Opinia Alfa Romeo 33 boxer 1.7 IE 107KM (benzyna) liftback 1991r., ocena użytkownika (8h8)

Alfa Romeo 33 boxer 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.7 IE 107KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 168 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2008-04-05

liczba wyświetleń: 3242

Spalanie

Samochód nie należy do oszczędnych ale dynamiczna jazda wymaga dodatkowych kilku litrów paliwa. Jesli jeżdzi się spokojnie ( a ten samochód ma dwa oblicza- spokojny rodzinny samochód i sportowy bolid;) spalanie może znacznie się zmniejszyć. Ogólnie w mieście trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 10 l/100 km.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.60
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Ocena ogólna

Reasumując- Alfa Romeo 33 to wspaniały samochód. Ma swoje wady ale zalety zdecydowanie przeważają. To wilk w owczej skórze -niepozorny, kanciasty samochód ze sportowym zacięciem. Piękny dzwięk silnika dodatkowo wyróżnia go z tłumu nudnych, plastikowych samochodów. 33 to prawdziwa, pełnokrwista Alfa Romeo.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód posiada seryjnie dość twarde zawieszenie. Dzięki temu bardzo dobrze trzyma się nawierzchni. Kręte drogi są stworzone dla tego samochodu. Niestety nasze dziurawe drogi powodują,że jazda nie jest komfortowa. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, przeszkadzać może duża średnica skrętu. Wspomaganie pracuje bardzo sprawnie (i jest w standardzie). Zawieszenie mimo iż sportowe jest bardzo trwałe mimo złej jakości naszych dróg. Ogólnie zawieszenie to duży atut tego samochodu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik boxer jest bardzo dynamicznym silnikiem. Jazda 33-ką to prawdziwa przyjemnośc. Nawet najmniejsze silniki potrafią dzisiaj zawstydzić na ulicy nowsze i mocniejsze samochody. Połączenie zwinnego i żwawego silnika z lekką wagą nadwozia przynosi wspaniałe efekty. Samochód jest poprostu szybki i dynamiczny. Przyjemnośc z szybkiej jazdy może nieco psuć skrzynia biegów- to typowa wada tego modelu. Niedopracowane synchronizatory 1 i 2 biegu powodują, że szybka zmiana biegów może skutkować zgrzytem...Do tego poprostu trzeba się przyzwyczaić. Z czasem nabiera się wprawy:) Silnik boxera prawidłowo eksploatowany (dobry jakościowo olej, terminowa wymiana i stała kontrola poziomu oleju) jest bardzo trwałym silnikiem. Wbrew opiniom nie jest awaryjny. No i w końcu nie można zapomnieć o głównej zalecie silnika- wspaniały dzwięk!

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Samochód nie nalezy do komfortowych. Nie o to chodzi w samochodach z twardym, wręcz sportowym zawieszeniem. Wyczuwa się każdą nierówność, każdą koleinę itp. Fotele są dośc wygodne, dobrze trzymają w ciasnych,szybkich zakrętach (wzorcowe są pod tym względem ,montowane w topowej wersji fotele Recaro). W samochodzie nie jest również cicho-zwłaszcza w górnym zakresie obrotów silnika jednak nie jest to hałas- dzwięk jest wspaniały i nie przeszkadza. Praktycznie w AR 33 radio jest zbędnym wyposażeniem:)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria samochodu jest bardzo ładna- do dzisiaj może się podobać. Ma elegancką ale jednoczesnie sportową linię. Korozja mimo wprowadzonego w 3 serii (od 91 r.) ocynkowania blach jest wrogiem 33-ki, zwłaszcza jeśli samochód był naprawiany po stłuczkach itp. Korozja lubi atakować dolną krawędz drzwi, okolice wlewu paliwa czy np dolną częśc przednich błotników. Szczególnie warto sprawdzić podłogę samochodu- nisko zawieszona narażona jest na otarcia które mogą spowodować korozję. Warto też sprawdzić stan gniazd podnośnika. 33 mimo niewielkich rozmiarów jest obszerna- nie można narzekac na ilość miejsca (zwłaszcza na przednich fotelech) Siedzi się nisko, wygodnie. Oparcia tylnych foteli dodatkowo są składane co w razie potrzeby powiększa i tak sporą pojemnośc bagażnika (430l) Doskwierać może brak schowków, kieszeni. Materiały są ładne jednak lubią trzeszczeć. Ergonomia jest dobra- wszystkie przełączniki są łatwo dostępne i pod ręką -ciekawostką jest stacyjka umieszczona po lewej stronie :) Mogą przeszkadzać niektórym kierowcom rozmieszczone zbyt blisko siebie pedały. Ogólnie nie można narzekać.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie dobrze spełnia swoją rolę. Na chłód mogą narzekać jedynie pasażerowie tylnej części samochodu. Latem samochód dość szybko się nagrzewa (duże powierzchnie pochylonych szyb) wtedy wentylacja jest trochę za słaba.Dostępne były 33-ki z klimatyzacją w opcji.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Osobiście na widoczność nigdy nie narzekałem. Coprawda parkowanie czy jazda do tyłu utrudniona jest z powodu wysokiej tylnej części nadwozia i szerokim słupkom ale to kwestia wprawy. Pomagają duże lusterka zewnętrzne.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Według obiegowych opinii 33 pod względem układu elektrycznego jest dośc awaryjna. Mój egzemplarz był tego absolutnym, całkowitym zaprzeczeniem. Nigdy, w czasie ośmioletniej eksploatacji mnie nie zawiódł- zadnych zwarć, awarii czy niedomagań. Każda nawet najmniejsza żaróweczka (począwszy od podświetlenia popielniczki na oświetleniu bagażnika skończywszy) działała bez zarzutu. Dotyczy to wszystkich układów, sterowania szybami, centralnego zamka czy wentylatora. Jedynie trochę psikusów może sprawić elektroniczny napęd prędkościomierza.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność (jeśli dba się o samochód, terminowo wymienia materiały eksploatacyjne) i nie żałuje na dobry olej jest niewielka (mimo krążących mitów na ten temat) Jednak każde zaniedbanie może naprawdę pociągnąć za sobą poważne koszta- części nie należą do tanich a i serwis również. Przy okazji dobra rada- zanim zakupisz alfę z boxerem znajdz dobrego mechanika który w razie potrzeby będzie umiał np zmienić rozrząd bez szkody dla silnika- w naszym kraju większośc mechaników ma 2 lewe ręce do boxera i zamiast naprawić potrafią popsuć. To nie Golf którego naprawi każdy kowal za pomocą klucza 13 i młotka. Alfa 33 za dobre traktowanie się odwdzięczy ale zaniedbania nie wybaczy...

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jazda 33-ką to wielka przyjemnośc. Nawet droga po bułki czy do pracy sprawia radość i wprawia w dobry nastrój:)

Napęd

autor opinii