Volvo S60 opinie, oceny użytkowników, Volvo S60 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Volvo S60

Liczba ocen: 66

Średnia ocena:

8.79/10

Volvo S60 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 12.09/13.20 7.92
trasa 8.68/9.40 6.52
cykl mieszany 10.40/11.42 7.44

S60

OCENY VOLVO S60


Ogólna ocena:  

8/10


Żwawy, komfortowy, bezpieczny i elegancki (bez zbędnych ekstrawagancji). Świetnie zaaranżowane wnętrze w połączeniu z rewelacyjnej jakości sprzętem audio sprawia, że nie chce się z S60 wysiadać. Często łapałem się na tym, że wybierałem się wieczorami na przejażdżkę w jakieś ma...
Opinia o układzie napędowym:
Wysoka kultura pracy silnika. Płynnie i chętnie wchodzi na wysokie obroty. Bardzo żwawy. Dobrze zestrojona skrzynia biegów. Bajeczne przyspieszenie na 3. biegu - 60-120km/h bez dotykania dźwigni.
Opinia o komforcie:
Dosyć twardo zawieszony. Przednich foteli chętnie używałbym w domu przed telewizorem. Świetnie wyprofilowane, dobre podparcie lędźwi, bardzo dobrze trzymają ciało na zakrętach. Doskonale sprawdzają się na długich trasach (ja jechałem z Irlandii do Polski - plecy i tyłek nie ucierpia...
Opinia o nadwoziu:
S60 to taka "niby" limuzyna. Z tyłu raczej mało miejsca na nogi. Bagażnik duży, ale dosyć wąski i krótki otwór (ograniczony linią tylnych świateł z jednej i linią tylnej szyby z drugiej strony). Stały powód do frustracji przy pakowaniu dużych przedmiotów - zmieściłyby si...
Opinia o układzie jezdnym:
Największy mankament, to duży promień skrętu. Wcześniej posiadałem Citroena Xantię (wóz o podobnych gabarytach) i zdecydowanie łatwiej było nim manewrować na parkingu. S60 doskonale trzyma się drogi i umożliwia bardzo szybkie pokonywanie zakrętów. Dosyć twardo zawieszony, ale dzięk...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Bardzo cichy, dynamiczny, mocny silnik. Świetna jakość materiałów wnętrza. Doskonałe prowadzenie, idealny na długie trasy, bardzo wygodne fotele. Auto zdecydowanie nie dla 'dresiarzy';)
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo elastyczna jednostka napedowa, turbodoladowanie robi swoje, juz od 2300 obr silnik ma bardzo duzy moment, daje sporo radosci z jazdy. Od 0 do 100 pomierzylem ok 7 sek, V max ok 220. Skrzynia bardzo wygodna w obsludze, krotkie przelozenia.
Opinia o komforcie:
Auto ma nieco twardawe zawieszenie, przez co doskonale trzyma sie drogi. Im wieksze obciazenie tym bardziej komfortowe staje sie zawieszenie. Dodam ze jest bardzo wytrzymale - przez 5 lat wymienione tylko laczniki stabilizatora. Wnetrze bardzo doskonale wyciszone - nawet przy 160 km/h nie slychac ha...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu sporo miejsca nawet dla roslych kierowcow i pasazerow - sam mam ok 190 cm wzrostu i podrozuje bardzo bardzo wygodnie. Siedzenia tak wygodne ze 'same kleja sie do plecow'. Z tylu wyzsi pasazerowie moga nazekac na maly przeswit nad glowa. Siedzenia skladane 2/3, bardzo praktyczny tunel na nar...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto mam niecały rok. Bardzo komfortowe prowadzenie, świetnej jakości materiały wewnątrz, bardzo elastyczny i mocny silnik. Auto jedzie jak po szynach, jakby niepotrzebna byla obecnosc kierowcy. Bardzo bogate wyposazenie, swietne wyciszenie nawet przy 160 km/h. Do tego klasyczne, godne limuzyny...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


To moje drugie Volvo. Poprzednio była V 40-stka T4, 200 koni przy stosunkow niewielkiej masie i twardszym zawieszeniu dawało bez porównania większą przyjemność z jazy i osiągów ale biorąc pod uwagę wielkosć S 60-tki, komfort jazdy i relacje osiągi/spalanie wypada ona oczywiście lepiej....
Opinia o układzie napędowym:
Jak na diesla i tę moc przystało silnik bardzo elastyczny - zakres "piątki" to 50-220 km/h. Jak to diesel, spod świateł może zrywnością się nie wyróznia ale na 4 - 5 biegu wyprzedzanie to przyjemność. Skrzynia bez zarzutu, biegi wchodzą precyzyjnie.
Opinia o komforcie:
Jak wspomniałe, jak dla mnie auto trochę za miękkie ale jest to odczuwalne przy dynamicznej jeździe lub przy pełnym obciążeniu. Wyciszenie, jak na diesla, oceniam jako bardzo przyzwoite, nawet przy prędkoście rzędu 160-180 jest znośnie i da sie jeszcze posłuchać (fabrycznego nawet) rad...
Opinia o nadwoziu:
Jeśli chodzi o wnętrze to zdecydowanie za mało miejsca z tyłu, jak na tę klasę auta. Natomiast z przodu bez zastrzerzeń (mam 190 cm). Wykończenie zadowalające aczkolwiek mogłoby być na wyższym poziomie (wcześniej jeździłem V 40-stką i mimo, że to klasa niżej i auto o 4 lata starsz...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi sie dość pewnie i stabilnie, jak dla mnie trochę za miękko zestrojone zawieszenie co jest zaletą przy codziennym użytkowaniu nie mniej jednak przy dynamiczniejszej jeździe już nie. Fatalny skręt - więc wszelkie miejskie manewry, szczególnie parkowanie i zawracanie to udręka...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Najlepszy samochód jaki użytkowałem. Porównuję z Camry 3,0, Avensis 1,8, Corolla 2,0 diesel, Toledo 1,8 Sport.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik marzenie, a porównuję z Avensis 1,8 benzyna i Camry 3,0 benzyna. Zimny szczególnie na biegu jałowym troszeczkę słychać, ale po rozgrzaniu jest wzorowo.
Opinia o komforcie:
Najlepsze siedzenia jakie miałem, zdecydowanie lepsze niż w Camry, o Avensisie nie wspominając. Trasa w Alpy na narty przez Niemcy bez zmęczenia.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu jest bardzo dobra ale nie doskonała, może nie podobać się obudowanie kierowcy przez deskę i panel środkowy.Właściwie można czuć się jak w myśliwcu - szczególnie w nocy jak podświetlona jest spora ilość różnych przełączników.
Opinia o układzie jezdnym:
Bez zarzutu. Odjąłem jeden pkt za parkowanie - za duża średnica zawracania ok 12 m, to nie samochód do parkowania przed supermarketami, trzeba czasem wciskać się na dwa razy.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


W zasadzie nie ma wad, jest czym i przyśpieszyć i zahamować, ale ... przesiadłem się do niego z bardzo dobrego Merca i ... jest jakieś ale, chociaż trudne do wytłumaczenia. Może sentyment.
Opinia o układzie napędowym:
Sama radość rozpędzania, byle nie spoglądać w komputer i dane spalania... ale to się nie przekłada na przeciętną!!!
Opinia o komforcie:
całkiem przyjemnie, chociaz nie płynie jak Merc, ale z takim silnikiem, to trzeba większej sztywności i przyczepności. Przyśpieszenie - silnik pięknie gra, prawie jak Kowalskiemu w "Znikającym punkcie".
Opinia o nadwoziu:
Jestem duzy, ale z przodu nie wiedzę problemów, natomiast za mną (zwłaszcza) raczej winna siedzieć osoba drobna. Schowków nie za dużo, ale to juz kwestia gustu. Materiały zacne, 6 lat jazdy, bez przesadnej dbałości, a nie mam zarzutów. Auto nie "walone" więc stan karoserii ide...
Opinia o układzie jezdnym:
Mało zwrotny, ale po Mercu W 124 trudno dogodzić
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 14


ŚREDNIE OCENY VOLVO S60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 71.21% głosów 47
Raczej tak 28.79% głosów 19
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
9.2/10
Parkowanie
6.9/10
Napęd
Elastyczność
9.1/10
Skrzynia biegów
8.8/10
Silnik
9.5/10
Przyspieszenie 0-100km
8.7/10
Przyspieszenie 60-120km
9.0/10
Przyspieszenie 80-120km
9.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.9/10
Resorowanie z obciążeniem
8.9/10
Fotele przednie
9.5/10
Fotele tylne
8.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.5/10
Wyciszenie
8.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.2/10
Przestrzeń z tyłu
6.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
8.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.3/10
Możliwość aranżacji
8.1/10
Karoseria
9.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
7.8/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.5/10
Elektronika
7.5/10
Naprawy
Niezawodność
7.1/10
Koszty napraw
4.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 20
Spalanie 11
Wnętrze 5
Napęd 4
Niezawodność 3
Inne 2
Wentylacja i ogrzewanie 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 20
Inne 7
Wnętrze 4
Układ jezdny 3
Awaryjność 3
Widoczność 3
Komfort jazdy 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volvo S60 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volvo S80.

  Volvo

  S60

  Volvo

  S80

Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo S60

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Tomasz Pstrucha

liczba głosów: 37

Volvo S60 2000 2,0T 180KM 2001r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Żwawy, komfortowy, bezpieczny i elegancki (bez zbędnych ekstrawagancji). Świetnie zaaranżowane wnętrze w połączeniu z rewelacyjnej jakości sprzętem audio sprawia, że nie chce się z S60 wysiadać. Często łapałem się na tym, że wybierałem się wieczorami na przejażdżkę w jakieś malownicze miejsce, tylko po to, żeby pojeździć i posłuchać muzyki. Trudno jednak S60 nazwać samochodem rodzinnym (najwyżej model rodziny 2+1... bez psa). Dosyć drogi w eksploatacji (paliwożerny i horrendalnie drogi serwis).

Układ napędowy
Wysoka kultura pracy silnika. Płynnie i chętnie wchodzi na wysokie obroty. Bardzo żwawy. Dobrze zestrojona skrzynia biegów. Bajeczne przyspieszenie na 3. biegu - 60-120km/h bez dotykania dźwigni.

Widoczność
Kwestia przyzwyczajenia. Ja cofam prawie wyłącznie "na lusterka", więc wznoszący się tył samochodu i wysoko umieszczony kufer mnie akurat nie przeszkadzają.

Komfort
Dosyć twardo zawieszony. Przednich foteli chętnie używałbym w domu przed telewizorem. Świetnie wyprofilowane, dobre podparcie lędźwi, bardzo dobrze trzymają ciało na zakrętach. Doskonale sprawdzają się na długich trasach (ja jechałem z Irlandii do Polski - plecy i tyłek nie ucierpiały). Co do wyciszenia - poziom hałasu we wnętrzu zależy wyłącznie od typu opon. Na oponach Pirelli - bardzo cicho, na Nokianach - trochę głośniej. Silnik staje się przyjemnie słyszalny od 4000 obrotów wzwyż.

Nadwozie
S60 to taka "niby" limuzyna. Z tyłu raczej mało miejsca na nogi. Bagażnik duży, ale dosyć wąski i krótki otwór (ograniczony linią tylnych świateł z jednej i linią tylnej szyby z drugiej strony). Stały powód do frustracji przy pakowaniu dużych przedmiotów - zmieściłyby się w bagażniku, ale nijak nie chcą przejść przez otwór. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra, ergonomia doskonała. Jednak jest to zdecydowanie "samochód dla kierowcy".

Układ jezdny
Największy mankament, to duży promień skrętu. Wcześniej posiadałem Citroena Xantię (wóz o podobnych gabarytach) i zdecydowanie łatwiej było nim manewrować na parkingu. S60 doskonale trzyma się drogi i umożliwia bardzo szybkie pokonywanie zakrętów. Dosyć twardo zawieszony, ale dzięki temu stabilny na łukach. Układ kierowniczy precyzyjny. Pewnym minusem jest lekkie poczucie "odizolowania" - może to nieco denerwować kierowców przywykłych do bardzo bezpośrednich doznań z jazdy, przyzwyczajonych do np. BMW.

Naprawy
Awaryjność niska, bardzo dobry silnik i jego osprzęt. Oczywiście, jak zwykle, to zawieszenie jest najbardziej narażone na efekty zużycia. Tuleje na wahaczach, łączniki stabilizatora, stabilizatory i w końcu amortyzatory. Ceny w ASO mrożą krew w żyłach. Dostępne są jednak tańsze zamienniki (niekoniecznie gorsze). Poza tym tylko dobry olej i inne "płyny ustrojowe".

Elektryka/elektronika
Problemy z alarmem i zamkiem centralnym (przynajmniej u mnie). Nie zawsze domykające się z pilota tylne drzwi. Syrena alarmu włączająca się bez uzasadnionej przyczyny. Silniczki wycieraczek reflektorów potrafią uprzykrzyć życie. Spalenie lub spięcie na silniczku powoduje spalenie bezpiecznika całego systemu spryskiwaczy.

Pełna opinia o Volvo S60 2000 2,0T 180KM 2001r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Volvo S60: hatchback, sedan (limuzyna)

Volvo S60: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volvo S60: 2.0, 2.3, 2.4, 2.5

Volvo S60: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001