Opinia Mercedes 190 (W201) 190E 2.0 Automat 2.0 122KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (6wq)

Mercedes 190 (W201) 190E 2.0 Automat 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 122KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-17

liczba wyświetleń: 6394

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na przeszłość powypadkową i związaną z naprawi lakierniczo-blacharskimi ogniskami korozji. W związku że to Mercedes to trzeba przyjrzeć się papierom i numerom nadwozia. Kupować z kimś kto jeździł takim autem - zna wszystkie jego słabsze punkty.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

hmm.. na idiotów za kierownicą innych aut. A tak poza tym to tylko lać paliwo, wymieniać olej i filtry. :)

Ocena ogólna

Auto sprowadziłęm sam dla siebie z Niemiec. Zrobiłem nim ok. 30 tysięcy km. I w tym czasie musiałem wymienić tylko jedną część (sprężynkę przy przepustnicy za 12 złotych). Jako że każde auto z drugiej ręki wymaga tańszego lub droższego "pakietu startowego" i u mnie się bez tego nei obeszło. Po zakupie oprócz płynów i filtrów, wymieniłem świece (40PLN), łącznik gumowo-metalowy na wale napędowym (300PLN), rolkę napinacza paska osprzętu silnika (80PLN), napinacz łańcucha rozrządu (100PLN). Nie mam założonego LPG bo auto mało pali nawet pomimo tego, że ma automatyczną skrzynię biegów (pali średnio litrę więcej niż moje poprzednie Bravo 1.4).

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto jak na tak starą konstrukcję zachowuje się świetnie tzn. nieporównywalnie lepiej niż np. Ford Mondeo \'99, czy Audi A4 \'99. Hamulce bardzo dobre, 4 tarcze co jak na konstrukcję z lat 80tych było ewenementem (czyt. nawet nowsze konstrukcyjnie BMW E36 z czterocylindrowymi silnikami miało bębny hamulcowe z tyłu, nie wspominając juz o autach typu Mondeo, Alfa 155, Passat z początku lat 90-tych). Układ kierowniczy dużo bardziej precyzyjny niż w Audi 80, powiedziałbym, że na poziomie BMW e30, ale gorszy już od BMW e36. Inne marki z tamtych lat ciężko porównywać z Mercedesem. Auto prowadzi się naprawdę dobrze i precyzyjnie. Duża w tym zasługa wielowahaczowego tylnego zawieszenie. Które mimo swej skomplikowanej budowy nie sprawia problemów i nawet po 20 latach nie wymaga regulacji zbieżności itp. ceregieli vide Alfa 156 czy Ford Focus.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 2.0 benzyna. Osiągi byłyby lepsze gdyby była skrzynia manualna, ale z drugiej strony gdybym chciał auto ze skrzynią manualną tokupiłbym sobie BMW - ja chciałem mieć jak najlepszego automata więc wybór zawężał sie tylko do marki Mercedes. Silnik - mój Mercedes ma ponad 200 tysięcy km, a gdyby nie był cofany licznik to pewnie można by to pomnożyć śmiało przez 2 lub nawet 3 (ciężko poznać po wnętrzu bo to mercedes i środek starzeje się dużo wolniej niż w autach innych marek, gdzie 300 tysiecy km. przebiegu oznacza agonię fotela itp. Tak więc jak na tak duży przebieg silnik nie bierze oleju, między wymianami ubywa ok. 0.3-0.4 litry oleju. Więc silnik jest w świetnej kondycji jak na swój wiek, duża w tym zasługa automatu, który jest bardziej przyjazny dla silnika i przeniesienia napędu niż skrzynia manualna. automatyczna skrzynia biegów - jak przystąło na wyrób Mercedesa jest świetna, chcociaż mogłaby mieć 5 bieg, który pozwalałby na większą oszczędność paliwa. Ma to jednak tę zaletę, że jest dzięki swej nieskomplikowanej budowie bardzo trwała (skrzynie z piątym biegiem tzw. 722.5 były awaryjne). Jeśli komuś zależy na lepszych osiągach to polecam silnik 2.3 lub 2.6 jest to jednak okupione większym spalaniem.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

co tu dużo mówić to w końcu Mercedes. Świetne i wygodne nawet na najdłuzszych trasach fotele z mercedesa W124. Resorowanie również bardzo dobre.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia - jak w każdym mercedesie - wszystko pod ręką. Jeden minus, nie ma worka na narty i nie można złożyć tylnego siedzenia (zbiornik paliwa) - trzeba montować bagażnik dachowy :(. Miejsca nie brakuje ani z przodu ani z tyłu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pokochałem to auto za tropik ajki można sobie zafundować w zimie. Nawet przy -20 stopniach mrozu można w nim jeździć w T-shirtcie bez obawy o zdrowie. Grzeje aż miło. Wentylacja bardzo dobrze - miałem kilka samochodów, w torych autentycznie brakowało powietrza (np. fiat bravo :/ ). Ten ma dodatkowo oryginalny otwierany dach. Mimo prawie 16 lat nei przecieka i nie hałasuje. :) Można całkowicie go otworzyć i jechać z prędkoscią 140-150 km/h i rozmawiać swobodnie (nie hałasuje i nie powoduje przeciągów).

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra, niezbyt grube słupki A (w porównaniu np. do Fiat Bravo) nie przeszkadzają przy szybkim przemieszczaniu się po mieście czyt. nie zasłaniają pieszych. Widoczność do tyłu również bardzo dobra. Auto ma klasyczną budowę sedana, nie jest podobne do modnego dzisiaj kształtu jaja ;) gdzie nie widać zarysów pojazdu. Tutaj widać gdzie kończy się auto w związku z czym jest bardzo przyjazne podczas parkowania etc.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo 16 lat auto zaskakuje mnie swoją bezawaryjnością (odpukać w niemalowane ;) ). \\r\\n

Niezawodność

autor opinii