Land Rover Freelander opinie, oceny użytkowników, Land Rover Freelander spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Land Rover Freelander

Liczba ocen: 34

Średnia ocena:

7.38/10

Land Rover Freelander spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 11.25/13.02 9.00
trasa 8.89/10.66 7.05
cykl mieszany 9.89/11.84 8.15

Freelander

OCENY LAND ROVERA FREELANDER


Ogólna ocena:  

9/10


Samochod cieszy choc sprawia czasem przykre i czasem kosztowne niespodzianki. Ale jak sie go koha i odpowiednio dba to odwdziecza sie z nadmiarem. Przemyslane nadwozie, swietny uklad jezny, prowadzenie, radosc z jazdy. Nie zawsze wystarczajace osiagi, ale dostojna stateczna dosc ekonomiczna jazda. M...
Opinia o układzie napędowym:
1650 kg masy wlasnej / 82kW doskonalego silnika TD4 konstrukcji BMW, sprawia iz elastycznosc jak na SUVa lat 90` jest nieco wyzsza niz srednia, brakuje polotu. W wersji z silnikiem V6 jest lepiej. Skrzynia biegow chodzi bez oporow, lecz osobiscie odczuwam nieznaczne haczenie niektorych biegow przy z...
Opinia o komforcie:
Resorowanie 4 kolumny Mcphersona pewnie trzymaja samochod na drosze utwardzonej jak i nieutrardzonej. Z obciażeniem nie odczuwam wiekszych roznic w stosunku do prowadzenie bez obciazenia jedynie przyspieszenie i elastycznosc ulega zauwazalnej zmianie. Fotele przednie wygodne, 1600km bez autostrad i...
Opinia o nadwoziu:
Auto jest przestronne z przodu, i z tylu jest dosc wygodnie. Schowkow jest sporo i rozmieszczone sa znosnie. Szczegolnie schowek pod kolumna kierownicza zaskakuje umiejscowieniem. Jakosc materialow pozostawia wiele do zyczenia, wkurzajace jest trzeszczenie plastikow na nieutwardzonej drodze lub na d...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi sie swietnie, jak na ta mase rodzaj nadwozia. Auto pewnie trzyma sie drogi na szybkich autostradach, prekosc maksymalna nie powala, przyspieszenie rowniez, ale do spokojnej statecznej dlugiej trasy wysmienicie. Uklad kierowniczy dosc precyzyjny, nie wprowadza uczucia worka kartofli na...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Znając ten samochódod 2003 roku a eksploatowany przeze mnie od dwóch lat powiem, że nie miałem problemów z samochodem, jedynie odpowietrzałem dwa razy sprzego ale wracało do niskiego położenia i tak już jeżdzę bez problemów. Auto rodzinne z mozliwością popróbowania w terenie. Nie po...
Opinia o układzie napędowym:
Na zakrętach trochę sztywny. Silnik w miarę cichy, przyśpieszenie jak na takie autko w miare dobre,w końcu to nie wyścigówka.Przyspieszenie na poszczególnych biegach prawidłowe.Nie zawiódł mnie w górach zwłaszcza zimą.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość twarde. Resorowanie dobre. Fotele przednie jak dla mnie przy wzroście 183cm trochę za wysoko. Wyciszenie dobre/przy pokonaniu około 500 km w jeździe ciągłej nie odczuwałem zmeczenia hałasem/
Opinia o nadwoziu:
Jak na 5 osób jest wygodny. Powinno być mniej schowków ale wiekszych . Schowek /podłokietnik/ powinien nie tylko byś większy ale przesuniety troche do przodu aby mozna było oprzeć rękę.Bagażnik w miarę pojemny a po zożeniu mozna przewozić wieksze bagaże.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi sie dobrze. Jednak jako rodzinny terenowy proponuje jeździć po krętych drogach z rozsądna prędkością, na prostych odcinkach bardzo szybki.Świetny w terenieale po średnich górkach.Mało pali przypredkości do 100 niecałe 7 litrów. Zwracaćuwagę na płyn wyrównawczy ch...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


To jest samochód jakiego szukałem, jeżdząc ok. 80% po asfalcie i ok. 20% w lekkim terenie (Mazury). Zalety: automatyczna skrzynia biegów, wspaniała widocznośc do przodu, napęd 4x4 (wtedy, gdy to konieczne), wygodne, przednie fotele, dobrze daje sobie radę w terenie (piach, śnieg). Wady: ...
Opinia o układzie napędowym:
To nie Ferrari, a raczej dostojny suv nie dla małolatów. Jak to disel - rozpędza się bez szaleństwa, a najlepsza prędkośc to ok. 120km/h przy ok. 2-2,5 tyś obrotów. Automatyczna skrzynia może byc używana jak manualna, a wtedy można trochę "poszalec"!
Opinia o układzie jezdnym:
Wszystko bez najmniejszych problemów - pewne prowadzenie (także w terenie), dobrze zestrojony układ kierowniczy, mocne hamulce (trzeba pamiętac o wymianie klocków i tarcz). Parkowanie z czujnikami to żaden problem, ale rzadko bywam w dużych miastach, więc trudno mi tu oceniac jak wygląda to...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

