Opinia Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark 150KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2002r., ocena użytkownika (h9a)

Alfa Romeo 156 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16V Twin Spark 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 172 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-09

liczba wyświetleń: 5303

Spalanie

Spalanie dość wysokie, ale za to zrekompensowane elastycznością i dynamiką
benzyna
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan silnika, czy nie jest "dojechany", jaki ma stan oleju, jak był serwisowany, patrzyć czy nie ma wycieków i czy zawory nadmiernie się nie tłuką.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na poziom oleju w silnikach Twin Spark, trzeba go kontrolować i utrzymywać na wysokim poziomie bo TS-ki lubią go czasem nadmiernie wypić :), na stan zawieszenia po przejechaniu około 30000-40000 km po naszych polskich drogach

Ocena ogólna

Uważam, że Alfa Romeo 156 jest bardzo dobrym i komfortowym samochodem, zużycie paliwa jest trochę wysokie ale przy silniku o mocy 150 KM nie ma co wymagać mniej (BMW 520 pali 12-15 L benzyny a ma zaledwie 130 KM !). Samochód doskonale sprawdza się w dalekich trasach oraz bardzo ładnie prezentuje się na tle innych pojazdów. Moja ogólna ocena to 8 ponieważ nie zgadzam się ze stereotypem Alfy jako awaryjnego pojazdu. Jest to nieprawda, winę głownie ponoszą ich właściciele, którzy sądzą że na jednym pasku rozrządu można przejechać 120 tys km albo wymieniać olej co 20 tyś km bo jest syntetyczny, dbaj o swoją Alfę a będziesz się cieszył nią bardzo długo.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ jezdny w Alfie 156 jest bardzo dobry, jedynym mankamentem to trwałość końcówek drążków i sworzni wahaczy, powodem ich szybszego zużycia jest stan naszych polskich dróg...;b.k. ;(

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik jest mocny i dynamiczny, ma dobrą elastyczność, wyprzedzanie nie jest kłopotem, najmocniejszy jest 3 bieg, mozna na nim jechac z predkoscią od 40 km/h do 140 km/h, idealny do wyprzedzania, 4 bieg też mocny, 5 też jest OK ale przy wyższych prędkościach, tak powyżej 110-120 km/h, maksymalna prędkość na 5 biegu to 225 km/h :)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Alfa 156 to bardzo komfortowe auto, jest ciche w środku, fotele są bardzo wygodne, długa podróż (trwająca 6-10 godzin) nie męczy tak bardzo, zawieszenie komfortowe ale uczulone na polskie dziurawe drogi, moja ma obniżone dość mocno co powoduje zawadzanie plastikową osłoną silnika o asfalt w głębokich koleinach, ogólnie jest bardzo dobrze :)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze jest wystarczająco przestronne, tak z przodu jak i z tyłu, auto posiada duży bagażnik ale nie ma możliwości jego zwiększenia, jest tylko miejsce na włożenie np. nart, przełączniki są dobrze umiejscowione a ich widoczność jest doskonała, materiały wykończeniowe są dobrej jakości, karoseria ogólnie jest dobra, rdza jeszcze nie występuje ale blachy zewnętrzne są moim zdaniem zbyt miękkie co może je narazić na niepotrzebne delikatne uszkodzenia spowodowane nieuwagą

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tu nie ma nic do zarzucenia, wszystko jest na wysokim poziomie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność z przodu jest wystarczająco dobra, z tyłu jest trochę gorzej, tak jak w lusterkach, które jednak powinny być większe, lusterko wsteczne jest wystarczające, ocenę widoczności w lusterkach podnosi szeroki kąt w jakim możne je ustawiać

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Jeżeli chodzi o elektronikę to wszystko jest w porządku, gorzej natomiast z układem elektrycznym, co nie oznacza że jest o zły, ale czasem zdarzają się drobne usterki typu zacięcie się tylnych szyb lub świecenie kontrolki airbag a także awariami np podgrzewania siedzeń oraz trochę niepoprawnym działaniem rozrusznika czy wycieraczek, ogółem te awarie nie są uciążliwe i występują raczej rzadko

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Awaryjność Alfy Romeo 156 jest na takim samym poziomie jak innych samochodów, nie prawdą jest że Alfy częściej się psują, awarie w Alfie spowodowane najczęściej są niedbałością o wymiany części i płynów eksploatacyjnych w/g zaleceń, dokonywanie napraw u domorosłych mechesów, którzy uczyli się na Polonezach lub po prostu katowaniem samochodu. Dbaj o swoją Alfę a ona odpłaci ci się bezawaryjną i komfortową eksploatacją :)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie ma do czego się przyczepić. Auto jest wystarczająco dobre.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto bardzo dobrze się prowadzi i jest odpowiednio dynamiczne. To bardzo mocny punkt tego pojazdu.

Układ jezdny

autor opinii
Michał