Opinie o samochodach Volvo V40
benzyna
Liczba ocen: 63
Średnia ocena: 8.54/10
Volvo V40 spalanie (l/100km)
Oceny VOLVO V40
Volvo V40 T4 1.9 B4194T 200KM 1998r. 220 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Co tu dużo mówić. 7,2s/100km w serii, spore możliwości bez zakłucia silnika. Bardzo dobry stosunek mocy i momentu do pojemności. Silnik modularny(dla znawców, japoński osprzęt silnika. Po przekroczeniu 240KM trakcja w lesie. Szkoda że tylko na 2koła napęd.
Opinia o komforcie:
Sztywno, Spory + za zintegrowane foteliki dla dzieci w tylnej kanapie. Jak na wiek bardzo wygodne fotele. Sterowanie w 5 płaszczyznach+podgrzewanie wystarczy w zupełności. Słabe trzymanie w zakrętach na skórzanych obiciach. Co do wyciszenia. Deko poprawili w TPB i po lifcie ale z uwagi na char...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń: Różnie, wysocy będą się uskarżać z przodu. Siedzenia muszą być trochę cofnięte co ograniczy trochę miejsca z tyłu. Średniego wzrostu(170-180)podróżują bez problemów. Ergonomia: Wszystko jest na miejscu i na zasadzie intuicyjnej. Bez większych problemów. Spore moż...
Opinia o układzie jezdnym:
Dobrze reaguje, w miarę sztywny ale to przez charakter auta i jego moc.
Volvo V40 2.0 16V 140KM 1997r. 142 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Dynamiczny silnik, dość dobrze współpracująca skrzynia biegów-mankamentem, moim zdaniem są trochę zbyt długie przełożenia i praca l;ewarka zmiany biegów, poza tym wszystko jak najbardziej ok.
Opinia o komforcie:
Ilość miejsca z przodu idealna (dla mnie-mam 170 wzrostu-dla takiego gladiatora w sam raz-więksi poczują się nieco mniej komfortowo), jakość materiałów i ich wykończenia dobra-trwałość również. Zabezpieczenie przed korozją doskonałe, chociaż warto go pilnować i uzupełniać ubytki...
Opinia o nadwoziu:
Nie ma się do czego czepić-dla mnie bomba.
Opinia o układzie jezdnym:
Dla mnie rewelacja, autko prowadzi się wyśmienicie-nie da się wyczuć, że to kombi. Jedzie jak po szynie, układ kierowniczy precyzyjny, dobrze zestrojone zawieszenie. Gorzej z parkowaniem.
Volvo V40 1.8 122KM 2002r. 118 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na 1.8 naprawde powala konkurencje, mam porownanie z innymi markami. Warto znalezc dobry serwis, zeby czegos nie spier..., co niestety mojemu (bylemu)mechanikowi sie udalo. Skrzynia pracuje poprawnie, ale bez szalu.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest dosc sztywne, ale takie preferuje, na nierownosciach i tak jest wysoki komfort, obciazenie bagaznika nie ma wiekszego wplywu, jedynie z kompletem "łebkow" auto troche sie zamula, wyciszenie powyzej 130km/h slabe...
Opinia o nadwoziu:
Mam 176cm wzrostu, miejsca naprawde wystarczajaco-pamietajmy o klasie auta, z tylu chyba jest go rowniez sporo, deska prosta i czytelna, wszystko pod reka ladnie zabudowane, materialy- skora bezowa- super jqakosc oraz -wbrew wyobrazeniu- latwa do utzymania w czystosci.
Opinia o układzie jezdnym:
Rewelacyjny promien skretu zwlaszcza jak na przedni naped, o niebo lepszy niz np. Opel Agila (miejskie miniauto), prowadzi sie swietnie, do hamulcow trzeba sie z poczatku przyzwyczaic-mam wersje sport i dosc "gleboko" zaskakuje.
Volvo V40 1.8 GDI 121KM 1999r. 250 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Duża moc silnika sprawia, że na niskich biegach (I, II) silnik "wyje" praktycznie najlepiej jeździ się na III i IV, a w korkach zaczyna stanowić to problem, auto szybkie (jak na swoją klasę) bez problemów osiąga prędkości 150-200km/h, silnik BARDZO OSZCZĘDNY jeśli jeździ się...
Opinia o komforcie:
Zawieszeni dość twarde, ale dobrze zachowuje się pod obciążeniem, fotele mimo wielu możliwości dostosowania nie są zbyt wygodne (ale może tylko dla mnie ponieważ lubię daleko odsunięte od kierownicy a tu nie można - patrz poniżej) auto bardzo ciche - niewiele brakuje do ideału.
Opinia o nadwoziu:
ogólnie słabo wypada w teście przestronności, wysocy użytkownicy będą mieli problem z wygodnym siedzeniem z przodu o tylnim nie mówiąc, u minie fotele są skórzane - b. solidne wykończenie, delikatne otarcia u kierowcy - po tylu kilometrach ma prawo:), PRZEMYŚLANE AUTO ergonomia na 10, k...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo pewnie trzyma się jezdni, na zakrętach trochę za mocno przechyla, Ukł.Kier. dość ciężko działa ale bardzo precyzyjny, duży pr. skrętu
Volvo V40 T4 1.9 1,9 turbodoładowany 200KM 1998r. 150 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik to niewątpliwa zaleta tego auta. Fabryczne 200 koni przy tej masie daje wyniki wiecej niż zadowalające, skrzynia precyzyjna. Elastycznoćś bdb (choć mała turbodziura się pojawia)auto przyspiesza bez najmniejszych problemów na każdym przełożeniu, "piątka" sprawdza się w...
Opinia o komforcie:
Auto ma zawieszenie zestrojone raczej twardo, co w poączeniu z dość niskim profilem opon daje świetne wrażenia przy dynamicznej jeżdzie nie mniej przy codziennym użytkowaniu na naszych dziurawych i pełnych kolein drogach pozbawia komfortu. Fotele wygodne (pokonywałem kilkutysięczne trasy) ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca jest względnie dużo (przód) a jestem dość wysoki (190 cm), z tyłu mogło by być trochę więcej chociaż w porównaniu z teoretycznie sporo większym S60, którym teraz jeżdże, jest bardzo dobrze (a raczej tam z tyłu względnie gorzej) Wykończenie w wersji T4 na bardzo wysokim po...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się dość pewnie jednak ze wzgledu na durzą moc i przedni napęd jest podsterowne, rzuca w koleinach przy mocniejsztym przyśpieszaniu. Przydałby sie napęd na 4 koła, wtedy byłoby idealnie ! Hamulce fabryczne zdecydowanie zbyt słabe przy tej mocy.
Średnie oceny VOLVO V40
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Volvo V40 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 508 SW.
Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo V40
użytkownik:
liczba głosów: 125
Volvo V40 T4 1900 B4194T 200KM 1998r. kombi
Ocena ogólna
Auto ze sporym przebiegiem i jak na Swoje lata aż zaskakuje bez awaryjnością. Jak się dba to się ma. Wymiany: cewki, 2mas, łożyska 13lat wytrzymały. Jako Turbo benzyna jest w połowie Szwedem i w połowie Japończykiem. Tylko TPB nie miały tego pecha zapożyczać części od francuzów. Spalanie obecnie na poziomie zwykłej 2litrówki. Jak się depnie to potrafi tyle ile ma w zbiorniku ale przy ekonomicznej jeździe do osiągnięcia jest spalanie rzędu 11-13l/100km w mieście i 7-9l/100km na trasie. Przy jego możliwościach i mocy to bagatelnie małe spalanie które mogę potwierdzić tankowaniami ze strony. Dla niedowiarków: http://www.spritmonitor.de/en/detail/290762.html Obecnie auto po modyfikacjach (silniki mają spory potencjał i dobry stosunek mocy/momentu z pojemności). Póki co bez mapy silnika ale modyfikacje zamontowanych części opiewają na docelowe 350KM
Układ napędowy
Co tu dużo mówić. 7,2s/100km w serii, spore możliwości bez zakłucia silnika. Bardzo dobry stosunek mocy i momentu do pojemności. Silnik modularny(dla znawców, japoński osprzęt silnika. Po przekroczeniu 240KM trakcja w lesie. Szkoda że tylko na 2koła napęd.
Widoczność
Widoczność z przodu czasami ograniczają przednie słupki głównie w ciasnych zakrętach. Z tyłu jest już gorzej ale nie tragicznie. szeroki tylny słupek i duże zagłówki. W lusterkach widać dość dobrze. Asferyczne lusterka z funkcją podgrzewania to naprawdę całkiem dobra rzecz na zimowe czy mokre poranki.
Komfort
Sztywno, Spory + za zintegrowane foteliki dla dzieci w tylnej kanapie. Jak na wiek bardzo wygodne fotele. Sterowanie w 5 płaszczyznach+podgrzewanie wystarczy w zupełności. Słabe trzymanie w zakrętach na skórzanych obiciach. Co do wyciszenia. Deko poprawili w TPB i po lifcie ale z uwagi na charakterystykę zawieszenia i osiągi silnika nie ma za bardzo co mówić o ciszy. Wersje nieuturbione mają zdecydowanie większy komfort i silniki są mniej hałaśliwe. Coś kosztem czegoś.
Nadwozie
Przestrzeń: Różnie, wysocy będą się uskarżać z przodu. Siedzenia muszą być trochę cofnięte co ograniczy trochę miejsca z tyłu. Średniego wzrostu(170-180)podróżują bez problemów. Ergonomia: Wszystko jest na miejscu i na zasadzie intuicyjnej. Bez większych problemów. Spore możliwości ułożenia siedzeń. Możliwa płaska podłoga aż do deski rozdzielczej. Przednie fotele z funkcją obalenia oparcia do przody. Przestrzeń ładunkowa wynosi wtedy 3,2m. Jakość materiałów: Więcej niż średnia, ale nie jest to ideał. W końcu to nie limuzyna. O arnżacji wspominałem też wcześniej. Jedyny mankament to wystające tylne nadkola w przestrzeni bagażowej. Karoseria: W pełni ocynkowana. 13l auto i ma niewielkie ogniska rdzy na masce głównie po odpryskach od kamieni. Co nie było naprawiane nie ma prawa rdzewieć. Wygląd nadal się podoba mimo upływu lat.
Układ jezdny
Dobrze reaguje, w miarę sztywny ale to przez charakter auta i jego moc.
Naprawy
Koszty napraw potrafią mile zaskoczyć. Trzeba wiedzieć co kupić i gdzie jechać naprawić. Dużo warsztatów zwraca uwagę na markę i windują ceny. Uwaga na ludzi nie znających się na marce. Błędy sztuki mechanicznej ta marka nie wybacza, a wtedy koszta tragicznie rosną. Czasami warto jechać 150km do warsztatu do ludzi którzy się na tym znają niż pod domem naprawić i "specjalisty od volvo" Przetestowałem na Sobie i mogę książkę o tym napisać.
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest całkiem dobra jak na gabaryt auta. Nagrzewa się szybko za sprawą silnika, a grzane fotele dopełniają całości. Brak wentylowanej skóry na siedzenia. Szkoda. W porównaniu do innych marek wyjątkowo dobrze wypada.
Elektryka/elektronika
W przedlifcie nie wiem co to jest. Bez obsługowe i bez awaryjne. W polifcie często siada oświetlenie deski i żarówki w tylnych światłach.
Zobacz również opinie:
Volvo V40: kombi, sedan (limuzyna)
Volvo V40: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Volvo V40: 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.4
Volvo V40: 2008, 2007, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996
Sprawdź także:
Volvo V40 - ogłoszenia , Volvo - forum użytkowników, Volvo V40 - średnie ceny
Volvo - tapety na pulpit, Volvo - konfigurator felg, Volvo - tanie opony,
Używane auto części, Volvo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie