Opinia Ford Fiesta mk3 1.1 55KM (benzyna+gaz) hatchback 1991r., ocena użytkownika (22sj)

Ford Fiesta mk3 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 55KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 1 480 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-10-12

liczba wyświetleń: 3616

Spalanie

Spore spalanie na gazie w mieście.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
10.00
Trasa
10.00
7.00
Cykl mieszany
7.50
8.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdzawe punkty na karoserii, stan opon, prace silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto zdecydowanie godne polecenia dla młodych ludzi, którzy chcą wydać na samochód jedną pensje, a przy drobnym wkładzie finansowym doprowadzić je do stanu, w którym można go normalnie eksploatować.

Ocena ogólna

Z tych większych: +Mały rozmiar +Cena 1500zł +Silnik "pali na dotyk" -lakier (brak ocynku - drobne wykwity) -spalanie

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Autko najlepiej trzyma się nawierzchni przy 2 osobach z przodu i pełnym bagażniku. Dzięki nisko umiejscowionemu środkowi ciężkości nie buja samochodem w każdą stronę. Jeśli chodzi o jazdę po "dziurkach" to sprawuje się dobrze, nie faluje francuzy ale nie jest też na tyle sztywny żeby czuć spory dyskomfort jak w starszych Golfach. Odrobinę za duży promień skrętu.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przy 40km/h można już wrzucić 5. Silnik pracuje bardzo równo nawet na LPG. Żadnych zgrzytów. Przy drugim i czwartym biegu trochę rzęzi skrzynia ale zakładam że to wina 20 letniego wieku. Słabo przyspiesza szczególnie w gazie. Ale mimo wieku i instalacji gazowej 140km/h wyciąga.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Fotele przednie jak na obecne czasy znacznie odbiegają od pełni komfortu, z tyłu siedzisko niestety zostało zerwane z trzech wkrętów. Duży plus za rozkładane tylne siedzenia. 2 osoby na pokładzie to max. Przy komplecie słabo się zbiera. Jeśli chodzi o wygłuszenie samochodu to tragedii nie ma, natomiast rozmowa przy 90km/h jest ograniczona.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Wygodne miejsce dla kierowcy o wzroście 180cm. Jednak dla pasażerów z tyłu miejsca brakuje. Problemy przy ustawianiu pokrętła i suwaków od ogrzewania podczas jazdy. Bagażnik spory jak na taki samochód, niestety w moim modelu 1/3 miejsca zabiera butla LPG. Na szczęście koło zapasowe znajduje się pod płyta bagażnika. Z koła zapasowego korzysta się rzadko więc w żaden sposób nie stwarza problemu wydostanie zapasu spod samochodu. Jeśli mowa o materiałach to przez 20lat jedyny większy problem stanowi sfatygowane obicie drzwi kierowcy. Materiały użyte w fotelach nie rozerwały się i nie przetarły.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tylna szyba w miarę szybko odparowuje, przód po sporej chwili staje się przejrzysta. na boczne szyby dzieła jedynie otwarcie i zamknięcie ich.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Lusterka, jak i szyby w odpowiednim rozmiarze i usytuowaniu. Nie zauważyłem problemu widoczności podczas nawracania, czy krążenia wśród ciasnych uliczek.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie zauważyłem żadnych problemów z elektroniką. Mimo poluzowania się anteny i dostaniu się wody podczas deszczu (na podsufitce 10cm plama) światło wewnętrzne działa bez zarzutów. Drobny problem z zegarkiem. Po podłączaniu radia nie zapamiętuje czasu (po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce startuje od 0:00).

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Wymiana termostatu - koszt 30zł Wymiana szczotek - koszt 5zł Naprawy wykonane własnoręcznie, w cenie brak kosztów wymiany ew serwisie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo za dużo...

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Największe zaskoczenie to znakomita widoczność podczas jazdy.

Widoczność

autor opinii
Daniel