Opinie o samochodach Volvo S40
hatchback
Liczba ocen: 4
Średnia ocena: 8.75/10
Volvo S40 spalanie (l/100km)
Oceny VOLVO S40
Volvo S40 Classic 2.0 136KM 2002r. 205 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Mam automat, więc auto zmienia sobie biegi jak mu pasuje, przez co ciężko wygrać wyścigi spod świateł;-) Przyspiesza też słabo dopóki kierowca nie nauczy się korzystać z biegów górskich i wymuszonych niskich obrotów na pedale gazu.
Opinia o komforcie:
Auto po prostu jest ciężkie, więc większe dziury czuć mocno, jednak po mniejszych przechodzi bez szmerów. Fotele są ekstremalnie wygodne, tylko trzeba sobie odpowiednio ustawić (mowa o przednich). W środku najgłośniejsza jest klimatyzacja, silnik słychać mocniej dopiero przy ekstremalny...
Opinia o nadwoziu:
Siedzi się naprawdę wygodnie, jednak nie jest to królewsko ogromne S80. Bagażnik jest naprawdę wielki, a jeżeli do tego złoży się tylną kanapę, to można przewozić wszystko aż do słonia. Deska rozdzielcza i podłokietnik ma budowę modułową, więc możemy sobie dowolne rzeczy włoży...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się pięknie, idzie do przodu jak czołg, zero przechyłów na zakrętach. Nie mam wspomagania, więc kierownicą kręci się gorzej niż z, jednak i tak nadzwyczajnie lekko. Jedyny problem jest z parkowaniem, bo to długie i szerokie auto, więc bez czujników parkowania ani rusz.
Średnie oceny VOLVO S40
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volvo S40 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volvo S60.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo S40
użytkownik:
liczba głosów: 64
Volvo S40 Classic 2000 136KM 2002r. hatchback
Ocena ogólna
Nic nie zepsuje wizerunku wspaniałego S40:)
Układ napędowy
Mam automat, więc auto zmienia sobie biegi jak mu pasuje, przez co ciężko wygrać wyścigi spod świateł;-) Przyspiesza też słabo dopóki kierowca nie nauczy się korzystać z biegów górskich i wymuszonych niskich obrotów na pedale gazu.
Widoczność
Przednia szyba ogromna, tylna bez rewelacji (co nie znaczy, że mało widać, po prostu nie jest ogromna), lewe lusterko ma szeroki kąt więc widać nawet to, co już mamy w bocznej przedniej szybie.
Komfort
Auto po prostu jest ciężkie, więc większe dziury czuć mocno, jednak po mniejszych przechodzi bez szmerów. Fotele są ekstremalnie wygodne, tylko trzeba sobie odpowiednio ustawić (mowa o przednich). W środku najgłośniejsza jest klimatyzacja, silnik słychać mocniej dopiero przy ekstremalnych prędkościach.
Nadwozie
Siedzi się naprawdę wygodnie, jednak nie jest to królewsko ogromne S80. Bagażnik jest naprawdę wielki, a jeżeli do tego złoży się tylną kanapę, to można przewozić wszystko aż do słonia. Deska rozdzielcza i podłokietnik ma budowę modułową, więc możemy sobie dowolne rzeczy włożyć. Lakier i blacha są idealne, nawet przy głębokich zadrapaniach nie ma śladów rdzy.
Układ jezdny
Prowadzi się pięknie, idzie do przodu jak czołg, zero przechyłów na zakrętach. Nie mam wspomagania, więc kierownicą kręci się gorzej niż z, jednak i tak nadzwyczajnie lekko. Jedyny problem jest z parkowaniem, bo to długie i szerokie auto, więc bez czujników parkowania ani rusz.
Naprawy
Koszty napraw (czy nawet standardowych czynności jak wymiana olejów) są w polskich ASO kosmiczne, jeżeli musimy zrobić coś mniejszego, lepiej udać się do Boscha, oni robią części do volvo, a ceny kilkukrotnie mniejsze (przykład dla przednich wahaczy: ASO powiedziało 2600 za oba plus robocizna, Bosch powiedział 900zł z robocizną), po większe niestety do południowych sąsiadów albo do Szwecji (brzmi głupio, ale potrafi wyjść taniej).
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja daje radę, nawet moja jednostrefowa. Odparowuje szyby w kilka sekund.
Elektryka/elektronika
Zero problemów z elektroniką. Auto ma nawet bajery w stylu podświetlane pedały czy automatyczne podświetlanie kabiny, kiedy wyłączymy silnik.
Zobacz również opinie:
Volvo S40: hatchback, sedan (limuzyna)
Volvo S40: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volvo S40: 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.4, 2.5
Volvo S40: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996
Sprawdź także:
Volvo S40 - ogłoszenia , Volvo - forum użytkowników, Volvo S40 - średnie ceny
Volvo - tapety na pulpit, Volvo - konfigurator felg, Volvo - tanie opony,
Używane auto części, Volvo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie