Opinie o samochodach Volvo S80
2008r.
Liczba ocen: 1
Średnia ocena: 8.00/10
Volvo S80 spalanie (l/100km)
Oceny VOLVO S80
Volvo S80 2,5 T Summun 2.5 2,5 T 245KM 2008r. 125 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
W wersji seryjnej (200 km) w połćzeniu z ASB jest beznadziejnie. Przy przyspieszaniu słychać silnik coraz głośniej, az do osiągnięcia naprawde denerwujących natężeń dżwięku, który w wysokim zakresie obortów nie jest miły dla ucha. Po modyfikacji oprogramowania (Rica), to inny samoch...
Opinia o komforcie:
Podobno po liftingu w 2010 roku coś tam drgnęło w przednim zawieszeniu. W moim modelu auto nie jest ideałem. Szczególnie krótkie poprzeczne nierówności mu przeszkadzają. Sytucja się znacznie poprawia po dociążeniu auta. Fotele są niezłe i tylko tyle. Sa obszerne, bardzo miekkie i konf...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu jest bardzo dużo. Na szerokość nie ma szans na trącanie się łokciami z pasażerem. Co ciekawe, nie doczuwa się bardzo dużej szerokości podczas manewrowania - co jest atutem. Pasażerowie w drugim rzędzie nie mają już tak luksusowo, choć nie jest źle. Ktoś, któ zo...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy nie jest bezposredni. Samochód nie jest "zgrabny". Trudno nim parkowac, zawracać. Ogólnie manewrowość na niskim poziomie - co wynika oczywiście z jego wielkości.
Średnie oceny VOLVO S80
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volvo S80 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volvo S60.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo S80
użytkownik:
liczba głosów: 81
Volvo S80 2,5 T Summun 2500 2,5 T 245KM 2008r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Nie jest mistrzem zwrotności. Nie jest przesadnie szybki. Nie jest też bardzo ekonomiczny. Jednak ma w sobie to coś. Zauwazyłem, że inni kierowcy traktują mnie z sympatią. Dużo łatiwej "wcisnąć" się w stojącą kolejkę samochodów do prawoskrętu tym autem niż którymś z niemieckiej trójki...
Układ napędowy
W wersji seryjnej (200 km) w połćzeniu z ASB jest beznadziejnie. Przy przyspieszaniu słychać silnik coraz głośniej, az do osiągnięcia naprawde denerwujących natężeń dżwięku, który w wysokim zakresie obortów nie jest miły dla ucha. Po modyfikacji oprogramowania (Rica), to inny samochód. Od 0 jest niezwykle dynamiczny. Na wyższych biegach dynamika jest tłumiona przez automat, ale i tak jest baaardzo dobrze. Przy okazji dźwięk po zmianie oprogramowani stał się zupełnie inny - rpzypomina teraz bardzo dzwięk z focusa ST - kto nie słyszał, niech żałuje! Sama skrzynia biegó jest OK. Nie rozumiem innych opinii, mówiących o skrzyni z S80, że szarpie przy zmianie biegów. Albo ktoś ma wyjątkowego pecha, albo kupił samochód zajeżdżony, z drugiej ręki. Ja swój uzytkuję od nowości i po przejechaniu 125 tys km stwierdzam, że skrzynia szarpnęła może raz.... Zmiana biegów jest na naprawdę aksamitna (co akuram mi nie za bardzo odpowiada - czasem chciałbym poczuć, że coś się dzieje w tym zakresie :-))
Widoczność
Jest OK. Zagłówki składają się automatycznie, zatem nie zasłaniają widoku. Do przodu jest też OK. Może za wyjątkiem dość grubych słupków, ale który samochód współczesny oich nie ma?
Komfort
Podobno po liftingu w 2010 roku coś tam drgnęło w przednim zawieszeniu. W moim modelu auto nie jest ideałem. Szczególnie krótkie poprzeczne nierówności mu przeszkadzają. Sytucja się znacznie poprawia po dociążeniu auta. Fotele są niezłe i tylko tyle. Sa obszerne, bardzo miekkie i konfortowe. Natomiast nie daja wystarczającego trzymania bocznego i są zbyt rozleniwiające jak na fotele samochodowe. Są takie - powiedziałbym - amerykanskie. Wyciszenie jest zadowlaające. Z prędkościami dopuszczlanymi w Polsce jest dobrze. To nie jest poziom MB albo Lexusa ale też nie Forda. Dobry poziom europejski: ciut gorzej od najlepszych ale też wyraźnie lepiej od średniaków. Przy prędkościach wysokich (powyżej 160 km/h - u naszych sąsiadów :-) robi się głośno.
Nadwozie
Przestrzeni z przodu jest bardzo dużo. Na szerokość nie ma szans na trącanie się łokciami z pasażerem. Co ciekawe, nie doczuwa się bardzo dużej szerokości podczas manewrowania - co jest atutem. Pasażerowie w drugim rzędzie nie mają już tak luksusowo, choć nie jest źle. Ktoś, któ zostanie zmylony jednak słowem "limuzyna" bedzie rozczarowany iloscią miejsca na nogi w drugim rzędzie - zwłaszcza jezeli na fotelu kierowcy zasiądzie jegomośc o słusznym wzroście. Jakośc materiałów jest bardzo wysoka. Nie wiem jak w wrsji topowej - executive - ale w wersji summun jest naprawdę OK. To oczywiście kwestia gustu, o którym się podobno nie dyskutuje, ale moim zdaniem to jeden z najmocniejszych elementów auta (o ile nie najmocniejszy). Ergomonia na wysokim poziomie. Może za wyjątkiem hamulca awaryjnego (postojowego). Włącza się go dźwignią nożną i jest to rozwiązanie, z którym mimo 4 lat użuytkowania, czuję się nieswojo. Skąd ten pomysł?!!
Układ jezdny
Układ kierowniczy nie jest bezposredni. Samochód nie jest "zgrabny". Trudno nim parkowac, zawracać. Ogólnie manewrowość na niskim poziomie - co wynika oczywiście z jego wielkości.
Naprawy
Trudno powiedzieć. To samochód służbowy. Kłopotliwe są czujniki parkowania, które były wymieniane kilkuktrotnie i zawsze się któryś zepsuje. Po kilku próbach się poddałem i teraz jeżdżę z zepsutymi (przestaje wyć, po przekroczeniu 20km/h bo się po prostu wyłączają)
Wentylacja i ogrzewanie
Tu Szwedzi dostają 5+ Nie wiem od czego to zależy, ale pomimo tego , że serwisuję samochód mniej więcej raz do roku, to jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, żeby z klimatyzacji zalatywało blue cheddarem... Na tle innych samochodów, którymi jeździełm, jest to chwalebny wyjątek.
Elektryka/elektronika
Nic się (tfu, tfu) nie zepsuło dotąd. Za wyjątkiem czujników parkowania, które zawieszają się co chwila lub psują dokumnetnie. Wymiana w ASO nie pomaga.
Zobacz również opinie:
Volvo S80: hatchback, sedan (limuzyna)
Volvo S80: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volvo S80: 2.0, 2.4, 2.5, 2.8, 2.9, 3.2
Volvo S80: 2008, 2007, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998
Sprawdź także:
Volvo S80 - ogłoszenia , Volvo - forum użytkowników, Volvo S80 - średnie ceny
Volvo - tapety na pulpit, Volvo - konfigurator felg, Volvo - tanie opony,
Używane auto części, Volvo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie