Toyota Carina opinie, oceny użytkowników, Toyota Carina spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Toyota Carina

Liczba ocen: 80

Średnia ocena:

8.96/10

Toyota Carina spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 8.44/10.41 8.00
trasa 6.63/8.11 6.50
cykl mieszany 7.66/9.36 7.00

Carina

OCENY TOYOTY CARINA


Ogólna ocena:  

9/10


jest to naprawde godny polecenia samochód który dedykuje przede wszystkim kierowcom którzy pokonują spore trasy (ja przekręcam na liczniku 32000km rocznie). Sporym minusem są ceny cześci zamiennych i koszt obsługi w ASO ale warto bo raz wydane porzadnie pieniądze uchronią cie drogi czyteln...
Opinia o układzie napędowym:
Biegi dość długie jak na tą klasę pojazdów. Wysoka kultura pracy silnika sprawia że na tzw "słuch" nie da sie zmieniac biegów, trzeba wiec posiłkowac się obrotomierzem i wrażliowścią na gaz. Zdecydowanie nie jest to samochód dla amatorów piszczących opon, choć nie narzeka...
Opinia o komforcie:
samochód na utwardzonej drodze zachowuje sie jak przyklejony do asfaltu i pomimo miękkiego dość zesrtrojenia zawieszenia nie zdażyło mi sie jeszcze "dobić" zawieszenie rzecz jasna poza drogami utwardzonymi jeżdżę spokojnie ale co zrobic nie jest to Toyota Hilux któą również p...
Opinia o nadwoziu:
Jak juz wcześniej spomniałem samochód zaprojektowany przez malych Japończyków dla na prawdę rosłych europejczyków zarówno z przodu jak i z tyłu sporo miejsca porównywalnie z Subaru legacy outback (1998) ale to przeciez inny segment. Ergonomicznie jest cacy z wyjątkiem popielniczki:P baga...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi sie bez większych przeszkód. Bardzo małe opory toczenia. Jest odrobinę miękki i jak to japończyk przeznaczony również dla kierowcy nie dysponującego ponadprzeciętną siłą. Przy parkowaniu przeszkadzają odrobinę spore gabaryty.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Pomimo mojego narzekania stwierdzam: BARDZO DOBRE I BEZAWARYJNE AUTKO. Ja jeżdżę dość ostro i nic się z nim nie dzieje, fajnie się zbiera, nie bierze oleju, niewiele się w nim psuje. Największe pretensje mam do niedociągnięć związanych z nadwoziem i tapicerką wewnątrz auta. Ale mam te...
Opinia o układzie napędowym:
No niestety, żeby tym autkiem pojeździć dynamicznie, to trzeba je kręcić dość wysoko. Dopiero od 4500 obr/min można się cieszyć przyspieszeniami i czuć te 100 koni pod maską. Silnik jest nie do zajechania: między zmianami oleju (co 10 tys km) nie dolewam nawet kropli (oczywiście sprawd...
Opinia o komforcie:
No i tu dochodzimy do sedna sprawy: do 120 można jechać i jest w miarę spokojnie, ale powyżej tej prędkości robi się bardzo głośno i mało komfortowo.
Opinia o nadwoziu:
Nadwozie jest raczej OK w zakresie blach, ale już listwy zewnętrzne i tapicerka we wnętrzu jest kiepska. Listwy na zewnątrz po tych kilku latach odłażą od karoserii, uszczelki w drzwiach nie przylegają dostatecznie, więc zaczyna szumieć podczas jazdy. Tapicerka w środku to nieporozumienie...
Opinia o układzie jezdnym:
Kiepskie hamulce przy hamowaniu z dużej prędkości (powiedzmy ze 150 km/h trzeba hamować z przerwami, bo hamulce nie są w stanie przejąć ciepła). Spokojnie można jechać długie trasy z prędkością około 170 km/h bez żadnych nieprzyjemnych konsekwencji (np. zwiększonego zużycia oleju c...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


czego chcieć więcej od 15latka ? w miarę oszczędny silnik, ogromne wnętrze, niska awaryjność nie sprzedam nigdy
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ma mało Nm, nie jest elastyczny. Na pusto można poszaleć (niska masa własna), ale w góry z kompletem pasażerów i pełnym kufrze jest niebezpiecznie - auto jedzie od 3500 obr/min. Do 100km/h zbiera się nieźle, powyżej jest już tylko głośno i wolno. Silnik nie do zakatowania, oleju...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest bezproblemowe, dopiero przy 185 000km zmieniłem przednie amorki i gumowe końcówki. Z przodu w fotelach brakuje trzymania bocznego, poza tym lux. Tył bardzo wygodny, ergonomiczny. Wyciszenie fatalne powyżej 110km/h, ale ja to lubię.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca jest tyle, że można jeździć rowerem. Ergonomia idealna, jest czytelnie i prosto jak na lata 90. Bagażnik w sedanie ma jedną wadę - wąski tunel prowadzący do tylnej kanapy po złożeniu siedzeń. Wykończenia w środku nie oceniam, bo nie przywiązuję do tego wagi. Mam pseudometalik...
Opinia o układzie jezdnym:
Przy niskich prędkościach prowadzi się nieźle, powyżej 120 może machać przy bocznym wietrze. Promień zawracania tragiczny, ale czuję auto i nie jest to dla mnie problem. Hamulce fabryczne za słabe, często si wichrują (tarcze - przód), lepiej kupić zamiennik, nie ma sensu pakować się ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Przez czały okres użytkowania nie zawiodła mnie ani raz. Potem kupiłem Avensis '04 i zostawiłem ją żonie. Teraz właśnie jestem na etapie kupowania sobie samochodu i juz wybrałem:'96 Carina E 1.8CE 90000km pięknie utrzymana. To powinno wystarczyć jako podsumowanie tego samochodu.
Opinia o układzie napędowym:
Wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy. przy 1.6 nie ma za bardzo czym poszaleć, ale jak się ładnie poprosi i zredukuje, to potrafi pokazać na co ją stać. Niestety wtedy nie ma to nic wspólnego z oszczędną jazdą. Skrzynia biegów nie pracuje tak gładko jak reszta ale można się przyzw...
Opinia o komforcie:
Przy komplecie pasażerów i 60kg w bagażniku Tosia staje się rochę ociężała ale nie wpływa to znacznie na komfort prowadzenia. Powyżej 100km/h zaczyna się hałas przy którym ciężko rozmawiać nie podnosząc głosu.
Opinia o nadwoziu:
Rdza? A co to jest rdza? ;) Wszyscy mają dużo miejsca. nawet na tylniej kanapie przy odsunietych maksymalnie do tyłu przednich siedzeniach nie jest tragicznie, ale kto dsuwałby je maksymalinie? Ja i żona mamy około 190cm i nie osuwamy foteli całkowicie bo nie ma takiej potrzeby. Lekie szkrz...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko ma lekką tendencje do nadsterowności. Spory promień skrętu wymusza u kierowcy użycie wyobraźni przy parkowaniu i innych typowo miejskich manewrach.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


szkoda ze juz taki aut sie nie produkuje...
Opinia o układzie napędowym:
mój egzemplarz był z niewiadomego pochodzenia, po pół roku okzało sie ze trzeba zrobić generalke. silnik był skatowany. koszt 1800 zł. po remncie poprawiła sie dynamika, nie brał oleju, kultura pracy ok. mój wujek natomiast posiada carine od nowości, ma nawiniete ponad 350 tysiecy i dale...
Opinia o komforcie:
subaru to to nie jest, ale komfort niezły. fotele w podstawowej wersji pozbawione regulacji odcinka ledzwiowego, na dłuższe trasy nie do konca wygodne, ale tragedii nie ma
Opinia o nadwoziu:
w aucie bardzo duzo przestrzeni zarówno z tyłu jak i z przodu, wszystko na miejscu, wszysto działa, nic sie nie urywa. na wybojach słychac trzaski z bagarznika, ale rzecz jest to ogarniecia jak sie wymieni spinki albo uzyje silikonu lub innych specyfików. blacha w porządku. zdarza sie ze rdz...
Opinia o układzie jezdnym:
zawieszenie dosyć miekkie, ale dobre na polskie drogi. bardzo wytrzymale, jezeli jeździsz ostroznie, powinno wytrzymac długo. oryginalne amortyzatory wyzionęly ducha w zime po 15 latach, zamarzły :) do tego czasu przeglady przechodziły bez zmarowania ;) byłem w szoku. dla porownania nissan p...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 16


ŚREDNIE OCENY TOYOTA CARINA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 88.75% głosów 71
Raczej tak 8.75% głosów 7
Trudno powiedzieć 2.50% głosów 2
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.8/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
8.0/10
Napęd
Elastyczność
8.3/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
9.2/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.6/10
Resorowanie z obciążeniem
8.3/10
Fotele przednie
8.9/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.3/10
Wyciszenie
7.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
9.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.3/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.6/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
6.0/10
Naprawy
Niezawodność
6.2/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 32
Komfort jazdy 12
Spalanie 9
Napęd 4
Inne 1
Układ jezdny 1
Wnętrze 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 20
Wentylacja i ogrzewanie 7
Inne 6
Układ jezdny 3
Widoczność 2
Spalanie 2
Wnętrze 2
Komfort jazdy 1
Nadwozie 1
Napęd 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Toyota Carina brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Golf.

  Toyota

  Carina

  Volkswagen

  Golf

Najciekawsza opinia użytkownika o Toyocie Carina

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Piotrek

liczba głosów: 29

Toyota Carina E 1600 XLi 115KM 1994r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
jest to naprawde godny polecenia samochód który dedykuje przede wszystkim kierowcom którzy pokonują spore trasy (ja przekręcam na liczniku 32000km rocznie). Sporym minusem są ceny cześci zamiennych i koszt obsługi w ASO ale warto bo raz wydane porzadnie pieniądze uchronią cie drogi czytelniku od niemiłych przygód na trasie związanych z fuszerkami domoroslych mecheników któych ostatnimi czasy narobiło sie sporo.

Układ napędowy
Biegi dość długie jak na tą klasę pojazdów. Wysoka kultura pracy silnika sprawia że na tzw "słuch" nie da sie zmieniac biegów, trzeba wiec posiłkowac się obrotomierzem i wrażliowścią na gaz. Zdecydowanie nie jest to samochód dla amatorów piszczących opon, choć nie narzekam na "zmulony" silnik startuje spokojnie ale za to przy wyzszych prędkościach nie ma spadku mocy, podobnie do Volvo 750.

Widoczność
widoczność w lusterkach jest ograniczona martwym kątem niewielkim co prawda, ale nie bardzo wiedzę możliwośc likwidacji tego drobiazgu przy tych gabarytach pojazdu (a jesli komuś za mało to niech sobie wstawi lusterka z PKSu:D) z przodu wzorcowo trzeba jednak pamiętać o sporych gabarytach samochodu zwłaszcza przy parkowaniu, ale wporównaniu z Hiluxem - widać niemalże wszystko

Komfort
samochód na utwardzonej drodze zachowuje sie jak przyklejony do asfaltu i pomimo miękkiego dość zesrtrojenia zawieszenia nie zdażyło mi sie jeszcze "dobić" zawieszenie rzecz jasna poza drogami utwardzonymi jeżdżę spokojnie ale co zrobic nie jest to Toyota Hilux któą również polecam ludziom lubiącym wytażać sie w błocie niestety na dłuższe trasy Hilux przestaje byc taka atrakcyjna, wracając do Cariny zdecydowanie nie jest to samochód do JAZDY po terenie chociażby ze względu na mały prześwit dodatkowo nisko umieszczona została rura wydechowa ale bez paniki co weekend przedmiotowa Toyotka pokonuje polne ścieżki dowożąc 4 - 5 osób nad jeziorko czy grilla w lesie, wracając do zalet, niewiele traci na dynamice przy pelnym obciążeniu (5 osób+ instrumenty) jest jedynym samochodem na jaki trafiłem który zapewnia spory komfort wysokim przednim i tylnym uzytkownikom. Gorąco polecam sprawdzenie osobiście ile miejsca zostaje dla tylnego pasażera po całkowitym odsunięciu przedniego fotela. Kokpit wysoce ergonomiczny i jesli mialbym sie do czegos przyczepic to popielniczka jest odrobine za nisko schowana za dźwignie biegów. Może jeszcze słowo o elektryce sporym minusem są elektryczne szyby które po ulewie lubią poświrować, zwłaszcza w używanym samochodzie;/ natomiast z ciekawą rzeczą na wyposażeniu mojej Toyotki jest ekonometr czyli wskażnik zuzycia paliwa w postaci pomarańczowej i zielonej lampki, który pamięta za mnie ze nie gazujemy zwłąszcza w mieście i dyskretnie przypomina o finansowych skutkach ciężkiej nogi.

Nadwozie
Jak juz wcześniej spomniałem samochód zaprojektowany przez malych Japończyków dla na prawdę rosłych europejczyków zarówno z przodu jak i z tyłu sporo miejsca porównywalnie z Subaru legacy outback (1998) ale to przeciez inny segment. Ergonomicznie jest cacy z wyjątkiem popielniczki:P bagażnik swobodnie miesci dwa piece do gitar elektrycznych dwie gitary kilka efektów całe zwoje kabli i połowę Perkusjji elektronicznej D-drumm, reszta ląduje w bagażniku dachowym.

Układ jezdny
Prowadzi sie bez większych przeszkód. Bardzo małe opory toczenia. Jest odrobinę miękki i jak to japończyk przeznaczony również dla kierowcy nie dysponującego ponadprzeciętną siłą. Przy parkowaniu przeszkadzają odrobinę spore gabaryty.

Naprawy
Poza kablami wysokiego napięcia i kondensatorem nic sie nie sypnęło a samochód ma juz 14lat. Klamka i siłownik byly wynikiem uszkodzenia przez uzytkownika.

Wentylacja i ogrzewanie
Jedynym mankamentem ogrzewania jest powolne zbieranie pary gdy sie jedzie w zimie z 4 zalanymi w trupa ludkami, poza tą sytuacja jest jak z więkoszścią osprzetu wzorcowo. samochód ogrzewa równiez stopy tylnych pasażerów co jest sporym luksusem zwłaszcza wracając z biwaku nad wodą.

Elektryka/elektronika
Poza wspomnianymi elektrycznymi szybamiz tendencja do zamakania po ulewie brak jakichkolwiek klopotów

Pełna opinia o Toyota Carina E 1600 XLi 115KM 1994r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Toyota Carina: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Toyota Carina: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Toyota Carina: 1.6, 1.8, 2.0

Toyota Carina: 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1986, 1985