Volvo V60 opinie, oceny użytkowników, Volvo V60 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Volvo V60

Liczba ocen: 2

Średnia ocena:

10.00/10

Volvo V60 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto -.--/-.-- 7.35
trasa -.--/-.-- 8.00
cykl mieszany -.--/-.-- 6.85

V60

OCENY VOLVO V60


Ogólna ocena:  

10/10


Nie ma rozwiązań idealnych, a każde auto wybiera się podług własnych gustów, guścików i kryteriów - za różne pieniądze. Gdybym miał wybierać ponownie, a za podobne pieniądze mógłbym mieć Audi A6, które dostosowuje się do drogi i przewiduje/ uprzedza drogę korzystając z map sat...
Opinia o układzie napędowym:
Ogromna elastyczność dzięki potężnemu momentowi: 400 Nm już od 1500 obrotów/min. - i to prawie do 3 tys. obrotów/min. Skrzynia biegów dość precyzyjna, biegi zmienia się lekko, czasem przy włączaniu jedynki wyczuwa się lekki opór. Szóstka mogłaby się wrzucać bardziej sama. Wstecz...
Opinia o komforcie:
Resorowanie na poprzecznych przeszkodach - dość głośne, lecz głuche/ przytłumione odgłosy wydaje zawieszenie/ amortyzatory. Wyciszenie jak przystało na jeżdżącą filharmonię - uwaga, mnie dodatkowe wyciszenie zapewniają antywłamaniowe/ laminowane szyby. Z przednich foteli nie chce si...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca na tyle dużo, że można sobie trochę powyższyć siedzenie fotela, a i tak nie wyciera się sufitu bujną czupryną. Z przodu zaskakująco dużo miejsca po bokach, zwłaszcza przy drzwiach. Z tyłu miejsca wystarczy z powodzeniem dla przeciętnego mężczyzny, nawet jeśli ten sa...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta bardzo pewne, zapewne m.in. dzięki znaczącej w tej klasie masie własnej, wynoszącej 1,7 tony. Na suchej nawierzchni trudno zmusić układ kontroli trakcji do działania i poprawienia błędu kierowcy (nie pamiętam, jak Volvo go nazywa - bo na każdy najprostszy gadżet zaraz wy...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Ładny, sprawny, elegancki, szybki, wygodny.
Opinia o układzie napędowym:
Szybki, choć ogranicznik kończy prędkość max na 210. Bardzo duży moment - wysoka elastyczność. Skrzynia automatyczna - sama rozkosz, szczególnie w korkach. Mogłaby troczę szybciej redukować, ale nie jest źle. Tylko przy zjeżdżaniu ze stromej góry z przyczepą korzystam z ręcznych pr...
Opinia o komforcie:
Trochę twardy na oponach 235x45x17 (po co takie szerokie?). Na zimówkach 215x55x16 lepiej. Znaczna poprawa komfortu po spuszczeniu powietrza napompowanego przez fabrykę z 2,6 na 2,3. zawieszenie mogłoby być cichsze. Fotele przednie doskonale, z tylu nie siedziałem, nie wiem także jak się je...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni wystarczy, ergonomia OK, bagażnik nie za duży (mnie wystarcza). Nie wiem co to znaczy "karoseria"? Owszem, jest. Dałem 10, bo każą wypełnić.
Opinia o układzie jezdnym:
Bez zastrzeżeń. Jak się umie parkować - to 10.
» pełna opinia
 
1 z 1
 


ŚREDNIE OCENY VOLVO V60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 100.00% głosów 2
Raczej tak 0.00% głosów 0
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.5/10
Układ kierowniczy
9.5/10
Hamulce
10.0/10
Parkowanie
9.5/10
Napęd
Elastyczność
10.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
9.0/10
Fotele przednie
10.0/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
10.0/10
Wyciszenie
9.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10.0/10
Przestrzeń z tyłu
9.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10.0/10
Bagażnik
5.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
10.0/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
10.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10.0/10
Elektronika
10.0/10
Naprawy
Niezawodność
9.5/10
Koszty napraw
8.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volvo V60 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volvo V50.

  Volvo

  V60

  Volvo

  V50

Najciekawsza opinia użytkownika o Volvo V60

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Stan

liczba głosów: 58

Volvo V60 Summum 2000 D3 - 5 cylindrów (odpowiednik obecnego D4) 163KM 2012r. kombi

Ocena ogólna
Nie ma rozwiązań idealnych, a każde auto wybiera się podług własnych gustów, guścików i kryteriów - za różne pieniądze. Gdybym miał wybierać ponownie, a za podobne pieniądze mógłbym mieć Audi A6, które dostosowuje się do drogi i przewiduje/ uprzedza drogę korzystając z map satelitarnych i pozycjonowania GPS, wybrałbym Audi. Kupiłem jednak całkiem niedawno Volvo i jestem z niego bardzo zadowolony - i to za takie pieniądze, za jakie Audi takiego jak wyżej bym nie miał!...

Układ napędowy
Ogromna elastyczność dzięki potężnemu momentowi: 400 Nm już od 1500 obrotów/min. - i to prawie do 3 tys. obrotów/min. Skrzynia biegów dość precyzyjna, biegi zmienia się lekko, czasem przy włączaniu jedynki wyczuwa się lekki opór. Szóstka mogłaby się wrzucać bardziej sama. Wsteczny bieg wskakuje bezbłędnie za każdym razem - nie sposób nie trafić. Najdłuższym przełożeniem jest dwójka - potem im wyżej, tym krótsze przełożenia. Jedynka w sam raz: ani za długa, ani za krótka. Silnik pięciocylindrowy pięknie brzmi, ale tylko przy otwartych oknach - przy zamkniętych po prostu go nie słychać. Pewien właściciel Skody Octavii, którego zabrałem na pokazową przejażdżkę, w pierwszej chwili nie mógł się zorientować, czy to benzyna, czy diesel - aż zadał to właśnie pytanie. Do pierwszej setki przyspiesza się dość szybko, a do drugiej też łatwo się zbliżyć, nie zdając sobie sprawy z prędkości. Umówmy się jednak, że ponad 9 sekund do setki nie powala (na kolana) ani nie wciska (w siedzenia). Z drugiej strony przy masie własnej 1,7 tony, z silnikiem o tak skromnym apetycie, wynik w zupełności zadowala nawet co bardziej wybrednych. Silnik z systemem start/stop współpracuje rewelacyjnie i zawsze gotów jest do pracy na czas, nim zdążę włączyć bieg.

Widoczność
Bardzo dobra widoczność w luterkach bocznych: widzą szeroko! Przednie słupki dość grube. Widoczność do tyłu wydaje mi się ograniczona - choć to odczucie zapewne subiektywne.

Komfort
Resorowanie na poprzecznych przeszkodach - dość głośne, lecz głuche/ przytłumione odgłosy wydaje zawieszenie/ amortyzatory. Wyciszenie jak przystało na jeżdżącą filharmonię - uwaga, mnie dodatkowe wyciszenie zapewniają antywłamaniowe/ laminowane szyby. Z przednich foteli nie chce się wysiadać. Jazda z pełnym obciążeniem nie wpływa zauważalnie na właściwości jezdne - żałuję jedynie, że nie kupiłem samopoziomującego się nadwozia (opcja Nivomat). Choć z drugiej strony, nie jeżdżę często dociążony - kilka razy w roku!

Nadwozie
Z przodu miejsca na tyle dużo, że można sobie trochę powyższyć siedzenie fotela, a i tak nie wyciera się sufitu bujną czupryną. Z przodu zaskakująco dużo miejsca po bokach, zwłaszcza przy drzwiach. Z tyłu miejsca wystarczy z powodzeniem dla przeciętnego mężczyzny, nawet jeśli ten sam przeciętniak ustawił sobie fotel z przodu - gabaryty tego przeciętniaka to 176 cm i 76 kg. Ergonomia daleko posunięta, zwłaszcza patrząc na przyciski na kierownicy, czy centralną konsolę: przycisków niewiele, a wszystko pod ręką, bez wchodzenia do głęboko schowanych menu. Duża prostota obłsugi nawigacji, posiadającej wiele funkcji niedostępnych w nawigacjach przenośnych. Bagażnik niestety dość skromny jak na nadwozie typu kombi. Dodatkowo klapa bagażnika ma szybę pochyloną pod dość dużym kątem, co zmniejsza ilość miejsca do zagospodarowania powyżej linii tylnych oparć. W standardzie siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny na wysokości powyżej oparć, którą to siatkę mocuje się łatwo do sufitu. Wszystkie elementy są schowane w roletach/ kasetach zamontowanych z tyłu u szczytu oparć tylnej kanapy - rolety/ kasety można wymontować. Oświetlenie bagażnika niedostateczne - przydałaby się dodatkowa lamka na suficie nad przestrzenią bagażową. Wykończenie bez zarzutu. Możliwość aranżacji wnętrza oceniłbym na 10 pkt., bo na tylnej kanapie Volvo pomyślało o bardzo sprytnych, dwupoziomowych siedzeniach dla dzieci, które z powodzeniem wykluczają konieczność zakupu fotelików - za siedzenia jednak, jak za foteliki, trzeba zapłacić. Poza tym oparcie fotela pasażera można złożyć do przodu na płasko. Ostatecznie jednak odejmuję 1 pkt. w kategorii "aranżacja", ponieważ nie można zmieniać/ ustawiać kąta nachylenia oparć tylnej kanapy. Karoseria tchnie bezpieczeństwiem i zaufaniem - nawet klapa silnika przy zamykaniu nie wydaje charakterystycznego brzęku lichej blachy (otwiera się sama dzięki dwu siłownikom pod dużym kątem). Przednie drzwi bardzo masywne, lecz zamykają się wyjątkowo lekko, niemal same. Tylne drzwi, wiadomo, lżejsze od przednich, zamykają się po użyciu większej siły - masywność tylnych drzwi może konkurować tylko z pozostałymi przedstawicielami segmentu premium. A uczepiłem się masy tylnych drzwi, bo nawet w samochodach średniej klasy właśnie najczęściej tylne drzwi najbardziej ochoczo wydają brzdęk cienkiej blachy podszytej pustką. Klapa bagażnika nie potrzebuje elektrycznego zamykacza - bezbłędnie zamyka się sama za każdym razem, chyba dzięki swej nadspodziewanie znaczącej, lecz trudno wyczuwalnej masie. Detale wykończenia ozdobnych listew oraz uszczelki drzwi, zwłaszcza tylnych, mogłyby być wykonane staranniej - co nie znaczy, że są źle zrobione. Główna uszczelka drzwi kierowcy, dla większej trwałości, mogłaby być obszyta materiałem - jak u Mercedesa.

Układ jezdny
Prowadzenie auta bardzo pewne, zapewne m.in. dzięki znaczącej w tej klasie masie własnej, wynoszącej 1,7 tony. Na suchej nawierzchni trudno zmusić układ kontroli trakcji do działania i poprawienia błędu kierowcy (nie pamiętam, jak Volvo go nazywa - bo na każdy najprostszy gadżet zaraz wymyślają jakiś skrót). W ciasnych zakrętach wykazuje podsterowność - łatwiejszą nota bene do opanowania od nadsterowności. Hamowanie awaryjne nadzwyczaj skuteczne: z prędkości 170 km/h na tempomacie zatrzymałem się kilka metrów przed miejscem, gdzie spodziewałm się, że auto się zatrzyma. Montowany seryjnie od najtańszej wersji, laserowy układ automatycznego hamowania włączył mi się dotąd dwukrotnie: przy zbyt ochoczym wjeździe do garażu (system nie mógł wiedzieć, że muszę podjechać pod lekkie "wzniesienie"), w mieście w ciasnym zakręcie w środku jakby dużego dołu zareagował chyba na kilkudziesięciocentymetrowy murek, pełniący jakby rolę krawężnika. Brak możliwości dokupienia systemu automatycznego parkowania, a najczęściej parkuję równolegle (takie miejsce w firmie) - w ofercie jest maksymalnie przednia i tylna kamera parkowania, prócz czujników parkowania. Czujniki działają dobrze, ale nie można mieć do nich 100 % zaufania: raz, gdybym wyłączył zdrowy rozsądek i zdał się tylko na czujniki, przedni zderzak wylądowałby mi na słupku metalowym o wysokości ok. 50-60 cm - więc wydawałoby się, że wystarczającej, żeby czujniki nań zareagowały; owszem reagowały z daleka, lecz kiedy zbliżyłem się do słupka magle przestały ostrzegać przed przeszkodą.

Naprawy
Zbyt wcześnie, by mówić o niezawodności. Musiałem raz dolać płynu do chłodnicy, bo poziom spadł poniżej minimum - jedna od tego czasu potrzeba ta nie powtórzyła się, a było do kilka dobrych tys. km. temu. Koszt części podlegających normalnemu zużyciu czy płynów eksploatacyjnych nie odbiega od konkurencji. Oczywiście usługa w ASO kosztuje odpowiednio - komu nie odpowiada, serwisuje sam/ u znajomego w garażu/ w serwisie sieciowym LUB... kupuje auto tańsze w użytkowaniu i utrzymaniu.

Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie z pewnością jest mocną stroną V60, zwłaszcza jeśli ma się spalinowe ogrzewanie postojowe - cudeńko! Do tego można jeszcze mieć elektrycznie podgrzewane wszystkie cztery fotele, ale trzeba przed zakupem wybrać, czy na tylnej kanapie bardziej nam zależy na ciepełku, czy na siedziskach dla dzieci zastępujących foteliki. Tyle o ogrzewaniu, co może sugerować, że klimatyzacja tak "doskonała" nie będzie. Otóż nic bardziej mylnego: klimatyzacja bardzo szybko i skutecznie ochłodzi wnętrze, nawet przy ponad 30 stopniach w cieniu - dotąd zdarzyło mi się używać klimatyzacji przy max. 32 stopniach. Nigdy jeszcze nie musiałem jechać z nawiewem ustawionym na maksymalną wydajność.

Elektryka/elektronika
Bardzo dobre skrętne reflektory ksenonowe - wcześniej nie lubiłem xenonów i chciałem ich unikać jak najdłużej. Bardzo ładnie pracuje elektronika użytkowa: nawigacja, gniazdo USB, filmy DVD, etc.

Pełna opinia o Volvo V60 Summum 2000 D3 - 5 cylindrów (odpowiednik obecnego D4) 163KM 2012r. kombi »

Zobacz również opinie:

Volvo V60: kombi

Volvo V60: olej napędowy

Volvo V60: 2.0

Volvo V60: 2013, 2012