Opinia Kia Pride 1.3 91KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (v5k)

Kia Pride 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 91KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 86 135 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-09-04

liczba wyświetleń: 4389

Spalanie

Wyniki na poziomie 5l benzyny na 100km są łatwo osiągalne. Przy odrobinie wysiłku można zejść poniżej 4l/100km na trasie a w mieście poniżej 6l/100km.
benzyna
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Uwaga na rdze. Auto często na kołach w rozmiarze 12'. Takich opon nowych już praktycznie nie kupimy więc warto poszukać auta z kołami w rozmiarze 13'. Ciężko samemu zamienić felgi ponieważ ma bardzo nietypowy rozstaw śrub. W praktyce pozostaje tylko szrot i trzeba mieć szczęście aby coś tam znaleźć lub sprowadzać koła z zagranicy. Hamulec ręczny lubi się zapiec bo osoby jeżdżące tym autem (zazwyczaj starsze) prawie go nie używają. Zwijanie pasów szybko odmawia posłuszeństwa. Antena od radia oraz system jej składania ulega awarią.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Należy nie przeciążać silnika, szybkim przyspieszaniem lub jazdą dużym obciążeniem. Warto częściej sprawdzać poziom płynów. Warto też sprawdzać sondę lambda gdyż silnik szybko ją zużywa, na szczęście bez większych konsekwencji dla pracy silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie starszej szukającej auta do spokojnej jazdy. Studentowi do przemieszczania się po mieście lub dalekie dojazdy na uczelnie, jeśli nieistotny jest prestiż auta.

Ocena ogólna

Auto sprawuje się bardzo dobrze. Nigdy mnie nie zawiodło a jeśli już raz nie odpaliło to z mojej nieuwagi. Jeśli już coś się popsuje to bardzo rzadko i na ogół nie wymaga naprawy a jedynie np dokręcenia. Imponująca trwałość zawieszenia w połączeniu z dużym prześwitem sprawia że żadne miasto mu nie straszne. Auto bardzo tanie w utrzymaniu łącznie z niskim OC. Do spokojnej jazdy nadaje się idealnie choć silnik czasem kusi aby dodać więcej gazu. Na trasie trochę kiwa ale z prędkością ok 100km/h można podróżować. Trzeba uważać na rdze, ale łatwo ją opanować, a najlepiej na bieżąco dbać. Do wyglądu auta trzeba się przyzwyczaić lub go zignorować. Zaletą jest to że z reguły nie jeżdżą nim młodzi ludzie, bo szpanować to nim się na pewno nie da. Bardzo tani w zakupie z dobrego rocznika a w eksploatacji niczym nie odbiega zachodniej konkurencji.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Auto źle się prowadzi przy większych prędkościach. Zawieszenie się poddaje a pojazd mocno wychyla. Ale do spokojniej jazdy wystarczy. Wysoka trwałość elementów zawieszenia. Układ kierowniczy daje słabe czucie, brak wspomagania. Hamulce przy spokojnej jeździe dają radę. Idealny do parkowania. Super widoczność na wszystkie strony. Trochę za małe lusterka zewnętrzne.

Prowadzenie auta

3/10

Układ kierowniczy

3/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

9/10

Napęd

O zmianie biegów w trasie można zapomnieć. Najwyższy bieg spokojnie wystarcza. Skrzynia pracuje z oporem przy włączaniu biegu. Silnik trwały i zapewnia bardzo dobre osiągi jak na tą moc i wielkość auta. Próby elastyczności porównywalne z większymi jednostkami napędowymi. Przyspieszenie od 0-100 na poziomie 13s. Odczucia takie jakby było znacznie szybciej.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Po obciążeniu auto wyraźnie dobija tyłem. Silnik źle znosi pracę pod obciążeniem. Pasażerowie z tyłu mają krótkie oparcie siedzenia ale bardzo dużo miejsca na nogi i ja rzadko kiedy z tyłu może usiąść osoba wysoka. Komfort jak na klasę auta odpowiedni

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

3/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca. Wygodnie nawet wysokim choć może brakować regulacji fotela na długość ale osoba o wzroście 190 znajdzie wygodną pozycje. Bagażnik może trochę za mały ale z korzyścią dla pasażerów. Karoseria wrażliwa na korozje, trzeba to dokładnie sprawdzić. Umieszczenie niektórych przełączników może dziwić.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie wystarczające. Nawiew szybko usuwa parę z szyb. Możliwość skierowania ciepłego strumienia tylko na szyby ale i tak zimą dość szybko się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność o ile nie trzeba korzystać z lusterek. Ale nawet mimo tego można precyzyjnie parkować.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

3/10

Elektryka/Elektronika

Układ elek. nie sprawia problemów. Wszystko działa.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Części eksploatacyjne są zazwyczaj tanie jak barszcz, ale można trafić na rodzynki np, sprężynki do okładzin w tylnych bębnach. Koszt ok 120zł!

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jest bardzo miękkie i tak też się prowadzi. Nie zawsze słucha poleceń wydawanych kierownicą ale tylko jak wtedy gdy próbujemy jechać szybko. Jeśli ktoś to lubi to dobrze, ja na początku szukałem usterki w zawieszeniu które jak się okazuje jest prawie wieczne.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Koszta najbardziej zaskakują. Za ok 4000zł można mieć auto z 2000r w bardzo dobrym stanie. Utrzymanie naprawdę niewiele kosztuję. Zarówno serwisowanie jak i paliwo oraz OC.

Inne

autor opinii