Opinia Kia Picanto Comfort 1.1 65KM (benzyna) hatchback 2009r., ocena użytkownika (25hg)

Kia Picanto Comfort 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 65KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 45 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2017-03-30

liczba wyświetleń: 3202

Spalanie

Trudno wyliczyć spalanie. Na początku notowałem tankowania i wyszło mi, że przejechałem niedotartym 12.000 km na 900 litrach Pb 95. Ale 80% jazd, to było miasto. Średnio wychodzi 7,5 l.
benzyna
gaz
Miasto
7.70
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie używanego automatu trzeba spokojnie przetestować, czy nie był zepsuty nieodpowiednim używaniem. Sprawdzić, czy wchodzą po kolei wszystkie (aż 3!) biegi i czy nie ma zbytnich wibracji na postoju z wciśniętym hamulcem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak będzie stał pod chmurką, to koniecznie zabezpieczyć przed zwierzętami, które lubią osprzęt elektryczny w silnikach benzynowych. Ja powiesiłem domestos, a po miesiącu wynająłem garaż w bloku - setnie się opłaca!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecałbym paniom i starszym panom bez ambicji sportowych.

Ocena ogólna

Jak na samochód miejski dla dwojga, to Picanto jest niemal ideałem. Automat daje wielki komfort jazdy w korkach. Poprzednio musiałem w manualach reperować sprzęgło, tarczę, dociski itd, itp. Automat to eliminuje i daje komfort psychiczny. Na dalekiej trasie robi się trochę cienko z powodu mikro-bagażnika i głośności powyżej setki. Ale jak do miasta, to super!

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto jest bardzo zwrotne w mieście. Do parkowania używam wyłącznie lusterek bocznych, choć brakuje kamerki cofania. Na trasie bardzo dobre prowadzenie, twarde i pewne pokonywanie zakrętów. Świetny ABS na śniegu czy lodzie - choć trochę hałasuje.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Być może auto lepiej przyśpiesza z manualną skrzynką biegów. Ja mam automat, który nieźle rusza spod świateł, ale po kilkunastu sekundach wszyscy mnie wyprzedzają. Na trasie nie przekraczam 110 (prędkości maksymalnej 145 ani razu nie odważyłem się wypróbować).

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Puste autko jest bardzo twarde. Ale we dwie osoby i z pełnym kuferkiem samochód robi się dużo przyjemniejszy w resorowaniu i prowadzeniu, choć traci na przyśpieszeniu. Niestety, po przekroczeniu setki silnik robi się głośny. Jest to jeden z powodów, dla których jeżdżę w trasie poniżej 100.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Mam 170 cm, więc z przodu jest bardzo wygodnie. Natomiast zauważyłem, że z tyłu pasażerom jest ciasno. Bagażnik starcza w większości sytuacji miejskich ale na wakacje robi się tragicznie! 157 litrów to stanowczo zbyt mało! Tapicerka w wersji comfort jest bardzo dobrej jakości - zero zużycia po 6 latach eksploatacji. Żeby powiększyć bagażnik, można położyć oparcie tylnej kanapy, ale raczej tego nie robię, bo każdy głupi złodziej widzi, co się wiezie. Mankamentem jest słabej jakości lakier, lubiący odpryskiwać od uderzenia byle kamuszka. Jest jeszcze drobiazg - obudowa radia z CD. To chyba jedyna rzecz, która mnie długo irytowała! Gdy podczas jazdy chce się włożyć płytę kompaktową do odtwarzacza, to zawsze myli się dziurę kieszeni ze szparą powyżej. Potem bardzo trudno wyjąć płytę zza konsoli.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest znakomita. Także ogrzewanie w zimie bardzo sprawne. Natomiast włączenie klimatyzacji powoduje natychmiastowy spadek dynamiki jazdy.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Picanto daje bardzo dobrą widoczność, trochę tylko ograniczoną przednim, lewym słupkiem. Trzeba uważać przy wjeżdżaniu na pasy, bo można przeoczyć rowerzystę.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Przez sześć lat nie miałem żadnej awarii układu elektrycznego czy elektronicznego. Co rok-dwa przepala się żarówka z przodu: za piątaka wymienia mi ją pan na stacji benzynowej, bo dojście bardzo dobre - o niebo lepsze, niż np. w punto. Kable na świece są natomiast smakowitym kąskiem dla gryzoni. Zalecałbym spryskanie komory silnika jakimś środkiem odstraszającym kuny.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Myślałem, że nówka z automatem będzie kosztować w serwisie, ale nic z tych rzczy! Koszt corocznego przeglądu, to ok 900 zł, wliczając czyszczenie klimy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W pierwszych tygodniach od zakupu czułem się zawalidrogą, ale już dawno mi przeszło.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Miałem różne pojazdy, które już na starcie miały jakieś usterki. A w kii - zero problemów!

Niezawodność

autor opinii
Andrzej