Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie benzyna+gaz (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

benzyna+gaz

Liczba ocen: 123

Średnia ocena:

7.92/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 9.24/10.21 -.--
trasa 7.38/8.06 -.--
cykl mieszany 8.21/9.10 -.--

Golf

OCENY VOLKSWAGENA GOLF


Ogólna ocena:  

9/10


Polecam auto na codzienne trasy, dojazdy do pracy i z pracy - w moim przypadku 50km dziennie na trasie Wejherowo-Gdynia, większość w niedużych korkach. Sporadyczne wyjazdy w trasę nawet po 300,500 czy też 700km dla dwóch osób nie powinny być zbyt męczące, gorzej jeżeli siedzi się z tył...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Opinia o komforcie:
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez spo...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - dłu...
Opinia o układzie jezdnym:
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Mój 16-nastoletni golf przyjechał do Polski rok temu z przebiegiem 64 tyś km. Pierwszy właściciel urodził się w 1920 r (chyba strzelał do Polaków w czasie II wojny światowej). Samochód wychuchany i wydmuchany. Przypuszczam, że dzięki temu nic poważnego (i niepoważnego) się z nim nie ...
Opinia o układzie napędowym:
Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od te...
Opinia o komforcie:
Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.
Opinia o nadwoziu:
Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-to...
Opinia o układzie jezdnym:
Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Ogólnie oceniam auto dobrze, gdyż kilka razy stanął na środku drogi (cewki) ale poza tym zdecdowanie niezawodny, odpalał bez problemu,fajnie chodził na gazie.
Opinia o układzie napędowym:
W moim alestyczność była rewelacyjna, autoa fantastycznie przyśpieszało na 5 biegu już od 60 na godzinę. Zdecydowanie najlepiej pracował na obrotach powyżej 3500. Silnik i skrzynia bez zastrzeżeń bardzo dobrze ze sobą zgrane
Opinia o komforcie:
nA dużej ilości dziur auto traciło przyczepność pomimo wymiany zawieszenia i zmiany opon na nowe a z obciążeniem było jeszcze gorzej. Po 8 godzinach jazdy wysiadałem połamany, więc za fotele daję mniej a i żona,. która z dzieckiem jeździła z tyły nie chwaliła wygody foteli. Wycisze...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu bardzo dużo miejsca ale gdy dopasowałem fotel do sibie (191cm) za mną było już dość mało miejsca. Ergonomia bardzo dobra, wszystko na swoim miejscu. Wykończenia i materiały pierwsza klasa, w końcu to VW. Możliwość aranżacji nieskończona, bo to golf3.Po 18 latach zaczęła go...
Opinia o układzie jezdnym:
Na początku miałem sportowe zawieszenie i auto wchodziło w zakety jak na szynach. Po wymianie zawieszenia na normalne McPersony na zakrętach stał się miękki ale dalej wchodził w nie rewelacyjnie. Hamule pierwsza klasa a parkowanie przy tak krótkim samochodzie to sama przyjemność, w szczeg...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Bardzo wdzięczny i trwały samochód. Naprawdę ciężko sie do czegoś przyczepić - to że przy przebiegu 250000 km trzeba wymienić amory czy klocki to norma. Natomiast to, że przy tym przebiegu silnik nie brał oleju, a blachy były zdrowe, to już jest coś... Ogólnie polecam wszystkim, ale ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik REWELACYJNY! 90 kM z pojemności 1.8 to może nie jest rekord świata, ale dynamika jazdy i łatwość wyprzedzania na dowolnym biegu są wzorowe. Wyprzedzanie od prędkości 90 - 100km/h na piątym biegu?- żaden problem! Silnik to najmocniejszy punkt tego samochodu.
Opinia o komforcie:
Niestety, wyciszenie wnętrza to słabość golfika - szczególnie jeśli chodzi o świsty powietrza. Odgłos silnika wytłumiony dobrze. Resorowanie - na nienajnowszych już amorach nie było źle.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik mały, wyposażenie wnętrza symboliczne, wygoda z przodu bardzo duża, ale z tyłu już mniej. Przełączniki proste do bólu i niezawodnie funkcjonalne (poza przełącznikiem kierunkowskazów - lubił nie odbijać). Tapicerka i deska rozdzielcza niewrażliwa na długi czas użytkowania. ...
Opinia o układzie jezdnym:
Twardość i trzymanie się drogi są bardzo dobre, podobnie jak reakcje układu kierowniczego. Ale brak wspomagania to przy parkowaniu porażka...(miałem koła 14 cali z oponami 185/60). Hamulce trochę \\\\\\"gumowe\\\\\\" - mogłyby być zdecydowanie ostrzejsze. Ogólnie w zakrętach s...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Zawsze mogłoby być lepiej, ale za tą cenę auto i w tym roczniku przyjemność jeżdżenia tym autem jest duża.
Opinia o układzie napędowym:
Trudno mi się wypowiadać co do przyspieszania, bo to mój najmocniejszy silnik. Jedno jest pewne. Sekwencyjny gaz polecam gorąco, bo nie widzę specjalnej różnicy w przyśpieszaniu na gazie i na benzynie. Dużym atutem tego silnika jest jego elastyczność. Na trasie biegi redukuję jak dzieci ...
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy zależy od pasażerów :) A tak na poważnie. Siedzenia mogłyby być wygodniejsze. Z tyłu jest miejsce i na nogi i na głowę - to jest plus kombi. Jedyny mankament to głośność (opory powietrza). Ja bardziej słyszę powietrze i toczenie kół niż silnik.
Opinia o nadwoziu:
Mam 170cm więc przestrzeni mam dużo :) Ale ogólnie jest z przodu i z tyłu dość miejsca. Miałem golfa III i w porównaniu z poprzednikiem materiały użyte w IV to przeskok o parę klas. Nawet w porównaniu z nowszymi autami innych marek nie ma wstydu. Ergonomia jak u Niemców wzorowa. Atutem...
Opinia o układzie jezdnym:
Troszkę się buja przy zmianie biegów. W IV jest naprawdę miękkie zawieszenie. W porównaniu oczywiście do Golfa III lub Audi. Nawierzchni trzyma się dobrze nawet na węższych zimówkach nie mam problemów na zakrętach. Zmienny kąt kół to błogosławieństwo przy parkowaniu.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 25


ŚREDNIE OCENY VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 65.85% głosów 81
Raczej tak 26.83% głosów 33
Trudno powiedzieć 3.25% głosów 4
Raczej nie 1.63% głosów 2
Nie 2.44% głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.2/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
7.7/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
7.5/10
Skrzynia biegów
7.7/10
Silnik
8.1/10
Przyspieszenie 0-100km
6.7/10
Przyspieszenie 60-120km
6.7/10
Przyspieszenie 80-120km
6.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.5/10
Resorowanie z obciążeniem
6.9/10
Fotele przednie
7.7/10
Fotele tylne
7.2/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.5/10
Wyciszenie
6.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
7.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
7.2/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.7/10
Naprawy
Niezawodność
5.5/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 40
Komfort jazdy 9
Wnętrze 7
Spalanie 7
Napęd 7
Układ jezdny 5
Wentylacja i ogrzewanie 4
Nic 4
Nadwozie 2
Inne 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 28
Spalanie 12
Nadwozie 8
Inne 8
Wentylacja i ogrzewanie 5
Komfort jazdy 4
Awaryjność 4
Wnętrze 3
Napęd 2
Widoczność 2

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.

  Volkswagen

  Golf

  Audi

  A3

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 101

Volkswagen Golf 1400 60KM 1992r. hatchback

Ocena ogólna
Mój 16-nastoletni golf przyjechał do Polski rok temu z przebiegiem 64 tyś km. Pierwszy właściciel urodził się w 1920 r (chyba strzelał do Polaków w czasie II wojny światowej). Samochód wychuchany i wydmuchany. Przypuszczam, że dzięki temu nic poważnego (i niepoważnego) się z nim nie dzieje. Jest to samochód użytkowy a nie reprezentacyjny. Stosunek jakość/osiągi/cena/ekonomia -najlepsze na naszym rynku, jednak z kulturą pracy i technologia daleko mu do samochodów japońskich. Na głowę bije włoskie i francuski toczydełka. Jest twardy, solidny i niezawodny. Może nie jest piękny ale zależy co się komu podoba i ile ma w portfelu.

Układ napędowy
Malutka pojemność i to zagazowana. Mój wybór padł na ekonomie choć spodziewałem się lepszych wyników. Podczas normalnego użytkowania nieco gorsze przyspieszenie nie jest tak uciążliwe skoro w mieście i tak prędkość jest ograniczona do 50 km/h. Kto jest pierwszy na mecie zależy od techniki jazdy i przewidywania sytuacji na drodze. 160 km/h, które wycisnąłem (na autostradzie w Niemczech) jest dla mnie wystarczające.

Widoczność
Przy mom wzroście (188 cm) widać wszystko - no może troszkę gorzej z lewym przednim słupkiem (trzeba uważać na przejściach) ale dzięki temu karoseria jest bezpieczniejsza. W mojej 3-drzwiowej wersji są znacznie dłuższe tylne okno niż w wersji z 5-cioma drzwiami. Widoczność OK!

Komfort
Jak najmniej ładunku! Pięciu chłopa na pokładzie to litr benzyny więcej spalania i pot na czole podczas wyprzedzania. Golfik jest raczej twardy. Mnie to nie przeszkadza ale trzeba się przyzwyczaić do drgań przenoszonych z silnika na gałkę zmiany biegów. Wyciszenie wystarczające.

Nadwozie
Jak już wspomniałem - golas - brak dzielonej tylnej kanapy. Lipa. Podoba mi się za to płynna regulacja przednich foteli i ich twardość. Nie męczą podczas jazdy nawet na długich dystansach. Schowków jest wystarczająco dużo. Materiały wykończeniowe - bardzo dobrej jakości. Na moim 16-tolatku nie ma grama korozji!

Układ jezdny
Mój golfiś to totalny golas. Nie ma wspomagania toteż trzeba nauczyć się kilku chwytów kierownicy ale prawdziwy mężczyzna powinien sobie z tym poradzić. Poza niedogodnościami parkowania mam wrażenie lepszego wyczucia zachowania samochodu, gdy mechanika nie wspomaga fajerki.

Naprawy
Wymiana tłumików i rury wydechowej (16 lat - należało im się - 200 zł). Wymiana oleju, klocków hamulcowych, paska rozrządu (jakieś śmieszne pieniądze). Kupiłem nowy zintegrowany przełącznik świateł mijania (240 zł!), a następnie naprawiłem stary (podwinął się stycznik z powodu mojej zabawy pokrętłem). Teraz ma dwa.

Wentylacja i ogrzewanie
W passacie 1,8 rewelacja. Porównując mojego golfika -znacznie słabiej. Wolno się nagrzewa. Aby utrzymać szyby w dobrej przejrzystości podczas deszczu nawiew musi ciągle pracować. Po przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się poprawia (ale do pracy mam tylko 3,5 km:)

Elektryka/elektronika
Na początku użytkowania wymieniłem prawie wszystkie żarówki. Dość stare żarniki nie wytrzymały wstrząsów na naszych ulicach. Myjąc silnik zalałem przewody i świece. Dzień suszenia. Teraz nic się nie dzieje. Im mniej elektroniki tym mniej awarii. P.S. Czy wiecie, że nawet w takiej podstawowej wersji bez obrotomierza można sprawdzić obroty silnika na elektronicznym wyświetlaczu przebiegu kilometrów?

Pełna opinia o Volkswagen Golf 1400 60KM 1992r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978