Opinia Hyundai i30 classic+ 1.4 109KM (benzyna) hatchback 2008r., ocena użytkownika (rra)

Hyundai i30 classic+ 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 109KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 15 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-03-04

liczba wyświetleń: 8390

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy samochod nie utracil prawa do gwarancji (a przyczyn moze byc wiele: np babel rdzy nie zgloszony w ciagu 30 dni; brak terminowej wizyty w ASO); jakakolwiek naprawa poza ASO !

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na wysokie krawezniki i rdze

Ocena ogólna

Na razie jezdzi i trzyma sie kupy (po sklejeniu odbojnikow), ale strach myslec co bedzie dalej. I30 z Czech to niestety nie to samo co i30 z Korei. Wady fabryczne (wspomniane odbojniki amortyzatorow uszkadzajace sie na mrozie); lichy lakier (luszczy sie na uszkodzeniach; latwo rysuje sie); odpadajaca konserwacja na podwoziu; szyby podatne na zarysowania i RDZA juz po dwoch dniach na kazdej odslonietcej powierzchni (podobno jest ocynk - nie wierze) Niby jest dluga gwarancja, ale bardzo kosztowna i szalenie latwo ja utracic.

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

1) Samochod ma sztywne sportowe zawieszenie a zarazem opony o wysokim profilu (fabryczne kola 15''). Jedno nie pasuje do drugiego: przy ostrych wirazach czuc ugiecie opony; mimo ze zawieszenie mogloby wytrzymac wiecej, trzeba uwazac. Generalnie: waskie opony sluza w tym aucie za amortyzacje, troche bez sensu. 2) Przeswit jest znacznie mniejszy niz wyglada "na oko" - co skutkuje zarywaniem w krawezniki na dzikich parkingach (czlowiek musi sie niestety odzywyczaic od autek typu seicento, siena czy thalia, ktore wjada wszedzie) 3) wspomaganie zalezene od predkosci jest OK

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Niestety auto z silnikiem 1,4 to nie demon szybkosci; jezeli przelaczamy biegi przy oszczednych 2k, auto jest po prostu mulowate - inni uciekaja (szczegolnie dizelki pod gorke) Mozna oczywiscie jezdzic dynamicznie (obroty do 3-5k) - np rozpedzamy sie na 2 a potem zapinamy 4 lub 5, ale jest to niewygodne; silnik wyje w czasie zmiany.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Wyjatkowo niewygodny fotel. Dla mnie za waski - zarowno siedzenie i plecy (a nie jestem jakos specjalnie duzy) Dodatkowo uciazliwy jest brak regulacji odcinka ledzwiowego (nie ma w wersji Classic+) Na dluzszych trasach koszmar. O zawieszeniu wpominalem - resorowanie na oponach ...

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

1/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Auto duze wiec plusy za przestrzen dla pasazerow sa zrozumiale. Ale jest minus: ma krotkie pasy z tylu i nie mozna tam zapiac fotelika dla niemowlaka. Bagaznik jest nieustawny: mozna bylo zrezygnowaz z plaskiej podlogi po zlozeniu siedzen, i spokojnie obnizyc podloge bagaznika o 5 cm (ale jak rozumiem ta przestrzn jest potrzebna dla nielicznych wlascicieli opon 215 ... A moze lepiej bylo przewidzec dojazdowke dla szerokich opon?) Dodatkowo - pojemnosc bagaznika jest ograniczona ostrym nachyleniem klapy. Karoseria jest bardzo podatna na rdze !!!

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

moze byc

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

szyby sie bardzo rysuja; boje sie co to bedzie za pare lat

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Awaria mikrostyku w klapie bagaznika, podobno to powszechna awaria ... woda dostaje sie do srodka, pewnie ma to tez zwiazek z expresowym rdzewieniem klapy (serwisant ASO na przegladzie powiedzial, ze rdza na drzwiach bagaznika to w i30 norma)

Elektryka

6/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Coroczne przeglady gwarancyjne w ASO sa bardzo kosztowne; ale niestety niezbedne: przy tak kiepskiej jakosci wykonania lepiej miec gwarancje ... Choc z drugiej strony - ta cala uciazliwa wieloletnia gwarancja, np 10 lat na perforacje to moze byc wielka sciema, bo ASO zawsze moze wydac ekspertyze, ze korozja jakiegos fragmetu w nadkolu zaczela sie wczesniej niz 30 dni temu wiec jakakolwiek gwarancja juz sie nie nalezy ...

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

jakosc materialow karoserii i30 produkowanych w Czechach jest FATALNA

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

elastycznosc silnika jest znakomita

Napęd

autor opinii
tom