów 66
Trudno powiedzieć
5.84%
głosów 16
Raczej nie
2.19%
głosów 6
Nie
2.19%
głosów 6
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.4/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
8.5/10
Napęd
Elastyczność
7.6/10
Skrzynia biegów
7.8/10
Silnik
8.2/10
Przyspieszenie 0-100km
7.2/10
Przyspieszenie 60-120km
7.2/10
Przyspieszenie 80-120km
7.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.9/10
Resorowanie z obciążeniem
7.4/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
7.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.1/10
Wyciszenie
7.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.4/10
Przestrzeń z tyłu
7.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.4/10
Bagażnik
7.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.5/10
Karoseria
8.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
8.2/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.6/10
Elektronika
6.5/10
Naprawy
Niezawodność
6.6/10
Koszty napraw
5.9/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
76
Komfort jazdy
47
Napęd
17
Spalanie
14
Nadwozie
13
Układ jezdny
12
Inne
10
Wnętrze
7
Wentylacja i ogrzewanie
6
Nic
2
Widoczność
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
60
Spalanie
36
Nadwozie
14
Inne
14
Komfort jazdy
13
Napęd
10
Wentylacja i ogrzewanie
10
Awaryjność
6
Widoczność
5
Wnętrze
4
Układ jezdny
4
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Juke.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Nissan Juke

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 174

Volkswagen Golf Highline 1600 AKL 101KM 1998r. hatchback

Ocena ogólna

Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazującą na śrubach. Jest bardziej precyzyjna i zdecydowanie mniej awaryjna. Golfem jeździ się dobrze, komfort skromny, nie mniej trzymaniem na drodze nadrabia minusy. Trzeba dbać o ten samochód a odwdzięczy się absolutną bezawaryjnością i całkowitą satysfakcją. Zniesmaczyć może spalanie, nie mniej nie liczcie, że ford focus spali wiele mniej, a jakość to duża zapaśćprzy VW. Polecam to autko każdemu. Przy zakupie nie patrz tylko na optykę. Też mam egzemplarz po szkodzie parkingowej i dzwonie. Optycznie mogłoby być lepiej (Lakierowali Niemcy - tragedia), ale kwestia techniczna to priorytet. Kupując egzemplarze starsze zwracajcie uwagę na sprawność skrzyni biegów, czy sprawne są zamki (w tym oświetlenie drzwi i wnętrza), sprawność szyb (łamią się plastiki mechanizmów), czy nie ma wycieków, silnik niestety nie zawsze pracuje idealnie równo, delikatne drgania mogą się zdarzać, to w AKL norma.

Układ napędowy

Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Silnik AKL nie jest dobrym rozwiązaniem. Czesto ma drobne i irytujące usterki, które co prawda nie są na tyle szkodliwe aby pojazd unieruchomić, nie mniej zdarzają się (dla ciekawski 1.6 16V to dopiero tragedia, okropnie awaryjne i dużo droższe w utrzymaniu). Skrzynia biegów jest najgorsza. Biegi wchodzą bardzo opornie (jak to w mkIV) problemy z częstą wadliwością (początkowe roczniki miały na nitach, są awaryjne i diabelnie kosztowne).

Widoczność

Dla mnie idealnie. Narzekją niektórzy na małe lusterko od pasażera (bo rzeczywiście jest mniejsze) oraz duże tylne słupki. Mi to nie przeszkadza, po prostu trzeba uważać.

Komfort

W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygodnie (jak dla mnie). Jazda z kompletem pazażerów przymulona, o 50KM za mało. Od 1.8 Turbo zaczyna się frajda podróżowania.

Nadwozie

Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i ponownym jego montowaniu - mechanicy łamią zaczy nie dając nowych), bagażnik wystarczający, jest pojemny. Ergonomia jak w VW "I" klasa, przestrzeń z tyłu jest skromna dla nóg a z przodu między kierowcą i pasażerem (podłokietnik również wąski, niestety na jedną rękę).

Układ jezdny

Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mniej trzeba pilnować ich stanu zużycia. Wspomaganie chodzi dość ciężko. Porównując np. nowszym VW Caddy czy nawet Fabią, Golf zostaje w tyle. Parkowanie 9/10 z uwagi na mocno wystający zderzak z tyłu oraz nadkola. Dodaje to masywności, elegancji i sportowego stylu, ale nie zawsze jest praktyczne w ciasnym parkowaniu.

Naprawy

Awaryjność jest przeciętna, jak dbasz tak masz, ktoś przede mną nie dbał o mój samochód co musiałem nadrobić inwestycjami rzędu 2,5-3tyś zł. Wykazane detale to te, które naprawione były z konieczności, wymienionych z rozsądku nie przedstawiam bo miejsca by brakło. Gumy stabilizatorów i obejmy to feler fabryczny, trzeszczą jak wersalka, w ASO mają ulepszoną wersję z rowkiem (w obejmach i na gumach) wydłużającą trwałość (koszt 120zł/komplet), ceny części są przeciętne, raczej tańsze niż u konkurencji (nie kupując w ASO). Niestety bywają elementy nie mające dobrych odpowiedników.

Wentylacja i ogrzewanie

Jak nawiew jest sprawny to dość efektywny. Szyby szybko odparowują przy włączonej klimie, która działa super o każdej porze roku (w zimie suszy w lecie chłodzi), ogrzewanie tylnej szyby bez zarzutu, ogrzewanie samochodu tym bardziej. Climatronic jest bardzo prosty i funkcjonalny.

Elektryka/elektronika

Układ elektryczny bez zarzutu, jak dbasz tam masz, przewody od świec polecam wymienić przy zakupie 9 latka, ja tak zrobiłem. Z elektroniki zawodzą ZAMKI DRZWI i TYLNEJ KLAPY. Padają micro-styki. Zimne luty powodują, że nie działa oświetlenie przy otwartych drzwiach, nie ma brzęczka niewyłączonych świteł, nie palą się światełka w otwartych drzwiach (NA CO ZWRACAJCIE UWAGE PRZY ZAKUPIE) przy ręcznym zamykaniu drzwi nie działa centralny (mi działał wyłącznie z pilota). Zamek nowy 450zł, kupiłem podróbę za 140zł na allegro, szitjakich mało. Lepiej zostawić oryginał i kupić na allegro mikrostyk, przelutowanie załatwi cały problem na kolejne lata a kosztuje maks 25zł.

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978