Opinie o samochodach Volkswagen Passat
2005r.
Liczba ocen: 28
Åšrednia ocena: 8.18/10
Volkswagen Passat spalanie (l/100km)
Oceny VOLKSWAGENA PASSAT
Volkswagen Passat Comfortline 2.0 TDI 140KM 2005r. 99 000km
Ogólna ocena:
2/10
Opinia o układzie napędowym:
140 KM to stanowczo za mało. 4 cylindrowy silnik i manualna skrzynia tylko potwierdza że limuzyna to to nie jest. Awaria koła dwumasowego dopełnia tego żałosnego obrazu. Silnik bierze olej przy szybkiej jeździe, lekkie wibracje (te większe ustały po wymianie koła) może to uszczelniacze za...
Opinia o komforcie:
Resorowanie to nieporozumienie, na pewno nie do miasta czy na dziurawe polskie drogi. Fotele przednie owszem wygodne, tylne chyba też. Wyciszenie.. było by nieźle gdyby się nie odklejały uszczelki w tylnych drzwiach, a że się odklejają to minusy dla VW.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu ok, z tyłu chyba też wygoda obsługi dyskusyjna. Mam na myśli fabryczne radio nie czytające mp3 i podświetlenie zegarów w kolorze najgorszym z możliwych. Bagażnik był by nie najgorszy gdyby zamek się nie zepsuł, co mi z bagażnika którego trzeciej zimy nie idzie zamk...
Opinia o układzie jezdnym:
Poprzeczne nierówności np. "leżący policjant" albo torowisko to coś czego passat nieznosi - plomby z zębów wypadają a łoskot jaki się dobywa z zawieszenia powoduje zimny pot na plecach "ciekawe ile set złotych się urwało ?". Nie ma wielowahaczowego zawieszenia z przo...
Volkswagen Passat clasic sedan 2.0 benzyna FSI 0KM 2005r. 78 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik dobrze wytłumiony. Eklastyczny i wystarczająco mocny. Bez żadnych przeróbek zezwala na dynamiczną jazdę. Niestety przy ostrzejszym traktowaniu dość paliwożerny jak to zresztą zawsze w passatach było. Skrzynia manualna - normalnie prawidłowa. Widziałbym potrzebę instalacji jeszcz...
Opinia o komforcie:
Prowadzi się bardzo komfortowo. Na zawieszeniu nie robi różnicy obciążene. Fotele więcej niż wygodne.
Opinia o nadwoziu:
Kabina na tyle obszerna że zarówno z przodu jak i z tyłu mogą siedzieć koszykarze i będą mieli wygodnie. W wyposażeniu skóra wszystko ok poza denerwującym wyscieleniem dprzedniego panelu deski rozdzielczej plastikiem w kolorze skóry. VW mógł juz odpuścić te 0,5 m skóry i wykończyc ...
Opinia o układzie jezdnym:
Durzy przeskok w jakości samochodu w stosunku do poprzedniego modelu Passata. Samochód bardzo wygodny i przestrzenny.Przemyślany. Zusterek przy przy 50 tys uszkodzony czujnik klimatyzacji (higrometr) przy 60 tys uszkodzenie cewki. przy 70 tys zniszczony kompresor w klimatyzacji.( pomimo stałe...
Volkswagen Passat Highline 2.0 150KM 2005r. 139 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Auto ma słabe przyspieszenie ale masa robi swoje. Silnik dość elastyczny nie potrzebna jest częsta redukcja biegów. Moim zdanie brakuję jeszcze jednego biegu bo mimo 6-cio stopniowej skrzyni biegów to n atym ostatnim biegu obroty są bardzo wysokie co wcale nie daje oszczednosci.
Opinia o komforcie:
zawieszenie dość twarde ale daje radę. Komfort jazdy i wyciszenie wnętrza jak to w limuzynie-ok.
Opinia o nadwoziu:
jedyne zastrzeżenie mam do przycisków do sterowania komputerem w kierownicy- bardzo szybko wyciera się guma z jakiej są zrobione.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto trochę za niskie np. na progach zwalniających przy prawie zerowej prędkosci za każdym razem jest przycierka- większość przypadków to winne są chlapacze ale szczególną uwagę należy zwracać na progi które zafundowali nam drogowcy czyli za wysokie i za krótki co przy tej długości...
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140KM 2005r. 69 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Wymieniony moduł wyrównoważający silnika - koszt naprawy 1500 zł. Brak interwencji mógłby skutkować zatarciem auta. Jeden z wymienionych wałków napędza pompę oleju. Ważne jest to, że auto posiadające kilkadziesiąt czujników nie ma takiego który sygnalizowałby ze ta ważna część...
Opinia o komforcie:
Auto płynie po drodze do prędkości 160km/h. Powyżej tej prędkości zaczynają sie szumy i auto staje się nadsterowne. Ale to nie Mercedes lub Audi.
Opinia o nadwoziu:
Auto ma 69 tys przebiegu a już kiepskie wykonanie i trzeszczące plastiki dają o sobie znac :(
Opinia o układzie jezdnym:
Wysoka szyba tylna wymaga od użytkownika dobrego wyczucia dystansu. Wskazane posiadanie parktronika.
Volkswagen Passat FL 2.0 BGW 136KM 2005r. 147 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
moglby miec troche wiecej konikow np 170
Opinia o komforcie:
mogl byc sichszy
Opinia o nadwoziu:
nie ma mozliwosci aranzacji wylaczajac dzielenie kanapy tylnej
Opinia o układzie jezdnym:
Do tej pory zadnych problemów nie mam z autem mimo iz mialem powazna kolizje (nie z mojej winy) po naprawie (doprowadzony do stanu pierwotnego)przejechalem nim ok 35000km jedynie wymiana oleju. Wada jest (czego i w serwisie nawet nie wiedzieli) ze to juz jest silnik z B6 i ma filtr czastek stalych ...
Åšrednie oceny VOLKSWAGEN PASSAT
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volkswagen Passat brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: BMW seria 6.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Passat
użytkownik:
liczba głosów: 108
Volkswagen Passat Comfortline 2000 TDI 140KM 2005r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Daję 2 bo jestem optymistą i pocieszam się że "zawsze mogło być gorzej". Jednak liczba awarii, ich koszt i różne perypetie jakie czekają szczęśliwego nabywce VW nie zdarzyły mi się w 5 wcześniejszych autach razem wziętych i następnym. Piszę następnym bo VW Passat ma jedną kapitalną zaletę której nie miałem gdzie umieścić - łatwo się go pozbyć. Jest przedmiotem marzeń do tego stopnia że pożądający go ludzie są skłonni włamać się do obcego domu i ukraść kluczyki i dokumenty. Trudno sobie wyobrazić lepsze rozwiązanie, nie trzeba dawać ogłoszeń, tłumaczyć że 4 letnie auto nie ma 100 tys, że używany samochód ma ślady użytkowania itd. Dodatkowo jest to element pocieszenia, bo trudno się cieszyć z utraty pamiątkowej biżuteria ale że ktoś zabrał te 120 tys problemów (tyle kosztował nowy) to już owszem - tylko policjant patrzy podejrzliwym okiem na pokrzywdzonego i każe podpisać taki papier o pouczeniu jaka kara grozi za fałszywe zeznania.. pewnie nie miał VW bo by wiedział jaka to radość.
Układ napędowy
140 KM to stanowczo za mało. 4 cylindrowy silnik i manualna skrzynia tylko potwierdza że limuzyna to to nie jest. Awaria koła dwumasowego dopełnia tego żałosnego obrazu. Silnik bierze olej przy szybkiej jeździe, lekkie wibracje (te większe ustały po wymianie koła) może to uszczelniacze zaworów a może mikro pęknięcie głowicy - tak czy siak fabryczne etui na litr oleju na dolewki to można było dawać w latach 70 a nie w XXI ale czego wymagać od konstrukcji właśnie z tego kresu. Marna jakość, marne osiągi, marna ocena.
Widoczność
Widoczność do przodu raczej dobra ale niestety jakiś chytry Niemiec wymyślił konfiguracje bez ksenonów i bez halogenów - widoczność w zakrętach poniżej średniej (i taka ocena). Widoczność do tyłu i w lusterkach taka sobie.. udało mi się połamać zderzak o coś czego nawet nie widziałem.
Komfort
Resorowanie to nieporozumienie, na pewno nie do miasta czy na dziurawe polskie drogi. Fotele przednie owszem wygodne, tylne chyba też. Wyciszenie.. było by nieźle gdyby się nie odklejały uszczelki w tylnych drzwiach, a że się odklejają to minusy dla VW.
Nadwozie
Przestrzeń z przodu ok, z tyłu chyba też wygoda obsługi dyskusyjna. Mam na myśli fabryczne radio nie czytające mp3 i podświetlenie zegarów w kolorze najgorszym z możliwych. Bagażnik był by nie najgorszy gdyby zamek się nie zepsuł, co mi z bagażnika którego trzeciej zimy nie idzie zamknąć? (jedna z bardziej wku.. usterek jaką można sobie wyobrazić). Jakość skrzypiącej deski i łuszczących się przycisków jakoś nie przystaje do ceny i tu kolejny minus. Jeśli karoseria to również drzwi (np. te kierowcy) to kolejna irytująca usterka - drzwi których nie sposób otworzyć z zewnątrz. Passat B6 tak ma że po 3 latach czasem przez kilka dni klamka nie otwiera drzwi - trzeba otworzyć drzwi z tyłu i jak nie przymierzając Rumun sięgać do klamki z tylnego fotela - kolejna usterka z serii najbardziej wkur..
Układ jezdny
Poprzeczne nierówności np. "leżący policjant" albo torowisko to coś czego passat nieznosi - plomby z zębów wypadają a łoskot jaki się dobywa z zawieszenia powoduje zimny pot na plecach "ciekawe ile set złotych się urwało ?". Nie ma wielowahaczowego zawieszenia z przodu - limuzyna to nie jest. Promień skrętu mizerny i elektryczny ręczny hamulec utrudniają parkowanie, szczególnie na wzniesieniach. Przerośnięty niemiecki kompakt.
Naprawy
To pewnie pech że w przeciągu miesiąca wydałem na auto 6 tys złotych na naprawy, usługi awaryjnego otwierania "otwartych" drzwi i przejechałem 300km na lawecie.
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel z założenia nie nagrzewa się szybko, do tego brak podgrzewania foteli daje średni komfort - wiec ocena średnia.
Elektryka/elektronika
Układ elektryczny i elektronikę oceniam słabo z kilku powodów. Pozostawiając cokolwiek włączonego do gniazda zapalniczki możemy rozładować akumulator (sprawdziłem empirycznie)a cudowny wytwór niemieckich inżynierów nie wspomni nam o tym przy wysiadaniu. Da natomiast znać że przepaliła się żarówka pozycyjna - nie warto go jednak słuchać, należy sprzedać lekkiego kopa w zderzak i żarówka się zapala (sprawdzone w Fabii - w końcu VWGroup zobowiązuje). Co ciekawe tak newralgiczną część jak żarówka pozycyjna jest na bieżąco monitorowana i o jej niesprawność dowiemy się natychmiast ale już mało istotna pompa podawcza znajdująca się w zbiorniku paliwa nie jest. Ten sarkazm to efekt mojego wzburzenia gdy sobie przypomnę ww. awarię której symptomem jest brak reakcji na pedał gazu a po chwili kończy się wyłączeniem silnika. Pech chciał że auto stanęło w poprzek drogi krajowej przed stromym podjazdem, za mną wywrotka z przeciwka autobus a rozrusznik nie działa bez sprzęgła. Dobrzy ludzie pomogli zepchnąć ten zacny pojazd ale maszyna nie pokazała choć by jednej kontrolki ani w chwili gdy pompa stanęła a ja niczego nieświadom wybierałem ostatnie mililitry ropy z filtra ani gdy tej ropy zabrakło a pompa przestała podawać nową ze zbiornika.
Zobacz również opinie:
Volkswagen Passat: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Volkswagen Passat: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volkswagen Passat: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.3, 2.5, 2.7, 2.8, 4.0
Volkswagen Passat: 2014, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1985, 1983, 1980
Sprawdź także:
Volkswagen Passat - ogłoszenia , Volkswagen - forum użytkowników, Volkswagen Passat - średnie ceny
Volkswagen - tapety na pulpit, Volkswagen - konfigurator felg, Volkswagen - tanie opony,
Używane auto części, Volkswagen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie