Opinia Alfa Romeo 33 QV 1.7 16V 132KM (benzyna) hatchback 1991r., ocena użytkownika (8gr)

Alfa Romeo 33 QV 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.7 16V 132KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-04-04

liczba wyświetleń: 4515

Spalanie

Jeśli jeździ się spokojnie i nie przekracza 4000 obrotów, samochód stosunkowo ekonomiczny. Na trasie przy równej jeździe spalanie na 100 km potrafi spaść nawet do 7 l. Jednak jeżeli jedziemy bardzo dynamicznie i agresywnie w tedy trzeba liczyć sie ze spalaniem na poziomie 10-14l na 100km w mieście i 9-12l na trasie.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan karoserii oraz na pracę silnika.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymiana oleju max co 10 tyś km i nie byle jakim olejem. Z naprawami nie czekać do ostatniego momentu bo jedna awaria pociąga drugą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

jest to samochód dla ludzi którzy chcą mieć samochód z charakterem.

Ocena ogólna

Samochód wymagający dbałości i terminowych wymian wszystkich płynów technicznych, jednak daje wielką przyjemnośc z jazdy i do dnia dzisiejszego potrafi zadziwić na drodze swoimi osiągami. Na pewno nie jest to samochód dla osób które nie chcą pamiętać o tym że mają samochód, tylko chcą wsiadć i jechać.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wzór prowadzenia na równej nawierzchni. Twarde zawieszenie pozwala na świetne prowadzenie samochodu w zakrętach, po mimo przechyłów na zakrętach samochód jedzie jak po szynach.Wspomaganie dobrze zestrojone, pozwala na bardzo dobre czucie samochodu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Fenomenalny silnik, lubi wysokie obroty i świetnie sie na nie wkręca.Dzwięk boxera jest nie powtarzalny, mankamentem jest skrzynia biegów bez synchronizatora na 1 biegu. Wymaga dużej uwagi i wyczuci przy zmianie biegów.W zakresie obrotów do 4000 jest to samochód cywilny którym można z dużą przyjemnością poruszać się w każdych warunkach, jednak jeśli ktoś chce poczuć dreszczyk emocji proponuje po przekroczeniu 4000 obrotów wcisnąć pedał gazu i mocno chwycić kierownicę, jest to drugie oblicze tego samego samochdu.Na wszystkich biegach ciągnie do samego końca, wprawny kierowca na 3 pojedzie od 0 do 120 km/h

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Stosunkowo twarde zawieszenie pozwala na pewne prowadznie szczególnie w ciasnych zakrętach jednak nie jest zbyt komfortowe.Prowadzenie się samochodu przy pełnym obciążeniu praktycznie nie ulega zmianie. W wersji QV na wyposażeniu były montowane fotele kubełkowe, króre zapewniają świetne trzymanie boczne i bardzo wygodne podróżowanie nawet na długich trasach.Na tylnej kanapie wygodnie podróżować mogą dwie osoby, dla trzech na dłuższe trasy jest za mało miejsca. Wyciszenie może pozostawiać wiele do życzenia, szcególnie przy wyższych obrotach, jednak dzwięk silnika jest tak nie samowity, że dla mnie jest to plus, a nie minus :)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Na temat podróżowania napisałem wcześniej. Mankamentem tego samochodu jest brak schowków, jest ich jak na lekarstwo no i ich wielkość pozostawia wiele do życzenia. Materiały użyte do wykończenia wnętrza jak na tamte czasy są bardzo przyzwoite, plastiki sa trochę twarde i w zimie skrzypią, ale jest to samochód z 1991 roku. Wielkim plusem jest bagażnik 400l to naprawdę spory bagażnik, dodając do tego dzielone asymetrycznie siedzenia tylnej kanapy mamy do dyspozycji dużą przstrzeń bagażową. Karoseria nie jest mocną stroną 33, szczególnie narażone na korozje są takie elementy jak okolice wlewu paliwa dolna część drzwi i tylne nadkola, jednak jeżeli egzemplarz nie miał napraw blacharskich i był odpowiedni konserwowany nie powinno bys dużych problemów.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Generalnie dobra wydajność, zarówno latem jak i w zimie, jedynie przy czterech osobach w samochodzie i deszczowej pogodze występuje problem parowania szyb. Ogrzewanie nawet w mroźne dni daje radę.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczniość do przodu bardzo dobra, jednak w pewnych sytuacjach stosunkowo szeroki przedni słupek ogranicza trochę widoczność. Widoczność do tyłu mocno ograniczona przez wysoką linie kufra, jednak przy użyciu lusterek bocznych można swobodnie manewrować.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Sama elektryka lubi sobie poszwankować, ale samo sie psuje i samo się naprawia, jak ktoś ma czas i lubi to mmożna wyczyścić wszystkie styki i zabezpieczyć je przed wilgocią. W tedy problem przestaje praktycznie istnieć. Czystej elektroniki jest w 33 nie wiele.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Orginalne części są bardzo drogie, nie zawsze można dostać zamienniki,nie które części nie są już produkowane. ASO ma bardzo wysokie koszty robocizny i często nie idzie to w parze z jakością.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Kupując to auto wiedziałem czego mam się spodziewać.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie samowite wrażenia z jazdy, szczególnie w górach i na krętych drogach.

Układ jezdny

autor opinii
AR_33 Robert