Opinia Dodge Caliber SXT 2.0 CRD 140KM (olej napędowy) hatchback 2006r., ocena użytkownika (2452)

Dodge Caliber SXT 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 CRD 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2013-09-27

liczba wyświetleń: 6756

Spalanie

Jeżdżę dynamicznie, nie rwę asfaltu, ale lubię przydusić. Miasto (Poznań)latem, klima 75%, koła 18" - 7-7,5 litra; zimą klima 100% - szyby, ogrzewanie, koła 17" - 8-8,5 (9 to max jaki odnotowałem). Trasa ideał, w dwie osoby bez bagażu, przy v=110 kph prawie nie pali - nawet poniżej 6 litrów, ale trzeba delikatnie jechać. Przy tej masie, kołach i kształcie - rewelacja. Pali podobnie jak moja stara Megane z 98 roku 1.4 benzyna.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Można sprawdzić przebieg serwisu/napraw w ASO po nr VIN. Warto sprawdzić, czy tempomat jest sprawny - mogą rdzewieć kable i naprawa takiego tempomatu to spory problem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać dobre paliwo na znanych stacjach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kochającym amerykańską motoryzację w kompaktowym wydaniu na kieszeń europejczyka. Chcącym się wyróżnić. PS. nie lubię VW Golfów ;)

Ocena ogólna

Są momenty, kiedy nienawidzę tego auta i chcę się go pozbyć - gdy padnie żarówka i trzeba jechać do ASO, gdy co roku na przeglądzie coś nie "chodzi" w wahaczach, gdy koleiny wypychają mnie z toru jazdy - jednak jak na niego patrzę i siedzę w środku, albo jadę piękną drogą w trasie - uwielbiam to auto! Idealne do podróży, świetnie wygląda, no i nie jest to kolejna Skoda (które zresztą lubię, ale ile można ;)).

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Uwaga na dziury, auto lubi kołysać się na koleinach. Na prostej drodze jedzie jak czołg, nic go nie wyprowadzi z toru jazdy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Trochę krótki 1-szy bieg, plus za 6-tkę.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Duże koła = mniejszy komfort resorowania. Minus za skokową regulację fotela kierowcy. 5 osób uda się zapakować, jeżeli wezmą bardzo mały bagaż. Wyciszenie to największa wada auta.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca wystarczająco dużo, w porównaniu do Octavii II: z przodu więcej miejsca, z tyłu mniej. Minus za Plastikową osłonę pod kierownicą, która przy wzroście 190+ obija nam kolana. Bagażnik symboliczny, w środku duże koło. Zmieści na długi wyjazd 3 osoby, na weekendowy wypad spakują się wszyscy. Składane fotele, w tym fotel pasażera - wielki plus.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Odparowuje, schładza i ogrzewa w kilka sekund. Minus za brak automatu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Z przodu nisko linia dachu - mam 190 cm, muszę się czasem garbić na światłach, trzeba się przyzwyczaić i stawać inaczej. Tylna szyba mocno ograniczona - małe lusterko i zagłówki. W lusterkach bocznych widać wszystko, jak w ciężarówce!

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Osobista ocena - miałem problem z podświetleniem zegarów, lampkami pod panelem klimy i wszystkie warsztaty poza ASO mają problem z komputerem i wymianą żarówki.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Co roku coś do wymiany w zawieszeniu - ale nie wiem, czy to nie wina mojego auta, które raczej co nieco przeszło. Całość dobija g*wniana obsługa w ASO, ceny z kosmosu. Polecam serwisy prywatne, części kupuję samemu przez internet - wtedy naprawa nie jest droższa od mojego poprzedniego Megane 1.4. W ASO naprawdę można oberwać po kieszeni, do tego często oszukują i nie wiedzą co naprawić.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawieszenie nie na nasze drogi - za duże koła, co roku trzeba coś poprawiać. Mały bagażnik, dosyć głośny przy v>130.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Elastyczność rewelacyjna, mocy nie brakuje, wyprzedzanie bez potrzeby rozpędzania się przez godzinę - a do tego nie dużo pali.

Napęd

autor opinii
Kuba K.