Opinia Ford S-Max 2.2 175KM (turbo diesel) mini-van 2009r., ocena użytkownika (mrp)

Ford S-Max 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.2 175KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 4 500 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-12-29

liczba wyświetleń: 3799

Spalanie

Super oszczędny nie jest ale z drugiej strony przy jego gabarycie i mocy...
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak sądzę na wyposażenie. Chociaż teraz ma być facelifting więc nie wiadomo...

Ocena ogólna

Przyjemność z jazdy i przestrzeń jaką zapewnia S-Max to najważniejsze cechy jakie przychodzą do głowy.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się doskonale. Bardzo neutralny i przewidywalny niczym mniejszy brat, Mondeo. Trzeba się trochę przyzwyczaić do gabarytów, zwłaszcza przy parkowaniu ;) poza tym jest kompletnie nieuciążliwy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Doskonała elestyczność. Ruszanie ze satrtu zatrzymanego to już nie taka frajda - w końcu to diesel ale elastyczność już bez zarzutu. Skrzynia dobrze współpracuje, skok jest ani za długi ani za krótki.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Ciężko się wypowiadać w teamcie resorowania przy nowym aucie. Za 100 tys. kilometrów będzie można to oceniać. Faktem jest, że samochód w wersji Titanium S jest bardzo sztywny. Koła 235x45x18 są niskie i przenoszą wszystko na kierownicę. Na tylnych fotelach nie siedziałem. Wyciszenie mogłoby być lepsze. Uciążliwe są szczególnie szumy toczenia.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Maks za wszystko z wyjątkiem jakości wykończenia. Jak się przyjrzeć to część taka trochę "jak na ślinę", trochę krzywo, trochę niechlujnie, trochę aby było... Szkoda. Poza tym auto jest bardzo przestronne i wygodne w obsłudze. Co prawda sięgnąć do schowka w trakcie jazdy nie sposób ale wynika to z rozmiarów auta a nie umiejscowienia powyższego.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Podobno jest niewydolna. Tak mówią. Nie sposób mi ocenić po 2 miesiącach jesienno zimowych. Nie mam opinii.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Lusterka wielkości łazienkowych zapewniają dobrą widoczność. Przez przyciemniane szyby (podwójnie w Titanium S) widać trochę mniej ale to kwestia przyzwyczajenia.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie wiem. Auto stoi w garażu.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedynie jakość obsługi w salonie ale tu samochód nie zawinił ;) Lakier "fortepianowy", który podobno pokrywa konsolę środkową w wersji Titanium S nawet nie leżał obok fortepianu. Jest, owszem, połyskliwy i czarny ale tu podobieństwa się kończą. Wyjątkowo miękkie to to i podatne na zarysowania, nawet od kurzu.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic mnie nie zaskoczyło. To był przemyślany wybór spośród wielu innych samochodów.

Nic

autor opinii