Opinia Mazda 6 IMPRESION 2.0 CITD 16V 136KM (turbo diesel) kombi 2004r., ocena użytkownika (23vc)

Mazda 6 IMPRESION 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 CITD 16V 136KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 270 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2013-04-21

liczba wyświetleń: 11415

Spalanie

NIE WIEM DLACZEGO ALE U MNIE ODWROTNOŚĆ SYTUACJI GDYŻ NA TRASIE MAM WIĘKSZE SPALANIE NIŻ W MIEŚCIE.MOŻE DLATEGO ŻE W MIEŚCIE NIE MAM GDZIE PRZEKROCZYĆ 2000r/min BO ZARAZ PAKUJĘ BIEG WYŻEJ A NA TRASIE CHCĄC POKONAĆ ODLEGŁOŚĆ 800KM W PRZYZWOITYM CZASIE GDZIE 780KM JADĘ AUTOSTRADAMI TO NIE SPOSÓB PORUSZAĆ SIĘ Z PRĘDKOŚCIĄ PASUJĄCĄ DO 2000r/min BO MAZDA AŻ SIĘ PROSI O WIĘCEJ TYM BARDZIEJ ŻE JEST TO TURBO DIESEL ALE TEŻ I BEZ PRZESADY ŻEBY ZAMYKAĆ ZEGAR OBROTOMIERZA!!!
diesel
gaz
Miasto
6.20
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ZWŁASZCZA NA PRZEBIEG GDYŻ JEST RZECZĄ NIENORMALNĄ ABY WERSJA NADWOZIA KOMBI Z ROKU ZBLIŻONEGO DO MOJEJ MADZI MIAŁA PRZEBIEG PONIŻEJ 200000km,PODWOZIE W JAKIM STANIE JEST ZAAWANSOWANA KOROZJA,RANTY NADKOLI,DOLNE KRAWĘDZIE DRZWI,WEWNĘTRZNE KRAWĘDZIE DRZWI ZWŁASZCZA POD USZCZELKAMI KTÓRE IDEALNIE PRZYSŁANIAJĄ KOROZJĘ ORAZ DÓŁ POKRYWY BAGAŻNIKA.PRZY SILNIKU PRZED ZAKUPEM NAJLEPIEJ SPRAWDZIĆ DOLOT I WYLOT Z TURBINY CZY NIE JEST UTOPIONA W OLEJU ORAZ CZY SILNIK PO STRONIE TURBA NIE MA OZNAK POCENIA SIĘ ORAZ PODKŁADKI POD WTRYSKAMI CZY NIE STUKAJĄ.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

TAK JAK NASZE PANIE LUBIĄ BYC DOWARTOŚCIOWANE TAK I NASZA MADZIA JEST KOLEJNĄ KOBIETĄ W NASZEJ RODZINIE I BARDZO BĘDZIE LUBIAŁA JAK BĘDZIEMY UTRZYMYWAC W CZYSTOŚCI UKŁAD ZASILANIA(MAM TU NA MYŚLI PALIWO LOTOS DYNAMIC CZY DIESEL ULTIMATE NA BP GDYŻ PŁACIMY 50gr WIĘCEJ ZA LITR ALE U MNIE JEST SPALANIE NIŻSZE O 0,8L/100km NIZ NA ZWYKŁYM DIESLU)ORAZ UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA(OLEJ 5W/30W CASTROL EDGE).NAPEWNO TE DWIE RZECZY NAS NIE ZRUJNUJĄ FINANSOWO A EFEKTY BĘDĄ WIDOCZNE PRZEZ DŁUGIE LATA.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

WSZYSTKIM KTÓRZY CENIĄ SOBIE DOBRY KOMFORT I PRZEJEŻDŻAJĄ JEDNORAZOWO PODOBNE ODLEGŁOŚCI DO MOICH ORAZ TYM KTÓRZY MÓWIĄ ŻE PASSAT JEST WE WSZYSTKIM LEPSZY.DLA MIŁOŚNIKÓW PASSATÓW INFORMUJĘ ŻE DO LUTEGO 2013 NIE WIDZIAŁEM DLA SIEBIE I MOJ

Ocena ogólna

GDYBY NIE KOROZJA PODWOZIA BYŁOBY 10.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

ZAGOŚCIŁA U MNIE W LUTYM 2013 I ZDECYDOWANIE STWIERDZAM ŻE KOMBI TRZYMA SIĘ JAK PRZYKLEJONA W ZAKRĘTACH NA AUTOSTRADACH PRZY PRĘDKOŚCI 150KM/h NP A-72 W NIEMCZECH LUB A-9 HOF-NURNBERG.ZAWIESZENIE ŚREDNIEJ TWARDOŚCI ANI ZA SZTYWNE ANI ZA MIĘKKIE.JADĄC DOSYĆ ZAŁADOWANĄ BO DOJEŻDŻAM DO PRACY PO 800KM NA 3-4 TYGODNIE WIĘC BAGAŻU OKOŁO 200KG ROZŁOŻONEGO W BAGAŻNIKU I NA TYLNYCH SIEDZENIACH NIE ODCZUWAM MANKAMENTÓW UKŁADU KIEROWNICZEGO JAK I DOBIJANIA NA NIERÓWNOŚCIACH.WSPOMAGANIE REWELACJA W PORÓWNANIU Z PASSATEM.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

SILNIK BARDZO DYNAMICZNY Z CIĘŻAREM BAGAŻU J/W.SKRZYNIA BIEGÓW IDEALNIE DOPASOWANA DO NIUTONÓW TEGO SILNIKA.POSIADAM 5-CIO BIEGOWĄ.PRZY PRĘDKOŚCI USTAWIONEJ NA TEMPOMACIE 150KM/h 3000r/min UWAŻAM ZA WYNIK GODNY UWAGI I PASSAT MUSI TUTAJ CHYLIĆ CZOŁA KU MADZI.WIĘCEJ OBROTÓW JEJ NIE KRĘCĘ BO UWAŻAM TO ZA KATOWANIE SILNIKA O TAK PIĘKNYM BRZMIENIU I CHCIAŁBYM TEN DŹWIĘK SŁYSZEĆ JAK NAJDŁUŻEJ.PRZYSPIESZENIA BARDZO DOBRE ZWŁASZCZA GDY MAMY JUŻ NA OBROTOMIERZU 1500r/min SĄ JESZCZE BARDZIEJ ODCZUWALNE.JEŻELI KTOŚ OCZEKUJE ABY PRZYSPIESZENIE POWODOWAŁO UCZUCIE PRZEMIESZCZENIE KIEROWCY Z PRZEDNICH SIEDZEŃ NA TYLNE TO MUSI JEDNAK POSZUKAĆ CZEGOŚ W DZIALE SAMOLOTY.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

ZAWIESZENIE OPISANE POWYŻEJ.OGÓLNIE FOTELE JAK I PRZÓD TAK I TYŁ W PORÓWNANIU Z PASSATEM REWELACJA.6h KTÓRE SPĘDZAM NA DOJEŹDZIE DO PRACY(800KM)POKONUJĘ BEZ ZATRZYMYWANIA I PO DOTARCIU DO CELU WYSIADAM BEZ UCZUCIA ZMĘCZENIA KOLAN CZY KRĘGOSŁUPA JAK TO MIAŁO MIEJSCE JUŻ W CZWARTEJ GODZINIE JAZDY PASSATEM.FOTELE KOMFORTEM ZBLIŻONE DO TEGO KTÓRY MAM W CIĘŻARÓWCE.W MOIM MODELU ZASTOSOWANO PÓŁ SKÓRĘ BO ŚRODKI SIEDZEŃ SĄ WYKONANE Z DOSYĆ ODPORNEJ NA WYCIERANIE TKANINY A ZEWNĘTRZNE CZĘŚCI FOTELI TO SKÓRA.W TYLNEJ KANAPIE PRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIE MOŻLIWOŚCI SCHOWANIA WE WGŁĘBIENIA SIEDZISKA NIEUŻYWANYCH ZATRZASKÓW PASA A PAS DLA ŚRODKOWEGO PASAŻERA WYSUWANY Z PODSUFITKI POSIADAJĄCY BLOKADĘ GDY JEST NIEUŻYWANY.I TU ZNOWU PASSAT MUSI SIĘ POCHYLIĆ.WYCISZENIE PRZY 150km/h W NORMIE PEWNIE POWYŻEJ JEST JUŻ DUŻO GŁOŚNIEJ.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

PRZESTRZEŃ Z PRZODU-REWELACJA BARDZO DUŻO MIEJSCA I WIELE SCHOWKÓW KTÓRE SĄ POD RĘKĄ I NIE TRZEBA SIĘ GIMNASTYKOWAĆ PRZY ZAPIĘTYCH PASACH ABY DOSTAĆ SIĘ DO OBOJĘTNIE KTÓREGO.Z TYŁU JEŻELI WZROST KIEROWCY NIE PRZEKRACZA 176cm JEST WYSTARCZAJĄCO DUŻO MIEJSCA DO WYGODNEJ PODRÓŻY TRWAJĄCEJ NAWET WIELE GODZIN GDYŻ NIE MA TAM UCZUCIA CIASNOTY Z RACJI NP.POWIĘKSZONEGO BAGAŻNIKA O KOLEJNE 20L. JAK TO BYWA W INNYCH MARKACH A ODBYWA SIĘ TO KOSZTEM KOMFORTU TYLNYCH PASAŻERÓW.MAZDA GWARANTUJE PRZESTRZEŃ NA NOGI Z TYŁU OKOŁO 40cm I UWAŻAM TO ZA WYNIK GODNY NAŚLADOWANIA.BAGAŻNIK W KOMBI POTRAFI ZMIEŚCIC BARDZO WIELE GDY KIEROWCA ROZŁOŻY PRZEMYŚLANIE ŁADUNEK.W BAGAŻNIKU MAMY GNIAZDO ZAPALNICZKI STEROWANE STACYJKĄ WIĘC BEZ OBAW NIE MUSIMY PAMIĘTAC O WŁĄCZONEJ LODÓWCE KTÓRA WYCZERPIE NAM AKUMULATOR.WSZYSTKIE INSTRUMENTY POSIADAJĄ WŁĄCZNIKI W ODPOWIEDNIM I MIEJSCU I NIE WYMAGA TO ODRYWANIA WZROKU OD TORU JAZDY.Z SAMYCH ZALET JAKIE POSIADA MAZDA 6 JEST NIESTETY TEŻ JEDEN MINUS I TO BARDZO BOLESNY-TAKA PIĘKNA BRYŁA NADWOZIA KTÓRA JEST NA CZASIE PO MIMO WIEKU AUTA ZACZYNA UMIERAC W POSTACI KOROZJI PODWOZIA JAK I RANTÓW NADKOLI CZY DOLNYCH KRAWĘDZI DRZWI ORAZ CZARNYCH RAMEK WOKÓŁ SZYB.JEST TO BARDZO PRZYKRE I JAK W PORE NIE ZAREAGUJEMY TO ROZSTANIE Z MAZDĄ BĘDZIE SZYBKIE.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

WENTYLACJA W POSTACI KLIMATRONIKA TO CZYSTA POEZJA GDYŻ NAWIEW USŁYSZYMY DOPIERO PRZY 5,6,7 BIEGU WENTYLATORA-PONIŻEJ BEZSZELESTNY.Z OGRZEWANIEM TEŻ NIE WYPADA NAJGORZEJ CHOCIAŻ PROPONUJĘ PRZY PRZEBIEGU 200000km WYCZYŚCIĆ NAGRZEWNICĘ WNĘTRZA ŚRODKIEM ODKAMIENIAJĄCYM GDYŻ LUBI SIĘ ZATYKAĆ I ZIMĄ MAMY CHŁODNO NA BIEGU JAŁOWYM-TAK BYŁO W MOIM PRZYPADKU.CO DO WEBASTA KTÓRE U MNIE MA SŁUŻYĆ JAKO DOGRZEWANIE SILNIKA NIESTETY NIE DZIAŁA(PRZYCZYNE ZNAJDĘ JAK BĘDZIE CIEPLEJ)TO I TAK PO PRZECZYSZCZENIU NAGRZEWNICY CIEPEŁKO JUŻ BYŁO CZUĆ Z NAWIEWÓW PO OKOŁO 5min.PRZY TEMP ZEWN.-12st.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Z RACJI ŻE NA CO DZIEŃ MAM ZA PLECAMI 17m TO NIE UMIEM COFAĆ INACZEJ JAK NA LUSTERKACH ZEWNĘTRZNYCH WIĘC MOGĘ POSIADAĆ MAZDĘ W WERSJI BEZ LUSTERKA WSTECZNEGO I WIDOCZNOŚĆ 4m DO TYŁU JEST DUŻO LEPSZA NIŻ 17m WIĘC CAŁKOWITĄ WIDOCZNOŚĆ OCENIAM NA 10.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

TOTALNIE BEZAWARYJNA.ŻADNYCH BŁĘDÓW ALE NIE MAM FILTRA DPF BO TO MODEL Z PRZED LIFTU I CHWAŁA ZA TO.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

CO DO KOSZTÓW NAPRAW NIE MOGĘ SIĘ JESZCZE WYPOWIEDZIEĆ GDYŻ RURKĘ ALUMINIOWĄ OD WSPOMAGANIA ZASPAWAŁEM(KOSZT 30ZŁ)DEMONTAŻ I MONTAŻ WE WŁASNYM ZAKRESIE.JEDYNIE TO MOGĘ OKREŚLIĆ SIĘ CO DO CENY ROZRZĄDU W ZAMIENNIKU-PASEK INTERCONTI,ROLKI NAPINAJĄCE ROUVILLE+HYDRAULICZNY NAPINACZ A POMPA WODY ORYGINAŁ MAZDA I TO WSZYSTKO W CENIE 800ZŁ.BEZ PROBLEMU JEST NA TYM ZESTAWIE DO OBJECHANIA 90000KM BO ORYGINAŁ OBLICZONO NA 120000.OCZYWIŚCIE DEMONTAŻ I MONTAŻ ROZRZĄDU WE WŁASNYM ZAKRESIE.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

INNE DLATEGO ŻE NIE MA TAKIEJ KATEGORII JAK PODWOZIE KTÓRE KORODUJE,ORAZ BRAK MP3 W ZMIENIARCE Z SYSTEMEM AUDIO BOSE A NAJWIĘKSZE ZDZIWIENIE TO BRAK GNIAZDA AUX KTÓREGO BRAK PRZY BOSE AUDIO OCENIAM JAKO NAJWIĘKSZĄ PORAŻKĘ

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

MOŻNA BY TU PRZYTOCZYC PRAKTYCZNIE WSZYSTKIE OPCJE ALE ZAZNACZYĆ MOŻEMY TYLKO JEDNĄ

Wnętrze

autor opinii