Land Rover Discovery II 2004r. - opinia użytkownika
nadwozie: terenowy
silnik: 2.5 Td5 KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 185 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 6 lat
data oceny: 2013-08-08
liczba wyświetleń: 5500
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Przede wszystkim, gdzie jeździł, kto i jak, a także do czego go użytkował/ wykorzystywał. Ślady po jeździe terenowej będą widoczne wszędzie: od kurzu i piachu w zakamarkach kabiny, po zawieszenie, a może przede wszystkim po stanie zawieszenia można poznać - jeżeli kto umie patrzeć i ma po temu warunki (kanał). OPONY! - czy są zamontowane właściwe (odpowiednia prędkość i nośność, a także konstrukcja) i w jakim są stanie. Niewłaściwe lub zużyte opony, to zapowiedź rychłego i dużego wydatku - komplet dobrych opon szosowych to min. 2 tys. zł. Czy był wymieniany odśrodkowy filtr oleju silnika, a także oleje w mostach i skrzyni biegów?! - nie wszyscy pamiętają/ wiedzą że trzeba itd. itp. Czy nie ma wycieków olejów: silnik, mosty, skrzynia...
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Nie można lekceważyć nowych hałasów - przeważnie oznaczają/ zapowiadają kłopoty. Wycieki można olewać, ale trzeba wiedzieć które/ skąd i jakie mogą być konsekwencje - np. u mnie olej kapał na rozrusznik, w końcu więc odmówił on posłuszeństwa i trzeba go było wymienić. Jeśli kto chce wycieki olewać, to musi pamiętać, żeby dolewać!... - oleju/ płynu, tam skąd cieknie! Na pewno nie lekceważyć ubytków z układu chłodniczego: brak już ok. 10% objętości całego układu skutkuje przegrzewaniem się silnika, a w najlepszym razie częstszym uruchamianiem się dmuchawy.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Polecam każdemu, lecz przede wszystkim indywidualistom, którzy nie lubią utartych szlaków, lubią z nich zbaczać lub wytyczać własne. Poza nimi, polecam każdemu, kto już wyszalał się na drodze, a w dłuższych trasach ceni sobie wygodę i bezpi
Ocena ogólna
Ocena ogólna
10/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9/10
Układ kierowniczy
7/10
Hamulce
8/10
Parkowanie
7/10
Napęd
Elastyczność
9/10
Skrzynia biegów
6/10
Silnik
9/10
Przyspieszenie 0-100km
7/10
Przyspieszenie 60-120km
7/10
Przyspieszenie 80-120km
6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7/10
Resorowanie z obciążeniem
9/10
Fotele przednie
10/10
Fotele tylne
10/10
Jazda z kompletem pasażerów
10/10
Wyciszenie
8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7/10
Przestrzeń z tyłu
8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9/10
Bagażnik
10/10
Jakość materiałów i wykończenia
10/10
Możliwość aranżacji
9/10
Karoseria
10/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9/10
Widocznośc do tyłu
6/10
Widoczność w lusterkach
8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8/10
Elektronika
10/10
Naprawy
Niezawodność
10/10
Koszty napraw
7/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Twarde sprzęgło - wymaga użycia sporej siły, nawet po odpowietrzeniu i wymianie pompy. Hałas przy większych prędkościach tak od 120 km/h: od opon, od wiatru, od silnika - ten samochód zdecydowanie woli omijać autostrady: jemu robi się wówczas nudno, a kierowcy głośno! Stuki, puki, klekot, warkot - to tu, to tam, to wszędzie po trochu; i nie wiadomo, co z tym robić, gdzie tego szukać, czy to od opon, czy od wału, czy od skrzyni... Na stuki-puki nie ma rady, ino trzA siE przyzwyczaić! Niestety, żeby włączyć reduktor/ przejść na biegi terenowe, trzeba się niemal zatrzymać - max. prędkość to kilka km/h!
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Doskonały napęd i doklejenie do drogi! W terenie trudno go zatrzymać, no! chyba że właśnie wytyczasz nową/ własną drogę. Na asfalcie trzyma się zakrętów idealnie, uwielbia górskie serpentyny, wzniesienia i podjazdy po 2 tys. metrów nie robią na nim wrażenia ani nie powodują drastycznego wzrostu zużycia paliwa - najłatwiej o zwiększone zużycie paliwa na autostradzie przy dynamicznej jeździe powyżej 130 km/h i z włączoną klimatyzacją. Wówczas spalanie z 10 litrów w trasie wskakuje na 15 litrów z gorszami na 100 km!
Napęd
Sprawdź także:
Land Rover Discovery - ogłoszenia, Land Rover - forum użytkowników, Land Rover Discovery - średnie ceny,
Land Rover - tapety na pulpit, Land Rover - konfigurator felg, Land Rover - tanie opony,
używane auto części, - części nowe, nawigacja GPS w telefonie,