Opinia Daewoo Lanos 1.5 SOHC 0KM (benzyna+gaz) hatchback 1998r., ocena użytkownika (kwd)

Daewoo Lanos 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 SOHC 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2009-08-08

liczba wyświetleń: 3532

Spalanie

Średnio- zależnie od regulacji, pogody. Przy mrozach i zaśnieżeniu dochodził do 12/100, Przy delikatnej jeździe w trasie latem 7,6/100. Dane dla benzyny są bzdurą, ale formularz wymaga - jeżdżę tylko na LPG, to nie wiem
benzyna
gaz
Miasto
2.00
11.00
Trasa
2.00
8.10
Cykl mieszany
2.00
9.60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprężyny w tylnym zawieszeniu - bolączka wszystkich Daewoo. Koszty wymiany niskie, czas wymiany krótki.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Siadać i jechać :D Może tylko ja tak trafiłem, ale takie same zdanie mają inne znane osoby - Lanoy, Nexie, Nubira. Oczywiście to nie Lexus, Jaguar czy RR. Proszę o tym pamietać.

Ocena ogólna

Oczywiści jak na klasę. Dla mnie wadą jest tendencja do zakopywania się w piasku i zbyt miękkie zawieszenie, ale to sprawy bardzo indywidualne. Także model bez klimy - latem - jak każdy - to nie wada samochodu lecz efekt wybranego wyposażenia. Pracuje jako samochód do pracy, rodzinny, turystyczny - na dalekie trasy także, domowa ciężarówka (łącznie z materiałami budowlanymi). Typowy wół roboczy. Co mu nie załaduję, to weźmie bez protestów. Eksploatacyjnie - jak koza - zje wszystko i jedzie. I zajedzie niemal wszędzie.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zestrojenie zawiezenia bez rewelacji - pudło sie chwieje. Wygodnie, ale dla mnie zbyt miękko. Trzeba się przyzwyczaić - p[oczątkowo ma sie wrażenie jakby chciał pływać - faktycznie trzyma się całkiem przyzwoicie - co najmniej do jakich 140. Nadwozie wrażliwe na boczny wiatr. Dobija tylko na dużych nierównosciach (może kwestia sprężyn spiralnych - Daeewo). Najsłabsze parkowanie - duży promień skrętu, podobnie jak w Polonezie (a autko mniejsze i nowsze). Reakcja układu kierowniczego - dobra, precyzja - mnie zadowala, wspomaganie - nieco słabsze niż w następnych, ale w pełni wystarcza nawet przy pełnym obciążeniu. Sumarycznie - OK

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Tu nie ma co komentować - bez ingerencji w silnik po przebiegu 200 000 (w tym ok 180 000 LPG) w każdych warunkach, na każdych drogach - łącznie z terenem. Trochę słabsze przyspieszenie na LPG - ale nie zostaję za innymi - a nawet spokojnie wyprzedzam nie tylko ciężarówki. B. duże OK. Jedynie mógłby być trochę oszczędniejszy - za to 9 pkt, za resztę dla silnika 10.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Przyzwoity średniak.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze - dobry średniak. Bagażnik - duża butla LPG + cały przęt biwakowy zasługują na 8 pkt. Do 9 lat brak nawet śladu korozji, w 10 roku - pierwsze ognisko (zbąblenie na przednim nadkolu). Poza tym - śladu. Zabezpieczenie firmowe.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Brak dzielonego lusterka bocznego - dość duże martwe pole. Z "doklejką" bez problemow

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Kable zapłonowe - przy LPG wymiana co 3 lata. Elektronika - pierwszy problem w 11 roku - trochę przebić na przewodach + bzdury z sond lambda - ale to LPG, to i nie dziwota.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Mówią same za siebie. Eksploatowany świątek piątek, w każdych warunkach, po każdej drodze - od plaż po góry Także teren.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tył. W sedanie jest lepiej niż hatchbacku. Przód i boki OK - choć dla mnie troszke przeszkadza przedni słupek - ale jeżdżę mocno odsunięty do tyłu. Żonie to nie przeszkadza - fotek od co najmniej 12 cm do przodu.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Proszę popatrzeć na naprawy - praktycznie tylko dwie pierwsze pozycje (przy czym pompę paliwa częsciowo sam dorżnąłem jeżdżąc długo z niemal pustym bakiem - ot przyzwyczajenie do pompy napędzanej od silnika, a nie elektrycznej)- reszta to czysta eksploatacja - układ wydaechowy przy LPG z zasady leci szybko - wysoka temperatura spalnia = tlenki azotu, w spalinach woda z LPG - w efekie w tłumikach kwas azotowy. Do wymiany co 3 lata tylny, przedni po ok 5, w tym roku całość układu wydechowego - od kolektora do końca.

Niezawodność

autor opinii