Volkswagen Transporter opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Transporter spalanie 2001r. (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Transporter

2001r.

Liczba ocen: 2

Średnia ocena: 9.00/10

Volkswagen Transporter spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
8.80
trasa
-.--/-.--
7.40
cykl mieszany
-.--/-.--
7.80

Oceny VOLKSWAGENA TRANSPORTER

2013-10-12

Ogólna ocena:

9/10

Do pracy to na prawdę znakomite auto. Ceny rynkowe tych modeli chyba to potwierdzają. Niech najlepszą rekomendacją będzie to, że o każdej porze dnia i nocy gotów byłbym wsiąść w to auto i bez specjalnych przygotowań pojechać na drugi koniec Europy :)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik z obecnym przebiegiem 405 tys wciąż pracuje świetnie. Moment obrotowy pozwalający na użycie do rozpędzania praktycznie już od wolnych obrotów. Nie lubię zbyt często machać lewarkiem zmiany biegów, i ten silnik bardzo w tym pomaga. W trasie wyprzedzanie n V biegu od 80km/h to żade...
Opinia o komforcie:
Mój T4 ma miękkie wykończenie wnętrza tylko w przedniej części, od połowy są blachy i twarde poszycia z twardej pilśni (podsufitka i boczki), więc auto nie jest ciche. Słychać też szum opon tylnych - nieosłonięte nadkola. Na autostradzie przy 120km/h hałas mierzony decybelomierzem to...
Opinia o nadwoziu:
O wygodzie wynikającej z miejsca już napisałem, jest przestronnie, za co bardzo lubię to auto. Bardzo wygodnie się wsiada i wysiada. Rozmieszczenie przyrządów i manipulatorów jest takie jak powinno być, wykończenie jest bardzo dobre, w tym przebiegu nic nie skrzypi i nie brzęczy, bez pro...
Opinia o układzie jezdnym:
Mając na liczniku 380 tys zdecydowałem się na remont przedniego zawieszenia (wszystkie tuleje met-gum, wybite zwrotnice, drążki z końcówkami itp), nie wymieniałem amortyzatorów bo są ok. Auto zawsze prowadziło się dobrze, a po remoncie jedzie jak po torach :)

Zbyszek2011-02-13

Ogólna ocena:

9/10

Auto w wersji multivan naprawdę godne polecenia ,ogrzewanie postojowe - rewelacja

Średnie oceny VOLKSWAGEN TRANSPORTER

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 2
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
9.5/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.5/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.0/10
Resorowanie z obciążeniem
9.0/10
Fotele przednie
7.5/10
Fotele tylne
7.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
5.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
10.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
10.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
6.5/10
Karoseria
7.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
9.5/10
Widoczność w lusterkach
9.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.0/10
Elektronika
9.0/10
Naprawy
Niezawodność
9.5/10
Koszty napraw
8.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Transporter brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mercedes Vito.

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

Mercedes Vito

Mercedes Vito

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Transporter

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 58

Volkswagen Transporter 2500 TDI 65KM 2001r. bus

Ocena ogólna

Do pracy to na prawdę znakomite auto. Ceny rynkowe tych modeli chyba to potwierdzają. Niech najlepszą rekomendacją będzie to, że o każdej porze dnia i nocy gotów byłbym wsiąść w to auto i bez specjalnych przygotowań pojechać na drugi koniec Europy :)

Układ napędowy

Silnik z obecnym przebiegiem 405 tys wciąż pracuje świetnie. Moment obrotowy pozwalający na użycie do rozpędzania praktycznie już od wolnych obrotów. Nie lubię zbyt często machać lewarkiem zmiany biegów, i ten silnik bardzo w tym pomaga. W trasie wyprzedzanie n V biegu od 80km/h to żaden problem, wciskasz gaz i jedziesz :). Od początku użytkowania auta (2006 przy 89 tys na liczniku) stosuję paliwa premium, które mój silnik bardzo lubi, odwdzięczając się cichą i dynamiczną pracą i zmniejszonym spalaniem, co wychodzi w sumie ekonomiczniej niż przy stosowaniu zwykłego ON. Sprawdziłem i policzyłem. W normalnej ekploatacji (2/3 w trasie, 1/3 miasto), bak 82 litry wystarcza na 1100-1150km, zimą mniej o 50-100km, zależnie od tego jak często odpalam zimny silnik, gdyż jest wyposażony w dogrzewacz Eberspaecher 3kW.

Widoczność

Panoramiczna, wysoka szyba, stosunkowo wąskie słupki przednie, no i oczywiście wysokość samego auta pozwalająca obserwować drogę w przód ponad dachami osobówek, to powód dla którego chyba nigdy już na stałe nie przesiądę się do niższego auta :) Moje całe nadwozie jest przeszklone, widoczność w tył również jest znakomita, w czym pomagają duże lusterka o zmiennej krzywiźnie, likwidujące martwe strefy. Ręcznie przestawiane lusterko wewnętrzne pozwala przyciemnić widok w nocy.

Komfort

Mój T4 ma miękkie wykończenie wnętrza tylko w przedniej części, od połowy są blachy i twarde poszycia z twardej pilśni (podsufitka i boczki), więc auto nie jest ciche. Słychać też szum opon tylnych - nieosłonięte nadkola. Na autostradzie przy 120km/h hałas mierzony decybelomierzem to 73-75 dBA, zależnie od siły i kierunku wiatru, bo przy bocznym czasem gwiżdże przy lusterkach. Co do zawieszenia, auto jedzie zdecydowanie przyjemniej gdy jest obciążone, choć typowe polskie drogowe nierówności najlepiej pokonuje nieobciążone, w sensie dużego skoku zawieszenia. Fotele przednie mam już "wyklepane" ale gdy zdarza mi się jeździć moim autem z tyłu, siedzi się bardzo wygodnie, jest obszernie, a nogi można dać "wszędzie" :)

Nadwozie

O wygodzie wynikającej z miejsca już napisałem, jest przestronnie, za co bardzo lubię to auto. Bardzo wygodnie się wsiada i wysiada. Rozmieszczenie przyrządów i manipulatorów jest takie jak powinno być, wykończenie jest bardzo dobre, w tym przebiegu nic nie skrzypi i nie brzęczy, bez problemu można też utrzymać czystość. Na pochwałę zasługuje też jakość materiałów tapicerki, moja jest cała, nie ma na niej nawet przetarć, a wywieram nacisk na siedzenie rzędu 130kg :) w mojej podstawowej wersji przearanżować nie da się wiele, poza odwróceniem środkowej kanapy na mocowaniach. Ale wersji zabudowy T4 widziałem sporo :) Karoseria w normie, nie była specjalnie konserwowana, i poza drobnymi odpryskami na krawędziach nic mi nie przeżera jeszcze na wylot auta. Odpryski pojawiły się w dolnych narożnikach otworów okiennych w drzwiach przednich, ale cynkowane drzwi się bronią. Przy tym przebiegu wykonanym głównie w trasach, mocno poobijany kamyczkami mam przód, ale też rdza nigdzie jeszcze nie spuchła.

Układ jezdny

Mając na liczniku 380 tys zdecydowałem się na remont przedniego zawieszenia (wszystkie tuleje met-gum, wybite zwrotnice, drążki z końcówkami itp), nie wymieniałem amortyzatorów bo są ok. Auto zawsze prowadziło się dobrze, a po remoncie jedzie jak po torach :)

Naprawy

Trudno mi jednoznacznie określić czy powyższa lista jest listą awarii czy raczej wynikiem normalnego zużycia. Auto przed zakupieniem przez mnie stało ponad rok, więc uszczelniacze mogły stracić swoje właściwości z tego właśnie powodu. Czujnik poziomu oleju to drobiazg. Reszta się po prostu zużyła. Auto w utrzymaniu jest na prawdę łatwe i niedrogie, mam znakomitego mechanika, u którego wykonuję regularne przeglądy.

Wentylacja i ogrzewanie

Jak wspomniałem przy silniku, mam automatycznie włączający się dogrzewacz 3kW, więc zimą przy -30 ja prowadzę w krótkim rękawku, a pasażerowie nawet w II rzędzie nie marzną. Dzięki niemu silnik zawsze trzyma swoje 90 stopni a ogrzewanie pracuje wydajnie. Poza nawiewem na tył z osobną nagrzewnicą, mam też suche webasto 5kW, więc nawet da się spać w tym aucie zimą, z czego nieraz korzystałem. Pobór paliwa do webasto jest znikomy, przy mocy na 1/4 nawet po całej nocy nie widzę ubytku w baku. Deklarowane przez producenta 0,6litra na pełnej mocy na godzinę to widocznie prawda ;) Dmuchawy są bardzo wydajne przy pełnej mocy, a przy ustawieniu na minimum spełniają dobrze swoją rolę nie męcząc uszu dodatkowym hałasem. W mojej wersji może brakuje osobnego nawiewu na boczne szyby, zawsze zimą muszę wypośrodkować między odparowywaniem bocznej szyby a grzaniem łokcia. Bardzo dobrze działa nawiew na nogi, tędy kieruję 2/3 strumienia z wentylatora gdy jest sucho, tędy również głównie ogrzewam wnętrze. Gdy ciepło trzeba puścić w górę, na szyby, bardzo pomagają zawsze zimne nawiewy w konsoli środkowej. Te również bardzo dobrze służą latem, dopóki za bardzo słońce nie rozgrzeje przodu auta. Niestety, nie mam klimatyzacji :(, przy temperaturze zewnętrznej powyżej 28 stopni, w aucie robi się mało przyjemnie.

Elektryka/elektronika

Nie miałem dotąd żadnych problemów z elektryką. Wszystko kontaktuje, żadnych zwarć czy braku kontaktu. To auto elektronikę ma chyba jeszcze z czasów, gdy nie robiło się aut, które w założonym przez producenta czasie miały się popsuć ;) Zdarzyła się awaria centralnego zamka spowodowana niestarannym podłączeniem sterowania z alarmu - tu zwarcie "posadziło" drobną kostkę w sterowniku, czego naprawa kosztowała mnie poniżej 200zł.

Zobacz również opinie:

Volkswagen Transporter: bus, kombi, mini-van, pick-up, van

Volkswagen Transporter: olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Transporter: 1.6, 1.7, 1.9, 2.4, 2.5

Volkswagen Transporter: 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1986, 1985, 1984, 1983