Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie turbo diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

turbo diesel

Liczba ocen: 79

Średnia ocena:

8.32/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto -.--/-.-- 6.38
trasa -.--/-.-- 5.04
cykl mieszany -.--/-.-- 5.72

Golf

OCENY VOLKSWAGENA GOLF


Ogólna ocena:  

8/10


zaletą jest szybkość i wygoda oraz mała awaryjność, minusem jest karoseria która jest mało odporna na rdzę
Opinia o układzie napędowym:
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mo...
Opinia o komforcie:
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest ró...
Opinia o nadwoziu:
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szyb...
Opinia o układzie jezdnym:
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomag...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

3/10


Auto pali mało ropy, ale to co zaoszczędzałem na paliwie to wydawałem z nawiązką na naprawy. Dobre na początek, albo żeby szukać innego auta (ciężko dojeżdżać do komisu w innym mieście rowerem lub PKP).
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo słaba elastyczność silnika. Przy prędkości 50 km/h nie da się jechać na 4-ce (chyba że "z górki"), a piątkę można wrzucić dopiero przy prędkości 80 km/h. Turbina załącza się przy 2000 obr./min, zaś przy ok. 3500-4000 obr/min silnik pracuje wyraźnie nieregularnie....
Opinia o komforcie:
Auto bardzo twarde, zawieszenie jak dotąd się nie popsuło. Fotele jak na klasę auta nie najgorsze. W aucie jest głośno jak w Ursusie, przeszkadza to w długich trasach.
Opinia o nadwoziu:
Typowo niemiecka prostota robi swoje, wszystkie przełączniki (a wiele ich nie ma) są świetnie dostępne za wyjątkiem przycisku świateł awaryjnych (za kierownicą). Wykończenie auta porównywalne z Maluchem! Plastiki trzeszczą, łącznie z zasuwą szyberdachu, osłonę prędkościomierza wys...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny nie najgorszy, słaby promień skrętu. W moim egzemplarzu bardzo słabe są hamulce.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


do premieszczania się z A do B jest ok, w miarę dynamiczny i oszczędny samochód. jak ktoś chce więcej - komfort i wygląd proponuję audi a4
Opinia o układzie napędowym:
dla lepszej ekonomii przydałaby się skrzynia 6 biegowa. Były takie montowane w GTI TDI. Silnik 90 KM też by sobie z nią poradził
Opinia o komforcie:
Wyciszenie do bani, fotale przednie mam kubełkowe GT, no ale po 300 000 kierowcy już wysiedziany, bez poduszki pod 4 literami jest ciężko. kanapa tylna to porażka - model wysoki, a on a1 nie jest dzielona, 2 nie ma zagłówków. zawieszenie mam troche wyjechane, ale mogłoby być twardsze i tak...
Opinia o nadwoziu:
z przodu miejsca jako tako, ale jak z przodu ktoś usiądzie duży , to z tyłu już jest mało, ale ponoć w BMW 3 jest gorzej ;) wygoda obsługi - a co tu obsługiwać?? wszystko proste, auto ma 12 lat, deska rozdzielcza już wygląda na leciwą, trzeszczy trochę (zależy od temperatury, nawierzc...
Opinia o układzie jezdnym:
Niezbyt trwałe elementy zawieszenia. jeżdżę średnio 25000 rocznie no i co roku praktycznie wszystko do wymiany (drążki, końcówki, tulejki inne śmieci)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10



Opinia o układzie napędowym:
Silnik to jest największy +. Jest bardzo mocny i elastyczny (tym bardziej że, to jednostka połowy lat 90-tych) do dzisiaj niektóre firmy nie potrafią zrobić takiej jednostki. Jest trochę głośny ale za to co robi z tym autem można mu to wybaczyć. Skrzynia biegów przy tym przebiegu zaczy...
Opinia o komforcie:
Trochę za głośny. Słabo wyciszona komora silnika. Do kabiny powyżej 130 też już wszystko zaczyna wyraźnie docierać. Fotele kubełkowe dają się fajnie dopasować i trzymają na zakrętach.
Opinia o nadwoziu:
Jak na tę wielkość auta przestrzeni pasażerskiej jest wystarczająco dużo. Ergonomia wzorowa. Bagażnik bardzo duży i wygodny (plaska podłoga równo z progiem). Materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości. Jakość zabezpieczenia antykorozyjnego mogłaby być lepsza w moim 13 latku po...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na golfa trochę za miękkie zawieszenie (podobno hachbaki są twardsze). Ukł. kierowniczy precyzyjny i dosyć bezpośredni, fajnie się go prowadzi. Hamulce bardzo sprawne, tylko ABS na kiepskich oponach nie wie co ma robić !
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


jak na 14 letnie autko to mój golfik jest Oki dla singla i rodzinki, koszty utrzymania średnie miedzy 1000-3000 tys. rocznie na części regularne wymiany filtrów i oleju i jest ok. jestem jego 3 właścicielem i powiem szczerze wady no wiadomo zamek bagażnika, podgrzewanie szyby tylnej, automat...
Opinia o układzie napędowym:
myślę ,że spoko jak na miasto taka wersja akurat by przyspieszy jak potrzeba 200km/h poleciał:)skrzynia 6-biegowa
Opinia o komforcie:
czuć jak siedzi pięć osób ale też sobie radzi. denerwują czasem skrzypienia wew. kabiny ale co tu chcieć od 14-latka
Opinia o nadwoziu:
miejsca spoko w tym roku np: w bagażniku pojechaliśmy w trójkę a wróciliśmy w czworo po lekkim przepakowaniu walizek weszło wszystko i nie było straty na komforcie, fajnie, że we wnętrzu jest skóro podobna tkanina bo plastiki w nowych wersjach szkoda gadać są bezduszne
Opinia o układzie jezdnym:
maglownica umarła i poszła do regeneracji przy 280 tysiącach
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 16


ŚREDNIE OCENY VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 70.89% głosów 56
Raczej tak 22.78% głosów 18
Trudno powiedzieć 3.80% głosów 3
Raczej nie 2.53% głosów 2
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.6/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
8.7/10
Przyspieszenie 0-100km
7.8/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.6/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.1/10
Wyciszenie
6.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.4/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
8.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.7/10
Możliwość aranżacji
7.6/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.8/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.5/10
Elektronika
6.3/10
Naprawy
Niezawodność
6.4/10
Koszty napraw
6.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie 18
Niezawodność 15
Napęd 6
Komfort jazdy 5
Układ jezdny 4
Inne 3
Nadwozie 3
Nic 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 14
Nadwozie 10
Inne 6
Awaryjność 5
Komfort jazdy 5
Wentylacja i ogrzewanie 5
Układ jezdny 2
Wnętrze 2
Widoczność 2

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A3.

  Volkswagen

  Golf

  Audi

  A3

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 110

Volkswagen Golf III 1900 GT TDI 90KM 1994r. hatchback

Ocena ogólna
zaletą jest szybkość i wygoda oraz mała awaryjność, minusem jest karoseria która jest mało odporna na rdzę

Układ napędowy
silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mocy silnika, wymieniłem już całe sprzęgło oraz skrzynię biegów gdyż bieg drugi wchodził ze zgrzytem,nie opłaca się naprawiać skrzyni gdyż naprawa jest stosunkowo za droga w stosunku do kupna używanej skrzyni...

Widoczność
widoczność jest zadowalająca chyba że ktoś sobie przyciemni szyby :)...

Komfort
przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest różnica ale jest,resorowanie bez zmian,pasażerowie na tylnych fotelach raczej zgłaszają że czują się jak ziemniaki :)...

Nadwozie
przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szybą i to kązdy golfik III, podwozie również robią się dziury, błotniki dokładniej na obrzeżach lamp odpryski, błotniki dolna część przy samych drzwiach bąble,przy klamkach też,bagażnik w miarę duży a po szybkim rozłożeniu foteli nawet wielki :) wszystkie włączniki i przełączniki są spoko rozmieszczone łatwy dostęp, kierownicę można regulować w górę i dół tak jak i siedzenie kierowcy, ja zamieniłem zegary na takie z podświetleniem indiglo niebieskim i włożyłem aluminiowe ramki,światła przednie oryginały z Helli świecą dobrym światłem ale skoro można polepszyć widoczność zamieniłem je na angel eyes z soczewkami i włożyłem xenony, tył zamieniłem na światła diodowe,żarówki w kierunkach na takie same diodowe gdyż szybkośc reakcji jest większa...

Układ jezdny
trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomagania jest trochę słaba dlatego proponuję kupić nową pompę mocniejszą,obiecuję że wszelkie przewody i uszczelki wytrzymają pod warunkiem że kierownicą nie będziemy kręcić w miejscu tylko podczas poruszania się nawet z malutką prędkością, hamulce a raczej tarcze hamulcowe wymieniam po raz pierwszy ale z tego co widzę posiada on jeszcze oryginalne tarcze, już trochę zdeformowane ale autko ma już ponad 14 lat...

Naprawy
nowe części są drogie można zakupić używane ale nigdy nie wiadomo na co się trafi, usługi naprawy również wysokie, chyba że samemu się naprawia...

Wentylacja i ogrzewanie
zimą szybkość ogrzewania autka jest zdumiewająco szybka, latem nie stosuję chłodzenia wentylatorem, otwieram szyberdach i szyby boczne,zresztą nic nie daje chłodzenie bez klimy, jeżeli chodzi o chłodzenie silnika jest okey ale ostatnio jadąc nad morze większą część trasy przejechałem autostradą 180 km/h i tutaj zaskoczenie,temperatura na zegarze jadąc nocą trzyma się w granicach 90 st. za to za dnia dochodzi do 100 a potem przekracza i dochodzi do 110 st. i musiałem chamować zapędy gdyż obawiałem się o uszczelkę głowicy, wystarczyło zmniejszyć prędkość do 140 i temperatura wracała do normy, stan płynu chłodzącego był w normie...

Elektryka/elektronika
elektryka i elektronika bez zarzutu chyba że tak jak u mnie się stało poprzedni właściciel zamienił bezpiecznik na kabel i przy zwarciu spaliło mi przewody wraz ze świecami podgrzewającymi wstępne ogrzewanie powietrza, zwarcia się raczej nie zdarzają ale może się stać tak że stopi się izolacja kabli a przy zetknięciu się kabli bez izolacji może dojść do zwarcia, należy tego pilnować i co rok szczególnie po zimie przejrzeć stan kabli przy silniku...

Pełna opinia o Volkswagen Golf III 1900 GT TDI 90KM 1994r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978