Opinia Renault Scenic 1.6 k7M 90KM (benzyna+gaz) mini-van 1997r., ocena użytkownika (b2f)

Renault Scenic 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 k7M 90KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 9 lat

data oceny: 2008-08-07

liczba wyświetleń: 5253

Spalanie

Wiele zależy od stylu jazdy. Podane wartości są wypośrodkowane.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
10.00
Trasa
7.50
9.50
Cykl mieszany
9.00
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bezwypadkowa przeszłość, korozja tylnych nadkoli.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodziny mające dwoje lub troje dzieci.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Zawieszenie jak przystało na francuza - miękko zestrojone. Kto chce się ścigać niech szuka innego samochodu. Dla rodziny na wakacje i dojazd codzienny do pracy po naszych nie zawsze równych drogach świetny samochód.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

90 KM to trochę zbyt mało dla ważącego 1220 kg auta. Jest to odczuwalne szczególnie w trasie, pod dużym obciążeniem. Za to 8 zaworowy silnik k7m jest bardzo elastyczny. W opinii mechaników silnik ten jest stworzony do pracy z instalacją gazową. Nie czuć utraty mocy, silnik pracuje miękko. Czasami mam wrażenie, że lepiej niż na benzynie. Między wymianami oleju nie trzeba go dolewać. Stan pozostaje bez zmian.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Tylne fotele stosunkowo wąskie. Jazda trzech osób z tyłu mało wygodna. Za to dwie osoby po wyjęciu środkowego fotela i przesunięciu skrajnych do środka mają wyjątkową ilość miejsca.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Pierwsza korozja pojawia się na rantach nadkoli tylnych po 8-9 latach. Jest to korozja powierzchowna na skutek uszkodzenia lakieru przez materiał podrywany przez koła. Lakier bardzo trwały, nie traci wyglądu nawet po wielu latach. Sama karoseria powinna być bardziej sztywna. Różnica w stosunku do samochodów niemieckich.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Założenie gazu obniża sprawność ogrzewania. Staje sie to problemem przy minus 15, 20 stopniach Celsjusza. Pozostają zaparowane tylne boczne szyby i jest chłodno we wnętrzu wozu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Czujnik położenia kola zamachowego (zliczający zęby na wieńcu koła) potrafi odmówić pracy po zabrudzeniu. (dwa razy w czasie całej eksploatacji) Jeśli wiesz gdzie szukać usterki wystarczy przetarcie nawet palcem lub tylko poruszenie tego czujnika.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty napraw bardzo wysokie jeśli korzystamy z serwisu Renault i oryginalnych części. Naprawiając w solidnym lecz nie autoryzowanym warsztacie i używając zamienników (nie koniecznie gorszej jakości) redukujemy koszty o połowę.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Sprawa dotyczy "zagazowanych" aut.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przestronność, możliwość dowolnej aranżacji wnętrza, ilość przemyślanych schowków.

Nadwozie

autor opinii