Opinia Citroen XM 2.5 139KM (turbo diesel) kombi 1998r., ocena użytkownika (4gv)

Citroen XM 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 139KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 3580

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.20
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wyśmienite na dalekie trasy ze sporym obciążeniem

Ocena ogólna

Auto na prawdę znacznie mniej awaryjne niż wieść gminna niesie

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Auto wyjatkowo dobrze sie prowadzi pomimo braku samoskrętnej osi tylnej. Ze wzgledu na hydropneumatyczne zawieszenia nie odczuwa sie różnic w prowadzeniu z ładunkiem i bez ładunku, wynoszenia na zakrętach itd. Samochód jest długi (5 m) wiec parkowanie nie najwygodniejsze ale skrętność lepsza niż w niektórych krótkich autach

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Osiagi samochodu z tym silnikiem generalnie oceniam jak wystarczajace. Daje sie jednak we znaki zły dobór przełożenia I i II. Jazda w mieście, w korkach wymusza ciagłe przełaczanie biegu I i II. zauwazalna jest tez dziura turbinowa do 1800 obr/min. Silnik jest dobrze wytłumiony i wyważony, drgania nie przenosza sie na nadwozie

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

3/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Resorowanie z obciażeniem i bez obciażenia praktycznie takie samo. Fotele bardzo wygodne, ergonomia bez zarzutu. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to świst powiertza na różnych elementach nadwozia, na relingach prędkości ponad 130-150 km/h

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jest to jeden z największych europejskich samochodów kombi o ile nie najwiekszy. Miejsca jest bardzo dużo ale aby np. wyjąć całkowicie tylne siedzenia i oparcia (długość powierzchni załadunku przy "podłodze" ponad 2,1 m) trzeba nieco się natrudzić. Kłania sie rozwiazanie z opla Omegi

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód wyposazony w klimatronik, który działa precyzyjnie. Szybko usuwa zaparowanie szyb, klimatyzacja włacza sie i wyłacza automatycznie. Komfort cieplny bardzo dobry

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak we wszystkich długich samochodach kombi widoczność do tyłu gorsza niż w sedanach. Uwaga! Kiepskie światła mijania. Wymiana żarówek na silniejsze daje tylko umiarkowaną poprawę

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii

Inne modele

Citroena: