Opinia Kia Ceed Classic + 1.4 109KM (benzyna) hatchback 2006r., ocena użytkownika (hry)

Kia Ceed Classic + 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 109KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 55 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 9751

Spalanie

na początku palił mniej jakieś 6,8 w mieście ale jak zaczęły się kłopoty z odpalaniem to w serwisie podkręcili go tak ,że teraz w mieście nie da się zejść nawet latem poniżej 7
benzyna
gaz
Miasto
7.30
-.--
Trasa
5.90
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na serwis , podejście do klienta i jakość obsługi, czy słuchają co mówisz i odpowiednio reagują i pomagają czy patrzą na ciebie jakbyś z choinki się urwał

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

bardzo szybko filtr kabinowy się zapycha , albo go co tydzień wyjąć i wyczyścić albo częściej niż na przeglądzie rocznym samemu wymienić.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rodziną które już nie mają dzieci w wózkach bo nie miałyby gdzie go włożyć

Ocena ogólna

wszystko prawie idealne ale serwis do niczego , mówię tu o serwisie KIA w Białymstoku , moim zdaniem to też ważna informacja , poza tym jestem zadowolony , największymi mankamentami są wycierajacy się fotel , z którym bedę musiał powalczyć z serwisem , czasami nieodpalający silnik z czym serwis nie potrafi sobie poradzić i tylko zwiększył mi spalanie abyło na prawdę niskie na miasto ( 6,8 ) , no i te nadmuchy na przednią szybę które są szczególnie uciążliwe jesienią i wiosną gdy noc jest zimna a dzień jeszcze w miarę ciepły i szyby są rano zaparowane.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

auto prowadzi się bardzo dobrze choć do ideału trochę brakuje , głównie jeśli chodzi o dynamiczne wejście w zakręt , układ kierowniczy precyzyjny choć zakres kręcenia np. przy parkowaniu mógłby być trochę mniejszy, hamulce ok ale jak postoi 2 dni a popada w tym czasie to pierwszym hamowaniem trzeba usunąc warstwę rdzy , parkowanie nieżle bo są duże lusterka wsteczne ale założyłem dodatkowo czujniki bo szyba tylna jest dość wysoko i trochę ogranicza widoczność

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

elastyczność na wyższych biegach średnia , skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie , kultura pracy silnika dobra do 120 km/h i w miarę oszczędny , przyspieszenie do 100 też na przyzwoitym poziomie ale już w pozostałych zakresach gorzej , jeśli ktoś chce jeżdzić dynamicznie to polecam diesla choć jest droższy

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

zawieszenie twarde , nawet powiedziałbym bardzo twarde ale jak ktoś lubi ( tak jak w vw)fotele przednie słabiutkie , co prawda mają podparcie lędźwiowe i kierowca regulację wysokości ale słabe trzymanie boczne a fotel kierowcy już po 2 latach pokazywał zużycie i się wyciera, tylne trochę lepsze dość twarde ale nawet dłuższa podróż nie jest uciążliwa , wyciszenie do 100 km/k ok , później coraz głośniej , jazda w 5 osób do 150-200 km ok , dłużej może być uciążliwa chociażby ze względu na środkowy tunel w podłodze

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

przestrzeń z przodu prawie idealna , z tył też gdyby nie ten tunel na podłodze , ergonomia bardzo dobra wszystko dobrze widoczne i pod ręką , mogliby tylko regulację głośności radia w kierownicy zrobić po lewej ręce a nie po prawej, bagażnik zdecydowanie można było lepiej zaprojektować i zrobić trochę większy jak konkurencja w tej klasie , jakość materiałów i wykończenia byłaby bardzo dobra gdyby nie ten wycierający się fotel kierowcy, do pełni sukcesu przy aranżacji wnętrza potrzeba tylko składania fotela pasażera do przodu , jesli chodzi o rdzę i korozję to nigdzie nie widać jeszcze ognisk

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

nawiewy fatalne , jak szyba zaparowana to najpierw dobrą widocznośc ma pasażer a póżniej długo długo nic i dopiero kierowca , poza tym moc dmuchawy na najwyższych obrotach też przedstawia dużo do życzenia , klima też długo po włączeniu trwa zanim zacznie chłodzić.

Wentylacja i ogrzewanie

2/10

Widoczność

tak jak wcześniej pisałem szyba tylna dość wysoko choć dość spora , natomiast przy wyjeżdżaniu tyłem z parkingu widoczność słaba przez tylne słupki a ta mała szybka jest bardziej ozdobą niż w czym kolwiek ma pomóc

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

elektronoka ok , szkoda że brak regulacji podświetlania zegarów , dostępne dopiero od wersji wyżej , wystąpił też jakiś problem ze zmianami obszarów nawiewu

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

moim zdaniem auto ma bardzo małą awaryjność , poza tym kosztów na razie nie ma bo jest 7 lat gwarancji.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nadmuchy na szybę przednią , słaba moc wentylatora na największych obrotach , cena wycieraczek jak trzeba było je wymienić

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

przestronność wnętrza i wyposażenie

Inne

autor opinii
Darek