Opinia Mercedes klasa E W210 2.0 M111 136KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (t3c)

Mercedes klasa E W210 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 M111 136KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 155 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 5319

Spalanie

z silnikiem 2.0 nie pali wiele mniej niż z V6 2.8... gdyby nie ta chora akcyza powyżej 2 litrów...
benzyna
gaz
Miasto
12.50
14.00
Trasa
8.50
10.50
Cykl mieszany
11.20
12.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jechać do Niemiec i szukać zadbanego auta z benzynowym silnikiem z przebiegiem poniżej 150 tys km od prywatnego sprzedawcy, obejrzeć pod kątem rdzy na krawędzi drzwi, błotników, pod uszczelkami drzwiowymi. Nie bać się silników o większej pojemności (2.8, 3.2)! Pamiętajcie że diesle mają w Niemczech przebiegi minimum 30 tys km rocznie!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

To nie jest wyścigówka! Automatyczna skrzynia wymaga delikatnego traktowania, co 60 tyś km należy w niej zmienić olej - koszt ok. 600 zł, nie serwisować auta u kowala - wybrać zakład który się specjalizuje w mercedesach, nie oszczędzać na częściach zamiennych.

Ocena ogólna

bardzo dobre auto, z podstawowym silnikiem świetne dla spokojnego kierowcy - warunek to sprowadzić z zagranicy z rozsądnym przebiegiem i z górnej półki cenowej.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

znakomite trzymanie się drogi, świetne hamulce, rewelacyjna zwrotność - kto jeździł ten wie, auto zawraca "w miejscu"

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

136KM to trochę za mało w trasie, w mieście czy na autostradzie nie ma problemów. Jazda zgodnie z przepisami to czysta przyjemność, do szaleństwa się nie nadaje. Automat nie powoduje drastycznego spadku osiągów.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

komfort jazdy 13 letnim w210 jest wyższy niż 5 letnim autem klasy D (mondeo, vectra C), oczywiście współczesne auta klasy E są już w tej dziedzinie lepsze.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

walory użytkowe - rewelacja, choć siedzenia tylnego się nie złoży bo za nim zbiornik siedzi ;)Zabezpieczenie przed korozją już tylko przeciętnie - choć rdza dotyka głównie poszycia, stanowi więc problem bardzie estetyczny niż techniczny. BMW serii 5 (E39) też rdzewieje.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

szybkość schładzania wnętrza nawet przy klimie manualnej jest imponująca. Nawet przy 33 st na dworze w aucie można zrobić lodówkę.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

auto jest dość duże, trzeba o tym pamiętać, choć sporo ma czujniki parkowania.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

tu nie ma tak rozbudowanej elektroniki jak w w211 czy w220 - stąd i problemów nie ma za wiele...

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

nie warto kupować najtańszych zamienników, ceny części oryginalnych i dobrych firmowych nie są wysokie jak na klasę E ale użytkownicy kompaktów czy aut klasy B są czasem lekko zaskoczeni.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

automatyczna skrzynia to obowiązkowe wyposażenie auta tej klasy

Napęd

autor opinii