Volkswagen Polo opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Polo spalanie 1988r. (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Polo

1988r.

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 7.67/10

Volkswagen Polo spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.27/7.00
4.45
trasa
5.90/5.80
3.90
cykl mieszany
6.73/6.30
4.25

Oceny VOLKSWAGENA POLO

Wiesław2010-02-19

Ogólna ocena:

7/10

Samochodzik jak najbardziej godny polecenia. Można szukać czegoś z instalacją gazową i wtedy będziemy się cieszyć jazdą za grosze autkiem, które nie wymaga zbyt dużego wkładu finansowego w części. Można już kupić taki samochodzik za 800 zł wzwyż.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 1,0 na gaźniku bardzo elastyczny. Bez trudu jedzie na 4 biegu od prędkości 40 km/h do prędkości max 150 km/h. Skrzynia biegów chodzi dobrze, czasem zgrzytnie wsteczny ale to sporadycznie. Jeśli chodzi o przyspieszanie to powiem, że wyścigówka to nie jest i trzeba się dobrze zastan...
Opinia o komforcie:
Poziom wyciszenia jest w miarę dobry, ale efekt psują trzaskające się plastiki wewnątrz. Fotele są wygodne, bez żadnych problemów można pokonać bez zmęczenia i bólu ponad 400 km. Wbrew pozorom autko prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu, wtedy zawieszenie wzorowo wybiera n...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń - a co to? W samochodzie wygodnie pojadą 4 osoby normalnej budowy. Z tyłu da się zmieścić 3 osoby, ale na dłuższy dystans polecam usadowić tam 3 drobniejsze kobietki ;) Ergonomia na najwyższym poziomie, w samochodzie mamy około 10 przycisków także nie ma się w czym pogubić...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie autko sprawnie pokonuje nasze drogi. Robiąc nim do tej pory 70 tys kilometrów nie narzekam na niego. Dobrze się prowadzi, a braku wspomagania nie czuć tak bardzo, no chyba, że jest się kobietą, wtedy trzeba tej siły użyć więcej ;) Standardowe hamulce dobrze radzą sobie z wytrac...

Adam2008-02-08

Ogólna ocena:

8/10

Dobry samochód jak na te pieniądze
Opinia o układzie napędowym:
To tylko 45 KM przyśpieszenie 0-100km to 16s jak na ten rok i pojemność to chyba dobrze.
Opinia o komforcie:
Komfortowy samochód jak na jego gabaryty zdecydowanie lepszy od Włoskiej konkurencji.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu bardzo dużo miejsca, ale tylna kanapa zato bardzo wygodna trochę kwadratowe kształty ale vw w tamtych czasach niemiał pojęcia o stylistyce.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze wyważony

Średnie oceny VOLKSWAGEN POLO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 6
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.3/10
Układ kierowniczy
7.5/10
Hamulce
7.3/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
8.7/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.3/10
Przyspieszenie 60-120km
7.3/10
Przyspieszenie 80-120km
6.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.3/10
Resorowanie z obciążeniem
6.8/10
Fotele przednie
8.0/10
Fotele tylne
7.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
5.2/10
Wyciszenie
6.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.2/10
Przestrzeń z tyłu
6.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.7/10
Bagażnik
5.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.5/10
Możliwość aranżacji
7.0/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
7.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.5/10
Elektronika
4.5/10
Naprawy
Niezawodność
4.5/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
2
Napęd
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
1
Spalanie
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Polo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Corsa.

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Opel Corsa

Opel Corsa

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Polo

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Wiesław

liczba głosów: 46

Volkswagen Polo 86C 1000 45KM 1988r. hatchback

Ocena ogólna

Samochodzik jak najbardziej godny polecenia. Można szukać czegoś z instalacją gazową i wtedy będziemy się cieszyć jazdą za grosze autkiem, które nie wymaga zbyt dużego wkładu finansowego w części. Można już kupić taki samochodzik za 800 zł wzwyż.

Układ napędowy

Silnik 1,0 na gaźniku bardzo elastyczny. Bez trudu jedzie na 4 biegu od prędkości 40 km/h do prędkości max 150 km/h. Skrzynia biegów chodzi dobrze, czasem zgrzytnie wsteczny ale to sporadycznie. Jeśli chodzi o przyspieszanie to powiem, że wyścigówka to nie jest i trzeba się dobrze zastanowić jeśli się chce wyprzedzać ;) ale jak na 45 KM jest nawet żwawy.

