Opinia Alfa Romeo 146 1.4 BOXER 90KM (benzyna+gaz) liftback 1995r., ocena użytkownika (mxz)

Alfa Romeo 146 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.4 BOXER 90KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-01-24

liczba wyświetleń: 3170

Spalanie

auto nie należy do ekonomicznych, po uszkodzeniu silnika (wyżej opisywanym) spalanie gazu wzrosło do 22 l/100km w cyklu mieszanym :(
benzyna
gaz
Miasto
12.00
14.00
Trasa
8.50
10.00
Cykl mieszany
10.00
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na geometrię kół z tyłu i na obecność instalacji gazowej (naprawdę szczerze odradzam)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

oświetlenie zewnętrzne pojazdu oraz często dokonywać kontroli płynów (olej, płyn chłodniczy, płyn wspomagania kierownicy)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom kierującymi się sentymentem do marki oraz tym którzy znają się na mechanice oraz elektryce i nie przeraza ich cykliczne sięganie po narzędzia

Ocena ogólna

zadbane egzemplarze warte do polecenia pod warunkiem że użytkownikowi nie będzie przeszkadzać wysoki koszt utrzymania (paliwo i ewentualne naprawy) auto nie znosi gazu (bynajmniej egzemplarz którym jeździłem), auto bardzo stylowe, przód ma drapieżny, tył nieco "upośledzony", niskie zawieszenie utrudnia jazdę po koleinach i nierównych drogach, zdarzało się zarysować podwozie o niepozorne na pierwszy rzut oka kamienie, pokonywanie krawężników też nie było mocną stroną 146

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

w dłuższych trasach auto bardzo wygodne i przyjemne w prowadzeniu, wadą było zbyt szybkie grzanie się silnika co w korkach mogło być ryzykowne (chłodzenie silnika pozostawia wiele do życzenia)

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

4/10

Napęd

przy ok 140000 wystąpiła poważna usterka skrzyni biegów, koszt wymiany dwóch kół zębatych oraz zaspawanie bloku w sumie wyniósł ok 700zł,wbijanie biegów kłopotliwe, ciężko chodził drążek zmiany biegów (podobno sportowa skrzynia), kłopot z wbijaniem 1go oraz wstecznego biegu, silnik typu Boxer prawdopodobnie źle znosi instalacje gazowe, po miesiącu użytkowania od momentu założenia pojawiły się poważne problemy z nierówną pracą silnika, podczas ruszania auto gasło, wystrzeliwując w powietrze filtr powietrza przy okazji uszkadzając jego obudowę co w rezultacie zmuszało to do wymiany obudowy wraz z filtrem, ani serwis instalacji gazowych ani serwis Fiata nie byli w stanie zlokalizować przyczyny usterki, kultura pracy silnika przed założeniem instalacji nie najgorsza, silnik dźwiękiem przypominał trochę diesla

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

zawieszenie bardzo twarde, głośne jak na nasze drogi, świetnie trzymało auto w zakrętach, fotele przednie bardzo wygodne i dosyć głębokie co dodawało komfortu, kanapa tylna niedzielona (wada), jazdy na krętych i bardzo krętych drogach,welurowa tapicerka trwała , auto jak na lata 90 znakomicie wyciszone

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

mnóstwo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu, pełen komfort podróży dla 4 dorosłych pasażerów (w 5 też nie było najgorzej), po złożeniu tylnej kanapy ogromny bagażnik, nie przemyślane rozwiązanie otwierania tylnej klapy - aby ją otworzyć trzeba było wozić ze sobą 2 kluczyki albo jeden ale z koniecznością wyłączania silnika i wyciągnięcia go ze stacyjki, karoseria oraz podwozie bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, bardzo mocna konstrukcja

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

szyby ciągle zaparowane, nagrzewnica zaczynała grzać dopiero po kwadransie jazdy

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

zbyt wysoko umieszczona tylna szyba, przeszkadza w parkowaniu oraz przy cofaniu

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

światła tylne często naśladowały kierunkowskazy (zwarcia do masy), centralny zamek się blokował, podświetlanie zegarów wysiadło ale koszt naprawy to zaledwie ok 4zł i godzina stracona na rozebranie deski rozdzielczej (prosta czynność - wymagane wkrętaki krzyżakowe oraz imbusy

Elektryka

4/10

Elektronika

5/10

Naprawy

auto płatało figle ale raczej drobnymi usterkami elektryki i przedniego zawieszenia, gdyby nie awaria skrzyni biegów a potem silnika auto mogłoby dostać notę o 3 pkt większą, oryginalne części bardzo drogie nie kiedy na zamówienie, ogólnie trudno dostępne, zamienniki trochę tańsze ale gorszej jakości

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie zbyt duże i to na tyle

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

auto bardzo wygodne a do tego ładna linia nadwozia, uroku dodawało to że zaledwie przy 1351cm3 146 osiągała aż 90KM co dawało się odczuć podczas wciskania pedału gazu

Komfort jazdy

autor opinii