6/10



Opinia o układzie jezdnym:
auto sprawuje sie ok. o ile wczesniejszy wlasciciel dbal o okresowa wymiane podzespolow i innych... acha i nie dusil mu po3,5tys rpm na kazdym biegu. pamietaj!! mosisz dbac o swojego freelandera. ja np nie zauwazylem wycieku w tylnym moscie i szlag trafil most. chyba, jeszcze nie wiem czy caly czy t...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Ogólnie fajne auto. Jeśli ktoś nie potrzebuje mieć 200 koni pod maską tylko średniego suv-a do jazdy po mieście to spokojnie polecam.
Opinia o układzie napędowym:
To nie jest rajdówka, ale faktycznie koników troszkę brakuje do spokojnego podróżowania, ale dla niewymagających spokojnie ten silnik zapewnia, ze nie będą zostawac na szarym końcu. . . przeciez to konstrukcja BMW.
Opinia o komforcie:
Kompaktowe auto zapewniające troszkę lepsze warunki w środku niż zwykłą osobówka. W somie nie ma cię czego czepić. pozycja za kierownica fenomenalna....ale też trzeba się do niej przyzwyczaić.
Opinia o nadwoziu:
Duzym minusem jest dość mały bagażnik dający tylko 380 litrów ale w banalnie prosty sposób składa sie tylne oparcia i juz można zapakować np pralkę :)
Opinia o układzie jezdnym:
Do takiego auta trzeba się przyzwyczaić. Nie jest on tak przyklejony do drogi jak osobówki, ale po kilku jazdach bezproblemu można go okiełznać i spokojnie podróżować.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 7


ŚREDNIE OCENY LAND ROVER FREELANDER

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 58.82% głosów 20
Raczej tak 23.53% głosów 8
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 2.94% głosów 1
Nie 14.71% głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.9/10
Układ kierowniczy
7.4/10
Hamulce
6.8/10
Parkowanie
6.6/10
Napęd
Elastyczność
6.6/10
Skrzynia biegów
6.7/10
Silnik
7.4/10
Przyspieszenie 0-100km
6.0/10
Przyspieszenie 60-120km
6.3/10
Przyspieszenie 80-120km
6.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.9/10
Fotele przednie
7.3/10
Fotele tylne
7.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.3/10
Wyciszenie
5.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.1/10
Przestrzeń z tyłu
7.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.5/10
Bagażnik
6.7/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.2/10
Możliwość aranżacji
6.4/10
Karoseria
8.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
7.5/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.2/10
Elektronika
6.3/10
Naprawy
Niezawodność
6.4/10
Koszty napraw
5.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 10
Napęd 4
Spalanie 3
Niezawodność 2
Nadwozie 2
Nic 2
Inne 1
Widoczność 1
Układ jezdny 1
Wnętrze 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 5
Awaryjność 5
Inne 4
Wentylacja i ogrzewanie 3
Napęd 2
Spalanie 2
Nadwozie 1
Komfort jazdy 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Land Rover Freelander brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Toyota RAV-4.

  Land Rover

  Freelander

  Toyota

  RAV-4

Najciekawsza opinia użytkownika o Land Roverze Freelander

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Jacek

liczba głosów: 81

Land Rover Freelander 2000 Td4 112KM 2004r. terenowy

Ocena ogólna
To jest samochód jakiego szukałem, jeżdząc ok. 80% po asfalcie i ok. 20% w lekkim terenie (Mazury). Zalety: automatyczna skrzynia biegów, wspaniała widocznośc do przodu, napęd 4x4 (wtedy, gdy to konieczne), wygodne, przednie fotele, dobrze daje sobie radę w terenie (piach, śnieg). Wady: niezbyt wygodnie na tylnych siedzeniach, konieczny dobry, sprawny akumulator na zimę.

Układ napędowy
To nie Ferrari, a raczej dostojny suv nie dla małolatów. Jak to disel - rozpędza się bez szaleństwa, a najlepsza prędkośc to ok. 120km/h przy ok. 2-2,5 tyś obrotów. Automatyczna skrzynia może byc używana jak manualna, a wtedy można trochę "poszalec"!

Widoczność
Wspaniała do przodu, gorzej do tyłu, ale są czujniki parkowania i bardzo dobra widocznośc w lusterkach bocznych.

Układ jezdny
Wszystko bez najmniejszych problemów - pewne prowadzenie (także w terenie), dobrze zestrojony układ kierowniczy, mocne hamulce (trzeba pamiętac o wymianie klocków i tarcz). Parkowanie z czujnikami to żaden problem, ale rzadko bywam w dużych miastach, więc trudno mi tu oceniac jak wygląda to z perspektywy ciasnych parkingów.Wers

Naprawy
Co do awaryjności jak dotąd (8 m-cy eksploatacji) nie było z tym żadanych problemów, poza wymianą filtra paliwa (zaczął ciec - okazało się, że nie był nigdy wymieniany). Normalny, rutynowy przegląd to koszt ok. 500 zł (włącznie z kosztami np. oleju, filtrów, etc,), w autoryzowanym serwisie Land Rover.

Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja sprawuje się b. dobrze. Zimą po ok. 10 min niema już żadnych problemówz parowaniem, ale trzeba pamiętac jak ustawic nawiewy.

Elektryka/elektronika
Jak dotąd bez żadnych problemów (145 tyś km przebiegu).

Pełna opinia o Land Rover Freelander 2000 Td4 112KM 2004r. terenowy »

Zobacz również opinie:

Land Rover Freelander: cabrio, kombi, terenowy

Land Rover Freelander: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz, technologia hybrydowa

Land Rover Freelander: 1.8, 1.9, 2.0, 2.5

Land Rover Freelander: 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998