Opinia Alfa Romeo GT Distingtive 2.0 JTS 165KM (benzyna) coupe 2004r., ocena użytkownika (kx7)

Alfa Romeo GT Distingtive 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.0 JTS 165KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 88 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-08-12

liczba wyświetleń: 4400

Spalanie

Zależy od wielkości miasta i od stylu jazdy, lekka noga na gazie to grubszy portfel. Te 165 KM trzeba czymś karmić.
benzyna
gaz
Miasto
10.70
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na swoje umiejętności jako kierowcy. Na możliwość dobrego serwisu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Uważać na autoryzowane serwisy - takie przy salonach i robiące naprawy gwarancyjne. Istnieją wspaniałe, wyspecjalizowane w AR serwisy niezależne.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Doświadczonym kierowcom. Do jazdy wyłącznie w miejskich korkach nie polecam.

Ocena ogólna

Świetny samochód do szybkiej jazdy zwłaszcza w zakrętach, ale na dobrych drogach. W miejskich korkach męczy się i samochód i kierowca.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Widoczność do tyłu przy manewrowaniu tylko dla wytrawnych.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Zmiana biegów dla kierowców.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jak to w GT, nieco sportowe, świetne na dobrych drogach, na typowych naszych dziurach bardzo uważać. Miejsce z przodu ok jak na ten typ nadwozia. Tylna kanapa dość oszczędna - coupe! Ale w 4 osoby spokojnie da się podróżować, w 5-tkę raczej niewygodnie. Słabo słyszalny gwizd pomiędzy 120 a 140 km/godz, poza tym przyjemne mruczenie silnika poza miastem. Opon nie słychać.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Należę do wysokich więc ocena z tej wysokości. Bagażnik jak na coupe całkiem duży, bo kombinowali wersję ze składanym dachem, ale dali spokój - szkoda.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jednak małe wnętrze bo coupe, więc wentylacja mogłaby być mocniejsza i bardziej wyciszona.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Okno tylne małe i widać niebo, lusterka małe, ale można nauczyć się z tym żyć bez problemów, wymaga wprawy i uwagi przy jeździe do tyłu. Do przodu jest ok.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Nie było problemów. Koszmarne dojście do żarówek w przednich światłach, brak amerykańskich rozwiązań typu poluzowanie dwóch śrub i cała lampa w rękach.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Dwie naprawy gwarancyjne, bo autoryzowani mistrzowie fuszerki nie pomyśleli za pierwszym razem, że czujnik ciśnienia za parę PLZ może wysadzać chłodnicę. Po dwóch naprawach gwarancyjnych tylko rutynowe wymiany mat. eksploatacyjnych + wariator. Po gwarancji serwis w niezależnej stacji / Alfy R. i Maserati /. Spokój i elegancja.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Do tyłu, ale taka jego uroda.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Świetnie się prowadzi na małych i dużych prędkościach.

Układ jezdny

autor opinii
Mira