Opinia Seat Leon Signo 1.9 110KM (olej napędowy) hatchback 2004r., ocena użytkownika (p1p)

Seat Leon Signo 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3623

Spalanie

Spalanie na prawdę niewielkie, przy ostrej jeździe. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, to te współczynniki pójdą zdecydowanie w dół jeszcze.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan turbiny. Bardzo często spotykana usterka w dieslach, m.in również w Leonach 1M to tzw. \"notlauf\" - zapiekające się łopatki w turbinie. ( wymaga demontażu, rozebrania na częsci, wyczyszczenia - koszt w profesjonalnym warsztacie to 450zł - wystarcza na kolejne 100k km )

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Rozruch, gaszenie. Jak to w dieslach nie wolno zbyt gorącego zgasić...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, osobom posiadającym już dzieci. Samochód w zupełności wystarczający dla rodziny z dzieckiem

Ocena ogólna

Idealny samochód. Jeżeli miałbym kupić raz jeszcze auto, bez zastanowienia byłby to Seat Leon... jedyną rzeczą, nad którą bym się zastanawiał to wersja ;-)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód wręcz idealny. Trzyma się drogi doskonale, reaguje w momencie na każdy nasz ruch. W opcji z TCS ( kontrola trakcji ) praktycznie niemożliwy poślizg. Jak na swoją klasę dość przestronny w środku, pojemny bagażnik. Wszystko to wpływa na łatwość parkowania. Jedyny minus to \"dziwna\" tylna szyba, która czasami utrudnia parkowanie tyłem ;-) Kwestia wyczucia samochodu. Jeżeli chodzi o części, to zero problemu z zakupem w przystępnych cenach. Odpowiednio eksploatowany wymaga jedynie wymian oleju, filtrów oraz rzeczy, które na naszych drogach zużywają się w każdym aucie szybko ( tulejki stabilizatora - 20zł/kpl. )

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Wersja 110KM pozwala na swobodne przemieszczanie się, pokonywanie długich odległości i bezproblemowe wyprzedzanie na trasie. Auto nawet z maksymalnym obciążeniem dalej jest dynamiczne. Dla osób z zacięciem sportowym poleciłbym jednak wersję TOP Sport lub FR z silnikiem 150KM.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Climatronic działa wyśmienicie. Już po chwili czuć w całym samochodzie chłodny powiew ;-)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Tylna szyba pod kątem, czasami trudniejsze parkowanie tyłem. Wszystko zmienia się jednak w momencie całkowitego wyczucia wielkości samochodu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na autko o takiej dynamice, to spalanie nawet przy dużym obciążeniu jest niskie. A co za tym oczywiście idzie koszt przejazdu niski...

Spalanie

autor opinii