Widoczność

Widoczność na dobrym poziomie, zarówno do przodu jak i do tyłu. Lusterka mile zaskakują bo są duże jak na taki samochód i większe niż w niejednym nowszym samochodzie miejskim.

Komfort

Poziom wyciszenia jest w miarę dobry, ale efekt psują trzaskające się plastiki wewnątrz. Fotele są wygodne, bez żadnych problemów można pokonać bez zmęczenia i bólu ponad 400 km. Wbrew pozorom autko prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu, wtedy zawieszenie wzorowo wybiera nierówności i auto jest dużo stabilniejsze. Pusty samochód ma twarde zawieszenie i niekomfortowo wybiera nierówności.

Nadwozie

Przestrzeń - a co to? W samochodzie wygodnie pojadą 4 osoby normalnej budowy. Z tyłu da się zmieścić 3 osoby, ale na dłuższy dystans polecam usadowić tam 3 drobniejsze kobietki ;) Ergonomia na najwyższym poziomie, w samochodzie mamy około 10 przycisków także nie ma się w czym pogubić. Schowki - całe 4. 2 w drzwiach, jeden w tunelu środkowym i jeden przed pasażerem, dostęp dobry, pojemność przeciętna. Jeśli chodzi o zużycie wnętrza - zastosowane plastiki nie wykazują żadnego zużycia a w moim aucie mają już 22 lata, tak samo fotele, tapicerka jest niezwykle trwała, i jeśli jest eksploatowana normalnie (czyli nie przewozimy na niej ziemi i innych syfów) wymaga tylko okresowego wyprania. Rdza - atakuje głównie progi, rogi drzwi i tylną klapę. Pojawia się też w podłodze ale w egzemplarzach powypadkowych.

Układ jezdny

Ogólnie autko sprawnie pokonuje nasze drogi. Robiąc nim do tej pory 70 tys kilometrów nie narzekam na niego. Dobrze się prowadzi, a braku wspomagania nie czuć tak bardzo, no chyba, że jest się kobietą, wtedy trzeba tej siły użyć więcej ;) Standardowe hamulce dobrze radzą sobie z wytracaniem prędkości, ale zaskoczyć się można przy pełnym załadunku, wtedy już czuć wyraźną różnicę w długości hamowania.

Naprawy

Awaryjność na niskim poziomie. Jeśli na bieżąco się wszystko wymienia autko odpłaca nam się długowiecznością. Przez cały okres eksploatacji wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą i zaworami i rozrusznik bo się zepsuł w zimę. Raz zawiodła pompka paliwa. To są takie poważniejsze wymiany. Podstawowych materiałów takich jak filtry, hamulce i zawieszenie nie podaję bo to normalne że się zużywają. Jeśli chodzi o zawieszenie jest bardzo trwałe. Jeszcze nie wymieniałem bo nie ma potrzeby. W układzie hamulcowym wymienione zostały przewody bo stare stalowe już rdzewiały i tylko dlatego zostały wymienione na miedź.

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli mamy tylko sprawny układ, w zimie przy -20 stopniach samochód nagrzewa się dość szybko i nie trzeba zastawiać chłodnicy żadnymi kartonami, po 20 minutach nie da się już wytrzymać z gorąca. W lato polecam otwarcie szyb na maxa bo o klimie można pomarzyć.

Elektryka/elektronika

Układ elektryczny nie cierpi praktycznie wcale. Zdarzają się sporadycznie przepalone żarówki. Mogą ulec awarii kabelki w tylnej klapie, ale to jest uszkodzenie czysto mechaniczne wynikające z otwierania i zamykania klapy bagażnika. O elektronice nie powiem nic bo nie ma czegoś takiego w tym aucie. Doposażyłem go w centralny zamek z pilota, elektryczne szyby i wszystko śmiga.

Zobacz również opinie:

Volkswagen Polo: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Volkswagen Polo: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz, napęd elektryczny

Volkswagen Polo: 0.9, 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.9, 2.0

Volkswagen Polo: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1985, 1979